Rock Werchter 2025

I looked at the artists who were at live nation and who could come

- Justin Nozuka
- Oscar and the wolf
- Teddy Swims
- The luka state
- Chase Atlantic
- Rufus du sol
- Weezer
- Biffy Clyro
- Larkin Poe
- The Last dinner party
- Amyl and sniffers
- Justice
- The libertines
- Archive
- Rise Against
- Mogwai
- Cage the elephant
- Jamie XX
- Airbourne

Goeie opsomming hoor. Ik denk dat The Hu, Girl in Red, Fat Dog en Jimmy Eat World ook nog kanshebbers zijn. Los van de eventuele Belgische acts zoals Oscar and the Wolf en Tamino.

Die nieuwe single van Fender. Er is niks origineel aan, maar net daar schuilt de kracht voor een deel in. Het voelt alsof hij erg goed geluisterd heeft naar bands als The War on Drugs en het oude werk van Springsteen, maar net genoeg zijn eigen ding met die inspiratiebronnen weet te doen en vooral goed weet hoe een catchy nummer te schrijven.

Ja, zo cementeer je dus je rol als toekomstige headliner he.
Volgens mij heeft The War on Drugs het mee geschreven.

EDIT: jup, Om de productie van die langspeler tot een goed einde te brengen, dook de Brit de studio in met The War on Drugs-frontman Adam Granduciel.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Ik hoorde hier een geruchtje blazen over Metallica die een aparte dag zullen vullen op de festivalweide in Dessel (weide van Graspop), zoals AC/DC afgelopen jaar. Geen idee of dat een mogelijkheid is, maar de persoon die het me wist te vertellen liet alvast uitschijnen wat inside info te hebben. :)

• Leuk
Waarderingen: vanNelle_Monae
In afwachting van het pakketje namen dat komende week gedropt wordt (denken we allemaal) een kleine update van de grote festivals die gelijktijdig met RW worden gehouden. Open’er (woensdag 2 juli t/m zaterdag 5 juli) heeft inmiddels ook de eerste namen bekend gemaakt, waardoor nog meer kleuring komt in de namen voor RW. Roskilde (zaterdag 28 juni t/m zaterdag 5 juli) en Beauregard (donderdag 3 juli t/m zondag 6 juli) hadden al eerder iets van de line-up prijsgegeven. Overigens gaat ook Down the Rabbit Hole (vrijdag 4 juli t/m zondag 6 juili) nog in dezelfde vijver vissen.

De belangrijkste namen die kansrijk zijn voor de komende drop van RW:

Fontaines DC
Woensdag op Roskilde, verder zaterdag hun eigen concert in Londen. Lijkt zeker voor RW donderdag.

Amyl & the Sniffers
Zondag op Beauregard, op zaterdag voorprogramma Fontaines DC in Londen. RW donderdag ligt voor de hand.

Raye
Woensdag op Open’er, op de maandag na RW in Duitsland. Lijkt zeker voor RW, meest waarschijnlijk op zaterdag (ze stond in 2023 op RW en dit jaar op DTRH).

Rüfüs du Sol
Woensdag op Open’er, verder nog geen Europese data bekend. RW vrijdag, zaterdag of zondag kansrijk (stonden er ook al in 2023).

Stormzy
Donderdag op Roskilde, op zaterdag een concert in Noorwegen. Wellicht RW vrijdag of zondag (hij stond er ook al in 2023).

Air
Donderdag op Beauregard, verder op de maandag na RW in Parijs. Doen in 2025 tot nu toe in Europa alleen Franse podia. Wellicht op de RW zaterdag.

Magdalena Bay
Vrijdag op Roskilde, nog geen andere data bekend. Goede kans voor RW donderdag, zaterdag of zondag.

Justice
Vrijdag op Open’er, nog geen andere data bekend. Als het qua productie past wellicht op RW zondag.

St. Vincent
Vrijdag op Open’er, nog geen andere data bekend. Kanshebber voor RW donderdag, zaterdag of zondag.

the Black Keys
Zaterdag op Beauregard, op zondag een ander festival in Frankrijk. Wellicht op RW donderdag (ze stonden er ook al in 2023).

the Last Dinner Party
Zaterdag op Beauregard, verder nog geen andere data bekend. Wellicht op RW donderdag, vrijdag of zondag (ook al stonden ze dit jaar ook op RW).

Beth Gibbons
Staat op Roskilde, maar nog onbekend op welke dag. Ook nog geen andere concertdata bekend.

Dan nog een paar aansprekende namen die (nog) niet op één van de festivals begin juli staan en genoemd worden voor RW:

Aurora
Tot nu toe alleen festivals in juni.

Electric Callboy
Juni is vol gepland met festivals. Kansen lijken kleiner nu in het najaar een zaaltour is aangekondigd.

London Grammar
Nog geen tourdata in 2025 bekend.

Weezer
Op 2 juli optreden in Ierland, op 6 juli in Parijs. Lijken zeker op de RW/Green Day vrijdag.

Wet Leg
Tot nu toe alleen op Primavera (5 juni) en I Days (15 juli). Daar zal vast nog iets tussen gepland gaan worden.
Dit lijstje klinkt fantastisch, maar we mogen niet vergeten dat andere festivals hiervan een en ander zullen van afsnoepen. Dus onze verwachtingen best wat temperen lijkt me ..

Ik hoorde hier een geruchtje blazen over Metallica die een aparte dag zullen vullen op de festivalweide in Dessel (weide van Graspop), zoals AC/DC afgelopen jaar. Geen idee of dat een mogelijkheid is, maar de persoon die het me wist te vertellen liet alvast uitschijnen wat inside info te hebben. :)
Metallica tourt pas in 2026 weer in europa. Komend jaar alleen amerika, Australië en Nieuw-Zeeland.

Of gewoon in een zaal met, nou pak 'm beet, 15.000 man, ergens in Brussel ofzo. Oh, toevallig, dat gaat ook gebeuren. Zie 'm eigenlijk niet ook de zomer nog meepakken.

Er is toch geen enkele kans dat hij ook maar in de buurt komt van 10 000 tickets tegenwoordig? Nostalgie is een potent beestje, maar dat is gewoon virtual insanity.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread

• imac