Rock Werchter 2025

Dit is positiever dan ik had verwacht… Rock Werchter dit jaar mogelijk een optie?
Zeker! Altijd de bedoeling hoor, sinds 2007 nog maar 3 edities geskipt. Toevallig 2 redelijk recentelijk, vanwege de lineup.

Dus hopelijk er gewoon weer bij voor het jubileumfeestje!

• Leuk
Waarderingen: JP5
Wouldn't we have a poster that is starting to be created with
Green Day / Nick Cave & the bad seeds / A day to remember / Linkin Park / Airbourne / Biffy Clyro / Electric Callboy / Skunk Anansie / Inhaler / Fontaines Dc / Chase Atlantic / Teddy Swims / Oscar & the wolf / Rag n bone man / Foster the people / The prodigy / Aurora / London Grammar / cigarettes after sex / kaleo / the snuts / amyl & the sniffers / the offspring

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Over Green Day: prima eerste naam. Grote band, lang geleden, toch een tikkeltje populairder dan een paar jaar geleden, all good. Pop punk leeft en dan zijn Green Days de daddies in het genre. Persoonlijk sta ik er niet voor te springen wel, maar als het in de tenten echt tegenvalt misschien nog eens een kans geven.

Maar kijkend naar de geruchten wel erg jammer dat een The Cure (alsnog?) niet in de running is, dat is toch net het type naam die ik nog erg mis in het huidige rijtje headlinergeruchten. Maar je ziet wat ook Primavera problemen heeft met headliners in een meer alternatief/indiehoekje. Had daar ook wel een Nick Cave verwacht dat vrees dat ook die niet tourt langs de festivals. Of Nine Ich Nails. Of Jack White. Qua frisse popnamen zie ik het dan wel weer goedkomen gelukkig

Maar goed: de kop is eraf en hopelijk de volgende hopelijk iets meer raak voor mij.
Nick Cave is recent aaangekondigd op het Cruel World Festival in de Verenigde Staten voor 17 mei 2025. De Amerikaanse tour, op sommige locaties met St Vincent, begint op 15 april en eindigde tot voor kort op 14 Mei in San Francisco. Alles hangt af of Nick Cave and the Bad Seeds nog een aantal bijkomende festivaldata in de Verenigde Staten doet en wanneer zijn festivaltournee in Europa start. Kansen op een Europese festivaltour lijken me 90 procent en ofwel is hij headliner Rock Werchter (aankondiging 1 november na Sportpaleisconcerten) of headliner Pukkelpop in 2025.

Nick Cave is recent aaangekondigd op het Cruel World Festival in de Verenigde Staten voor 17 mei 2025. De Amerikaanse tour, op sommige locaties met St Vincent, begint op 15 april en eindigde tot voor kort op 14 Mei in San Francisco. Alles hangt af of Nick Cave and the Bad Seeds nog een aantal bijkomende festivaldata in de Verenigde Staten doet en wanneer zijn festivaltournee in Europa start. Kansen op een Europese festivaltour lijken me 90 procent en ofwel is hij headliner Rock Werchter (aankondiging 1 november na Sportpaleisconcerten) of headliner Pukkelpop in 2025.
Nick Cave is te moeilijk voor Pukkelpop.

• Haha
Waarderingen: rw83
Hij heeft er toch al meermaals gestaan. Maar natuurlijk is Pukkelpop hun programmering wat geëvolueerd en past hij er helaas wel minder nu.
The Stone Roses waren daar ooit headliner. Stond er toen 1000 man voor de Main? Dat was echt bizar.

The Stone Roses headliner op Pukkelpop. Memorabel was dat zeg! Zeker als je weet dat ze zo kort erna weer uit elkaar gingen. Blijf zulke acts boeken aub!

• Leuk
Waarderingen: koolket en DDave
Na Dua Lipa in 2024 veel kans dat Olivia Rodrigo zowel als headliner fungeert op Glastonbury (minstens 83 procent waarschijnlijkheid) en Rock Werchter in 2025. Ik gok op zaterdag als pop headliner voor Rock Werchter.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Thom Yorke is bezig aan een solo tour in Australië/japan. Barn headliner?
Er zijn geen live dates gepland voor the Smile. Dus best mogelijk dat Thom Yorke in de lente 2025 de USA aandoet en dan nadien de Europese zomerfestivals. Uit de eerste solo optredens van hem in Nieuw Zeeland blijkt dat hij nummers uit al zijn groepen speelt dus ook enkele nummers van Radiohead. Wellicht in de barn maar niet per se als headliner.

Enige kans op nieuwe aankondiging al morgen? Valt er iets te beleven, denken jullie?
Aankondiging Olivia Rodrigo op zaterdag voor Rock Werchter samen met andere festivals tegelijkertijd met de release date van haar concerttour Guts
op Netflix dinsdag 29 oktober. Dan nog een headliner in de week van 8 november en 15 november (releasedatum album Linkin Park). In januari een eerste grote lijst namen (30tal naast de headliners). Maar het kan ook anders lopen:)

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Aankondiging Olivia Rodrigo op zaterdag voor Rock Werchter samen met andere festivals tegelijkertijd met de release date van haar concerttour Guts
op Netflix dinsdag 29 oktober. Dan nog een headliner in de week van 8 november en 15 november (releasedatum album Linkin Park). In januari een eerste grote lijst namen (30tal naast de headliners). Maar het kan ook anders lopen:)

Sowieso er komt een groep namen voor de start van de verkoop, tenminste is volgens mij altijd zo geweest?

Met uitzondering van 2016. Toen kwam Sir Paul pas met zen data in februari.
Ik herinner me ook nog zo’n verhaal met The Killers in 2018.

Maar de laatste tijd is het vaker dat ze graag voor elke dag een grote naam delen, plus nog een pakketje voor de verkoop. Start van de verkoop duurt nu ook nog een tijdje, dus ik zie het dit jaar ook nog gebeuren.

Users who are viewing this thread