Rock Werchter 2025

Maar ze hebben op Werchter effectief al gesubt, en succesvol ook nog. En als we zien dat dit jaar onder andere Khruangbin op die positie kon staan, dan kan dat in dit geval ook. Maar op twee na laatste (dus het 19/20u slot) lijkt mij waarschijnlijker. Lager zou ik ze toch niet inschatten. En gezien ze ook op Primavera staan verwacht ik wel nieuw materiaal. Plaat is tegen dan ook al 4 jaar oud, lijkt mij sterk dat ze nog maar eens daarmee op schok gaan.
Mja, het Khruangbin-verhaal heeft Jimmy al een paar keer uitgelegd. En dat subben voor Metallica telt ook niet echt, was op basis van hun flexibel tourschema en niet op basis van verdienste.

Ik blijf het gewoon een moeilijke vinden om in te schatten. Voor de release van Glow On zou Turnstile blij geweest zijn met een namiddagplekje op de Slope. Vervolgens is er die fantastische plaat en een doorbraak naar de mainstream, maar ze blijven daar nu al 3 jaar mee verder touren. Meteen naar subheadliner katapulteren zou vrij ongezien zijn, laat ze eerst een tussenstap doen en bekijken hoe de volgende plaat bij het grote publiek landt.

Ging me evenzeer om de positie als om de opkomst. Bij hun laatste mainstream festival stonden ze dus om 17u en vooralsnog geen nieuw materiaal, dus een plotse sprong naar RW sub vind ik wat vergezocht. Fontaines DC en Electric Callboy zijn dat evenmin trouwens.

Hun subpositie op Graspop hou ik er even buiten. Parkway Drive is een mooi voorbeeld waarom genrefestivals en mainstream festivals niet te vergelijken zijn qua positie.
tegen volgende zomer is er een nieuw album

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
tegen volgende zomer is er een nieuw album
Had ik ook begrepen ja. Maar zoals hierboven al gezegd: als je ze voor de albumrelease op zulke positie aankondigt, zijn ze puur op basis van Glow On van subben op Ieperfest en zaaltjes als Muziekodroom naar subben op Werchter gegaan. Behalve Maneskin kan ik me geen enkele recente act inbeelden die zo snel naar de top gestegen is.

Had ik ook begrepen ja. Maar zoals hierboven al gezegd: als je ze voor de albumrelease op zulke positie aankondigt, zijn ze puur op basis van Glow On van subben op Ieperfest en zaaltjes als Muziekodroom naar subben op Werchter gegaan. Behalve Maneskin kan ik me geen enkele recente act inbeelden die zo snel naar de top gestegen is.
Chappell Roan stop de klok !

Dit. Werchter volgt op dat vlak vaak zijn eigen gut feeling. Anders was Editors bij ons ook niet doorgegroeid tot headliner, terwijl het in andere landen tot de namiddagspot gedoemd is.
Dat was dan ook enkel omdat RW tal van andere opties de mist zag ingaan en 4 maanden na start van de ticketverkoop nog zonder headliner zat.

Maar goed, ik zie dat de opinie hier anders ligt. Ik hoop vooral dat een geweldige band zichzelf niet opbrandt. Als Amerikaanse act 4 jaar na elkaar de Europese zomerfestivals doen is al vrij ongezien, met of zonder nieuw materiaal...

Zijn er kansen voor een Bruno Mars, Rihanna of andere oudere sterren (Eminem, Lady Gaga zoals eerder al genoemd) om pop head te zijn ipv Olivia of Billie? Veel dezelfde namen hier doorgaans.. 🙈

Zijn er kansen voor een Bruno Mars, Rihanna of andere oudere sterren (Eminem, Lady Gaga zoals eerder al genoemd) om pop head te zijn ipv Olivia of Billie? Veel dezelfde namen hier doorgaans.. 🙈
Dat er veel dezelfde namen rondgaan, betekent dat rond die artiesten ook de meest concrete geruchten zijn

• Leuk
Waarderingen: PK82

Users who are viewing this thread