Rock Werchter 2025

oei ik dacht dat wet leg op pensioen was
Staan op Hur/Sou aankomende zomer, dus die touren weer. Lijkt me een hele logische voor Werchter om te hebben.
Ik teken! Al denk ik dat Paramore wel minstens 2 na laatste staat
Ja? Van mij mag het hoor, Ik vind ze in dat rijtje de leukste band op dit moment (sorry Fontaines!) maar zo heel groot zijn ze toch niet? Rond een uurtje of 4 een uur op de main of misschien een spot later lijkt me prima.

Er is hier al vaak gesproken over Billie Eilish en haar rustperiode maar ik zie vooral een andere reden waarom ik twijfel of ze op Werchter zou staan, namelijk haar productie. Ze heeft overal specifiek voor arena's gekozen ipv grote stadions (hoewel ze die wss ook zou kunnen vullen) omdat ze voor deze tour een 360° podium heeft die in het midden van het plein staat. Als ze Billie kunnen overtuigen om haar productie aan te passen voor enkel Werchter, dan chapeau :)

Edit: tenzij ze nog meerdere festivals doet natuurlijk

Even een dagje rond Green Day bouwen:

Ramkot - Beadaboodee - Wet Leg - Paramore- Biffy Clyro - Fontaines D.C. - Sam Fender - Green Day
Barn head: London Grammer
KlubC head: Caribou
Biffy zou nooit zo hoog staan, die stellen bij ons tegenwoordig echt niet veel meer voor.
Fontaines kan niet op vrijdag dacht ik, dus als ze er staan zal dat op donderdag zijn. Denk dat daar nog iets a la Bazart of zo tussen zou komen, of misschien Chapell Roan op de Fontaines plek?

Biffy zou nooit zo hoog staan, die stellen bij ons tegenwoordig echt niet veel meer voor.
Fontaines kan niet op vrijdag dacht ik, dus als ze er staan zal dat op donderdag zijn. Denk dat daar nog iets a la Bazart of zo tussen zou komen, of misschien Chapell Roan op de Fontaines plek?
Draaien we die om met Paramore :). Verder niet op de data gelet. Verwacht Fontaines wel, maar dan in mijn scenario wisselen met Turnstille? Al zie ik die ook niet zo hoog staan tbh. Chappel Roan komt alleen in co-head constructie en ik ben bang dat ik dan al te hoog inzet qua realistisch.

Er is hier al vaak gesproken over Billie Eilish en haar rustperiode maar ik zie vooral een andere reden waarom ik twijfel of ze op Werchter zou staan, namelijk haar productie. Ze heeft overal specifiek voor arena's gekozen ipv grote stadions (hoewel ze die wss ook zou kunnen vullen) omdat ze voor deze tour een 360° podium heeft die in het midden van het plein staat. Als ze Billie kunnen overtuigen om haar productie aan te passen voor enkel Werchter, dan chapeau :)

Jaren geleden zou ze toch ook een Boutique pop-up doen, die uiteindelijk niet door ging? Was volgens mij ook iets met de ‘productie’, ze wilde geen plastic (bakjes en bekers) op het veld. Wie kan dit eventueel aanvullen/bevestigen?

Ik snap je punt over RW maar in stadions kunnen toch ook 360' podia in het midden? U2 en Metallica bijvoorbeeld.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik snap je punt over RW maar in stadions kunnen toch ook 360' podia in het midden? U2 en Metallica bijvoorbeeld.
Niet die productie van Billie Eilish omdat niet elk stadion een dak heeft. U2 heeft dat probleem opgelost met hun 'Claw', Metallica door kleinere schermen op hun geluidstorens te plaatsen. Maar of het nu in een stadion zou passen of niet, het probleem om dat naar een festivalshow te vertalen blijft wel hetzelfde 😅

• Leuk
Waarderingen: Athos
Stonden vorige keer (door omstandigheden) als subheadliner, net als dit jaar bewust op die spot op Graspop. Dus schat hen wel even hoog in als Fontaines eigenlijk.
Klopt ja, die zijn toen volgens mij van KlubC naar Barn, uiteindelijk naar Main verhuisd. Ik vond het een tof optreden! Ik geloof het wel als ze hen sub zetten, maar gezien de geruchten en speculaties zijn er voldoende namen in de race voor alle sub-posities.

Users who are viewing this thread