Rock Werchter 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
IDLES had mij gisteren verbaasd in een slechte zin. Waar ze een paar jaar terug als een baksteen in je gezicht insloegen, leek de power weg en vervangen met doen alsof. Hielp ook niet dat hun oude werk ook nog eens langzamer dan op de plaat gespeeld werd, wellicht om het contrast met het rustiger werk dat werd gespeeld niet te groot te laten lijken. Treurig... Het optreden in Ancienne Belgique zal voor altijd in mijn hart blijven.
Ik vond ze fantastisch gisteren. Zat juist enorm veel power in. @nitotheno jij was ook te spreken toch?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ik vond ze fantastisch gisteren. Zat juist enorm veel power in. @nitotheno jij was ook te spreken toch?
Eens! Het was keihard en echt chaos voorin, heerlijk.

Had die 3voor12 recensie ook gelezen, vond hem vrij zuur.

"IDLES is anno 2024 namelijk een experimenterende en toegankelijke stadionrockband die de schoonheid van het leven zoekt. Op hun nieuwste plaat TANGK en in de AFAS draait het om liefde! Broederschap! Vreugde! Toepasselijk dus dat de confetti van Editors de avond ervoor nog ronddwarrelt."

Ze omschrijven als een toegankelijke stadionrockband is echt een meme. Ik geloof graag dat de shows in de kleinere zalen eventueel beter overkomen, maar neemt niet weg dat de band zelf nogsteeds keihard is.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Als ik de clashfinder mag geloven, dan speelt scowl net voor Idles op de slope. Klinkt wel als erg lekkere hardcore. Kijk ik daarna wel of het uitblazen wordt in de apero of toch nog even Idles meepakken.
ik ben zoekende naar de Clashfinder. Kan de link nog eens gedeeld worden? Dankuuuuu
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Trouwens naar 2025 toe. Niet om er al nieuw topic over te maken:
- girl in red (doet Vorst, en zal ongetwijfeld beschikbaar zijn): main stage spot?
- cigarettes after sex (Vorst uitverkocht in 5min) hoge Barn spot?
- The xx (eindelijk terug, ergens dagafsluiter? ik verwacht een erg commercieel album)
- Nick Cave (kan nu als volwaardige headliner)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Trouwens naar 2025 toe. Niet om er al nieuw topic over te maken:
- girl in red (doet Vorst, en zal ongetwijfeld beschikbaar zijn): main stage spot?
- cigarettes after sex (Vorst uitverkocht in 5min) hoge Barn spot?
- The xx (eindelijk terug, ergens dagafsluiter? ik verwacht een erg commercieel album)
- Nick Cave (kan nu als volwaardige headliner)
Die laatste 2 kunnen al een dag dragen.
The XX is moeilijk in te schatten, welke vlucht zal hun nieuw werk nemen?
De laatste keer RW waren ze 3de laatst zeker?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Trouwens naar 2025 toe. Niet om er al nieuw topic over te maken:
- girl in red (doet Vorst, en zal ongetwijfeld beschikbaar zijn): main stage spot?
- cigarettes after sex (Vorst uitverkocht in 5min) hoge Barn spot?
- The xx (eindelijk terug, ergens dagafsluiter? ik verwacht een erg commercieel album)
- Nick Cave (kan nu als volwaardige headliner)
Zou geweldig zijn. The XX en Cave als 2 van de 4 grote headliners zijn voor mij al betere afsluiters dan 2023 en 2024 bij elkaar.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Zou geweldig zijn. The XX en Cave als 2 van de 4 grote headliners zijn voor mij al betere afsluiters dan 2023 en 2024 bij elkaar.
Ik sla deze comment even op voor oktober 2024, na de teleurstelling bij de aankondiging van Pearl Jam en de obligatoire mattman-die-de-headliners-afslacht-crisis die er met de effectieve namen van dan aan zal zitten te komen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik sla deze comment even op voor oktober 2024, na de teleurstelling bij de aankondiging van Pearl Jam en de obligatoire mattman-die-de-headliners-afslacht-crisis die er met de effectieve namen van dan aan zal zitten te komen!
Ha mooie comment. Dat is één van de weinige zekerheden in het leven die we nog over hebben.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
102
80
Beide namen lijken me zeker dagafsluiter te moeten zijn, maar wel met sterke sub. Zeiden we ook van heel wat headliners dit jaar, maar alles lijkt erop te wijzen (al is niets zeker in de industrie) dat het aanbod een pak groter zal zijn. Voor mij zijn Nick Cave en The XX niet van de grootte van Pearl Jam, Foo Fighters, Metallica, Dua Lipa, enz. die op eentje dag kunnen dragen.

Blink 182 lijkt me ook wel iets voor volgend jaar, als dat van zomertour Europa (vele pagina's terug) klopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Ik sla deze comment even op voor oktober 2024, na de teleurstelling bij de aankondiging van Pearl Jam en de obligatoire mattman-die-de-headliners-afslacht-crisis die er met de effectieve namen van dan aan zal zitten te komen!
Oh, maar ik zeg niet dat ik het verwacht hoor... Zeg niets meer dan 'zou geweldig zijn'.

Maar een mens mag toch hopen niet?
 
  • Geweldig
Waarderingen: pigital

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Trouwens naar 2025 toe. Niet om er al nieuw topic over te maken:
- girl in red (doet Vorst, en zal ongetwijfeld beschikbaar zijn): main stage spot?
- cigarettes after sex (Vorst uitverkocht in 5min) hoge Barn spot?
- The xx (eindelijk terug, ergens dagafsluiter? ik verwacht een erg commercieel album)
- Nick Cave (kan nu als volwaardige headliner)
En Twenty One Pilots ook met een nieuw album 😅
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Trouwens naar 2025 toe. Niet om er al nieuw topic over te maken:
- girl in red (doet Vorst, en zal ongetwijfeld beschikbaar zijn): main stage spot?
- cigarettes after sex (Vorst uitverkocht in 5min) hoge Barn spot?
- The xx (eindelijk terug, ergens dagafsluiter? ik verwacht een erg commercieel album)
- Nick Cave (kan nu als volwaardige headliner)
Nick Cave én The XX als headliners? Waar mag ik tekenen?!
Trouwens girl in red in Vorst vind ik ook wel echt verbazingwekkend. Wanneer zijn die zo groot geworden? In mijn hoofd nog steeds een AB / De Roma band.
En Cigarettes after sex snap ik nu echt niet. Enige optreden tot op heden op Werchter waarbij ik letterlijk in slaap gevallen ben.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
856
Zou geweldig zijn. The XX en Cave als 2 van de 4 grote headliners zijn voor mij al betere afsluiters dan 2023 en 2024 bij elkaar.
Smaken verschillen, zo blijkt.
The XX op Werchter 2012 was een zielloos flauw optreden, met een groot 'kijk, mama zonder handen' gehalte.
In die zin dat een optreden van laureaten op de stedelijke muziekschool boeiender is en meer muzikaliteit omvat.

Om maar te zeggen: élke headliner op de affiche 2024 is duizendmaal beter dan The XX.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Smaken verschillen, zo blijkt.
The XX op Werchter 2012 was een zielloos flauw optreden, met een groot 'kijk, mama zonder handen' gehalte.
In die zin dat een optreden van laureaten op de stedelijke muziekschool boeiender is en meer muzikaliteit omvat.

Om maar te zeggen: élke headliner op de affiche 2024 is duizendmaal beter dan The XX.
How seg.

Zet die show van PkP 2017 regelmatig nog eens op. Topshowke.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleCa

Gebruikers die dit onderwerp bekijken