Rock Werchter 2024

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
Zoals het hoort :censored:

Måneskin heeft op basis van de wereldwijd opgebouwde populariteit, de goeie reacties op hun live shows en de snelle ticketverkoop toch echt wel hun plek als afsluitende headliner verdient lijkt me. Zijn ze erg snel, erg hard gegroeid qua status? Zeker. Maar bij hen kan ik die snelle groei naar arenavullende band beter begrijpen dan bij GVF die toch ook voorlaatste staat te pronken op die affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en slyke

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Måneskin heeft op basis van de wereldwijd opgebouwde populariteit, de goeie reacties op hun live shows en de snelle ticketverkoop toch echt wel hun plek als afsluitende headliner verdient lijkt me. Zijn ze erg snel, erg hard gegroeid qua status? Zeker. Maar bij hen kan ik die snelle groei naar arenavullende band beter begrijpen dan bij GVF die toch ook voorlaatste staat te pronken op die affiche.
Zeker hoor en ik onderken dat persoonlijke smaak hierin meespeelt. Het voelt voor mij gewoon een tikkie te snel, alsof ze wat plekken hebben overgeslagen. Had Nothing but Thieves het slimmer aangepakt (qua exclusiviteit in shows en het creëren van buzz), had ik hen logischer gevonden op die plek.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
Zeker hoor en ik onderken dat persoonlijke smaak hierin meespeelt. Het voelt voor mij gewoon een tikkie te snel, alsof ze wat plekken hebben overgeslagen. Had Nothing but Thieves het slimmer aangepakt (qua exclusiviteit in shows en het creëren van buzz), had ik hen logischer gevonden op die plek.

Måneskin heeft het dan weer wel slim gespeeld. Eerst een basis leggen in Italie met, het dient gezegd, best verfrissende dingen te brengen in X-Factor.

Dan wat seks, drugs en Rock'n Roll op maat van jonge meisjes naar het Songfestival brengen en zo wereldberoemd worden, maar tegelijk ook niet lang daarna bewijzen dat het wel degelijk een straffe live band is in San Remo, om vervolgens het geluid een stuk gepolijster te maken en de pijlen te richten op de Amerikaanse markt.

Geluk en timing heeft overduidelijk hun een speedboost gegeven zoals in Mario Kart, maar je voelt aan alles dat ze net als bij schaken de pionnetjes netjes op het juiste moment verplaatst hebben om van busken op de straten van Rome naar het podium van Madison Square Garden te geraken. Well played zeg ik dan.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Måneskin heeft het dan weer wel slim gespeeld. Eerst een basis leggen in Italie met, het dient gezegd, best verfrissende dingen te brengen in X-Factor.

Dan wat seks, drugs en Rock'n Roll op maat van jonge meisjes naar het Songfestival brengen en zo wereldberoemd worden, maar tegelijk ook niet lang daarna bewijzen dat het wel degelijk een straffe live band is in San Remo, om vervolgens het geluid een stuk gepolijster te maken en de pijlen te richten op de Amerikaanse markt.

Geluk en timing heeft overduidelijk hun een speedboost gegeven zoals in Mario Kart, maar je voelt aan alles dat ze net als bij schaken de pionnetjes netjes op het juiste moment verplaatst hebben om van busken op de straten van Rome naar het podium van Madison Square Garden te geraken. Well played zeg ik dan.
En mee eens hoor. Zij hebben het slim aangepakt, waardoor het voor niet-liefhebbers zeker wrang of oneerlijk voelt waarschijnlijk. Benieuwd naar de show die ze gaan brengen ook!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Dan wat seks, drugs en Rock'n Roll op maat van jonge meisjes naar het Songfestival brengen en zo wereldberoemd worden, maar tegelijk ook niet lang daarna bewijzen dat het wel degelijk een straffe live band is in San Remo, om vervolgens het geluid een stuk gepolijster te maken en de pijlen te richten op de Amerikaanse markt.
Je moet San Remo winnen om mee te doen aan het songfestival voor Italie ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
Geluk en timing heeft overduidelijk hun een speedboost gegeven zoals in Mario Kart, maar je voelt aan alles dat ze net als bij schaken de pionnetjes netjes op het juiste moment verplaatst hebben om van busken op de straten van Rome naar het podium van Madison Square Garden te geraken. Well played zeg ik dan.
Allemaal goed en wel, maar de mayonaise moet ook pakken. Labels kunnen acts wel pushen, maar fans moeten dan ook nog eens hun muziek beluisteren en kaartjes kopen. Dat laatste is uiteindelijk wel hetgene wat telt. Want hoeveel acts zijn er wel niet die wat vulgair zijn, of die soort muziek spelen enzovoorts..
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
Je moet San Remo winnen om mee te doen aan het songfestival voor Italie ;)

Ah juist. Dat was er vlak voor. 😁

Die performance van Coraline daar was eigenlijk het eerste wat ik mee kreeg na Zitti e buoni op Eurosong. Was ook eerste keer dat ik onder de indruk was van die band.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.660
Maar Doja, Ice Spice en 21 Savage als grootste acts op hun zaterdag. Het forum stond in brand als Rock Werchter dat zou doen. 😅
Als je ziet welke plekken die namen overal innemen, kan je toch alleen maar zeggen dat Doja Cat, 21 Savage én Sam Smith (en Ice Spice) op 1 dag behoorlijk sterk geboekt is voor een festival als Opener Opener. En dan Foo Fighters plus Maneskin (als sub, dus iets logischer) + Dua Lipa + nog een dag zonder headliners.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: WanWalrus

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
147
132
Måneskin heeft het dan weer wel slim gespeeld. Eerst een basis leggen in Italie met, het dient gezegd, best verfrissende dingen te brengen in X-Factor.

Dan wat seks, drugs en Rock'n Roll op maat van jonge meisjes naar het Songfestival brengen en zo wereldberoemd worden, maar tegelijk ook niet lang daarna bewijzen dat het wel degelijk een straffe live band is in San Remo, om vervolgens het geluid een stuk gepolijster te maken en de pijlen te richten op de Amerikaanse markt.

Geluk en timing heeft overduidelijk hun een speedboost gegeven zoals in Mario Kart, maar je voelt aan alles dat ze net als bij schaken de pionnetjes netjes op het juiste moment verplaatst hebben om van busken op de straten van Rome naar het podium van Madison Square Garden te geraken. Well played zeg ik dan.
Zeker een plausibele verwoording van het Maneskin verhaal tot nu toe. Mijn puur gevoel zegt alleen dat het nog niet écht headlinerwaardig is. Het is nog te vroeg, het moet allemaal nog wat beter, ... Zo van die dingen. Misschien verrassen ze mij op vrijdag 5/7... Wie weet...
 

trawszkl

Playlistbediener
24 mrt 2020
17
4
When you see the places those names occupy everywhere, you can only say that Doja Cat, 21 Savage and Sam Smith (and Ice Spice) are booked quite heavily in one day for a festival like Opener Opener. And then Foo Fighters plus Maneskin (as a sub, so a little more logical) + Dua Lipa + another day without headliners.
Also just added for Friday: Slowdive, AIR, and Sampha. As for the last headliner, the rumours are it can be Nicki Minaj, so not very impressive.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

gentle_feast

Nieuw lid
30 jan 2024
1
5
Coming to Werchter for the first time from the UK this year. Really excited for it, having never been to a festival outside the UK. Since Pukkelpop are announcing names this week, are we to expect nothing from Rock Werchter this week? Looking forward to see who will be taking the last few spaces on the line up, hoping The Vaccines feature!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken