Rock Werchter 2024

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Heerlijk om zien hoe steeds hetzelfde profiel van festivalganger blijft ontkennen dat Pommelien Thijs een plek op Rock Werchter zou krijgen.

Populairste Vlaamstalige zangeres van het voorbije jaar, met een meer dan degelijke livereputatie en een goed ontvangen debuutalbum. Als Pommelien er niet thuis hoort, wie dan wel? Royal Blood dat al bijna tien jaar geen hit gehad heeft en niet eens de Lotto nog gevuld krijgt?
En toch liever royal blood. Laat pommelien maar rustig op suikerrock op de familiedag staan
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en rw83

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Eind vorig jaar waren ongeveer 30 namen bekend, waarvan 4 vóórdat de voorverkoop begon (maar die startte toen al eind oktober). De meeste van die 30 werden toen begin december gedropt (achtereenvolgens Oscar & the Wolf, Editors, RHCP, een batch van zo'n 20 namen, Christine & the Queens, Rosalia).
Ik gok dat we op donderdag zo'n 8 namen weten. Volgende maand nog verschillende aankondigingen om de voorverkoop op gang te houden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Zou wel mager zijn als men de winterstop in gaat met 6 à 10 namen, niet?
Ik hoop ook wel op wat meer. Onze groep is wat aan het twijfelen om te gaan en daarvoor hebben we wel wat overtuigende namen nodig om de knoop door te hakken. Zou jammer zijn als we die ergens in de loop van januari pas krijgeb
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Sorry, maar dit is zo'n gezever. Rock Werchter boekt al jaren en decennia lang artiesten van Belgische bodem en gaf hen zelf bovendien altijd steevast een goeie plek om erna verder door te groeien. Zie echt niet in wat er, buiten jouw persoonlijke smaak, anders zou zijn bij deze mogelijkse boeking dat zo tegen het ethos van RW zou ingaan?
dEUS, ozark Henry, Goose, balthazar, millionaire,… er worden al jaren BE artiesten geboekt, maar ik nee aan dag jij het verschil met een pommelien thys ook wel ziet?

Natalia, Niels destadsbader en Wim soutaer stonden er nooit…

Je kan dat muzikaal snobisme vinden, maar zeker toen humo nog meer in de pap te brokken had moesten de meeste acts toch wat meer edge hebben om op RW te staan. Al zijn er uitzonderingen genre black eyed peas.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
dEUS, ozark Henry, Goose, balthazar, millionaire,… er worden al jaren BE artiesten geboekt, maar ik nee aan dag jij het verschil met een pommelien thys ook wel ziet?

Natalia, Niels destadsbader en Wim soutaer stonden er nooit…

Je kan dat muzikaal snobisme vinden, maar zeker toen humo nog meer in de pap te brokken had moesten de meeste acts toch wat meer edge hebben om op RW te staan. Al zijn er uitzonderingen genre black eyed peas.
Helaas zien we acts als Bazart en Oscar ook wel al (te) hoog op de affiche.
 
  • Thinking
Waarderingen: pigital

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
dEUS, ozark Henry, Goose, balthazar, millionaire,… er worden al jaren BE artiesten geboekt, maar ik nee aan dag jij het verschil met een pommelien thys ook wel ziet?

Natalia, Niels destadsbader en Wim soutaer stonden er nooit…

Je kan dat muzikaal snobisme vinden, maar zeker toen humo nog meer in de pap te brokken had moesten de meeste acts toch wat meer edge hebben om op RW te staan. Al zijn er uitzonderingen genre black eyed peas.
Ik zie weinig verschil met een Elly Goulding, die zelfs al sub was( niet dat Pommelien een sub is ) maar een plaats in de barn om 16 uur moet absoluut kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Sea Girls is nieuwe muziek aan het uitbrengen, denk dat we die ook ergens kunnen Verwachten, RW of PKP
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.175
1.637
Als je op dit punt Pommelien Thijs op muzikaal vlak nog vergelijkt met een Niels Destadsbader of een Wim Soutaer laat je vooral merken hoe weinig actuele muziekkennis je hebt. Luister misschien eerst eens naar haar nummers voor je stomme vergelijkingen gaat maken en afkomt met opmerkingen alsof ze thuis hoort op een kindernamiddag.

Het begint afgezaagd te worden.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Als je op dit punt Pommelien Thijs op muzikaal vlak nog vergelijkt met een Niels Destadsbader of een Wim Soutaer laat je vooral merken hoe weinig actuele muziekkennis je hebt. Luister misschien eerst eens naar haar nummers voor je stomme vergelijkingen gaat maken en afkomt met opmerkingen alsof ze thuis hoort op een kindernamiddag.

Het begint afgezaagd te worden.
Oké, je bent fan. Dat mag. Was gisteren nog op een feestje waar ze regelmatig gedraaid werd. En ja de tieners gingen los. Ik vind het gewoon plat commercieel. Was leuk hé, daar niet van. Maar geen Rock Werchter materiaal.

Maar ja, de standpunten zijn duidelijk dus we kunnen beter afronden. Team conservatief out.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.175
1.637
Ik ben niet eens fan. Ik vind gewoon dat conservatieve hokjesdenken over wat al dan niet past op een festival met honderd acts verspreid over vier podia ....irritant is het woord dat ik wil gebruiken.

Pommelien Thijs proberen wegzetten op kindernamiddagen en vergelijken met Niels Destadsbader omdat het niet in jullie beeld van Rock Werchter past is gewoon..meh.

Als Merol in Klub C kan en Xink en Bazart op de main, dan kan Pommelien dat ook.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.010
Ik ben niet eens fan. Ik vind gewoon dat conservatieve hokjesdenken over wat al dan niet past op een festival met honderd acts verspreid over vier podia ....irritant is het woord dat ik wil gebruiken.

Pommelien Thijs proberen wegzetten op kindernamiddagen en vergelijken met Niels Destadsbader omdat het niet in jullie beeld van Rock Werchter past is gewoon..meh.

Als Merol in Klub C kan en Xink en Bazart op de main, dan kan Pommelien dat ook.
Nederlandstalige pop wordt op dit forum vrijwel altijd linea directa tot de categorie commercieel en plat afgeserveerd. Erg kort door de bocht...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
dEUS, ozark Henry, Goose, balthazar, millionaire,… er worden al jaren BE artiesten geboekt, maar ik nee aan dag jij het verschil met een pommelien thys ook wel ziet?

Natalia, Niels destadsbader en Wim soutaer stonden er nooit…

Je kan dat muzikaal snobisme vinden, maar zeker toen humo nog meer in de pap te brokken had moesten de meeste acts toch wat meer edge hebben om op RW te staan. Al zijn er uitzonderingen genre black eyed peas.
Er staat ieder jaar internationale meuk op Werchter.. Muzikaal snobisme, djezes. Laten we nu niet doen alsof RW Le Guess Who? is hè zeg. P!nk was in 2019 nog headliner, komaan zeg. :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken