Rock Werchter 2024

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119

Wow, het jaar erop (waar ik zelf bij mocht zijn) stonden David Bowie, Radiohead en the Prodigy er opnieuw.

Verder opvallend: Radiohead in '96 al om 19.40u aan de beurt, en niet eens op Main Stage. Een jaar later kwam OK Computer uit...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Wow, het jaar erop (waar ik zelf bij mocht zijn) stonden David Bowie, Radiohead en the Prodigy er opnieuw.

Verder opvallend: Radiohead in '96 al om 19.40u aan de beurt, en niet eens op Main Stage. Een jaar later kwam OK Computer uit...
Weetje...
In 1998 verkozen ze om The Prodigy niet te nemen, want anders 3x op rij daar. Die zijn daarom naar grote concurrent Beach Rock gegaan. Daar was het plein uitverkocht, voor TW was het verhaal in Torhout op. Denk dat op hun hoofddag er maar 30000 man was, in Werchter 45000.

Was nochtans een rijtje hoor... Nick Cave, Garbage op hun top, Beastie Boys, Björk...
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en theblackmadness

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.290
3.875
Wow, het jaar erop (waar ik zelf bij mocht zijn) stonden David Bowie, Radiohead en the Prodigy er opnieuw.

Verder opvallend: Radiohead in '96 al om 19.40u aan de beurt, en niet eens op Main Stage. Een jaar later kwam OK Computer uit...
David Bowie was inderdaad echt op herhaling (en wederom fantastisch). Radiohead was wel redelijk anders, vooral qua setlist en populariteit. Datzelfde was nog meer het geval bij The Prodigy. In 1996 was dat een nachtelijke ravefeest in de modder op het 2e podium. In 1997 een absolute headliner en megapopulair met The Fat Of The Land.
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Weetje...
In 1998 verkozen ze om The Prodigy niet te nemen, want anders 3x op rij daar. Die zijn daarom naar grote concurrent Beach Rock gegaan. Daar was het plein uitverkocht, voor TW was het verhaal in Torhout op. Denk dat op hun hoofddag er maar 30000 man was, in Werchter 45000.

Was nochtans een rijtje hoor... Nick Cave, Garbage op hun top, Beastie Boys, Björk...
en normaal moest The Verve daar nog bij
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
en normaal moest The Verve daar nog bij
Was wel veel kritiek op toen, vermits het was op basis van 1 plaat en hit. Wilden ook voor niks anders komen dan headliner.
In 2008 daarentegen waren ze veel soepeler en eisten ze niet al te veel.

Was wel een bommetje toen ze annuleerden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
En laat ons misschien ook vooral niet zo denigrerend doen over P!nk. Couldn’t care less dat haar muziek totaal je ding niet is, maar het is wel wat vreemd en lachwekkend dat je steeds weer P!nk eruit kiest om op te bashen, een live-act van wereldniveau. En ja uiteraard is zij overal waar ze staat headliner, komaan zeg. Kan ook beter zingen dan 99% van de acts op Werchter, including your faves I’m sure. Have several seats.
Ik bash helemaal niet constant en op een denigrerende manier op P!nk. Macklemore, Bastille, Imagine Dragons.. Genoeg commerciële acts die er óók staan, en dat is niet iets van de laatste jaren maar al decennia.

En inderdaad, interessant punt hierboven. Werchter is op zich ook gewoon een commercieel festival.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.129
En laat ons misschien ook vooral niet zo denigrerend doen over P!nk. Couldn’t care less dat haar muziek totaal je ding niet is, maar het is wel wat vreemd en lachwekkend dat je steeds weer P!nk eruit kiest om op te bashen, een live-act van wereldniveau. En ja uiteraard is zij overal waar ze staat headliner, komaan zeg. Kan ook beter zingen dan 99% van de acts op Werchter, including your faves I’m sure. Have several seats.
P!nk is anders wel de enige artiest die een hele festivaldag heeft beïnvloed. Het was oorspronkelijk zelfs nog veel erger, maar na veel kritiek had de organisatie toch nog wat andere acts toegevoegd.

Als de muziek van deze dame je dan ook nog eens niet bevalt, is het al heel snel een achterlijke boeking. Dat bepaalde headliners kleinere bevriende groepen willen helpen aan een spot kan ik heel goed begrijpen, maar P!nk sloeg er echt in door. Dat er dan nu vooral kritiek op haar komt, vind ik niet meer dan logisch.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Mijn historie op RW is tamelijk beperkt. Dit jaar en lang, lang geleden Torhout in 1989. Dat was dan wel een topdag met Lou Reed als (onverwachte) knaller op het eind.

1701083464594.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbe554

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Weetje...
In 1998 verkozen ze om The Prodigy niet te nemen, want anders 3x op rij daar. Die zijn daarom naar grote concurrent Beach Rock gegaan. Daar was het plein uitverkocht, voor TW was het verhaal in Torhout op. Denk dat op hun hoofddag er maar 30000 man was, in Werchter 45000.

Was nochtans een rijtje hoor... Nick Cave, Garbage op hun top, Beastie Boys, Björk...

Mooie jaren met geweldige affiches. De tijd ook dat een paar dance acts de successen op de grote festivals aaneenregen. Soms ook als afsluiter. Chemical Brothers, Moby, Underworld, Prodigy en ook Faithless zat toen wel in zijn hype-jaren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festirock

festirock

Support act
1 dec 2015
852
577
Als je op dit punt Pommelien Thijs op muzikaal vlak nog vergelijkt met een Niels Destadsbader of een Wim Soutaer laat je vooral merken hoe weinig actuele muziekkennis je hebt. Luister misschien eerst eens naar haar nummers voor je stomme vergelijkingen gaat maken en afkomt met opmerkingen alsof ze thuis hoort op een kindernamiddag.

Het begint afgezaagd te worden.

En toch ligt de muziek van een pommelien voor mij niet ver van een metejoor. Ga je die dan ook op werchter zetten? Heeft niets met hokjes te maken. Voor mij hoeft ze niet op werchter. Dat ze ergens hoog op suikerrock staat betekent niet op een kindernamiddag
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
En toch ligt de muziek van een pommelien voor mij niet ver van een metejoor. Ga je die dan ook op werchter zetten? Heeft niets met hokjes te maken. Voor mij hoeft ze niet op werchter. Dat ze ergens hoog op suikerrock staat betekent niet op een kindernamiddag
Waarom dan? Omdat het NL-talig is?

Dat men Camille een brug te ver zou vinden voor RW kan ik volledig begrijpen, maar een Pommelien Thijs is toch een hele andere weg ingeslagen en hoort toch gewoon op die affiche?
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken