Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Royal blood was goed toen ik ze nog in de botanique en le grand mix zag. Nu heb je het toch ook wel gezien? Weinig tot geen vernieuwing de voorbije jaren.
Ja, is een goede liveband; maar wel echt een heel saaie, beige boeking ook. En viel volgens de verhalen hier vorig jaar al een beetje op zijn gat, toen ze er voor de zoveelste keer stonden.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.150
1.345
Ja, is een goede liveband; maar wel echt een heel saaie, beige boeking ook. En viel volgens de verhalen hier vorig jaar al een beetje op zijn gat, toen ze er voor de zoveelste keer stonden.
Dat was de eerste keer dat ik ze zag, maar werd er live niet echt door omver geblazen.
Vind ze op plaat wel echt goed…
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.692
Snap die typische Vlaamse kijk op eigen artiesten nooit niet zo goed, is hetzelfde in de sportwereld. Pommelien maakt toch gewoon nederlandstalige pop? Dat is zoals we allemaal gezamenlijk Angele aan het begin van haar carrière op geen enkel festival zouden willen zien.
Zet haar in de Barn of vroeg op de main en niemand zal er last van hebben.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
469
450
Dat was de eerste keer dat ik ze zag, maar werd er live niet echt door omver geblazen.
Vind ze op plaat wel echt goed…
Het jaar dat de Foo's moesten afzeggen traden ze 2x op om de boel wat te vullen. Ik heb er 2x van genoten op 1 weekend! Daarna nog 2 keer volgens mij (deels) gezien op Werchter maar kon me niet meer zoveel doen. Live wel sterk maar het slaat wat plat de laatste keren
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.150
1.345
Stond die frontman niet ergens te zeuren dat ze te weinig respons vanuit het publiek kregen?
Ja, dat was ergens in de UK geloof ik.

Da’s geen goeie look natuurlijk, maar soms ken je de context ook niet helemaal. Misschien stonden er een paar mensen in dat publiek echt vervelend te doen.

Ik herinner me op Werchter 99 dat Anouk in haar beha op het podium stond en plots uit het niets “Ja! Dit zijn nou tieten !” declameerde en iedereen dacht dat ze zichzelf aan het bestoefen was…
Die heeft dan in een interview achteraf moeten uitleggen dat er een vent in het publiek heel het optreden lang “TIETEN ! TIETEN ! TIETEN !” aan het roepen was…
 

SvenH23

Randprogramma
17 dec 2021
100
67
Ja, dat was ergens in de UK geloof ik.

Da’s geen goeie look natuurlijk, maar soms ken je de context ook niet helemaal. Misschien stonden er een paar mensen in dat publiek echt vervelend te doen.

Ik herinner me op Werchter 99 dat Anouk in haar beha op het podium stond en plots uit het niets “Ja! Dit zijn nou tieten !” declameerde en iedereen dacht dat ze zichzelf aan het bestoefen was…
Die heeft dan in een interview achteraf moeten uitleggen dat er een vent in het publiek heel het optreden lang “TIETEN ! TIETEN ! TIETEN !” aan het roepen was…
Lijkt veel op het verhaal van Pinkpop in ‘98, maar dat was omdat er bier gegooid was en ze verder ging in haar BH..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Ja, dat was ergens in de UK geloof ik.

Da’s geen goeie look natuurlijk, maar soms ken je de context ook niet helemaal. Misschien stonden er een paar mensen in dat publiek echt vervelend te doen.

Ik herinner me op Werchter 99 dat Anouk in haar beha op het podium stond en plots uit het niets “Ja! Dit zijn nou tieten !” declameerde en iedereen dacht dat ze zichzelf aan het bestoefen was…
Die heeft dan in een interview achteraf moeten uitleggen dat er een vent in het publiek heel het optreden lang “TIETEN ! TIETEN ! TIETEN !” aan het roepen was…
Context is inderdaad heel belangrijk. Was op Radio 1's Big Weekend, een soort massaal promofestival waar de nadruk op populaire muziek ligt (dus hoofdzakelijk pop/dance) en alle niet-headliners amper 30-45 min speeltijd krijgen. Als je vervolgens tussen acts als Niall Horan, Lewis Capaldi en Anne-Marie gezet wordt, dan kan de publieksparticipatie al eens lelijk tegenvallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.801
Dat was laatste keer op Werchter toch ook het geval met Royal Blood? Kan me zoiets herinneren.
Vet geluid hebben ze wel, maar nu een paar keer gezien en dan ken je het trucje wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Context is inderdaad heel belangrijk. Was op Radio 1's Big Weekend, een soort massaal promofestival waar de nadruk op populaire muziek ligt (dus hoofdzakelijk pop/dance) en alle niet-headliners amper 30-45 min speeltijd krijgen. Als je vervolgens tussen acts als Niall Horan, Lewis Capaldi en Anne-Marie gezet wordt, dan kan de publieksparticipatie al eens lelijk tegenvallen.
Ja maar bij te weinig publieksparticipatie het klein kind uithangen zoals zij daar deden blijft gênant. Je kan bijvoorbeeld een beetje professioneel blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.150
1.345
Laatste keer op Werchter heb ik ze gezien. Kan me niet herinneren dat ze toen aan het zeuren waren. Behalve waarschijnlijk een paar te veel “I can’t hear you” intermezzo’s, maar die moeten wel meer artiesten afleren.
King Princess was wat dat betreft de worst offender de voorbije editie van Werchter.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
879
763
Aangezien Royal Blood tourt rond Werchter én die goed blijven vallen bij veel Werchtergangers (terecht of onterecht daargelaten) zullen ze die sowieso boeken. Zie ook niet direct waar zij rond die periode anders terecht zouden kunnen. Lijkt mij niet meteen een Live /s Live naam.
 

Evelienx

Playlistbediener
23 jun 2023
10
6
Leads dropt 10 namen waaronder Lana. Dus ik geloof er echt in!
Fred mag altijd nog eens komen maar deze keer mainstage!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.258
1.317
Lana natuurlijk van harte welkom. Maar het had die vrijdag moeten zijn dan, ik zie het helaas niet meer gebeuren. Zonde.
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
500
716
De afgelopen dagen zijn er weer nieuwe namen bijgekomen op dit forum, verder zijn er een aantal namen kansrijker geworden en een aantal andere juist niet of zelfs helemaal afgevallen. De wijzigingen ten opzichte van het vorige overzicht staan in vette letters.

Zeker: Foo Fighters, Dua Lipa, Maneskin

Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Avril Lavigne , Pearl Jam, the Streets, James Blake, Soulwax, Parkway Drive, de Jeugd van Tegenwoordig, the Last Dinner Party, Amyl and the Sniffers, Sam Smith

Goede mogelijkheid: Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs, Jungle, the Mysterines, Romy, Unknown Mortal Orchestra, dEUS, Pulp, Brihang, Parcels, Parov Stelar, Bicep, Kenya Grace, Fontaines DC, IDLES, High Vis, Frank Carter & the Rattlesnakes, Miles Kane, Black Pumas, the Clockworks, Pet Shop Boys, Deftones, Peggy Gou, Badbadnotgood, Charli XCX, Disclosure, Troye Sivan, Scowl, SZA, Blonde Redhead, Ethel Cain, Mitski, American Football, Beth Gibbons, Bikini Kill, Joanna Sternberg, Julie Byrne, Lemon Twigs, Model/Actriz, Phoenix, Pulp, Róisin Murphy, Roosevelt, Shabaka, Slow Pulp, Yo la Tengo, LCD Soundsystem, S10, Joost

Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Hozier, Nick Cave, Empire State Bastard, Noel Gallagher, Kings of Leon, Snow Patrol, the Smile, Tame Impala, Michael Kiwanuka, Beach House, Air, Slowdive, Turnstile, M83, Primus, Nine Inch Nails, Arlo Parks, Greta van Fleet, Ghost, Weezer, Depeche Mode, Blur, Overmono, Anohni and the Johnsons, Khruangbin, the Blaze, Sabaton, Frankie and the Witch Fingers, Smith & Burrows, Lenny Kravitz, the Beaches, Placebo, Nabihah Iqbal, King Gizzard & the Lizard Wizard, Lana del Rey, Royel Otis, Sugababes, Chase & Status, Nelly Furtado, Brutus, Electric Callboy, Catfish and the Bottlemen, Sault, Limp Bizkit

Kans nihil/afgevallen: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Bring Me The Horizon, Tool, Suede, Metallica, Vampire Weekend, Jai Paul, Clipse, FKA Twigs, Alvvays

Blijf roepen wat wel en niet klopt en welke namen zeker niet mogen ontbreken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken