Rock Werchter 2024

The_Kist

Playlistbediener
15 nov 2023
18
14
Ik hooooop dat ze iets vergelijkbaars pakken, in hoeverre je ze kunt vergelijken. Maar ze zullen het vooral moeten doen met hetgeen wat voorhanden is.

Fleddy Melcully wordt geopperd, De Staat, John Coffey. Dat zijn er die geen verre reizen hoeven om te leggen.
De Enter Shikari's hebben al meer shows staan en zullen ze misschien niet wegzetten (als ze uberhaupt al willen) als de verdere shows niet uitverkocht zijn.

Maargoed; in het verleden stonden bands vaker op 2 Belse festivals in 1 seizoen. Een overlap met Graspop zou het best passen voor de doelgroep.
Een Pendulum treed ook op. Tussen 30-juni en 11 juli staat er nog niks voor hen. Dat zou een knappe boeking zijn.

Maaarrr; Krezip heeft ook Depeche Mode wel eens "vervangen" op Pinkpop. En zo zijn er wel meer voorbeelden van een totaal andere band i.p.v.
BE-NL artiesten zijn er volop. The Haunted Youth bv., Black Box Revelation speelt voor Bruce op de wei, die kunnen de tourbus laten staan.
En Pulp als vervanging? Treden niet heel veel op deze zomer, maar hebben nog wel ruimte en is (lijkt mij) een naam die ook goed valt..
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
En Pulp als vervanging? Treden niet heel veel op deze zomer, maar hebben nog wel ruimte en is (lijkt mij) een naam die ook goed valt..
Mooi, zo helemaal niet mee zijn met alles en dit droppen :LOL:.

Nee serieus, Pulp ziet zichzelf als headliner en is niet goedkoop. Die komen niet dat spotje vullen.
 
  • Haha
Waarderingen: The_Kist

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
330
260
Vers van de pers;
Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe deze shows gaan vallen .
Indien goed; barn-headliner op z'n minst voor een van de volgende edities.
Ziggo dome is ook een flinke zaal!

1000064140.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: beschuitfluiter

CalvinWeirFields

Playlistbediener
12 okt 2021
31
7
Hoi allemaal, excuus als deze vraag al gesteld is. Is tickets kopen via Ticketswap nu wel veilig? Vorig jaar was het volgens mij nog geen "secure swap" maar zag dat ze een aantal wijzigingen hebben toegevoegd. Wil graag tickets kopen voor het resort (uitverkocht) maar bang dat ik word opgelicht.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.987
Dus op Graspop wordt wel gewerkt met 2 bekermuntjes die je krijgt bij aankomst voor je drankverpakking en kan je gewoon je bekers inwisselen voor een refill naar keuze.
Uitermate bizar dat ze hier dan een omslachtiger systeem hebben bedacht dan zowat alle collega festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Hoi allemaal, excuus als deze vraag al gesteld is. Is tickets kopen via Ticketswap nu wel veilig? Vorig jaar was het volgens mij nog geen "secure swap" maar zag dat ze een aantal wijzigingen hebben toegevoegd. Wil graag tickets kopen voor het resort (uitverkocht) maar bang dat ik word opgelicht.
Ik heb de afgelopen pakweg 5 jaar denk ik al meer dan 30 tickets via Ticketswap gekocht (gaande van combi's voor grote majors, tot kleine gigs die amper 10 euro kosten) en ben nog nooit opgelicht geweest, Mijn vriendengroep doet het ook met regelmaat van de klok, en ik heb nog nooit een slecht verhaal gehoord. Is het 100% waterdicht? Dat durf ik niet zeggen. Maar denk wel dat Ticketswap zowat de veiligste manier is die er bestaat om nog aan tickets te geraken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Dus op Graspop wordt wel gewerkt met 2 bekermuntjes die je krijgt bij aankomst voor je drankverpakking en kan je gewoon je bekers inwisselen voor een refill naar keuze.
Uitermate bizar dat ze hier dan een omslachtiger systeem hebben bedacht dan zowat alle collega festivals.
de eco tokens zijn zo gemakkelijk als kan zijn, werkt al jaren zo op alcatraz en het werpt zijn vruchten af voor hoe proper het terrein ligt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.144
2.086
Ik heb de afgelopen pakweg 5 jaar denk ik al meer dan 30 tickets via Ticketswap gekocht (gaande van combi's voor grote majors, tot kleine gigs die amper 10 euro kosten) en ben nog nooit opgelicht geweest, Mijn vriendengroep doet het ook met regelmaat van de klok, en ik heb nog nooit een slecht verhaal gehoord. Is het 100% waterdicht? Dat durf ik niet zeggen. Maar denk wel dat Ticketswap zowat de veiligste manier is die er bestaat om nog aan tickets te geraken.
Geen Secure Swap inderdaad, maar blijft redelijk veilig. Heb een keer voor de deur gestaan bij Paradiso met ongeldige tickets, maar dat is echt op tientallen gekochte tickets.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Geen Secure Swap inderdaad, maar blijft redelijk veilig. Heb een keer voor de deur gestaan bij Paradiso met ongeldige tickets, maar dat is echt op tientallen gekochte tickets.
en als je het meldt krijgt die mens ook zijn geld niet van het verkochte ticket, dat wordt bijgehouden tot een paar dagen na het optreden
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.144
2.086
en als je het meldt krijgt die mens ook zijn geld niet van het verkochte ticket, dat wordt bijgehouden tot een paar dagen na het optreden
Dat verschilt per evenement, is doorgaans niet. Bron: afgelopen weken redelijk wat tickets verkocht.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
248
134
Ff wat anders…over 5 weken is het bijna zover, ben echt reuze benieuwd wat het weer en waterpeil gaat doen komende weken, hoop niet op drassig veld en camping😬 ik was er in 2016 niet, was toen Camping A1 wel te doen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.451
Ff wat anders…over 5 weken is het bijna zover, ben echt reuze benieuwd wat het weer en waterpeil gaat doen komende weken, hoop niet op drassig veld en camping😬 ik was er in 2016 niet, was toen Camping A1 wel te doen?

De camping wel. Parkeren niet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.451
Waar moest je dan parkeren? 😅 alleen openbaar vervoer?
De parkeerplaatsen aan de A-zijde waren toen op de woensdag al vol. Wij arriveerden donderdag vroeg in de ochtend en werden door de politie naar de C-zijde gestuurd. Da’s een behoorlijke omweg. Uiteindelijk bij C3 geparkeerd, maar moesten onze camping tickets voor A1 omruilen. Veel heisa en gedoe geweest. Gelukkig toch op A1 beland.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
248
134
De parkeerplaatsen aan de A-zijde waren toen op de woensdag al vol. Wij arriveerden donderdag vroeg in de ochtend en werden door de politie naar de C-zijde gestuurd. Da’s een behoorlijke omweg. Uiteindelijk bij C3 geparkeerd, maar moesten onze camping tickets voor A1 omruilen. Veel heisa en gedoe geweest. Gelukkig toch op A1 beland.
Laten we hopen dat het dit jaar niet zo erg wordt🤞🏻…als ik foto’s opzoek van 2016 daar wordt ik niet blij van🥴
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
937
350
2016 old school met de trein naar Werchter gegaan.
Ruim 5 uur i.p.v 2,5 uur met de auto.
Camping A1was toen best te doen op enkele plekken na.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
189
222
iemand ervaring met nacht trein? is dat na het laatste optreden? Ik zie dat er een is tot in Brugge. Misschien beter optie dan de met de auto naar RW te rijden
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
656
731
Laten we hopen dat het dit jaar niet zo erg wordt🤞🏻…als ik foto’s opzoek van 2016 daar wordt ik niet blij van🥴
En toch, de organisatie is er toen uitermate professioneel mee omgegaan en heeft echt een schitterende editie weggezet. Wel zakte je overal tot de enkels weg in de modder. Parkeren was ruk en de campings waren helemaal naar de getver.

Topeditie, 10/10. Had het voor geen goud willen missen. Man wat een programma toen.

Wellicht helpt het mee dat het dit keer niet eind juni maar echt begin juli valt. Die paar zonnestralen extra maken hopelijk het nodige verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy, Chiel en Bwoite

festirock

Support act
1 dec 2015
918
614
Ff wat anders…over 5 weken is het bijna zover, ben echt reuze benieuwd wat het weer en waterpeil gaat doen komende weken, hoop niet op drassig veld en camping😬 ik was er in 2016 niet, was toen Camping A1 wel te doen?
Ik hoop idd ook dat het de komende weken wat droger gaat beginnen worden want de regio hier is echt verzopen. Normaal vanaf 4 juni toch al wat droger blijkbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken