Rock Werchter 2024

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
500
716
Vorig jaar werden (co)headliners en Barn heads (op Iggy na) apart gedeeld, maar de vijver lijkt me het type solo-aankondiging-acts dit jaar te ontbreken.
Dat kan dus nog alle kanten op. Het is niet gezegd dat er geen solo-aankondigingen meer komen. En de solo-aankondigingen van vorig jaar (Editors, Fred, Rosalia, Stormzy, Oscar, QOTSA) waren niet per se groter dan de (co)headliners en Barnheads die in een grotere drop aangekondigd werden (Iggy Pop, Liam Gallagher).
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
500
716
Heel fijn alternatief tegenover een oudere held als Lenny Kravitz ja.
En ik weet zeker dat Kali Uchis de donderdagverkoop een boost gaat geven. Zeker als er, naast Black Pumas, nog wat meer acts uit die hoek komen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.407
6.102
Dat kan dus nog alle kanten op. Het is niet gezegd dat er geen solo-aankondigingen meer komen. En de solo-aankondigingen van vorig jaar (Editors, Fred, Rosalia, Stormzy, Oscar, QOTSA) waren niet per se groter dan de (co)headliners en Barnheads die in een grotere drop aangekondigd werden (Iggy Pop, Liam Gallagher).

Wel altijd goed voor een ego van een artiest, een losse aankondiging. Het kan maar helpen.
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
500
716
Wel opvallend dat Roskilde het enige EU festival is dat haar al heeft weten te strikken tot nu toe.
Daar staat ze al heel lang op de line-up, zonder specifieke datum. Wat er op kan duiden dat in die week nog meer optredens gepland moeten worden.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
403
220
Zou ook een geweldige main stage closing act zijn (hoewel dit niet zo realistisch is waarschijnlijk).
Net op youtube delen van de full show van PARKWAY DRIVE gezien op Resurrection Fest EG 2023. Normaal moet ik niets hebben van hard rock bands die met keelklanken goochelen. Maar dit was iets anders
De zanger heeft zowel de energie als het charisma van een Freddy Mercury in het kwadraat. De band speelt loeihard maar melodieus gitaarlawines. Visueel is het een superspektakel. Op min 35:20 staat de zanger midden in het publiek op een 200 meter van het podium waar hij een massale moshpit rond hem orchestreerde. Zet die groep in het donker op de livestage en zowel MANESKIN als LENNY KRAVITZ worden weggespeeld.
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
500
716
Dit zijn toch de leukste dagen op het forum. We weten dat er iets aan gaat komen dus iedereen is in hoopvolle verwachting. Dat speculeert toch een stuk lekkerder.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.459
Net op youtube delen van de full show van PARKWAY DRIVE gezien op Resurrection Fest EG 2023. Normaal moet ik niets hebben van hard rock bands die met keelklanken goochelen. Maar dit was iets anders
De zanger heeft zowel de energie als het charisma van een Freddy Mercury in het kwadraat. De band speelt loeihard maar melodieus gitaarlawines. Visueel is het een superspektakel. Op min 35:20 staat de zanger midden in het publiek op een 200 meter van het podium waar hij een massale moshpit rond hem orchestreerde. Zet die groep in het donker op de livestage en zowel MANESKIN als LENNY KRAVITZ worden weggespeeld.
Prachtig omschreven!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Net op youtube delen van de full show van PARKWAY DRIVE gezien op Resurrection Fest EG 2023. Normaal moet ik niets hebben van hard rock bands die met keelklanken goochelen. Maar dit was iets anders
De zanger heeft zowel de energie als het charisma van een Freddy Mercury in het kwadraat. De band speelt loeihard maar melodieus gitaarlawines. Visueel is het een superspektakel. Op min 35:20 staat de zanger midden in het publiek op een 200 meter van het podium waar hij een massale moshpit rond hem orchestreerde. Zet die groep in het donker op de livestage en zowel MANESKIN als LENNY KRAVITZ worden weggespeeld.
Ik herkende er de vorige keer op RW echt niets van. Welke nummers of albums moet ik gaan beluisteren om hierin te komen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.459
Ik herkende er de vorige keer op RW echt niets van. Welke nummers of albums moet ik gaan beluisteren om hierin te komen?
Begin vooral met het laatste album. Stukje mee melodieus dan het oudere werk en er wordt ook veel van gespeeld. Pak ook vooral Shadow Boxing en Crushed mee als nummers. Mijn persoonlijke favorieten.
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
80
79
Troye Sivan & Olivia Dean zouden er nu ook wel mogen bijzitten, & iets van hiphop & dance ontbreekt ook wel nog: Ice Spice & Disclosure?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken