Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Troye Sivan & Olivia Dean zouden er nu ook wel mogen bijzitten, & iets van hiphop & dance ontbreekt ook wel nog: Ice Spice & Disclosure?
Normaal zou ik Ice Spice een goede tovoeging vinden, maar dat was op Les Ardentes blijkbaar niet best. Dat is ook meteen het problee; trouwens: vorig jaar stond ze op Les Ardentes, dus RW wordt daar wel iets realistischer door.
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
500
716
Normaal zou ik Ice Spice een goede tovoeging vinden, maar dat was op Les Ardentes blijkbaar niet best. Dat is ook meteen het problee; trouwens: vorig jaar stond ze op Les Ardentes, dus RW wordt daar wel iets realistischer door.
Wat ik las was dat ze vooral veel te laat kwam en veel te vroeg stopte. Dat is alles bij elkaar wel een probleem.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Morgen hopelijk een goed gebalanceerd pakketje: mijn gok
Hiphop: brihang, Loyle Carner
Electronic: Overmono, The Blaze
Ruigere werk: parkway Drive, Tom Morello, High Vis, Boston Manor, Meltheads, Stone
Indie/Pop: Royel Otis, Olivia Dean, Blondshell, Keane
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Knightofmuser en Nelios

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.073
5.437
Bij deze het pakketje voor morgen:
Parkway Drive
Janelle Monae
Justice
Keane
Tom Odell
Loyle Carner
Garbage
Romy
Tom Morello
De Jeugd van tegenwoordig
Nathaniel Rateliff
Slowdive
Brihang
Genesis Owusu
Lizzie McAlphine
Unknown Mortal Orchestra
Amyl & The Sniffers
Olivia Dean
High Vis
Larkin Poe Masego
Alvvays Diiv (bedoelde uiteraard de andere band met twee dezelfde letters na elkaar, waar het niet hoort)
The Mysterines
Blondshell
Slow Pulp
Scowl
 
Laatst bewerkt:

jbj

Dagopener
11 okt 2022
639
915
Ik meng me niet vaak op dit forum-gedeelte, maar ik had het gevoel dat de PWD-passage op GMM (en andere) ook wel serieus opgepikt werd door de media. Van radio (o.a. StuBru) tot kranten (zelfs de standaard!) waren positief. Het zou mij echt niet verwonderen moest RW deze een afsluitspot geven.
Velen zitten te wachten op 'verborgen pareltjes' op de vroegere uurtjes in de tenten (de reden waarom ik ooit meerdere jaren naar RW geweest ben), maar ik geloof dat voor de niet-kenner PWD ook een ontdekking zal zijn met één van de meest energieke shows die je zal vinden dat weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
500
716
Bij deze het pakketje voor morgen:
Parkway Drive
Janelle Monae
Justice
Keane
Tom Odell
Loyle Carner
Garbage
Romy
Tom Morello
De Jeugd van tegenwoordig
Nathaniel Rateliff
Slowdive
Brihang
Genesis Owusu
Lizzie McAlphine
Unknown Mortal Orchestra
Amyl & The Sniffers
Olivia Dean
High Vis
Larkin Poe
Alvvays
The Mysterines
Blondshell
Slow Pulp
Scowl
Mooi lijstje. Twee namen kunnen niet: Larkin Poe is tijdens RW in de VS, Alvvays staat op Live is Live.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Willy Sommers heeft ook hits en naamsbekendheid .
Weet niet wat je daarmee bedoelt? Willy Sommers heeft niets te zoeken op RW.

Ben ook geen grote fan van Smith maar die stond al eens op RW hè. Op zich toch gewoon een naam die binnen hun kader past? Spreekt de gemiddelde ‘non snobistische’/hitjesfevoelige Werchterganger toch aan? Of zeg ik hier iets raars? En aangezien het al een gitaren overload is en er nog best beide grote popnamen staan voor hun doen, zou dat gewoon een heel logische naam moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en yannickd

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Bij deze het pakketje voor morgen:
Parkway Drive
Janelle Monae
Justice
Keane
Tom Odell
Loyle Carner
Garbage
Romy
Tom Morello
De Jeugd van tegenwoordig
Nathaniel Rateliff
Slowdive
Brihang
Genesis Owusu
Lizzie McAlphine
Unknown Mortal Orchestra
Amyl & The Sniffers
Olivia Dean
High Vis
Larkin Poe Masego
Alvvays Diiv (bedoelde uiteraard de andere band met twee dezelfde letters na elkaar, waar het niet hoort)
The Mysterines
Blondshell
Slow Pulp
Scowl
Justice waarschijnlijk naar Dour, als je hun IG story zo ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Net op youtube delen van de full show van PARKWAY DRIVE gezien op Resurrection Fest EG 2023. Normaal moet ik niets hebben van hard rock bands die met keelklanken goochelen. Maar dit was iets anders
De zanger heeft zowel de energie als het charisma van een Freddy Mercury in het kwadraat. De band speelt loeihard maar melodieus gitaarlawines. Visueel is het een superspektakel. Op min 35:20 staat de zanger midden in het publiek op een 200 meter van het podium waar hij een massale moshpit rond hem orchestreerde. Zet die groep in het donker op de livestage en zowel MANESKIN als LENNY KRAVITZ worden weggespeeld.
Ik meng me niet vaak op dit forum-gedeelte, maar ik had het gevoel dat de PWD-passage op GMM (en andere) ook wel serieus opgepikt werd door de media. Van radio (o.a. StuBru) tot kranten (zelfs de standaard!) waren positief. Het zou mij echt niet verwonderen moest RW deze een afsluitspot geven.
Velen zitten te wachten op 'verborgen pareltjes' op de vroegere uurtjes in de tenten (de reden waarom ik ooit meerdere jaren naar RW geweest ben), maar ik geloof dat voor de niet-kenner PWD ook een ontdekking zal zijn met één van de meest energieke shows die je zal vinden dat weekend.
het is niet voor niks dat de band door het Graspop forum verkozen was tot beste show van graspop 2023 :) ze stonden zelfs in de top 10 van beste 2023 live optredens van de festileaks vote geloof ik. Er is inderdaad geen gebrek aan vuur en show, ik ben benieuwd hoe dit men zal bevallen op Werchter.

Ik heb afgelopen jaar voor Graspop 2023 in het 'band introductie topic' een uitgebreid stuk geschreven over Parkway Drive, wellicht dat er nog mensen zijn die dit willen lezen als ze daadwerkelijk aangekondigd worden voor Werchter, dus hierbij:

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
En hier is de nieuwe van Krrrrr. Er komt ook een nieuw album aan. Hoewel het heerlijke zomerse muziek is, toch een beetje het gevoel dat veel van de band op elkaar lijkt.

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.407
6.102
En hier is de nieuwe van Krrrrr. Er komt ook een nieuw album aan. Hoewel het heerlijke zomerse muziek is, toch een beetje het gevoel dat veel van de band op elkaar lijkt.

Ja lees boven…
Kan zijn dat door een gebrek aan subs ze hiervoor kiezen, met de ondergaande zon vibe.

Ik vond James blake meesterlijk in 2017. Dat is toch hetgeen het meest dicht in de buurt komt qua grootte uit de afgelopen jaren.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.302
2.034
Weet niet wat je daarmee bedoelt? Willy Sommers heeft niets te zoeken op RW.

Ben ook geen grote fan van Smith maar die stond al eens op RW hè. Op zich toch gewoon een naam die binnen hun kader past? Spreekt de gemiddelde ‘non snobistische’/hitjesfevoelige Werchterganger toch aan? Of zeg ik hier iets raars? En aangezien het al een gitaren overload is en er nog best beide grote popnamen staan voor hun doen, zou dat gewoon een heel logische naam moeten zijn.

Het is bij sommigen hier op het forum een sport om de dingen die ze zelf niet lusten, weg te zetten met een scheve vergelijking.

Laat ons maar voorbij gaan aan het conto aan hits en de live reputatie die een Sam Smith heeft...het past niet in ons straatje...Willy Sommers.

Dat ze er al gestaan hebben, een Sportpaleis nagenoeg uitverkocht vorig jaar en voor wat extra variatie in een tot dus ver door rockacts gedomineerde affiche zou zorgen maakt niet uit blijkbaar. Willy Sommers. 😅
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: pigital, mattman en G_A

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.465
4.787
En hier is de nieuwe van Krrrrr. Er komt ook een nieuw album aan. Hoewel het heerlijke zomerse muziek is, toch een beetje het gevoel dat veel van de band op elkaar lijkt.

Prima muziek om op de achtergrond in de middag in het zonnetje op weg te dromen, maar geen submateriaal toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

JP5

Gouden Tip
30 mei 2023
270
233
Ik vind de vibes van Khruangbin oprecht heerlijk, heb het al vele uren gedraaid sinds ik ze hier langs zag komen.

Maar er moeten wel echt verdomd oninterssante acts op de andere podia staan wil ik hun show mee gaan pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
720
593
Bij deze het pakketje voor morgen:
Parkway Drive
Janelle Monae
Justice
Keane
Tom Odell
Loyle Carner
Garbage
Romy
Tom Morello
De Jeugd van tegenwoordig
Nathaniel Rateliff
Slowdive
Brihang
Genesis Owusu
Lizzie McAlphine
Unknown Mortal Orchestra
Amyl & The Sniffers
Olivia Dean
High Vis
Larkin Poe Masego
Alvvays Diiv (bedoelde uiteraard de andere band met twee dezelfde letters na elkaar, waar het niet hoort)
The Mysterines
Blondshell
Slow Pulp
Scowl
Akkoord en meer
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken