Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Da's een vrij snel getrokken conclusie, zo op basis van 25 minuten verkoop, zonder te weten hoeveel kaarten er zijn verkocht, in de duurste maand van het jaar. :p
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Hoeveel dagen van de Lokerse verkopen überhaupt uit? Zelden of nooit. Dat Blur geen dag Werchter kan dragen weet we wel allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Moet zeggen, veel animo hiervoor in onze Werchtergroep (van late twintigers tot vroege veertigers). We gaan met 10 personen naar Blur. Of we met 10 combi naar Werchter gaan, dat valt nog sterk af te wachten. Niet zomaar te vergelijken natuurlijk, maar Blur 'leeft' wel bij ons!

In Lokeren er dus bij :)
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Net het Tiny Desk Concert van Stromae gecheckt. Zal verdorie toch een amusant stuk zijn op de main op donderdag. We mogen best trots zijn op zo'n muzikant en al zeker op de kans die hij krijgt om zijn muzikale pracht te brengen!

Like it or not, toch een naam die ik zeker wil zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Conclusie: Blur is niet populair in Belgie en Werchter weet dat ook.
Huh? Lokerse Feesten verkoopt traditioneel niet uit. Zelfs Kings Of Leon was maar 3/4 gevuld.

Ik heb in ieder geval nog nooit zoveel kennissen een ticket voor de Lokerse op verkoopdag 1 weten kopen als nu met Blur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Voorlopig zit nog geen enkele Werchterdag aan die 15k die Blur ook nodig heeft om Lokerse uit te verkopen. Dus Muse, Am, QOTSA ... ook niet populair in Belgie?
Am verkocht zelfs die Pukkelpop dag niet uit, ook een stuk minder dagtickets. Zelfs de combo AM/Qotsa verkocht in de eerste krappe maand maar 8,5k tickets

Denk dat Am een beetje overschat worden/werden. Zie Blur eerlijk gezegd sneller dat getal halen op hun eentje de komende maand.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
758
684
Voorlopig zit nog geen enkele Werchterdag aan die 15k die Blur ook nodig heeft om Lokerse uit te verkopen. Dus Muse, Am, QOTSA ... ook niet populair in Belgie?
Moesten die om de 10 jaar eens optreden, ben ik er toch zeker van dat de ticketverkoop bij die drie sneller zou gaan dan nu Blur:)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
5000tal ticketjes verkocht hoorde ik, korrel zout wel.
The Cure en Neil Young waren op zelfde dag sold out toen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
758
684
Das exact het punt, dat doen ze niet. En Blur wel.
En daardoor is mijn conclusie dat Blur niet populair genoeg is voor Werchter om headliner te zijn. Als je na tien jaar geen stormloop veroorzaakt voor een dag op de Lokerse feesten (met zelfs een oké prijs) ben je niet groot genoeg om headliner te zijn van Werchter. Zo zal Werchter geredeneerd hebben. De prijs zal te hoog liggen voor Werchter om dat te rechtvaardigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joepskes en gerrie

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
En daardoor is mijn conclusie dat Blur niet populair genoeg is voor Werchter om headliner te zijn. Als je na tien jaar geen stormloop veroorzaakt voor een dag op de Lokerse feesten (met zelfs een oké prijs) ben je niet groot genoeg om headliner te zijn van Werchter. Zo zal Werchter geredeneerd hebben. De prijs zal te hoog liggen voor Werchter om dat te rechtvaardigen.
Op zich is het een simpele rekensom, en dan kan je vaststellen dat Blur duur is, maar niet onhaalbaar duur. Zeker geen tour puur om te cashen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Timmetje

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
294
386
Ik ben er ook bij in Lokeren!! 🥳
90s damon GIF
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken