Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Of in het buitenland ...
Ik dacht eigenlijk om die reden dat daarom The Weeknd moeizamer zou verkopen, realiteit heeft het wel ingehaald, maar aan de hand van alle promo die direct verscheen na start voorverkoop vorige week, waren ze bij organisatie ook niet voorbereid op snelle verkoop.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
778
723
Laat ons zeggen dat ik veel meer had verwacht van 2 zogenaamd niet-te-misssen bands die in een Sportpaleis kunnen staan. Twee bands die er per se weer moesten staan van de organisatie, maar die als puntje bij paaltje komt elke een dikke 4000 tickets verkoopt na een maand (!) in de verkoop.

Vervang AM en Blur die dag en je hebt eenzelfde aantal tickets verkocht, met een veel energiekere band die voor hun laatste festivalpassage op PkP niet velledig de mist in ging.

En had je AM verdomme in een zaal gezien, ook zij beter tot hun recht komen. Maar soit, het is niet zo.
AM en Qotsa kosten tesamen misschien evenveel als Blur. Dan is de rekening snel gemaakt he.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
AM en Qotsa kosten tesamen misschien evenveel als Blur. Dan is de rekening snel gemaakt he.
Lol, kan gewoon niet kloppen eh. Als Lokerse 15k tickets aan 60 euro verkoopt en er nog wat acts bij komen + een zeker marge inbouwt, kan zo'n blur nooit boven een 700-800k gekost hebben voor hen. AM op zichzelf lijkt me hier al ruim boven te gaan.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
AM en Qotsa kosten tesamen misschien evenveel als Blur. Dan is de rekening snel gemaakt he.

Blur staat ook op Beauregard en het stadsfestival van Lucca, dus het lijkt me dat hun prijskaartje toch echt wel haalbaar is. Dat zie je ook aan de meer dan degelijke ticketprices.

Wat heeft Albarn uiteindelijk nog te bewijzen na de carriere die hij gehad heeft en even vlotjes twee keer Wembley uit te verkopen.?Lijkt me alsof het hem weinig uitmaakt of hij voor 55 of 15k staat te performen, zo lang hij maar de setting krijgt om een fijn optreden te geven.

Tenzij de KBC besluit een teambuilding in te lassen in Lokeren op 8 augustus zie ik het daar echt een magische avond worden daar op de parking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wout_VS

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
AM staat komende zomer werkelijk op iedere straatsteen, hun gage zal betrekkelijk meevallen.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
514
579
De kortzichtigheid van mensen is vermoeiend. Terwijl dit imo een goed alternatief is voor de aanwezige rock die dag.

Potentieel kan je die dag in de Barn dit krijgen:
… - Amenra - Puscifer - Porcupine Tree - The Lumineers - Christine & The Queens

Toch niet mis denk ik dan …
Lumineers in the Barn?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.147
AM had op 10min sportpaleis uitverkocht, Blur zou dat nooit gedaan hebben.

Maar maakt het uit? Als Blur in het verhaal had gepast hadden ze er gestaan, of op RW of op Pkp. Het is nu niet. You win some you lose some, en het ene jaar dik in je eigen straatje kwa smaak, en het andere jaar niet.
En volgend jaar komt Pearl Jam dan weer, die passen altijd in het plaatje. 😆
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Blur staat ook op Beauregard en het stadsfestival van Lucca, dus het lijkt me dat hun prijskaartje toch echt wel haalbaar is. Dat zie je ook aan de meer dan degelijke ticketprices.

Wat heeft Albarn uiteindelijk nog te bewijzen na de carriere die hij gehad heeft en even vlotjes twee keer Wembley uit te verkopen.?Lijkt me alsof het hem weinig uitmaakt of hij voor 55 of 15k staat te performen, zo lang hij maar de setting krijgt om een fijn optreden te geven.

Tenzij de KBC besluit een teambuilding in te lassen in Lokeren op 8 augustus zie ik het daar echt een magische avond worden daar op de parking.

De kritiek op het KBC-personeel komt hier wel vaak voorbij e 😂
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Je kan toch niet zeggen dat ze heel content zijn met hoeveel AM en QOTSA na een dikke maand maar verkocht hebben. En er is meermaals aangehaald dat AM geen goedkope naam is, en waarschijnlijk dubbel zo veel kost als een Blur.

Daarbij is de kans weer groot dat het geen legendarisch slot van een festival wordt, afgaande van de heeeel lauwe reacties na hun laatste 2 grote festivalshows in Belgie. Maar goed, dat laatste is nog even koffiedik kijken… Wie weet wordt het nu een knaller.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
De kritiek op het KBC-personeel komt hier wel vaak voorbij e 😂

O, maar dat blijft nog wel even hangen hoor. Zelden een festivaldag zo vergald zien worden als door Team Blue.

Van dronken mannen met een blauw hoedje op die luid OMO stonden te roepen tijdens Years and Years, tot het gedoe met de voorvakken die niet open mochten tijdens Stromae tot het blauwe vipvolk uit hun tent kwam en de leegloop tijdens Gorillaz die een sfeerdomper zette op de performance.

F*** KBC en hun teambuilding. Ga vlotten bouwen of naar Plopsaland en stop met goeie concerten te verzuren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Zowel Blur als Arctic Monkeys spelen in België, dus waarom nog klagen? 🤷‍♂️ Voor ieder wat wils.
Ik klaag omdat ze AM, tegen beter weten in, weer als afsluiter van een vierdaags 90K festival gezet hebben en niet in een (of 2) zaal (zalen), waar ze met hun album meer dan ooit thuishoren. De ezel heeft al twee schenen gebroken ondertussen…

Dus technisch gezien staat AM in Belgie ja, maar het is vooral wachten tot een behoorlijke show wordt aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik klaag omdat ze AM, tegen beter weten in, weer als afsluiter van een vierdaags 90K festival gezet hebben en niet in een (of 2) zaal (zalen), waar ze met hun album meer dan ooit thuishoren. De ezel heeft al twee schenen gebroken ondertussen…

Dus technisch gezien staat AM in Belgie ja, maar het is vooral wachten tot een behoorlijke show wordt aangekondigd.
Dat is louter perceptie… waarom zou je als organisatie AM niet willen boeken eigenlijk?
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Vraag op Werchter aan 88500 man wie ze liever hebben, Blur of AM, is het altijd die laatste die er als winnaar uitkomt. En da’s uiteindelijk hetgeen wat telt.

Die zondag verkoopt uiteindelijk toch wel uit hoor.
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken