Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Ik voel me zelden geneigd om een ticket voor PP te kopen, maar credits where credits due he.
Die hebben dan elk jaar ook maar 3 headliners, tegenover de 8 van Rock Werchter. Dan is herhaling wellicht wat makkelijker te voorkomen.

Dat is toch precies mijn punt. Jij hebt meer met Blur, Kendrick en Depeche Mode dan met Pearl Jam, Muse en RHCP. Niet specifiek voor dit jaar maar gewoon in het algemeen.
Onderstreept keihard mijn punt dat je over het algemeen niks hebt met rockgitaren en dus Primavera jouw festival is en RW niet (meer).
Ik blijf het raar vinden dat je dat zegt. Ik hou best van Pearl Jam, heb daar fysieke albums van liggen, maar ben die echt moe gezien. RHCP stond in mijn AOTY lijstje van 2022. Alleen Muse vind ik ronduit kut, maar je kan niet alles goed vinden. Arctic Monkeys is een heerlijke band, maar die vallen tegenwoordig dood op een groot festival. QOTSA is ook echt een favoriet van mij. Zoals gezegd: RATM en Blur zijn echt droomnamen.

Laatst bewerkt:
Enkel Blur past in die opmerking (frappant dat ze die dag van 15K nog niet verkocht hebben, oof juist het gelijk van RW). Kendrick ging er staan (2020) maar is nu een gemakkelijke speelbal voor LN voor een groeiend Les Ardentes en DM doet geen festivals op de PS exclusive na.
Geen enkele dag op Werchter heeft al 15k tickets weten te verkopen op dit punt. Dus zijn dat dan ook allemaal geen waardige headliners?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik blijf het raar vinden dat je dat zegt. Ik hou best van Pearl Jam, heb daar fysieke albums van liggen, maar ben die echt moe gezien. RHCP stond in mijn AOTY lijstje van 2022. Alleen Muse vind ik ronduit kut, maar je kan niet alles goed vinden. Arctic Monkeys is een heerlijke band, maar die vallen tegenwoordig dood op een groot festival. QOTSA is ook echt een favoriete van mij. Zoals gezegd: RATM en Blur zijn echt droomnamen.
En ik blijf het raar vinden dat je dat zelf niet inziet.
Je noemt als tegenargument altijd hetzelfde handje namen, wat dan bijna nooit 100% gitaarrock namen zijn. Altijd een alternatief randje, waaronder NIN, The Strokes en Blur.

In een rijtje met rock acts (en dan gewoon op basis van hun muziek, niet op basis van hoevaak ze live te zien zijn):
RHCP, Foo Fighters, Muse, Pearl Jam, Guns 'N Roses zou NIN, The Strokes of Blur "the odd one" in het rijtje zijn.
Oftewel, jouw voorkeur. Wat uiteraard helemaal prima is (ik vind alle 3 ook heel vet), maar als je zelf hieruit niet kan concluderen dat de "standaard RW-headliner", die "gitaarrock acts", zij die er het vaakst hebben gestaan, Metallica, PJ, RHCP, Muse etc. puur op basis van discografie minder jouw ding zijn en dus RW minder jouw festival is dan Primavera, dan vind ik dat toch redelijk naïef.

Je voorbeeld met favoriete Britpop acts pas illustreert het perfect. Jij bent een Blur-man en geen Oasis-man.
Oasis zou bij een reünie 100% een RW-naam zijn en Blur dus niet/eerder een Primavera-naam zijn.

Geen enkele dag op Werchter heeft al 15k tickets weten te verkopen op dit punt. Dus zijn dat dan ook allemaal geen waardige headliners?
Ik zeg niks van waardigheid maar het is duidelijk ook niet de grote gemiste kans waar hier zo over gedaan wordt.

Ik zeg niks van waardigheid maar het is duidelijk ook niet de grote gemiste kans waar hier zo over gedaan wordt.
Mja, als enkel namen die op zichzelf 20k+ tickets verkopen grote gemiste kansen mogen genoemd worden, is bijna geen enkele naam een gemiste kans.

IK moet met de missus al mee naar het Sportpaleis voor de Robbie. 1 keer is ruim genoeg voor me. Dan nog liever een 10 minuten uitgesponnen These Days waarin Taylor wordt getribute door Dave.

• Leuk
Waarderingen: Joe en b_lars
In een rijtje met rock acts (en dan gewoon op basis van hun muziek, niet op basis van hoevaak ze live te zien zijn):
RHCP, Foo Fighters, Muse, Pearl Jam, Guns 'N Roses zou NIN, The Strokes of Blur "the odd one" in het rijtje zijn.
Ik vind Guns n Roses dan weer de odd one out daar. Want dat is nu eens de enige die ik qua genre die echt vind passen op RW. Net zoals een band als Kiss bijvoorbeeld.

Ik vind Guns n Roses dan weer de odd one out daar. Want dat is nu eens de enige die ik qua genre die echt vind passen op RW. Net zoals een band als Kiss bijvoorbeeld
GNR is toch gewoon een grote rockband die iedereen kent en een heel breed publiek aanspreekt? Vind ik moeilijk te vergelijken met een niche glam band als Kiss. Los daarvan ben ik het met je eens dat Werchter GNR nooit moet/zal boeken hoor, maar vond het gewoon een bijzondere vergelijking.

Dat vind ik een manke vergelijking, aangezien Lokerse Feesten maar de helft van de prijs is. Een ticket daar is zelfs goedkoper dan de meeste zaaloptredens van grote bands tegenwoordig... Ik denk dat de headliners die Werchter nu heeft allemaal op hun eentje Lokerse Feesten aan € 60 uitverkopen. Het feit dat Blur dat (bijlange) niet doet op dit moment, bewijst volgens mij toch dat Blur voor Werchter niet de 'gemiste kans' is zoals het hier genoemd wordt.

En dat zeg ik als Blurfan die al lang een ticket heeft voor de Lokerse Feesten en nog niet voor Werchter, voor alle duidelijkheid :p

Dat vind ik een manke vergelijking, aangezien Lokerse Feesten maar de helft van de prijs is. Een ticket daar is zelfs goedkoper dan de meeste zaaloptredens van grote bands tegenwoordig... Ik denk dat de headliners die Werchter nu heeft allemaal op hun eentje Lokerse Feesten aan € 60 uitverkopen. Het feit dat Blur dat (bijlange) niet doet op dit moment, bewijst volgens mij toch dat Blur voor Werchter niet de 'gemiste kans' is zoals het hier genoemd wordt.

En dat zeg ik als Blurfan die al lang een ticket heeft voor de Lokerse Feesten en nog niet voor Werchter, voor alle duidelijkheid :p
Zet Metallica in het Koning Boudewijn en het duurt geen 5 minuten of ze verkopen 60k tickets. Op Werchter duurde het 3-4 maanden (we zijn voor Lokerse nog maar een maand sinds verkoop) om 20k tickets te verkopen. Dat is nu eenmaal eigen aan festivals -goedkoop of niet - om trager te verkopen. Heeft Lokerse ooit al een dag echt snel uitverkocht trouwens?

Zet Metallica in het Koning Boudewijn en het duurt geen 5 minuten of ze verkopen 60k tickets. Op Werchter duurde het 3-4 maanden (we zijn voor Lokerse nog maar een maand sinds verkoop) om 20k tickets te verkopen. Dat is nu eenmaal eigen aan festivals -goedkoop of niet - om trager te verkopen. Heeft Lokerse ooit al een dag echt snel uitverkocht trouwens?
Uiteraard. Neil Young had zijn dag op 2 dagen uitverkocht dacht ik. Ook The Cure had destijds hun dag uitverkocht. Ik herinner me ook dat Clouseau en Marco Borsato dat deden.

Users who are viewing this thread