En ik blijf het raar vinden dat je dat zelf niet inziet.
Je noemt als tegenargument altijd hetzelfde handje namen, wat dan bijna nooit 100% gitaarrock namen zijn. Altijd een alternatief randje, waaronder NIN, The Strokes en Blur.
In een rijtje met rock acts (en dan gewoon op basis van hun muziek, niet op basis van hoevaak ze live te zien zijn):
RHCP, Foo Fighters, Muse, Pearl Jam, Guns 'N Roses zou NIN, The Strokes of Blur "the odd one" in het rijtje zijn.
Oftewel, jouw voorkeur. Wat uiteraard helemaal prima is (ik vind alle 3 ook heel vet), maar als je zelf hieruit niet kan concluderen dat de "standaard RW-headliner", die "gitaarrock acts", zij die er het vaakst hebben gestaan, Metallica, PJ, RHCP, Muse etc. puur op basis van discografie minder jouw ding zijn en dus RW minder jouw festival is dan Primavera, dan vind ik dat toch redelijk naïef.
Je voorbeeld met favoriete Britpop acts pas illustreert het perfect. Jij bent een Blur-man en geen Oasis-man.
Oasis zou bij een reünie 100% een RW-naam zijn en Blur dus niet/eerder een Primavera-naam zijn.