Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Jin denkt dat FF in een co-head constructie werkt? Wanneer is de laatste keer dat er na de Foos nog een grote headliner stond? Want dat is Stromae inmiddels wel, ook wereldwijd. En zeker in België.
Sure. Donderdag is altijd moeilijk. Een coheadline-structuur dringt zich daar quasi ieder jaar wel op. TWOD stond als sub ook op hetzelfde rijtje als PJ dit jaar?

Vanaf 2010 heeft Metallica er 2x gestaan in 2014 en 2022. Nou, tjonge wat een herhaling.
Ipv te reageren op de boodschap in het bericht. Nee. "Gotcha, je bent mis haha!". Echt.

Metallica stond in het decennium daarvoor wel quasi om de twee, drie jaar op Werchter. Als we zo gaan beginnen dan houdt het qua discussie wel op.

Ipv te reageren op de boodschap in het bericht. Nee. "Gotcha, je bent mis haha!". Echt.

Metallica stond in het decennium daarvoor wel quasi om de twee, drie jaar op Werchter. Als we zo gaan beginnen dan houdt het qua discussie wel op.
Omdat ik daar op reageer. Natuurlijk heeft Matt een punt dat Werchter veel herhaalt. Maar typisch genoeg wordt Metallica dan steeds als voorbeeld genoemd. Dat klopt voor de periode 1999-2009, maar vanaf 2010 dus niet meer.

Omdat ik daar op reageer. Natuurlijk heeft Matt een punt dat Werchter veel herhaalt. Maar typisch genoeg wordt Metallica dan steeds als voorbeeld genoemd. Dat klopt voor de periode 1999-2009, maar vanaf 2010 dus niet meer.
Pearl Jam, Muse, RHCP, Florence + The Machine etc. etc. nu beter? 't Zijn toch maar voorbeelden, it's not the point.

RHCP was duidelijk een noodoplossing. Maar reken erbij dat ze wel een nieuw album hebben + dat ze gewoon Editors in de Barn gaan zetten. Ze hadden evengoed Editors gewoon kunnen doorschuiven als headliner en geen andere grote naam kunnen fixen, en dan gewoon een Nothing But Thieves wat vroeger op de dag er nog bij kunnen zetten, zonder dat iemand ooit had geweten dat er een noodoplossing nodig was... Hadden ze perfect mee weggekomen. (misschien iets minder kaarten verkocht, maar dat compenseer je wel met het gage verschil tussen RHCP en Nothing But Thieves lijkt me)

Herhalingen... 't is me wat. Ik vind ook dat het reuze meevalt. Zeker als je weet dat je vaak onwaarschijnlijk mooie alternatieven in de andere tenten heb.

Vind je dat Muse te veel komt? Je kon vorige keer perfect naar Underworld gaan of rustig New Order uitkijken.
Weeral Pearl Jam? Lianne La Havas speelde terwijl ook een van de shows van het weekend.
... zo zijn er ongetwijfeld nog heel wat.

Als je naar die Wikipedia lijst met edities van Rock Werchter kijkt vind ik het eigenlijk wel meevallen met de herhalingen vanaf 2014/2015. De meeste bands staan er om de vier a vijf jaar.

RHCP twee keer in twee jaar blijft natuurlijk wel absurd.
Klopt helemaal. Ik ga sinds 2015 opnieuw jaarlijks en als je dan de headliners bekijkt valt het qua herhaling best mee. RHCP en Florence zijn de uitzondering hier. Als je rekent op 6-8 headliners en de meeste hebben er in 7 jaar maar 1 of max 2 x gestaan is dat best goed. Ik denk ook echt wel dat ze daar proberen op te letten, maar wij gaan er altijd vanuit dat het makkelijk is om zo maar elk jaar nieuwe grote headliners te boeken.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje
Op Pinkpop stonden ze al in 1992. Op RW is dat door omstandigheden pas in 2006 voor het eerst gelukt. Ze zijn nadien erg vaak terug gekomen omdat ze de omkadering top vinden en omdat ze hier veel publiek trekken.
Ze hebben nood aan vastheid en zekerheid bij Pearl Jam, valt erg hard op. Als Herman in het verleden trots was dat een aantal grote acts hun tour bouwen rond RW is Pearl Jam er ongetwijfeld 1 van.

Klopt helemaal. Ik ga sinds 2015 opnieuw jaarlijks en als je dan de headliners bekijkt valt het qua herhaling best mee. RHCP en Florence zijn de uitzondering hier. Als je rekent op 6-8 headliners en de meeste hebben er in 7 jaar maar 1 of max 2 x gestaan is dat best goed. Ik denk ook echt wel dat ze daar proberen op te letten, maar wij gaan er altijd vanuit dat het makkelijk is om zo maar elk jaar nieuwe grote headliners te boeken.
Daarom vind ik die vergelijking met Pinkpop (los van dat die niet helemaal klopt) ook niet helemaal eerlijk. Werchter komt inderdaad jaarlijks met zo'n 6 tot 8 headliners. Pinkpop heeft er drie. Dan is het waarschijnlijk ook wel wat makkelijker om herhaling te voorkomen.

Daarom vind ik die vergelijking met Pinkpop (los van dat die niet helemaal klopt) ook niet helemaal eerlijk. Werchter komt inderdaad jaarlijks met zo'n 6 tot 8 headliners. Pinkpop heeft er drie. Dan is het waarschijnlijk ook wel wat makkelijker om herhaling te voorkomen.
Bwa, op Pinkpop heeft toch ook al een TOP of QOTSA op hun Noord podium gestaan. Op Werchter co-headliners, daar op een zijpodium. 't Is maar hoe je het ziet.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Muse zou ook beter eens tijd nemen voor een goed album te maken ipv er 3 jaarlijks een draak uit te pleuren en er vervolgens mee op tour te gaan.
Die laatste was niet al te best maar Simulation Theory en met name Drones waren toffe albums imo.

Men I Trust en The Blaze naar Dour. Had beide wel op RW verwacht.

Ook Lous and The Yakuza en Meute spelen er, maar die had RW vorig jaar al.

• Verdrietig
Waarderingen: simonbolivar
Men I Trust en The Blaze naar Dour. Had beide wel op RW verwacht.

Ook Lous and The Yakuza en Meute spelen er, maar die had RW vorig jaar al.

Denk dat Men I Trust niet beschikbaar is tijdens RW. Zijn precies op nog geen enkel festival aangekondigd tijdens RW. Zullen er in de toekomst nog wel is staan.

Btw opvallend hoe hard Loyle Carner gehyped wordt door Stubru. Idem Channel Tres (is die beschikbaar eigenlijk?).
Royksopp ook vlot hun AB uitverkocht en veel zoekertjes op ticketswap.

Users who are viewing this thread