Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Grappig, heb Muse al een paar keer live gezien en ben toch behoorlijk fan geweest, maar die Nishe jam ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Even opgezocht en blijkt wel al uit 1999 te komen. Toen maakten ze nog goede muziek ja, daar is zelfs @mattman het mee eens šŸ˜… maar dank voor het delen, ga er zo nog eens voor zitten om te kijken hoe de nieuwste nummers live uit de verf komen. Op basis van wat ik er tot nu toe van gehoord heb moet ik wel zeggen dat ze het naar mijn mening verdienen om dagelijks afgekraakt te worden...
Live staan ze echt nog altijd als een huis. Twee uur lang knallen ze strak nummers uit hun fantastische oeuvre over het veld heen.

Eigenlijk is alleen het laatste album voor Muse standaarden wat middelmatig. Simulation Theory, Drones en The 2nd Law waren stuk voor stuk gewone fijne albums. Heerlijke topband. Het theatrale mag van mij wellicht een tandje minder maar als die live komen spelen is het dik twee uur lang genieten. :D

Ondertussen kondigt ook Opener Girl In Red aan. Is dus wel heel erg in de buurt weer.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Het huidige werk komt niet tot aan de enkels van dat van voor 2010. Maar die persoonlijke mening mag hier dus ook niet verkondigd worden? Voor mij is dat laatste album bagger maar waarom jullie daar zo over steigeren, zeker bij bepaalde personen, is me een raadsel.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Tuurljk mag dat wel. Maar het valt wel op dat zodra Muse ook maar door iemand wordt genoemd (zelfs in positieve zin) er altijd toch even een sneertje naar de band en het nieuwe werk wordt uitgedeeld. Mij boeit dat niet zo maar ik snap wel dat het Ruben opviel.

Het huidige werk komt niet tot aan de enkels van dat van voor 2010. Maar die persoonlijke mening mag hier dus ook niet verkondigd worden? Voor mij is dat laatste album bagger maar waarom jullie daar zo over steigeren, zeker bij bepaalde personen, is me een raadsel.
Ik ben ook mee tot 2010 (heel blij dat ik ze toen een heel goede show zag geven op RW), daarna niet meer gezien en de studio albums ook niet meer gevolgd, wegens dat de singels me echt tegenvielen.

Denk vooral dat het in de formulering zit. Zeggen dat je de laatste albums niet goed meer vind vs. zeggen dat het overroepen bagger voor kleine kinderen is en dat er geen plaats voor hen op RW meer is, want oh god wie gaat hen nog zien (in before shitstorm: niemand heeft dit gezegd, ik overdrijf wat om het punt te maken) is wat anders natuurlijk. En snap dat sommige zich dan eerder aangevallen voelen.

Mooi momentje van de 2010 show:

Muse is mij toch along the way ook volledig kwijt geraakt. Drones was nog een opflakkering (toen nog speciaal in duitsland gaan zien) maar de laatste paar jaar is daar het vet echt wel van de soep. De laatste plaat heb ik zelfs niet meer opgezet. en de laatste keer op werchter was ook maar bedroevend naar mijn gevoel. Ik sta dus echt niet te wachten op weer muse. en ga genieten van een barn of slope avondje dan. terwijl drones en werchter 2010 echt top waren. maar die laatste was gewoon slaapverwekkend voor mij.

wat wel de shit zou zijn is een pre 2010 only setlist. maar dat zal er niet inzitten.

Moet ook wel gezegd dat Muse maar 1 mindere show in Werchter heeft gespeeld. En dat was in 2019. Die stadionshow trok ook op niks, eerlijk is eerlijk.
Maar 2015, was enorm strak. Zoals het moet. 2010 een waanzinnige zegetocht, zelden zo druk geweten op de weide. Soit en ga zo maar verder.

Ik ga nog is in mijn oude trommel rommelen:

In 2000 stonden ze er ook en dat was toch eerder een ingetogen show. Zelfs schuchter. Jaar erna stonden ze er terug als vervanger van Coldplay. Muse speelde iedereen naar huis en Matt was plotseling niet meer schuchter. Ik was echt omver geblazen.

Dat hier niet gezegd mag worden dat Muse kut is/kutmuziek maakt sinds 2010 is totaal niet mijn punt. Dat vind ik zelf in zekere zin ook, in vergelijking met hun eerste 4 albums zeker. Zegt trouwens niks over hun live-shows, maar dat is een andere discussie.

Mijn punt is dat sommigen hier er een dagtaak van maken om dat steeds maar weer te vermelden. Je punt is dan al lang duidelijk. Waarom dat voor Muse of Guns N' Roses of welke artiest dan ook eindeloos herhalen? Welke lol haal je daar uit? Ik heb ook wel eens gezegd dat ik niks met The National of Bon Iver heb, maar om dat elke dag hier te vermelden vind ik echt totaal onnodig.
Het is natuurlijk toch een band die veel besproken wordt, ik zie zelden iemand uit het niets "Muse is kut!" roepen, het is altijd een reactie op dat er (alweer) iets anders over die band gepost wordt. Dat er naast de kwestie van kwaliteit/smaak ook nog kritiek is op hoe vaak ze geboekt worden, helpt niet mee. En dan speelt er ook nog een bak emotie mee. Voor mij althans zit er bij Muse, juist omdat ik ze vroeger wel zo goed vond, toch ook een flinke teleurstelling achter mijn negatieve berichten over hen. Wat ik veel minder voel bij bijvoorbeeld een Bon Iver, waar ik ook niks mee heb maar die me gewoon volledig koud laat. Dat maakt toch dat ik daar zelden of nooit iets over zeg, maar mij wel in discussies over Muse meng.

Dat het echter wat repetitief wordt, ben ik met je eens. Op zich iets goeds om samen op te letten, in eerste plaats bij jezelf, dat telkens maar negatieve dingen herhalen toch wat minder goed werkt voor de sfeer, ook al heb je misschien de behoefte om bij elk positieve bericht erover tegengas te geven. Vergt wat zelfbeheersing. Maar uiteindelijk moet je jezelf er bij neerleggen dat iets gewoon niet meer voor jou is, en er geen aandacht meer aan geven.

Laatste wat ik nog kwijt wil, is dat het natuurlijk niet alleen Matt is die Muse veel afkraakt. De negatieve sentimenten over hen kunnen op veel bijval rekenen, waar dezelfde het wel altijd mee eens zullen zijn, maar wat toch door veel verschillende mensen wel gezegd wordt. En niet alleen maar door dezelfde telkens herhaald. Zelfs nu deze discussie gaande is weer meer mensen die gewoon hun negatieve mening over Muse willen ventileren. De teleurstelling is erg groot, zullen we maar zeggen.

• Leuk
Waarderingen: Royke en Christiaan
Moet ook wel gezegd dat Muse maar 1 mindere show in Werchter heeft gespeeld. En dat was in 2019. Die stadionshow trok ook op niks, eerlijk is eerlijk.
Maar 2015, was enorm strak. Zoals het moet. 2010 een waanzinnige zegetocht, zelden zo druk geweten op de weide. Soit en ga zo maar verder.

Ik ga nog is in mijn oude trommel rommelen:

In 2000 stonden ze er ook en dat was toch eerder een ingetogen show. Zelfs schuchter. Jaar erna stonden ze er terug als vervanger van Coldplay. Muse speelde iedereen naar huis en Matt was plotseling niet meer schuchter. Ik was echt omver geblazen.
Die show was idd geweldig. En wat een stem ook.
Ik kijk er naar uit. En gelukkig verschillen smaken. Geef mij maar muse met een stevige show als afsluiter van een festivaldag ipv een radiohead.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Hi guys, laten we de discussie over wat wel en niet gezegd mag worden bij deze weer staken. Ieder heeft z'n punt gemaakt. Dank aan de opmerking en het initiatief om een persoonlijke irritatie verder te zetten in DM.

Volgende week wat nieuws zou mooi zijn. Derde week van januari dan.
Denk dat er twee drukke weken aan zitten te komen. We verwachten nieuws van Werchter, Graspop, BKS... zouden allemaal voor het einde van de maand nog wel iets, of zelfs vrij veel in het geval van BKS, van zich moeten laten horen. En dan nog de overige festival en zaalshow aankondigingen die links en rechts weer wat uit zullen sluiten.

En als vanouds is het in januari/vroeg februari wachten op Glastonbury. Hebben toch ook nog maar 1 headliner van de '3'?

Users who are viewing this thread