Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Weet je, ik wil gewoon niet dat de Foo Fighters komen. :LOL: Die mogen een heel eind oprotten naar 2024, kunnen ze samen met Blink 182 ervoor zorgen dat ik een avond in de tenten kruip.
Zou me niets verbazen als het toevoegen van de Foo's er wel voor zorgt dat die dag in no time uitverkocht is. Als ze ze kunnen boeken zouden ze gek zijn het niet te doen.

Doe ik al op vrijdag (RHCP) en zaterdag (Muse). Een beetje frisse lucht op een zomerfestival is nog zo leuk.
Zit al te twijfelen aan een zaterdag kaart. Paolo Nutini - Sigur Ros en Fredje zullen alledrie neem ik aan niet in de buitenlucht spelen en is dan al zeker de moeite (voor mij)

Zit al te twijfelen aan een zaterdag kaart. Paolo Nutini - Sigur Ros en Fredje zullen alledrie neem ik aan niet in de buitenlucht spelen en is dan al zeker de moeite (voor mij)
Ik schrijf Paolo Nutini (voor MGK) toch neer voor de Main eerder. Fref - Xavier - Sigur Ros voor de Barn denk ik

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ik schrijf Paolo Nutini (voor MGK) toch neer voor de Main eerder. Fref - Xavier - Sigur Ros voor de Barn denk ik
Ik blijf erbij dat ik ze Sigur Ros wel als KlubC afsluiter zie neerzetten. Sowieso geen type naam die je in de namiddag neerzet, gevoelsmatig.

Als laatste in de KlubC is in ieder geval de mooiste spot voor hen die dag. Wanneer er niet te veel daglicht in die tent kan vallen.

Bst is toch zelden een referentie voor de rest van het festival land. Vaak staan daar de exclusieve dingen zoals Neil Young en Bob Dylan enkele jaren geleden of the Stones.

En kunnen bands hun site up to date houden zodat je geen domme dingen zegt na research alvast bedankt 🙄

• Leuk
Waarderingen: mattman
Crazy hoe een topcard (uppercard...? hoe noem je zoiets?) met hypothetisch Muse, Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, Arctic Monkeys, Queens Of The Stone Age, Lizzo, Stromae, Editors, Machine Gun Kelly, Black Keys, Christine & The Queens, Rosalia,... hier zoveel commentaren krijgt en overal ter wereld word gezien als de absolute top.

Los van Glastonbury (die elk jaar zotte exclusieve deals vast krijgen) wie als absolute major doet er eigenlijk beter? Als je nu zou zeggen een Primavera bijvoorbeeld. Dan is RW gewoon niet "jouw soort festival".

Crazy hoe een topcard (uppercard...? hoe noem je zoiets?) met hypothetisch Muse, Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, Arctic Monkeys, Queens Of The Stone Age, Lizzo, Stromae, Editors, Machine Gun Kelly, Black Keys, Christine & The Queens, Rosalia,... hier zoveel commentaren krijgt en overal ter wereld word gezien als de absolute top.

Los van Glastonbury (die elk jaar zotte exclusieve deals vast krijgen) wie als absolute major doet er eigenlijk beter? Als je nu zou zeggen een Primavera bijvoorbeeld. Dan is RW gewoon niet "jouw soort festival".
Roskilde durft toch net iets meer outside the box te gaan. De rest is gelijkwaardig.

Het is niet omdat je Primavera beter vindt (in de breedte bijvoorbeeld), dat Rock Werchter niet je soort festival is natuurlijk.

En wat is "beter"? Ik vind dat veel festivals het beter doen dan RW wat herhalingen betreft. Omdat het moet verkopen, is RW daar eigenlijk veel schaamtelozer in. Zelfs een Pinkpop ga je zelden een headliner laten zien terugkomen met minder dan 4 jaar ertussen. Wij vinden dat allemaal maar normaal en oké omdat we RW gewoon zijn maar eigenlijk is het echt bizar hoe ze dat blijven doen omdat ze nu eenmaal 4 dagen moeten vullen en veel te veel volk moeten trekken.

Daar zeg je het ja.
Ja natuurlijk, dit gaat over Rock Werchter, dit is dan ook het Rock Werchter-topic.

Ik meen het, naar Werchternormen een zeer afwisselende line-up, deze keer ook aan de bovenkant. Zeker als daar nog Lizzo zou bij komen.

Voor die donderdag blijf ik toch mijn geld inzetten op Robbie Williams of Foo Fighters.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het is niet omdat je Primavera beter vindt (in de breedte bijvoorbeeld), dat Rock Werchter niet je soort festival is natuurlijk.
Minder je soort festival*, dat wel.

Vrijwel alles wat op Primavera staat, zou op RW kunnen staan of heeft dat ooit gedaan. Primavera is gewoon Rock Werchter zonder de grote rockacts als Pearl Jam, Muse, RHCP, Foo Fighters aangevuld met een meer indie en elektronische undercard. Dat lijkt mij net waarom jij dat festival geweldig vindt en RW niet (meer) jouw festival is.

• Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 339

En wat is "beter"? Ik vind dat veel festivals het beter doen dan RW wat herhalingen betreft. Omdat het moet verkopen, is RW daar eigenlijk veel schaamtelozer in. Zelfs een Pinkpop ga je zelden een headliner laten zien terugkomen met minder dan 4 jaar ertussen. Wij vinden dat allemaal maar normaal en oké omdat we RW gewoon zijn maar eigenlijk is het echt bizar hoe ze dat blijven doen omdat ze nu eenmaal 4 dagen moeten vullen en veel te veel volk moeten trekken.
En toch staat er op Werchter geen enkele headliner op herhaling zonder nieuw album wat ook bizar is. Maar als ik kijk naar de Nos, MC, Open'ers momenteel dan zie ik geen alternatieven als headliner buiten een hip hop meester waar we misschien een tijdelijke ban op moeten leggen in dit topic 😂.

Stel je maar voor dat RW niet kiest voor AM, Muse, RHCP, tja wat dan voor een festival dat dusdanig ten prooi valt aan zen eigen 'megalomane' karakter?

Maar anderzijds denk aan Rock Werchter en vergeet de voorgaande edities even en je ziet: Muse, Red Hot Chili Peppers, Arctic Monkeys, Queens Of The Stone Age, Stromae, Editors, Machine Gun Kelly, Black Keys, Christine & The Queens, Rosalia, Fred Again... Wetende dat er nog 2 headliners in de pijplijn zitten, en dit maar 30 procent van het totaal is.
Wat denk je dan? 'Wow.' Maar wij hier hebben het nadeel daar zo fanatiek mee bezig te zijn. Alles oeverloos kapot te analyseren, beginnen met torenhoge verwachtingen om vervolgens de realiteit niet te kunnen/willen aanvaarden.

Vrijwel alles wat op Primavera staat, zou op RW kunnen staan of heeft dat ooit gedaan. Primavera is gewoon Rock Werchter zonder de grote rockacts als Pearl Jam, Muse, RHCP, Foo Fighters
Dat is vooral dit jaar een beetje frustrerend. Net die vaste grote namen (de 4 die jij noemt bijvoorbeeld), beletten dat ze geen Blur, Kendrick, Depeche Mode enzo kunnen boeken. Want die bovenste plekken zitten altijd vol met steeds dezelfde namen. Terwijl dat ook heel erg passende Werchternamen zijn natuurlijk, qua profiel en type.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound

Ik vind ze beide ook goed hoor. Ik zeg niet dat je niet kan genieten van zowel RW als Primavera.

Maar als je hier jaar op jaar zit te klagen dat de headliners niet jong/fris genoeg zijn. Dan is RW gewoon minder je ding, want het is algemeen geweten dat ze niet al te vaak risico's nemen in de hoogste regionen (wat ook enigsinds logisch is als er zo'n bedragen achter schuilen)... En misschien moet je er gewoon genoegen mee nemen dat dat soort acts booken hun missie/visie is ipv te klagen omdat [insert iedereen die zich aangesproken voelt] het graag anders zou zien.

+ willen we echt een voorbeeld nemen aan Pinkpop met headliner trio's als Justin Bieber- Kings Of Loen - Green Day of Metallica - Pearl Jam - Imagine Dragons (zie maar eens bij die laatste wat RW daar nog bovenop legde)...
Als we de programmatie van Pinkpop nu al meer complimenten gaan geven als die van Werchter, dan is er toch iets mis denk ik :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Chiefs en randyrw
Dat is vooral dit jaar een beetje frustrerend. Net die vaste grote namen (de 4 die jij noemt bijvoorbeeld), beletten dat ze geen Blur, Kendrick, Depeche Mode enzo kunnen boeken. Want die bovenste plekken zitten altijd vol met steeds dezelfde namen. Terwijl dat ook heel erg passende Werchternamen zijn natuurlijk, qua profiel en type.
Dat is toch precies mijn punt. Jij hebt meer met Blur, Kendrick en Depeche Mode dan met Pearl Jam, Muse en RHCP. Niet specifiek voor dit jaar maar gewoon in het algemeen.
Onderstreept keihard mijn punt dat je over het algemeen niks hebt met rockgitaren en dus Primavera jouw festival is en RW niet (meer).

En ja jij kan ze wel passend vinden, maar ze staan er niet dus blijkbaar valt dat tegen. Zo'n ticketverkoop van een The Strokes en Kendrick heeft dat aangetoond. Jij hebt net die namen nodig om (de bovenkant) top te vinden. Op RW komen dat soort headliners (in verschillende mate per editie) voor, op Primavera is het de norm. Want ja, daar zijn Muse en RHCP niet.

• Leuk
Waarderingen: bicky en festirock
Enkel Blur past in die opmerking (frappant dat ze die dag van 15K nog niet verkocht hebben, oof juist het gelijk van RW). Kendrick ging er staan (2020) maar is nu een gemakkelijke speelbal voor LN voor een groeiend Les Ardentes en DM doet geen festivals op de PS exclusive na.

Users who are viewing this thread