Ik ben superjaloers op je positiviteit maar serieuze vraag: geraak jij sommige namen soms niet beu? Ga jij echt met evenveel plezier naar de tigste keer Muse en RCHP in zo weinig jaren? Oprechte vraag. Wil jij dan niet eens wat nieuws zien? Als einde-van-de-dag concert dan he? Ik kon van Muse niet meer genieten in 2015 want was ze kotsmoe. Ondertussen zijn we 2 keer Muse verder…
Sommige bands kan ik wel op (zeer) geregelde herhaling hebben ja, omdat ik hun live-optredens zo fantastisch vind. Dat heb ik met Pearl Jam bijvoorbeeld. Of The Chemical Brothers of Underworld, daar ga ik altijd zo op los. Had dat vroeger ook met REM. Bij elk nieuw album stonden ze er, kreeg toen ook kritiek hoor, maar dat deerde mij niet, want ik genoot er steeds zo hard van.
Muse is een ander verhaal, ik was (of ben?) ook Muse-moe. Zo heb ik ze de laatste keer met plezier overgeslagen en is het intussen van 2015 geleden dat ik ze gezien zal hebben. Dus kijk er wel naar uit. Maar goed, als er, zoals in 2019, iets als New Order - Underworld tegenover staat, dan weet ik het ook wel
Afwisseling moet er echter zeker zijn natuurlijk. Daarom is een Linkin Park, System of a Down, Tool, Nick Cave, Paul McCartney of ... Stromae zeker en vast aangenaam natuurlijk! Twenty One Pilots of Imagine Dragons waren ook vernieuwing en afwisseling. Niet mijn ding, maar ik begrijp dat dit geprogrammeerd wordt op Rock Werchter.
En voor mij liever bv Red Hot Chili Peppers op herhaling dan 'eindelijk eens iets anders' als Dua Lipa, P!nk, Sam Smith, Lil Nas X, Post Malone ... Lizzo en/of Billie Eilish zie ik overigens graag komen!
En als de headliners mijn ding niet zijn, vind ik wel iets in de tenten. De editie van dit jaar was zaterdag op mainstage mijn ding niet, maar wat een alternatief met Bicep zeg! Of in 2019, was op mainstage enkel vrijdag met The Cure - Tool mijn ding, maar normaal gezien voorziet de organisatie wel in voldoende alternatieven.
De topnamen op mainstage zijn niet alles, dus ik ben niet uitgesproken 'positief' zoals je het formuleert, maar gewoon, realistisch afwachtend. Er komt nog iets bij Stromae, er komt nog iets voor Red Hot Chili Peppers. En vooral, al de andere podia moeten nog gevuld worden. Ik trek nog geen conclusies.
(al zal ik ook vloeken als Sam Smith en Robbie Williams de overige topnamen zouden blijken te zijn bv of als er toch geen Blur staat, want dat zou voor mij meteen dé topnaam van het festival zijn)