Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Dan had Mad Cool haar toch al kunnen aankondigen? Of zou alleen Sziget vooralsnog los mogen?

RHCP + Eilish op RW lijkt me teveel van het goede.
Ik zeg niets over RW hoor, alleen dat ik het gevoel heb dat Billie voor veel julifestivals nog in de pijpleiding zit. Maar dat daar een embargo in januari op zit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Ik zeg niets over RW hoor, alleen dat ik het gevoel heb dat Billie voor veel julifestivals nog in de pijpleiding zit. Maar dat daar een embargo in januari op zit.
Zou dan toch wel echt een gemiste kans zijn als ze juli blijkt te touren en RW haar niet heeft (mits ze die data beschikbaar was natuurlijk).
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
515
583
Nu ze het trouwens met RHCP aandurven om ze opnieuw te boeken is de kans ook groter dan royal blood er ook wel weer zal staan
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Dit gaat zelfs niet over dadrock. Dit gaat over een festival dat zichzelf zodanig gemanoeuvreerd heeft doorheen de jaren dat het niets anders kan dan headlliners boeken uit een poule van 10 dezelfde brave, veilige namen. Tot ze erbij neervallen.

Echt grappig hoe we daarover zo hevig aan het discussiëren waren, minuten voordat RW de daad heel erg letterlijk bij onze woorden voegde. Heerlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Echt grappig hoe we daarover zo hevig aan het discussiëren waren, minuten voordat RW de daad heel erg letterlijk bij onze woorden voegde. Heerlijk.
Dat schoffelde die hele discussie onderuit. :ROFLMAO:

Ik denk dat het ook wel komt doordat velen die nieuwe headliner verwachtten. Maar die komt nu dus januari pas?
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Nu ze het trouwens met RHCP aandurven om ze opnieuw te boeken is de kans ook groter dan royal blood er ook wel weer zal staan
Op dit punt zie ik ze daar wel nog toe in staat. Als je dan toch een grap bent, moet je all the way gaan he.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.264
3.841
Schueremans moet uiteraard niks. Als RW blijft uitverkopen met ieder jaar bijna dezelfde headliners en daaronder iets meer afwisseling dan zal LN/Schueremans dat blijven doen. Daar mogen we zeker van alles van vinden, maar jullie overschatten vaak de culturele functie van dit festival (en andere majors). Het is en blijft een commercieel evenement.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Rock Werchter boekt bovenaan meestal veilig en traditioneel. Maar ze programmeren zeker ook versere, nieuwere bands. Die vind je dan wel in de tenten, op de Slope ... Voor mij is dat goed hoor, een hele dag van hier naar daar en 's avonds genieten van een 'massaconcert' à la Pearl Jam en dergelijke.
 
  • Leuk
Waarderingen: EngineNr9 en Puzzles

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.264
3.841
Schueremans moet uiteraard niks. Als RW blijft uitverkopen met ieder jaar bijna dezelfde headliners en daaronder iets meer afwisseling dan zal LN/Schueremans dat blijven doen. Daar mogen we zeker van alles van vinden, maar jullie overschatten vaak de culturele functie van dit festival (en andere majors). Het is en blijft een commercieel evenement.
Los hiervan gun ik de Benelux een PS achtig festival (ook voor mezelf, omdat ik liever dicht bij huis blijf). RW, BKS en DTRH komen in ieder geval absoluut niet in de buurt qua sfeer en programmering. Al was PS 10 jaar geleden net iets scherper.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Op zich nu terugblikkend ook wel logisch. Na Fred Again en OATW moesten ze nog wel eens een gitaar and aankondigen om de kerk in het midden te houden. Zelfs al hebben ze nog grote poppy namen klaarstaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Rock Werchter boekt bovenaan meestal veilig en traditioneel. Maar ze programmeren zeker ook versere, nieuwere bands. Die vind je dan wel in de tenten, op de Slope ... Voor mij is dat goed hoor, een hele dag van hier naar daar en 's avonds genieten van een 'massaconcert' à la Pearl Jam en dergelijke.
Ik ben superjaloers op je positiviteit maar serieuze vraag: geraak jij sommige namen soms niet beu? Ga jij echt met evenveel plezier naar de tigste keer Muse en RCHP in zo weinig jaren? Oprechte vraag. Wil jij dan niet eens wat nieuws zien? Als einde-van-de-dag concert dan he? Ik kon van Muse niet meer genieten in 2015 want was ze kotsmoe. Ondertussen zijn we 2 keer Muse verder…
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.264
3.841
Nee hij moet niks. Ik maakte slechts een mopje. Schuer zal er wel meer verstand van hebben dan ons. Maar er mag wel eens mee gelachen worden dat het toch vaak hetzelfde is.
Ja, ben ik ook met je eens. Ik word soms wat cynisch van de grote festivals in de Benelux.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken