Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Yup. Ik trek ze. Die line up wordt op de hoogste positie gedomineerd door bands die al decennia bezig zijn, de voorbije jaren al meermaals de revue gepasseerd zijn en wiens spannendste werk al dik vijftien jaar of langer achter ons ligt. Sorry dat ik daar niet zo warm meer voor loop. We hadden gewoon een Kendrick of Harry Styles of Dua Lipa op die vier dagen Werchter moeten krijgen, niet wederom dezelfde vissen uit dezelfde vijver.

Misschien had ik met mijn teleurgestelde eerste reactie idd niet over dat witte mannen gedoe moeten begimnen. Mea culpa. Maar ik blijf er bij dat die line up op main voorspelbaar degelijk en saai is. Beige.
Dua Lipa haar spannende werk moet vrees ik nog geschreven worden.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Benieuwd waar Roskilde en Opener (beide geen RHCP alleszins) mee gaan komen nog. Daar gaat nog wat fris bij zitten vermoed ik, dat we hier missen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.423
1.925
Het grote herhalingsfeest. Maar de vijver is gewoon belachelijk op dit moment.
Uit die vijver vissen ze hopelijk Lizzo nog op, dan heb je toch iets nieuw er staan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.423
1.925
Benieuwd waar Roskilde en Opener (beide geen RHCP alleszins) mee gaan komen nog. Daar gaat nog wat fris bij zitten vermoed ik, dat we hier missen.
Ik denk dat dat frissere meteen ook de grote namen voor pakweg Les Ardentes gaan zijn.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Die "act die er nooit eerder heeft gestaan" is wel hilarisch though. :ROFLMAO:
Kunnen we nu stellen dat Ken niet zo heel erg insider is?
Ken heeft alleen maar gezegd dat er nieuws kwam vandaag en dat er nog een "first-timer" headliner komt waar hij blij mee is.
En dat kan nog steeds! Zowel Stromae als de Peppers krijgen nog een co-headliner dus er zijn nog steeds twee posities open. Billie lijkt me helaas wel iets te groot daarvoor, maar je weet maar nooit. Als ze haar nu nog naast een van die twee zetten is het echt wel een sterke line-up hoor. Ook Blur is technisch gezien nog steeds niet uitgesloten. In januari weten we het, aldus Ken.

Zou The Strokes dan die headliner zijn die nooit op RW heeft gestaan op de vrijdag? Dus co-headliner met RHCP?
Is inderdaad ook een goeie optie, zou ik blij mee zijn. Alleen moet dat wel passen met de tour van The Voidz.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik denk dat dat frissere meteen ook de grote namen voor pakweg Les Ardentes gaan zijn.
Ja. Ardentes is inderdaad meer en meer het 'wegzet'festival van Werchter aan het worden. Nochtans kunnen ze die namen op Werchter goed gebruiken.
Lil Nas X en Burna Boy lijken me daar alvast een zekerheid. Lizzo grote kans denk ik.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Tja, ik snap de teleurstelling ergens wel, maar het moet ook haalbaar zijn he. Ik heb nog wel goeie hoop een flink aantal leuke namen, en wat mij betreft zijn de meest memorabele optredens van Werchter toch echt niet altijd de headliners hoor.

Maar even afgezien van muzieksmaak kan Stromae - RHCP - Muse- QOTSA/AM toch onmogelijk een slechte headliner line-up zijn, objectief bekeken. En er kan nog een boel moois bij komen.

Mochten ze van de overige namen die genoemd worden Lana del Rey en Interpol er nog bij weten te slepen heb ik in elk geval geen twijfel meer. Ik heb (veel) slechtere jaren gehad op Werchter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Ken heeft alleen maar gezegd dat er nieuws kwam vandaag en dat er nog een "first-timer" headliner komt waar hij blij mee is.
En dat kan nog steeds! Zowel Stromae als de Peppers krijgen nog een co-headliner dus er zijn nog steeds twee posities open. Billie lijkt me helaas wel iets te groot daarvoor, maar je weet maar nooit. Als ze haar nu nog naast een van die twee zetten is het echt wel een sterke line-up hoor. Ook Blur is technisch gezien nog steeds niet uitgesloten. In januari weten we het, aldus Ken.


Is inderdaad ook een goeie optie, zou ik blij mee zijn. Alleen moet dat wel passen met de tour van The Voidz.
Hij zei wel specifiek friday headliner.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken