Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

AppieK

Playlistbediener
28 mei 2014
8
16
Lees net dat de RHCP naar Werchter komen. Supergaaf. Heb ik nog niet eerder gezien. Blij met deze toevoeging aan het lijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
889
Hoe we na al die dromen over Rage Against the machine, Billie, Dua Taylor en Kendrick wederom bij grotendeels hetzelfde clubje van witte mannen van boven de vijftig beland zijn op die main is gewoon teleurstellend.

Bij de verwachte verfrissing hadden gerust een aantal 50+ bands kunnen zitten, zoals Queen, GnR, Depeche Mode, Aerosmith, ...
Het is niet het aantal jaren op de teller die frustraties opwekt, maar wel de herhaling van de herhaling van de herhaling.

Dan blijf ik bij mijn standpunt dat Pinkpop echt wel frisser durft te gaan de voorbije jaren, met bands als Doe Maar, Rolling Stones, Bruce Springsteen, Robbie Williams, ...
Misschien niet de meug voor iedereen, maar wel acts die je niet elk jaar kan zien en die een zekere exclusiviteit meedragen...
 
Laatst bewerkt:

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik doe eens gek:

Liam Gallagher - Blur - Stromae
Lizzo - Red Hot Chili Peppers - Billie Eilish
Lil Nas X - Oscar & the Wolf - Muse
The Black Keys - QOTSA - Arctic Monkeys

En dan Editors in de Barn tijdens Oscar bijvoorbeeld, met Fred daarna tijdens Muse
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ja, ben ik ook met je eens. Ik word soms wat cynisch van de grote festivals in de Benelux.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we mogen klagen op vlak van festivals in de Benelux. Er zijn weinig plekken ter wereld waar je meer internationale topartiesten kan zien dan bij ons. En nergens zoveel festivals kort bij elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Echt… hoe sommigen onder jullie doen. Heruitvinden en al die dingen…. Check nu is al die affiches. Zoals ik al zei, zelfs een God als Bowie hebben ze is gerecycleerd.

Toen ik jong was zijn dingen als Faithless en Live door men strot geduwd, kreeg je om de 2 jaar chemical brothers en uiteraard kon je ook nooit rond REM.

Relativeer het nu is aub. Het is maar een festival. Is het je ding niet, zoek elders je ding. Aanbod genoeg. Dat is echt wel anders dan de periode van Faithless en dergelijke, dan had je niet het festival aanbod van nu. RW blijft een bedrijf, gericht op winst maken, en dat doen ze met namen die dat kunnen garanderen. Hoop ik op spannendere dingen, zeer zeker. Hoopte ik vorig jaar op The Strokes en Tame Impala, 100% ja. Maar ben ze dan maar elders gaan zien.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Tamino zet op zijn instagram story “exciting news tomorrow”. Morgen aankondiging RW?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
889
Ik doe eens gek:

Liam Gallagher - Blur - Stromae
Lizzo - Red Hot Chili Peppers - Billie Eilish
Editors - Oscar & the Wolf - Muse
QOTSA - Arctic Monkeys


Jongens, ik lees het graag, maar ik denk dat we ons moeten neerleggen dat dit de grootste namen zijn, hoor.
Billie en Blur er nog eens bij, zie ik niet meer gebeuren...

Mijn gok (en hoop):
Rosalia erbij op donderdag.
The Strokes erbij als 1st-time act op vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Rock Werchter boekt bovenaan meestal veilig en traditioneel. Maar ze programmeren zeker ook versere, nieuwere bands. Die vind je dan wel in de tenten, op de Slope ... Voor mij is dat goed hoor, een hele dag van hier naar daar en 's avonds genieten van een 'massaconcert' à la Pearl Jam en dergelijke.
Zo denk ik er ook over !
 

goganicholas

Playlistbediener
3 dec 2022
10
4
Ik lees veel negativiteit over RHCP, ik begrijp dat dit niet ideaal is maar ik ben hier zeer tevreden mee, aangezien ik vorige editie niet kon gaan en de andere headliners me niet zo aanstaan, AM waren teleurstellend op Pukkelpop, zeker niet goed genoeg om af te sluiten en stromae niet echt mijn genre.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Jongens, ik lees het graag, maar ik denk dat we ons moeten neerleggen dat dit de grootste namen zijn, hoor.
Billie en Blur er nog eens bij, zie ik niet meer gebeuren...

Mijn gok (en hoop):
Rosalia erbij op donderdag.
The Strokes erbij als 1st-time act op vrijdag.
Was niet helemaal realistisch natuurlijk, vandaar "ik doe eens gek"

Meer ter illustratie dat het nog steeds een mooie line-up kan worden (wat mij betreft is het dat nu eigenlijk al, maar er hangt ook nog wel wat af van de undercard natuurlijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Ik ben heel blij...


Met mij kaartje voor Down the Rabbit Hole nu. De peppers weer op herhaling. Ik vind het een hele zwakke move.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
889
Was niet helemaal realistisch natuurlijk, vandaar "ik doe eens gek"

Meer ter illustratie dat het nog steeds een mooie line-up kan worden (wat mij betreft is het dat nu eigenlijk al, maar er hangt ook nog wel wat af van de undercard natuurlijk)
Iggy Pop en The Strokes erbij op vrijdag, kunnen er nog een goede dag van maken...
Ook al was het niet dat wat ik verwacht had...
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
We onderschatten gewoon hoe formulair Rock Werchter boekt.

O&TW en Stromae langs een kant, Muse, QOTSA en RHCP langs de andere kant en dan nog Arctic Monkeys en Fred Again die (heel lichtjes) alternatiever zijn. Alles is top op de limiet afgelijnd met de commerciële jongens van de organisatie. Het zijn dergelijke line-ups die 88500 tickets uitverkopen in België, het zij zo.

Al durven de boekers van Werchter inderdaad vaak in de undercard toch iets spannender boeken als pakweg Pinkpop ofzo. Het is geen Roskilde, maar dat kan je nu ook niet meer verwachten.

Blur is een gemiste kans, maar die gaan die dagen niet uitverkopen natuurlijk. Vandaar dat het me ook zou verwonderen dat die op Pukkelpop zouden staan. Zou echt een compleet vreemde boeking zijn. Maar bon goed, dan wordt het wel BKS.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Wat een laf programma zeg. Van elke classic rock band echt de droogste groep van allemaal geboekt.

Ik vond Imagine Dragons zelfs vermakelijker afgelopen editie dan RHCP. Dat terwijl dat ook gewoon ronduit kut is.

Denk dat ik een jaar over ga slaan. Alles tourt maar elke artiest die de moeite is, lijkt op zijn of haar eigen event geplaatst te worden. Queens of the Stone Age zullen ongetwijfeld nog ooit in Sportpaleis staan en Stromae zal ook nog eens de revue passeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken