Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Je kijkt twee dagen niet op het forum... Iets gemist de laatste pagina's? Of is de samenvatting: peppers, ahahaahaha
Dat is wel zo ongeveer de samenvatting ja. Maar het is een opeenstapeling van de afgelopen tijd, veel mensen zijn gewoon redelijk teleurgesteld door het huidige programma.

Mensen zijn Muse-moe, Arctic Monkeys zijn live saai, Red Hot Chili Peppers zijn live saai, Stromae staat echt overal al tussen 2022 en 2023 (maar wel een goede boeking).

Dusja.
 

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
497
566
Ik zat net dus naar dat primavera te kijken en ongeveer alles wat we op RW willen hebben staat daar😂
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.566
Nuja lichtpuntje van de dag is dus dat Sigur Ros en Lil Nas X ook touren. Met een festival als RW mag je nooit hopen he, maar als ze deze twee namen nu eens zouden delen deze week als tegengewicht voor wat er nu al staat.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.244
3.808
Sigur Ros als afsluiter in The Barn zou episch zijn. Al hoop ik op een headliner show op BKS, die net zo intens is als in 2013.
 

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
497
566
Nuja lichtpuntje van de dag is dus dat Sigur Ros en Lil Nas X ook touren. Met een festival als RW mag je nooit hopen he, maar als ze deze twee namen nu eens zouden delen deze week als tegengewicht voor wat er nu al staat.
Die lil nas x mag van mij heel ver weg blijven maar smaken verschillen he
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.566
Die lil nas x mag van mij heel ver weg blijven maar smaken verschillen he
Het zou eens wat anders zijn in de mix. Is ook mainstream genoeg voor een RW en het breekt de lineup een beetje open qua genres en type namen.

Maar goed, ik hoop even hard op een Sigur Ros hoor. En in mindere mate op een Puscifer.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Niet perse, want RATM was nog niet aangekondigd. Voor hetzelfde geld stonden die op donderdag.
Weten we wel zeker dat ze RATM hadden geboekt als ze naar Europa kwamen? Na de laatste paar aankondigen (of eerder het gebrek aan sommige namen), begin ik daar minder vertrouwen in te krijgen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.159
4.283
The Strokes alleen in de USA erbij, dus daar zou ik niet te hard op hopen. Iggy Pop lijkt mij de kans dan weer wel groot. Word ik ook niet echt blij van. Vrijdag lijkt een dagje Apero te worden. Hopelijk komen er nog leukere namen bij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Echt… hoe sommigen onder jullie doen. Heruitvinden en al die dingen…. Check nu is al die affiches. Zoals ik al zei, zelfs een God als Bowie hebben ze is gerecycleerd.

Toen ik jong was zijn dingen als Faithless en Live door men strot geduwd, kreeg je om de 2 jaar chemical brothers en uiteraard kon je ook nooit rond REM.

Relativeer het nu is aub. Het is maar een festival. Is het je ding niet, zoek elders je ding. Aanbod genoeg. Dat is echt wel anders dan de periode van Faithless en dergelijke, dan had je niet het festival aanbod van nu. RW blijft een bedrijf, gericht op winst maken, en dat doen ze met namen die dat kunnen garanderen. Hoop ik op spannendere dingen, zeer zeker. Hoopte ik vorig jaar op The Strokes en Tame Impala, 100% ja. Maar ben ze dan maar elders gaan zien.
Het hele forum loopt al een week over van Billie Eilish. Ken loopt te teasen dat ze komt. Dat ze maandag aangekondigd wordt en dan moeten we maar relativeren dat ze.. met RHCP in de plaats komen? Enkel Ruben heb ik hier tevreden gezien, en da's ook enkel maar omdat ie grote fan is. 😆

En als de Schuer graag in de media zegt dat ze vinger aan de pols hebben, dan is dat gewoon sierlijk verkeerd. Muse, AM, RHCP.. Het zijn allemaal bands die er al tig keren hebben gestaan. Alternatieven worden op broertjes en zusjes of in zalen gepropt. Kun je dan niet of wil je niet?

En ik ben er zeker van dat ze daar goed weten wat voor publiek ze hebben hoor. Maar als een Tame Impala na 5 jaar nog steeds niet dit festival kan en mag headlinen, dan weet ik het ook niet meer.

Mensen mogen dan ontevreden zijn en op Facebook hebben ze daar minder aandacht voor, maar dat toont toch ergens het engagement en de kennis die mensen op dit forum hebben tav festivals? Ik zou niet meteen weten of ik m'n festival zou laten bepalen door de reacties op sociale media dan wel op fora. Maar in die reacties zit vaak wel ergens iets in, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante en slyke

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
497
566
Voor de mensen die er ondanks alle ontevredenheid toch wel zin in hebben heb ik bij deze vast een opwarm playlist gemaakt😉 Zal er bij elke aankondiging wat nummers bijzetten.

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Ik ben superjaloers op je positiviteit maar serieuze vraag: geraak jij sommige namen soms niet beu? Ga jij echt met evenveel plezier naar de tigste keer Muse en RCHP in zo weinig jaren? Oprechte vraag. Wil jij dan niet eens wat nieuws zien? Als einde-van-de-dag concert dan he? Ik kon van Muse niet meer genieten in 2015 want was ze kotsmoe. Ondertussen zijn we 2 keer Muse verder…
Sommige bands kan ik wel op (zeer) geregelde herhaling hebben ja, omdat ik hun live-optredens zo fantastisch vind. Dat heb ik met Pearl Jam bijvoorbeeld. Of The Chemical Brothers of Underworld, daar ga ik altijd zo op los. Had dat vroeger ook met REM. Bij elk nieuw album stonden ze er, kreeg toen ook kritiek hoor, maar dat deerde mij niet, want ik genoot er steeds zo hard van.

Muse is een ander verhaal, ik was (of ben?) ook Muse-moe. Zo heb ik ze de laatste keer met plezier overgeslagen en is het intussen van 2015 geleden dat ik ze gezien zal hebben. Dus kijk er wel naar uit. Maar goed, als er, zoals in 2019, iets als New Order - Underworld tegenover staat, dan weet ik het ook wel :)

Afwisseling moet er echter zeker zijn natuurlijk. Daarom is een Linkin Park, System of a Down, Tool, Nick Cave, Paul McCartney of ... Stromae zeker en vast aangenaam natuurlijk! Twenty One Pilots of Imagine Dragons waren ook vernieuwing en afwisseling. Niet mijn ding, maar ik begrijp dat dit geprogrammeerd wordt op Rock Werchter.

En voor mij liever bv Red Hot Chili Peppers op herhaling dan 'eindelijk eens iets anders' als Dua Lipa, P!nk, Sam Smith, Lil Nas X, Post Malone ... Lizzo en/of Billie Eilish zie ik overigens graag komen!

En als de headliners mijn ding niet zijn, vind ik wel iets in de tenten. De editie van dit jaar was zaterdag op mainstage mijn ding niet, maar wat een alternatief met Bicep zeg! Of in 2019, was op mainstage enkel vrijdag met The Cure - Tool mijn ding, maar normaal gezien voorziet de organisatie wel in voldoende alternatieven.

De topnamen op mainstage zijn niet alles, dus ik ben niet uitgesproken 'positief' zoals je het formuleert, maar gewoon, realistisch afwachtend. Er komt nog iets bij Stromae, er komt nog iets voor Red Hot Chili Peppers. En vooral, al de andere podia moeten nog gevuld worden. Ik trek nog geen conclusies.

(al zal ik ook vloeken als Sam Smith en Robbie Williams de overige topnamen zouden blijken te zijn bv of als er toch geen Blur staat, want dat zou voor mij meteen dé topnaam van het festival zijn)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Het hele forum loopt al een week over van Billie Eilish. Ken loopt te teasen dat ze komt. Dat ze maandag aangekondigd wordt
Dat is niet helemaal waar though. Hij gaf aan dat er een headliner zou komen die er niet eerder had gestaan en dat hij er blij mee was. Eilish is door mensen zelf ingevuld. Wellicht was het sowieso niet zo aannemelijk en hebben we ons wat laten meeslepen omdat het eerste festival waar ze vooralsnog in Europa staat pas in augustus is.

RHCP is wel echt een domper. Eens.

Maar blijkbaar volgt die aankondiging waarover hij het had januari. Wat niet is kan nog komen. Als is een The Strokes oid nu aannemelijker want RHCP + Eilish is too much toch?
 
Laatst bewerkt:

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
The Strokes alleen in de USA erbij, dus daar zou ik niet te hard op hopen. Iggy Pop lijkt mij de kans dan weer wel groot. Word ik ook niet echt blij van. Vrijdag lijkt een dagje Apero te worden. Hopelijk komen er nog leukere namen bij.
Maar hoe kan je nu al zeggen dat vrijdag een dagje Apero lijkt te worden op basis van één naam?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.471
Het hele forum loopt al een week over van Billie Eilish. Ken loopt te teasen dat ze komt. Dat ze maandag aangekondigd wordt en dan moeten we maar relativeren dat ze.. met RHCP in de plaats komen? Enkel Ruben heb ik hier tevreden gezien, en da's ook enkel maar omdat ie grote fan is. 😆

En als de Schuer graag in de media zegt dat ze vinger aan de pols hebben, dan is dat gewoon sierlijk verkeerd. Muse, AM, RHCP.. Het zijn allemaal bands die er al tig keren hebben gestaan. Alternatieven worden op broertjes en zusjes of in zalen gepropt. Kun je dan niet of wil je niet?

En ik ben er zeker van dat ze daar goed weten wat voor publiek ze hebben hoor. Maar als een Tame Impala na 5 jaar nog steeds niet dit festival kan en mag headlinen, dan weet ik het ook niet meer.

Mensen mogen dan ontevreden zijn en op Facebook hebben ze daar minder aandacht voor, maar dat toont toch ergens het engagement en de kennis die mensen op dit forum hebben tav festivals? Ik zou niet meteen weten of ik m'n festival zou laten bepalen door de reacties op sociale media dan wel op fora. Maar in die reacties zit vaak wel ergens iets in, denk ik.
Relativeren gaat over de vergelijking met vroeger. Ik ga al effe mee, en heb dit allemaal al zien passeren, maar dan 15 jaar eerder. Dat wil ik maar zeggen.
Acts regelmatig op herhaling laten komen gebeurt in RW erg veel. Gaat ook niet veranderen.

Ik denk ook niet dat ze bij RW zomaar het geweer van schouder gaan veranderen. Ze hebben al is risico genomen, wat voor hun risico is he, in 2020 en dat leek op een sisser af te lopen. Nochtans was iedereen hier quasi erg content met die affiche. Ik kwijlde bvb op de line up van de KluB C op vrijdag. Nochtans de dag die heel slecht verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Gebruikers die dit onderwerp bekijken