Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Moet er eerst niet meer duidelijkheid zijn over wat zal kunnen in de zomermaanden? Ten vroegste midden mei volgt er een overlegcomité om een perspectief te geven aan de evenementensector dat verder gaat dan mei en juni.
Dat comité is do or die voor de festivals natuurlijk. Jammer genoeg was het vorige comité dit ook al. Nu denk ik wel dat zowel RW als PKP, om er 2 te noemen, ready to go zitten. Eens het groene licht er komt zal er bliksemsnel geschakeld worden. Maar hoe langer dat dat duurt, hoe moeilijker dat het wordt.
Geduld, das het enige, geduld. Eens Frank en Alexander ja gezegd hebben is het vol gas :cool:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Maar goed, wat zou ik enorm gelukkig zijn mocht er een soort van DTRH door kunnen gaan eind augustus! Ik hou een serieuze slag om de arm, maar ik durf toch een heel, heel klein beetje te hopen.
Pukkelpop hè. Kans dat het festival effectief zal plaatsvinden groeit toch wel en de vraag ernaar is er zeker dus qua ticketverkoop kan men zich zeker veroorloven wat later (nu niet dat ze nog een maand moeten wachten) aan te kondigen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Moet er eerst niet meer duidelijkheid zijn over wat zal kunnen in de zomermaanden? Ten vroegste midden mei volgt er een overlegcomité om een perspectief te geven aan de evenementensector dat verder gaat dan mei en juni.
Belachelijk laat is dat eigenlijk hé, dat midden mei. Pijnlijk hoeveel verschil er is tussen BE en NL...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Gent Jazz heeft zo nu ook de plannen moeten stopzetten voor deze zomer terwijl die wel altijd héél keurig waren qua setting, omvang, capaciteit etc. Jammer, echt.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Pukkelpop hè. Kans dat het festival effectief zal plaatsvinden groeit toch wel en de vraag ernaar is er zeker dus qua ticketverkoop kan men zich zeker veroorloven wat later (nu niet dat ze nog een maand moeten wachten) aan te kondigen.
Festivals (zoals we kennen) met meer als 5000man zal niet voor deze zomer zijn.
 

Festileaksganger

Playlistbediener
6 mei 2021
6
6
Ik ben een regular op het forum maar toch even een ander account om de anonimiteit te bewaren.
Ik kan het bericht van Chiquita wel deels bevestigen. Bij Werchter zijn ze alleszins momenteel geen grote believers in festivals met volledige capaciteit eind augustus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
En die twijfels komen omdat overheden naar hen al hebben gecommuniceerd dat we er tegen juli (want dat was wel de afspraak uiteindelijk) niet gaan geraken, begrijp het niet goed tbh? En hoe is het mogelijk dat het in de UK dan wél al kan?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Festileaksganger

Playlistbediener
6 mei 2021
6
6
Er worden pas sinds zeer recentelijk echt knopen doorgehakt, de beperkte zekerheid vanuit de overheden speelt zeker mee in die laattijdigheid maar ze konden niet blijven wachten. Het concept ligt alleszins klaar, als volgende week het exitplan van de eventsector wordt goedgekeurd, gaan er veel mooie dingen kunnen maar hoe ik het nu hoor, gaan we alleszins niet met 80.000 man op de weide staan dit jaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Hangt er vanaf wélke weide, natuurlijk. Kan me voorstellen dat kleinschaligere evenementen en festivals gemakkelijker zouden kunnen te regelen vallen dan wat Werchter normaal elk jaar op poten zet. 80.000 man bijeen brengen op Werchter zit er daarbij maar weinig in, me dunkt (waarbij ik me dan evenwel afvraag hoe het in Kiewit is). Desalniettemin begrijp ik 't wel natuurlijk. Nog 3 maanden en het is alweer augustus.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Hoezo? Er worden nog bijna dagelijks festivals aangekondigd en de vaccinaties gaan sneller dan ooit, zowat overal in Europa.

Ik denk dat je het misschien toch iets te positief inziet. Om te beginnen is de streefdatum om alle volwassenen een eerste keer te vaccineren in België 11 juli. Ik denk wel dat we dat gaan halen, maar zelfs als dat zou lukken, moet je er nog 4 tot 12 weken bijtellen voor iedereen zijn 2e vaccinatie gehad heeft. Er van uitgaande dat mensen onder de 40 ook dan niet terug met AstraZeneca gevaccineerd worden en het dus enkel Pfizer en Moderna zijn die een 2e vaccin nodig hebben, zou dat willen zeggen dat tegen eind augustus iedereen een 2e prik gehad heeft. Tel daarbij dat het 2-3 weken duurt vooraleer je volledig beschermd bent en je zit half september.

Als iedereen, als we de streefdatum kunnen volhouden, pas half september volledig beschermd is, denk ik niet dat ze in juli 80.000 man op een wei willen zetten. Vooral omdat je dan het virus nog een 'laatste kans' geeft om zich heel hard te verspreiden, terwijl je met 2 maanden langer wachten misschien alles onder controle hebt.

Tweede bedenking: op dit moment zijn we nog niet eens 100% zeker dat de vaccinatie het ultieme redmiddel is, waarvan iedereen hoopt dat het dat zal zijn. Momenteel lijkt dat in landen die voorlopen qua vaccinatie goed te gaan, maar ook daar worden nu pas de teugels langzaam aan gelost. In de UK bijvoorbeeld, waar ze toch een tweetal maanden voorlopen op ons, gaan de pubs binnen ook pas binnen 2 weken open. Ik denk dat ze overal geleidelijk aan alles willen loslaten, om te zien wat de gevolgen zullen zijn, vooraleer ze weer 80.000 man op een wei willen zetten.

Alle festivals die nu dus aankondigen, niet alleen in België, maar in heel Europa, lijken mij toch een serieus risico te lopen...

Uiteraard hoop ik dat ik volledig ongelijk heb en dat we overal (op een veilige manier) massafestivals zien opduiken deze zomer! ;)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Ze hebben in Mechelen altijd met grote ogen gekeken naar Lowlands/DTRH. Ze bekeken het toch al risky business. En dan gaat het niet over de stap niet willen zetten, maar overheden hebben al bewezen snel de switch knop naar aan/uit te zetten zonder echt rekening te houden met de spelers zelf. Het is een erg kostelijk grapje als je uiteindelijk toch alles moet gaan wijzigen. Het gaat over teveel geld om het risico te nemen. Denk trouwens niet dat alles al duidelijk gaat zijn dinsdag want uiteindelijk zal het wel over meer als 5000 man gaan, maar dat gaat ze nu nog niet kunnen zeggen.

Ik richt me al langer op een redelijk normaal concertnajaar, dat lijkt me realistisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik hou m'n DTRH-ticket in ieder geval heel stevig vast precies, voor in het geval dat Werchter gene vette wordt dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Goh, maar in de UK kunnen blijkbaar wel events wel al van 5,000 mensen (afgelopen weekend de eerste keer), dus beetje raar verhaal van die pubs ook binnen open.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Vaccineren gaat in de UK ook wel een stuk sneller. Daar zijn 34 miljoen gevaccineerd met de eerste prik en 16 miljoen al met de tweede.
Totaal aantal prikken staat daar op 51 miljoen. 40 procent van de bevolking heeft de eerste prik gehad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ja, oké maar hier is het intussen al 1 op 3? Is dat verschil dan nog zó gigantisch groot? We benen zo stilaan wel bij hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ja, oké maar hier is het intussen al 1 op 3? Is dat verschil dan nog zó gigantisch groot? We benen zo stilaan wel bij hoor.
Ja, nu gaat het bij ons ook echt wel hard. België is op Europees vlak zelfs naar de kopgroep aan het lopen.

Heel leuke vaccinatiecampagne die vandaag gelanceerd werd trouwens. Wink Wink. ;-) ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Gebruikers die dit onderwerp bekijken