Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Tja lijkt me niet dat ze daarnaar kijken. Ook niet op andere jaren, trouwens. En als het volgende week wordt, dan is de vrijdag ook helemaal geen must. Ze hebben eigenlijk nog niet echt een vast aankondigingsmomentje, zo bleek eergisteren ook weer.
De enige aankondiging die niet door de band bepaald werd, is gebeurd op vrijdag. Herfstvakantie is traditioneel een doods moment en de week nadien zit je met die brugdag, het kan dan maar betwijfel dat toch ook, misschien woensdag 10? Anders denk ik toch aan die 19de.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Um. Nee, oneens. Of gaan we serieus LP en Blink-182 op hetzelfde schavotje zetten als Bastille, Imagine Dragons en Bazart. Alee, doe maar op hè.
Linkin Park kan je toch even pop gaan noemen als ID hoor. Ik vond in 2017 ID niet zo tegenvallen.
Bazart in hetzelfde rijtje zetten vind ik er dan wel weer over. Horen die niet in het rijtje take that - Backstreet boys?

Kendrick, gaat die wel touren ? Werchter gaat t zeker niet worden. Mss eerder augustus een Pukkelpop, sziget,...

Hoop dat we voor zondag nog the strokes krijgen

Denk dat hij naar de herfstvakantie verwijst.

Lijkt me dat de volgende aankondiging hoe dan ook QOTSA wordt? We weten nu dat die bekendmaking al weken in de pijplijn zit maar iets anders telkens voorrang kreeg. Kan niet blijven duren.
Zou idd goed kunnen ja. Zie het ook nog gebeuren dat ze een eventuele Kendrick of The Strokes pas in januari bekend (kunnen) maken.

De organisatie van RW zelf is ze voor mij al mooi aan het invullen... Qua headliners de minste set in de 15 jaar dat ik naar het festival ga, voor mij dan.

Maar zonder dollen: het slechtste wat ik ooit gezien heb moet wel Blink 182 in 2017 zijn. Eervolle vermeldingen voor Babyshambles in 2014, The Killers in 2018, Imagine Dragons in 2017, RHCP in 2012, Limp Bizkit in 2009 en een paar heel vieze miscasts zoals Alt-J en James Blake als main stage sub en Melanie De Biaso vlak voor een match van de Rode Duivels.

Bijzonder veel tegenvallers in 2017 eigenlijk. Ook de Foos vallen daaronder.
Babyshambles was nog best te doen. Zeker toen Pete Doherty die het podium niet afwilde

• Leuk
Waarderingen: zero
Zou idd goed kunnen ja. Zie het ook nog gebeuren dat ze een eventuele Kendrick of The Strokes pas in januari bekend (kunnen) maken.
Verwacht je nog 1 van beide? Voor the Strokes heb ik maar 15 procent hoop ofzo, voor Kendrick niets momenteel.

Verwacht je nog 1 van beide? Voor the Strokes heb ik maar 15 procent hoop ofzo, voor Kendrick niets momenteel.
Wie staat er dan voor/achter Ref Hot Chili Peppers op zondag? Het is niet omdat Frusciante erbij is dat ze plots zó veel meer volk zouden trekken. In 2016 had je ook nog de confettishow van Editors erachter. Ik verwacht iets gelijkaardigs nog achter hen.

Moet ineens weer aan deze parel denken:

• Leuk
Waarderingen: Breinaard en jefferke
De organisatie van RW zelf is ze voor mij al mooi aan het invullen... Qua headliners de minste set in de 15 jaar dat ik naar het festival ga, voor mij dan.

Maar zonder dollen: het slechtste wat ik ooit gezien heb moet wel Blink 182 in 2017 zijn. Eervolle vermeldingen voor Babyshambles in 2014, The Killers in 2018, Imagine Dragons in 2017, RHCP in 2012, Limp Bizkit in 2009 en een paar heel vieze miscasts zoals Alt-J en James Blake als main stage sub en Melanie De Biaso vlak voor een match van de Rode Duivels.

Bijzonder veel tegenvallers in 2017 eigenlijk. Ook de Foos vallen daaronder.
Niet meteen onder de noemer slecht maar de rollende Beth Ditto op de Main (2010?) plaats ik in de categorie speciaal. ?
Wat een dag ook Taylor Hawkings - Das Pop - Channel Zero - Gossip - The Ting Things - Pink - Rammstein. Daartegenover in de Marquee Delphic - The Temper Trap - Yeasayer - Porcupine Tree - F+TM - Empire of the Sun - Booka Shade.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wie staat er dan voor/achter Ref Hot Chili Peppers op zondag? Het is niet omdat Frusciante erbij is dat ze plots zó veel meer volk zouden trekken. In 2016 had je ook nog de confettishow van Editors erachter. Ik verwacht iets gelijkaardigs nog achter hen.
RW kennende kan dit evengoed Royal Blood - Peppers zijn en klaar he. Maar dromen mag natuurlijk ;)
Dua Lipa er Editors gewijs nog achter?

In 2006, mét Frusciante, stonden ze ook nog voor Black Eyed Peas...

O
Babyshambles was nog best te doen. Zeker toen Pete Doherty die het podium niet afwilde
Limp Bizkit was ook een erg leuk optreden hoor. Van een afstand zal het geluid niet alles zijn geweest, maar in de pit een feestje.

In 2006, mét Frusciante, stonden ze ook nog voor Black Eyed Peas...
Ah de goed nieuws show gaat verder, stonden ook in België in 2020 dacht ik (Les ardentes?)

Edit 2020 waren de Lokerse Feesten, 2019 Les Ardentes. Terug naar 2011 wat een horror was die avond :rolleyes:

Zou best nog wat bij kunnen inderdaad, maar er is altijd wel een dag waar je nog een co of dansafsluiter bij verwacht en dat dit toch niet gebeurt. Terwijl op een andere dag je afvraagt hoe ze zoveel grote namen op het affiche gepropt krijgen.

RW kennende kan dit evengoed Royal Blood - Peppers zijn en klaar he. Maar dromen mag natuurlijk ;)
Dua Lipa er Editors gewijs nog achter?
Ik denk dat er weinig scenario's zijn waarin Royal Blood met die belabberde nieuwe plaat tweede laatste op de main zouden staan. Zelfs op Pinkpop staan ze niet zo hoog. Dance-afsluiter gewijs en prima in het elan van enkel witte mannen bendes bovenin het programma zou natuurlijk Tame Impala fenomenaal zijn. Al valt het vooralsnog moeilijk te zeggen wat Parker en co komende zomer gaan doen met énkel die PS-shows nog maar aangekondigd. Wanneer gaan die trouwens nog 's een zaalshow hier doen zeg? Hoe lang is dát al geleden? Vorst 2015? 16?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Heel raar ja, dat Tame Impala verhaal. Heb het gevoel dat ze sinds 2018 altijd net niet op RW stonden. Duurt lang. Want zie het niet gebeuren dat ze in 2023 wél touren.

Ik denk dat er weinig scenario's zijn waarin Royal Blood met die belabberde nieuwe plaat tweede laatste op de main zouden staan. Zelfs op Pinkpop staan ze niet zo hoog. Dance-afsluiter gewijs en prima in het elan van enkel witte mannen bendes bovenin het programma zou natuurlijk Tame Impala fenomenaal zijn. Al valt het vooralsnog moeilijk te zeggen wat Parker en co komende zomer gaan doen met énkel die PS-shows nog maar aangekondigd. Wanneer gaan die trouwens nog 's een zaalshow hier doen zeg? Hoe lang is dát al geleden? Vorst 2015? 16?
Paulo Nutini, Alt-J, Greta waren ook ooit subs, afin je hebt gelijk hoor. 16 Vorst, erna nog RW16 en PKP19.

Users who are viewing this thread