Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Misschien tijd om een RW draft te doen met de vervelendste acts die er ooit stonden ?. Dan kan iedereen zijn frustratie kwijt.
De organisatie van RW zelf is ze voor mij al mooi aan het invullen... Qua headliners de minste set in de 15 jaar dat ik naar het festival ga, voor mij dan.

Maar zonder dollen: het slechtste wat ik ooit gezien heb moet wel Blink 182 in 2017 zijn. Eervolle vermeldingen voor Babyshambles in 2014, The Killers in 2018, Imagine Dragons in 2017, RHCP in 2012, Limp Bizkit in 2009 en een paar heel vieze miscasts zoals Alt-J en James Blake als main stage sub en Melanie De Biaso vlak voor een match van de Rode Duivels.

Bijzonder veel tegenvallers in 2017 eigenlijk. Ook de Foos vallen daaronder.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.342
5.034
Dat is maar net hoe je "poppy" verstaat. In principe staat het voor populaire muziek, maar dat is iedere major in NL/BE dan wel. Maar de meeste zien "popmuziek" toch wel wat anders dan Blink 182 en Linkin Park hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Hoog tijd dus dat mijn favoriete popband nog eens naar Werchter terugkeert denk ik dan; Radiohead.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Dat is maar net hoe je "poppy" verstaat. In principe staat het voor populaire muziek, maar dat is iedere major in NL/BE dan wel. Maar de meeste zien "popmuziek" toch wel wat anders dan Blink 182 en Linkin Park hoor.
Ach ja onder die noemer zijn Rammstein en Metallica ook pop.

Ik zou Linkin Park en Blink 182 ook niet echt omschrijven als pop muziek
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.342
5.034
Ach ja onder die noemer zijn Rammstein en Metallica ook pop.

Ik zou Linkin Park en Blink 182 ook niet echt omschrijven als pop muziek
"Vroeger" was Elvis bijvoorbeeld wel pop muziek. Simpelweg omdat ze destijds alles onder popmuziek plaatste. In een bepaald kader heeft mattman dan wel gelijk.

En waar trek je de lijn natuurlijk? Is er een handleiding pop muziek schrijven?
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
164
85
Oké oké ... Linkin Park is niet poppy. De Backstreet Boys met gitaar dan maar ;)

21Pilots en ID op de zaterdag is te begrijpen. Als je de reacties leest onder de Facebook post van RockWerchter zie je vrijwel alleen maar enthousiaste reacties.
Streaming cijfers op Spotify overstijgen de cijfers van Pearl Jam maal 6. Gillende chiromeisjes op de eerste rijen die dag. Geef RW eens ongelijk.
Ik ga er vanuit dat er genoeg alternatieven zijn die dag. Alle vertrouwen in.
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Blijf het opvallend vinden dat ze nota bene maandagochtend met nieuws kwamen. Op een feestdag.
Denk dat dat misschien meer te maken heeft met de prijsstijging om de mensen tenminste nog een maand te gunnen om aan de oude prijs tickets te kopen. Als je daar nog langer mee wacht, klinkt het des te sneuer wat ze doen. En plus om Pinkpop wat te counteren die ook met Imagine Dragons kwamen natuurlijk.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Linkin Parks laatste album One More Light was 100% pop. Nummers van dat album deden het live zoo slecht toen op RW17 pfoee, verder wel goeie show.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Dat is maar net hoe je "poppy" verstaat. In principe staat het voor populaire muziek, maar dat is iedere major in NL/BE dan wel. Maar de meeste zien "popmuziek" toch wel wat anders dan Blink 182 en Linkin Park hoor.
Wat Linkin Park in hun laatste jaren uitbracht zou ik ook wel, jammer genoeg, popmuziek kunnen noemen.
Op hun top natuurlijk allesbehalve.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
De organisatie van RW zelf is ze voor mij al mooi aan het invullen... Qua headliners de minste set in de 15 jaar dat ik naar het festival ga, voor mij dan.

Maar zonder dollen: het slechtste wat ik ooit gezien heb moet wel Blink 182 in 2017 zijn. Eervolle vermeldingen voor Babyshambles in 2014, The Killers in 2018, Imagine Dragons in 2017, RHCP in 2012, Limp Bizkit in 2009 en een paar heel vieze miscasts zoals Alt-J en James Blake als main stage sub en Melanie De Biaso vlak voor een match van de Rode Duivels.

Bijzonder veel tegenvallers in 2017 eigenlijk. Ook de Foos vallen daaronder.
1 van de beste shows die ik de laatste jaren op RW heb gezien was James Blake in 2017. Radiohead wou per se dat hij voor hen ging staan. Natuurlijk was dat podium veel te groot. Maar hij trok zich er niks van aan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Blijf het opvallend vinden dat ze nota bene maandagochtend met nieuws kwamen. Op een feestdag.
Call van ID zelf lijkt het? Pleurden hun europese tour eruit op dat moment maar hadden al aankondigingen staan met mad cool, nos alive en lolla paris (denk ik). Betalen zij meer?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Blijf het opvallend vinden dat ze nota bene maandagochtend met nieuws kwamen. Op een feestdag.
Als het aan hen had gelegen was dat niet dan aangekondigd, wel al iets eerder, maar in deze wou Imagine Dragons per se het zelf bekend maken. Waarom dan Werchter niet apart zoals Bvb Opener? Blijkbaar omdat ze RW prestigieuzer vinden. En Pinkpop hing er wat aan vast. Soit, al die kronkels.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Als het aan hen had gelegen was dat niet dan aangekondigd, wel al iets eerder, maar in deze wou Imagine Dragons per se het zelf bekend maken. Waarom dan Werchter niet apart zoals Bvb Opener? Blijkbaar omdat ze RW prestigieuzer vinden. En Pinkpop hing er wat aan vast. Soit, al die kronkels.
Je zou denken dat je je prestige slag net apart zou aankondigen en niet tussen de soep en de patatten met al de rest? Afin, kronkels inderdaad.

Deze week verder niets meer gok ik dan. Volgende week valt de vrijdag wel op een, voor vele, brugdag. Dus nieuws op de 19de.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Heb ik iets gemist?
Denk dat hij naar de herfstvakantie verwijst.

Lijkt me dat de volgende aankondiging hoe dan ook QOTSA wordt? We weten nu dat die bekendmaking al weken in de pijplijn zit maar iets anders telkens voorrang kreeg. Kan niet blijven duren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Denk dat hij naar de herfstvakantie verwijst.

Lijkt me dat de volgende aankondiging hoe dan ook QOTSA wordt? We weten nu dat die bekendmaking al weken in de pijplijn zit maar iets anders telkens voorrang kreeg. Kan niet blijven duren.
Tja lijkt me niet dat ze daarnaar kijken. Ook niet op andere jaren, trouwens. En als het volgende week wordt, dan is de vrijdag ook helemaal geen must. Ze hebben eigenlijk nog niet echt een vast aankondigingsmomentje, zo bleek eergisteren ook weer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken