Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.689
Black Eyed Peas stond er toen als dansafsluiter. De Peppers waren die dag de enige headliner.
Was dat niet op het hoogtepunt van de BEP hun carrière? Denk dat dat gewoon 2 co-heads waren hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.193
Heel raar ja, dat Tame Impala verhaal. Heb het gevoel dat ze sinds 2018 altijd net niet op RW stonden. Duurt lang. Want zie het niet gebeuren dat ze in 2023 wél touren.
Misschien stonden ze zoals ID voor '22 ook wel op het papier. ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.193
Paulo Nutini, Alt-J, Greta waren ook ooit subs, afin je hebt gelijk hoor. 16 Vorst, erna nog RW16 en PKP19.
Goh ja. Maar je moet ook zien voor wié ze staan. Je kunt er gerust ook nog James Blake bij zetten. Arctic Monkeys op hun commercieel hoogtepunt (en daarachter had je dan nog Major Lazer nog 's), de langverwachte terugkomst van Foo Fighters en dan de stadionshow van Muse. Vind ik RHCP toch een béétje bleekjes, al heb je die dingen altijd wel. BMTH mocht ook plots subben voor The Cure. Maar bon. Verwacht nu niet dat énkel RHCP die dag gaat trekken.

Eigenlijk jammer dat Parker en co hier niet wat vaker te zien zijn. De pandemie zit er natuurlijk tussen, maar toch.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Goh ja. Maar je moet ook zien voor wié ze staan. Je kunt er gerust ook nog James Blake bij zetten. Arctic Monkeys op hun commercieel hoogtepunt (en daarachter had je dan nog Major Lazer nog 's), de langverwachte terugkomst van Foo Fighters en dan de stadionshow van Muse. Vind ik RHCP toch een béétje bleekjes, al heb je die dingen altijd wel. BMTH mocht ook plots subben voor The Cure. Maar bon. Verwacht nu niet dat énkel RHCP die dag gaat trekken.

Eigenlijk jammer dat Parker en co hier niet wat vaker te zien zijn. De pandemie zit er natuurlijk tussen, maar toch.
RHCP doen ook een stadiontour en dit is zowat een festival exclusive. Maar met RB - RHCP kan je niet pretenderen dat je een stacked line-up competitie wint (wat een zekere persoon toch gepretendeerd heeft). Met Strokes - RHCP kom je al aardiger in de buurt en om de sausage fest compleet te maken Tame Impala er nog achter, ja dan win je volgens mij. Of Dua Lipa, geef me maar een losbandig feestje om af te sluiten :LOL:
 

festirock

Support act
1 dec 2015
852
577
Zou best nog wat bij kunnen inderdaad, maar er is altijd wel een dag waar je nog een co of dansafsluiter bij verwacht en dat dit toch niet gebeurt. Terwijl op een andere dag je afvraagt hoe ze zoveel grote namen op het affiche gepropt krijgen.
Ik verwacht wel dat RHCP de dag afsluit , kunnen dat perfect met hun nummers.

Maar we kunnen ervoor nog the strokes en wie weet Liam gallagher krijgen?ik verwacht wel nog 2 mooie namen die dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Was toch meer als dance afsluiter , ipv een dj act. De zang Was trouwens verschrikkelijk
Black Eyed Peas heb ik toen maar vriendelijk voor bedankt. Na RHCP naar huis gegaan. Leuke eerste RW dag ooit voor mij, met ook nog Manu Chao, Tool,...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.193
Humo deed een rondvraag over de duurdere tickets:

Ewout, ma man. ?

edit: moet wel zeggen dat qua (hoeveelheid) reacties (en daar dan een artikel uit te maken) het eigenlijk wat povertjes is.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.037
3.714
Ik weet dus echt stilaan aan niet welke dag ik wil gaan (weekend is uitgesloten). Normaal gezien zou het de zondag moeten worden, mits The Strokes er staan...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ewout, ma man. ?

edit: moet wel zeggen dat qua (hoeveelheid) reacties (en daar dan een artikel uit te maken) het eigenlijk wat povertjes is.
Vind het vooral goedkoop scoren van Humo. Een hele pandemie lang artikels posten over hoe de cultuursector op een bloedbad afstormt, maar vervolgens meegaan in de ophef wanneer diezelfde cultuursector haar prijzen optrekt. Festivals (vrijetijdsbesteding) blijven uiteindelijk een luxeproduct. Dat ze zich eens wat meer focussen op de absurde energieprijzen ofzo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.689
Dat ze zich eens wat meer focussen op de absurde energieprijzen ofzo.
Doen ze ook wel hoor. Laatst nog met een uitgebreid artikel.

Verder wel opvallend, want Humo is 1 van de sponsors. En had inderdaad ook wel wat meer voorstanders verwacht. Als die er al waren tenminste. Maar in ieder geval meer meningen.
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Tja, niemand van de bezoekers wil toch hogere prijzen? Dus voorstanders zul je niet vinden, hoogstens mensen die begrip hebben voor de stap.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Tja, niemand van de bezoekers wil toch hogere prijzen? Dus voorstanders zul je niet vinden, hoogstens mensen die begrip hebben voor de stap.
Hogere prijzen vind ik niet zo heel erg als de prijs/kwaliteit goed blijft. Bks had in 17 de prijzen behoorlijk verhoogd maar de line-up heeft in dat jaar wel een behoorlijke kwaliteits impuls gekregen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
De organisatie van RW zelf is ze voor mij al mooi aan het invullen... Qua headliners de minste set in de 15 jaar dat ik naar het festival ga, voor mij dan.

Maar zonder dollen: het slechtste wat ik ooit gezien heb moet wel Blink 182 in 2017 zijn. Eervolle vermeldingen voor Babyshambles in 2014, The Killers in 2018, Imagine Dragons in 2017, RHCP in 2012, Limp Bizkit in 2009 en een paar heel vieze miscasts zoals Alt-J en James Blake als main stage sub en Melanie De Biaso vlak voor een match van de Rode Duivels.

Bijzonder veel tegenvallers in 2017 eigenlijk. Ook de Foos vallen daaronder.
Limp Bizkit had anders wel zowat heel het terrein mee, en dat in de namiddag, zelden gezien dat!
Babyshambles was op zich ook vermakelijk, inderdaad ook nog na het laatste nummer :)

Slechtste optredens:

Met stip op nummer 1: The Game in 2005, op nummer 2 30 Seconds to Mars in 2010, op 3 Black Eyed Peas (2011)

Dit zo uit het hoofd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken