Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Liam Gallagher, dat zou nog eens een magistrale Barn headliner zijn. Tijdens Imagine Dragons ofzo.
Liam is de laatste naam waar ik écht op hoop voor RW, oke en The Strokes (al ga ik die al zien in 2022).

Don: Pixies - The War On Drugs - Pearl Jam Barn: Beck - Disclosure Klub C: Animal Collective
Vrij: Royal Blood - QOTSA - Metallica Barn: CHVRCHES - Lorde Klub C: Cigarettes After Sex
Zat: Faith No More - Imagine Dragons - 21Pilots Barn: Carly Rae Jepsen - The Streets Klub C: Jorja Smith
Zon: Liam Gallagher - The Strokes - RHCP Barn: Kiwanuka - Alt-J Klub C: Phoebe Bridgers
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ligt het aan covid? Of is het teveel? Pakweg TWOD stond in 2017 in de Lotto en Vorst, 2018 PKP en het sportpaleis, ondertussen heeft het leven anderhalf jaar stilgestaan. Ik ben bij sommige bands verbaasd hoe lang het duurt om hun show te verkopen.
Combinatie van artiesten die al hun verzette shows moeten inhalen, die dus niets 'extra' opbrengen want de tickets waren uiteraard al verkocht. Al die mensen die al tickets hebben voor x aantal shows, zullen minder geneigd zijn om nog een extra concert erbij te doen - zo gaat dat wel denk ik met agenda's? En idd waarachtigheid bij vooral de iets oudere bezoekers (zie artikel hieronder) om concerten te gaan bezoeken.

Zie dit artikel van een tijdje terug en enkele mensen hier hebben ook al wat uitgelicht dat het allemaal wat moeizaam verloopt om zalen vol te krijgen.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Combinatie van artiesten die al hun verzette shows moeten inhalen, die dus niets 'extra' opbrengen want de tickets waren uiteraard al verkocht. Al die mensen die al tickets hebben voor x aantal shows, zullen minder geneigd zijn om nog een extra concert erbij te doen - zo gaat dat wel denk ik met agenda's? En idd waarachtigheid bij vooral de iets oudere bezoekers (zie artikel hieronder) om concerten te gaan bezoeken.

Zie dit artikel van een tijdje terug en enkele mensen hier hebben ook al wat uitgelicht dat het allemaal wat moeizaam verloopt om zalen vol te krijgen.
En het leven is ook gewoon reteduur tegenwoordig + inkomensverlies tijdens corona door werkloosheid maakt dat mensen gewoon het geld niet hebben om tickets te kopen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik verwacht (hoop) toch ook nog wel een headlinespot voor Nine Inch Nails in The Barn. Ik voorzie eigenlijk alleen in de zaterdag een geschikte dag hiervoor. Tegelijk met Metallica, Pearl Jam of RHCP werkt natuurlijk niet.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Ik verwacht (hoop) toch ook nog wel een headlinespot voor Nine Inch Nails in The Barn. Ik voorzie eigenlijk alleen in de zaterdag een geschikte dag hiervoor. Tegelijk met Metallica, Pearl Jam of RHCP werkt natuurlijk niet.
Helaas, NIN staat exclusief op Hellfest jammer genoeg.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
En het leven is ook gewoon reteduur tegenwoordig + inkomensverlies tijdens corona door werkloosheid maakt dat mensen gewoon het geld niet hebben om tickets te kopen.
Klopt, energieprijzen enz. Mensen hun loon gaat niet evenredig omhoog met de prijzen jammer genoeg. Horecaprijzen stijgen, terwijl ze 2x aan de kassa passeren met de belastingverlaging.

Denk dat mensen voorzichtiger zijn geworden met vrijetijdsaankopen. Meeste evenementen hebben dat probleem, niet alleen concerten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Als we op al die zaalshows moeten wachten voor een announcement is het al bijna zomer natuurlijk. Wat is er aan de hand met die zaalshows van toch gevestigde waarden eigenlijk?
Ligt het aan covid? Of is het teveel? Pakweg TWOD stond in 2017 in de Lotto en Vorst, 2018 PKP en het sportpaleis, ondertussen heeft het leven anderhalf jaar stilgestaan. Ik ben bij sommige bands verbaasd hoe lang het duurt om hun show te verkopen.
Hangt er ook een beetje vanaf over wie we het hebben. Billie Eilish trok het Sportpaleis vol in een paar minuten (was nogal een ticketstressje) en Nick Cave & Warren Ellis verkochten hun twee theatershows binnen een paar seconden, terwijl dat echt dure tickets waren. Idem voor Ludovico Einaudi.

En dan is er nog Coldplay en Ed Sheeran die eventjes de volle Koning Boudewijnstadions aan elkaar rijgen. Maar goed: een War On Drugs is nog geen Billie Eilish of Ed Sheeran. En Royal Blood al helemaal niet.

Los daarvan: Pinkpop heeft ook niet echt gewacht om Royal Blood aan te kondigen, terwijl hun zaalshow voor geen meter uitverkoopt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Hangt er ook een beetje vanaf over wie we het hebben. Billie Eilish trok het Sportpaleis vol in een paar minuten (was nogal een ticketstressje) en Nick Cave & Warren Ellis verkochten hun twee theatershows binnen een paar seconden, terwijl dat echt dure tickets waren. Idem voor Ludovico Einaudi.

En dan is er nog Coldplay en Ed Sheeran die eventjes de volle Koning Boudewijnstadions aan elkaar rijgen. Maar goed: een War On Drugs is nog geen Billie Eilish of Ed Sheeran. En Royal Blood al helemaal niet.

Los daarvan: Pinkpop heeft ook niet echt gewacht om Royal Blood aan te kondigen, terwijl hun zaalshow voor geen meter uitverkoopt.
Je hebt geen idee of Royal Blood voor geen meter uitverkocht, aangezien je dat niet kan zien. Of heb je het nu over België (als ze daar een show hebben staan überhaupt)?
Verschil met Einaudi vind ik ook apart. Staat hier in de Doelen in Rotterdam en dat is ook zeker nog niet uitverkocht. Had ik toch anders verwacht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Je hebt geen idee of Royal Blood voor geen meter uitverkocht, aangezien je dat niet kan zien. Of heb je het nu over België (als ze daar een show hebben staan überhaupt)?
Heb het over België inderdaad. Hun show is al meer dan 5 maanden geleden aangekondigd maar je kan gewoon nog altijd tickets kopen in elke prijscategorie. Auwtch. En ik spreek over de Lotto Arena, 5000 man...
 
Laatst bewerkt:

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Heb het over België inderdaad. Hun show is al meer dan 5 maanden geleden uitverkocht maar je kan gewoon nog altijd tickets kopen in elke prijscategorie. Auwtch. En ik spreek over de Lotto Arena, 5000 man...

Volle Lotto is toch eerder iets van 8000 man hoor. Klein verschilletje.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Vraagje. Wij (mijn vriendin en ik) twijfelen tussen Rock Werchter of Pinkpop. Om het op Rock Werchter te houden: iemand ervaring met The Hive My Space? We zoeken eigenlijk wat meer rust en ruimte ten opzichte van de reguliere Hive, maar vinden glamping wel ergggg duur. My Space lijkt ons een redelijke tussenoplossing. Hoe hebben jullie dat ervaren? Ik weet dat je wel in de buurt van de feesttent staat, maar we hopen dat het camping gebiedje zelf wat rustiger is en iets minder party en gelal tot diep in de nacht/ochtend (jaa de 30 gepasseerd hier ;) ). En hoe groot zijn die 2 persoons tenten die al opgezet zijn op MySpace?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Vraagje. Wij (mijn vriendin en ik) twijfelen tussen Rock Werchter of Pinkpop. Om het op Rock Werchter te houden: iemand ervaring met The Hive My Space? We zoeken eigenlijk wat meer rust en ruimte ten opzichte van de reguliere Hive, maar vinden glamping wel ergggg duur. My Space lijkt ons een redelijke tussenoplossing. Hoe hebben jullie dat ervaren? Ik weet dat je wel in de buurt van de feesttent staat, maar we hopen dat het camping gebiedje zelf wat rustiger is en iets minder party en gelal tot diep in de nacht/ochtend (jaa de 30 gepasseerd hier ;) ). En hoe groot zijn die 2 persoons tenten die al opgezet zijn op MySpace?
Ik stond er enkele jaren geleden op zo vastgesteld blokje met eigen tent. Beviel prima hoor. Inderdaad wat rustiger volk en veel meer ruimte voor je tentje omdat er meer paden zijn. Voorzieningen waren ook goed op orde. Alleen ons vakje was te klein voor de tent dus die stond zwaar dramatisch. Maar daar kan ik Werchter moeilijk de schuld van geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik treed in herhaling, maar op camping A1, bij de achteruitgang zit je heerlijk rustig. Je krijgt daar alle ruimte om je tent neer te zetten. In de nacht redelijk rustig en goed te belopen naar het festivalterrein. In ieder geval niet verder dan de Hive.
Ik en mijn vriendin zijn 40+ en willen ook rust in de nacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Verveling op de trein:
The Strokes
Qotsa
Pixies
Royal Blood
Liam gallagher
Anderson .paak
Sam fender
Animal collective
Skunk Anansie
Gojira
Bush
Therapy?
Idles
Frank Carter & the rattlesnakes
Blackwave.
Stikstof
Amenra
Black pumas
Fontaines D.C.
Fever 333
Highly suspect
Reignwolf
Brutus
Dirk.
And you will know us by the trail of death
Stake
Fleddy Melculy
Yong Yello
Squid

Wishlist van de namen die zowat touren en nog mogelijk zijn, maar ben er nog veel vergeten wss
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Hive MySpace is wel los naast die feestzone, dat is wel een belangrijk detail.
Toen ik nog als bezoeker ging ook fan van A1. Al spreek ik hier tegen mijn winkel nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

Gebruikers die dit onderwerp bekijken