Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Dan maar zoiets voor de Barn?

Beck > Disclosure
Jorja Smith > alt-J
The Streets > Jamie xx
Michael Kiwanuka > Lorde

Ik zie ze persoonlijk niet graag in hetzelfde lijstje verschijnen, iets kunstmatig dat het moet hebben van confetti kanonnen en grote trommels om op te kloppen in bloot bovenlijf vs pure rauwe muzikale vreugde.
Gooi Bazart of Oscar & The Wolf er nog voor en je hebt een hele avond confetti-plezier lol.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.161
1.602
Oh Sum 41. Moeten we die kogel ook nog eens incasseren.

Dat is er eentje die net als Imagine Dragons onvermijdelijk lijkt. Die zijn in de buurt dacht ik rond Werchter en waren pre-booked.

Tenzij Zottegem die wil adopteren ?

Ik hoop eigenlijk ook op wat left field namen. Zo een namen die niemand had verwacht zoals Kylie een paar jaar terug. Miley Cyrus zou Europa touren volgend jaar...zet dat meiske eens in de Klub C denk ik dan luidop.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.583
Dan maar zoiets voor de Barn?

Beck > Disclosure
Jorja Smith > alt-J
The Streets > Jamie xx
Michael Kiwanuka > Lorde
Wishlist, nu we toch over stacked jaren gaan beginnen.

Wilco - Lorde > Disclosure
Jorja Smith > Tyler The Creator (Herman slaat een slag)
St Vincent > Massive Attack
Michael Kiwanuka > The National

Jamie in de KlubC en Alt-J mogen wat mij betreft een eind ophoepelen.

En Beck op Boutique, als sub voor Gorillaz/Stromae
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Heel veel mensen uit mijn vriendengroep die inderdaad iets hadden van ID: Yay, Arcade Fire: Wie? En achteraf compleet overstag gegaan zijn. Ik zie ze persoonlijk niet graag in hetzelfde lijstje verschijnen, iets kunstmatig dat het moet hebben van confetti kanonnen en grote trommels om op te kloppen in bloot bovenlijf vs pure rauwe muzikale vreugde.
En RW kan zeker teren op bands zoals AF, Radiohead, ... Was die vrijdag niet heel snel uitverkocht toen? AF heeft die donderdag toen gered, SOAD de zaterdag, zondag was hopeloos jammer genoeg.

Werchter is voor mij het festival om de gevestigde waarde allerstijlen te zien, nu toe is het same old same old (enkel TOP nog niet gezien). Dus de mix is zeker weg voorlopig en met enkel TWOD en Strokes zal je dit niet redden. Nu met wat er tourt twijfel ik nog steeds niet dat het zal mislopen in 2022.

Als je een pop headliner weg wilt zetten neem dan Dua Lipa ipv ID, maar waar ga je haar nog zetten? Weer een gemiste kans als je ook Kendrick laat passeren. Twijfelt er hier iemand aan dat je volgend jaar een festival zult krijgen dat niet het bordje sold out kan bovenhalen? Whatever it takes zeker?
Als je dan toch moet kiezen, dan toch liever ID dan dua lipa. Was niet zo dramatisch in 2017, prima gitarist, en sindsdien bij het grote publiek alleen bekender geworden. Ik denk als dagafsluiter met een biertje erbij het best een leuke show kan worden.

De rest van het weekend vind ik gewoon super, en hoor dat toch veel in m'n vriendenkring ook. Met daarbij mss nog the strokes, TWOD, pixies,.. Er moet nog zoveel bekend gemaakt worden, tentheadliners , een wrs sterke undercard, er tourt zoveel moois waarmee ze de dag nog kunnen vullen.

Ik denk dat de kansen op kendrick wel verkeken zijn nu. Gaat hij wel touren? Zie RHCP donderdag afsluiten met daarvoor, hopelijk, the strokes.

Verwacht ook wel Lorde en Moderat nog
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.161
1.602
En Beck op Boutique, als sub voor Gorillaz/Stromae

Beck zou ik een heel rare keuze vinden voor Boutique.

Ik geef toe dat ik weinig heb met hem en dus minder gevolgd dan andere acts, maar komt die niet stukken beter tot zijn recht in een tent voor een aandachtig publiek dan op die grote main voor een massa die komt om te dansen op Gorillaz en Stromae?

Meest logische keuze lijkt toch echt een Angéle of Dua Lipa daar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.583
Beck zou ik een heel rare keuze vinden voor Boutique.

Ik geef toe dat ik weinig heb met hem en dus minder gevolgd dan andere acts, maar komt die niet stukken beter tot zijn recht in een tent voor een aandachtig publiek dan op die grote main voor een massa die komt om te dansen op Gorillaz en Stromae?

Meest logische keuze lijkt toch echt een Angéle of Dua Lipa daar.
Met Gorillaz erbij neigt het geheel toch meer naar de alternatieve kant. Denk ook Beck en Gorillaz qua genre wel aansluiten. Kan Beck meteen zijn nummer komen doen bij Damon. Maar goed, kan wel gewoon weer op RW staan natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Als je dan toch moet kiezen, dan toch liever ID dan dua lipa. Was niet zo dramatisch in 2017, prima gitarist, en sindsdien bij het grote publiek alleen bekender geworden. Ik denk als dagafsluiter met een biertje erbij het best een leuke show kan worden.
De show van Dua Lipa op Pukkelpop uit een niet zo ver verleden werd dan weer door quasi iedereen goed onthaald. En het veld stond vol. Eigenlijk kun je al de argumenten evenwel weerspiegelen aan Lipa - en ze is er alleen maar op vooruit gegaan, niet alleen qua show maar ook qua hits. Maar bon, ze komt niet dus who cares. Kans gemist.

Wilco - Lorde > Disclosure
Jorja Smith > Tyler The Creator (Herman slaat een slag)
St Vincent > Massive Attack
Michael Kiwanuka > The National
Wel een beetje realistisch blijven. Als het mgmt van Tyler kan kiezen tussen een festival als Dour headlinen of in een tent op Werchter, dan zou ik het wel weten. St. Vincent staat dan weer veels te hoog, die is helemaal zo populair hier niet (hoewel ik het graag zou willen van wel). The National lijkt me dan weer wel een goeie shout en tourt Massive Attack? Lorde zou misschien op Boutique er wel nog eens kunnen bij komen, eerlijk gezegd. Dan kan ze éindelijk eens op een hoofdpodium staan zoals ze verdient en past het ook nog prima bij de eerder aangekondigde headliners. Beck werd voor '20 en '21 geboekt. Lijkt me raar dat die opeens verschoven zou worden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Dat ze Lorde maar snel aankondigen. Opvallend genoeg geen zaalshow in België (als een van de enige landen) en een lege agenda tijdens RW.

Prachtige Barn headliner. Of in combo met Disclosure, kunnen ze een nummertje samen doen.
Opvallend? Laatste keer Lotto Arena was de bovenste ring zelfs niet open, en het laatste album lijkt ook niet door te boomen op de radio als gehoopt, buiten Solar Power of ik moet iets gemist hebben. Ik twijfel of ze een ideale Barn head is.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Is Liam Gallagher met de reeds bekende namen inmiddels afgescheven, of zou hij genoegen nemen met een "vroeg in de avond" plekje?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Opvallend? Laatste keer Lotto Arena was de bovenste ring zelfs niet open, en het laatste album lijkt ook niet door te boomen op de radio als gehoopt, buiten Solar Power of ik moet iets gemist hebben. Ik twijfel of ze een ideale Barn head is.
Maar dan weer wél queen of de FL Ten hè. Da's toch ook al iets?! :sneaky:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Is Liam Gallagher met de reeds bekende namen inmiddels afgescheven, of zou hij genoegen nemen met een "vroeg in de avond" plekje?
Wel, ik denk dat hij gewoon terug komt.
Pixies - TWOD - Pearl Jam
Liam - QOTSA - Metallica
FNM- TOP - ID
Royal Blood - the Strokes - RHCP.
Misschien Liam en Royal Blood wisselen, denk dat dat beter zou kunnen uitkomen qua set tijden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.583
Als het mgmt van Tyler kan kiezen tussen een festival als Dour headlinen of in een tent op Werchter, dan zou ik het wel weten.
Mwa. Als ik zou kunnen kiezen, dan zou ik een de Barn headlineplek verkiezen boven een schraal Dour publiek die toch voor 90% voor de Elektropedia komt. Maar het management van Tyler ben ik niet natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Mwa. Als ik zou kunnen kiezen, dan zou ik een de Barn headlineplek verkiezen boven een schraal Dour publiek die toch voor 90% voor de Elektropedia komt. Maar het management van Tyler ben ik niet natuurlijk.
Je onderschat hoeveel volk er tegenwoordig naar Dour komt en voor wié ze komen. Het is bovendien quasi een half hiphop festival tegenwoordig, maar bon da's een andere thread.

Ik zou eerder denken dat Gallagher gewoon op de line-up van Pukkelpop blijft plakken - als dat festival al gaat gebeuren. Who knows.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
er zou nieuwe plaat verschijnen van Jamie voor volgende zomer

verder de eeuwige discussies waarbij wishfull thinking net iets teveel wordt bovengehaald, sorry, denk dat zelfs disclosure niet meer incontournable is, die hebben het ook lastig met hun Lotto arena show. Vorige vrijdag met bicep, dat die er maar terug staan volgende zomer, hing het vol posters.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Je onderschat hoeveel volk er tegenwoordig naar Dour komt en voor wié ze komen. Het is bovendien quasi een half hiphop festival tegenwoordig, maar bon da's een andere thread.

Ik zou eerder denken dat Gallagher gewoon op de line-up van Pukkelpop blijft plakken - als dat festival al gaat gebeuren. Who knows.
Plakte in 2020 wel op RW natuurlijk. Ik zou hem graag eens meepikken wel.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
er zou nieuwe plaat verschijnen van Jamie voor volgende zomer

verder de eeuwige discussies waarbij wishfull thinking net iets teveel wordt bovengehaald, sorry, denk dat zelfs disclosure niet meer incontournable is, die hebben het ook lastig met hun Lotto arena show. Vorige vrijdag met bicep, dat die er maar terug staan volgende zomer, hing het vol posters.
Als we op al die zaalshows moeten wachten voor een announcement is het al bijna zomer natuurlijk. Wat is er aan de hand met die zaalshows van toch gevestigde waarden eigenlijk?
Ligt het aan covid? Of is het teveel? Pakweg TWOD stond in 2017 in de Lotto en Vorst, 2018 PKP en het sportpaleis, ondertussen heeft het leven anderhalf jaar stilgestaan. Ik ben bij sommige bands verbaasd hoe lang het duurt om hun show te verkopen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.435
Als we op al die zaalshows moeten wachten voor een announcement is het al bijna zomer natuurlijk. Wat is er aan de hand met die zaalshows van toch gevestigde waarden eigenlijk?
Ligt het aan covid? Of is het teveel? Pakweg TWOD stond in 2017 in de Lotto en Vorst, 2018 PKP en het sportpaleis, ondertussen heeft het leven anderhalf jaar stilgestaan. Ik ben bij sommige bands verbaasd hoe lang het duurt om hun show te verkopen.
Duur + nog steeds wat angst voor uitstel + een miljoen shows op korte tijd ook wel
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken