Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
"Ongeveer twee derde van de tickets voor Rock Werchter 2022 is de deur al uit. Die zijn in handen van mensen die tickets gekocht hadden voor het uitgestelde festival in 2020 en/of 2021 en dat nu overgeboekt hebben naar tickets voor 2022, en mensen die al tickets gekocht hadden voor de editie van volgend jaar."

En meer: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211101_95599865
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vraag me af hoe de verhoudingen liggen; hoeveelheid overgezette tickets naar '22 en mensen wie compleet nieuwe tickets hebben gekocht. Was in 2020 niet grofweg de helft al verkocht?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Misschien dit rijtje van laat naar eerder op de dag:

Donderdag:
Pearl Jam - The War on Drugs - Pixies

Vrijdag:
Metallica - Queens of the Stone Age - Nightwish

Zaterdag:
Twenty One Pilots (staat boven ID op de website) - Imagine Dragons - Faith No More

Zondag:
Red Hot Chili Peppers - The Strokes - Royal Blood

Qua Champions League klopt dit helemaal. Het voornemen om diverser te boeken van voor de corona kan dan wel definitief begraven worden, ik besef het.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik vind Imagine Dragons op plaat/Spotify wel leuk.... maar lees wel overal dat ze live enorm tegenvallen.
Live in Düsseldorf gezien maar live best wel goed. Gitarist is uit de buitencategorie. Vroeg me toen af welke band deze vent weg gaat snaaien
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ben ik de enige die kan zeggen dat er geen enkele headliner is die me aanspreekt? Normaal gezien altijd mooie balans maar jezus wat een klote zaterdag hebben ze daar bijeen gebokst zeg. Nog net Greta Van Fleet erbij en je kan er een irritante wanna be rockdag van maken. Die dag was de enige waarvan ik dacht dat er nog wel iets tofs groots ging komen. Was het ondertussen wel al gewoon om altijd een alternatief in de barn of klub c te zoeken op enkele van de 4 dagen, maar dit is toch echt schrijnend.
Wat voor
Ben ik de enige die kan zeggen dat er geen enkele headliner is die me aanspreekt? Normaal gezien altijd mooie balans maar jezus wat een klote zaterdag hebben ze daar bijeen gebokst zeg. Nog net Greta Van Fleet erbij en je kan er een irritante wanna be rockdag van maken. Die dag was de enige waarvan ik dacht dat er nog wel iets tofs groots ging komen. Was het ondertussen wel al gewoon om altijd een alternatief in de barn of klub c te zoeken op enkele van de 4 dagen, maar dit is toch echt schrijnend.
Welke zaterdag wil jij dan? Meer "echte" muziek, meer hiphop? Of heel wat anders. Als je deze headliners niet wat vindt wat vind je wel leuk?
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Ik vind Imagine Dragons op plaat/Spotify wel leuk.... maar lees wel overal dat ze live enorm tegenvallen.
Ik heb ze in 2017 op RW gezien. Vond het best vermakelijk (zeker na een aantal biertjes). Mijn vriendin en het clubje waar wij mee waren vonden het fantastisch. En zij niet zo alternatief als het gros hier. Dat is ook echt de doelgroep van deze band en dat is gewoon een hele grote doelgroep. De purist komt niet aan z'n trekken en schrijft een zure recensie (https://www.standaard.be/cnt/dmf20170629_02948643). Rock Werchter moet ook gewoon volle bak tickets kopen en dat lukt niet alleen met bijvoorbeeld Radiohead, Arcade Fire en Tame Impala.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
ID-fans, ze bestaan dus. Ook hier op het forum. Imagine Dragons bijzonder kut vinden, maakt je dus een purist. The bar is that low, you learn some.

Rock Werchter moet ook gewoon volle bak tickets kopen en dat lukt niet alleen met Radiohead, Arcade Fire en Tame Impala.
Het ding is dat geen een van die drie er momenteel staat en de kans bijzonder klein is dat er ook nog maar een band bij komt die nog maar een beetje in de buurt komt van het etiket 'alternatief'.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
ID-fans, ze bestaan dus. Ook hier op het forum. Imagine Dragons bijzonder kut vinden, maakt je dus een purist. The bar is that low, you learn some.


Het ding is dat geen een van die drie er momenteel staat en de kans bijzonder klein is dat er ook nog maar een band bij komt die nog maar een beetje in de buurt komt van het etiket 'alternatief'.
Imagine Dragons voor mij niet bijzonder boeiend, maar toch liever dan Radiohead, Arcade Fire of Tame Impala.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nog weinig talk hierover, maar met de toevoeging van ID wordt de kans op Kendrick trouwens belachelijk klein. Dan toch geen return, ondanks de vele geruchten (dat festival in Frankrijk, Glasto..)?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Weekend ga ik sowieso niet doen dees keer. Ben wel aan t twijfelen: blind een zondagkaart kopen (grootste kans), een zaterdagkaart kopen (hopende op een goede undercard) of niet gaan.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Hoe verwend zijn wij dat we een misschien niet spannende maar wel sterke line-up met nu alleen nog maar Pearl Jam, Metallica, Faith no More, 21 Pilots, Imagine Dragons, Red Hot Chili Peppers en waarschijnlijk Queens of the Stone Age aan het afserveren zijn?
De bezoekers van de festivals in de VS zouden jaloers op ons zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Nog weinig talk hierover, maar met de toevoeging van ID wordt de kans op Kendrick trouwens belachelijk klein. Dan toch geen return, ondanks de vele geruchten (dat festival in Frankrijk, Glasto..)?
Dat Franse festival (Garorock) heeft enkel nog een headlinerspot vrij op zaterdag 2 juli. Dus als die leak klopt, sluit dat Kendrick volledig uit voor RW zaterdag.

Terugkeer naar Les Ardentes? Of het moet zijn dat ze hem naar zondag verschoven hebben. Iets meer op zeker spelen qua ticketverkoop?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Hoe verwend zijn wij dat we een misschien niet spannende maar wel sterke line-up met nu alleen nog maar Pearl Jam, Metallica, Faith no More, 21 Pilots, Imagine Dragons, Red Hot Chili Peppers en waarschijnlijk Queens of the Stone Age aan het afserveren zijn?
De bezoekers van de festivals in de VS zouden jaloers op ons zijn.
Met je eens, tuurlijk het is geen 'spannende line up' en wellicht heeft meer dan de helft hier al de meeste een keer live gezien, ik alleen nog maar Pearl Jam en TOP. Maar dit zijn nog maar de eerste 6 namen, en niet de kleinste.

Ik had ook liever een kendrick of strokes gezien op zaterdag. Maar een slechte line up kan ik het zeker niet noemen, alleen wel jammer dat RW en Pinkpop tot nu toe veel overlap hebben, anders had ik al een RW ticket.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dat Franse festival (Garorock) heeft enkel nog een headlinerspot vrij op zaterdag 2 juli. Dus als die leak klopt, sluit dat Kendrick volledig uit voor RW zaterdag.

Terugkeer naar Les Ardentes? Of het moet zijn dat ze hem naar zondag verschoven hebben. Iets meer op zeker spelen qua ticketverkoop?
Awtch. Of het moet op zondag (als afsluiter?) in combinatie met RHCP? En The Strokes dan voor hun eigen dedicated fanbase in een zaal?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Awtch. Of het moet op zondag (als afsluiter?) in combinatie met RHCP? En The Strokes dan voor hun eigen dedicated fanbase in een zaal?
Zoiets ja. Afgaande op wat de insiders over The Strokes zeggen, denk ik dat RW zelf liever Kendrick op de affiche behoudt. En voor Les Ardentes volg ik dan de theorie dat ze Stromae gekregen hebben als compensatie voor het opnieuw afgeven van Kendrick aan RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken