Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Dit is echt hopeloos mislukt. :ROFLMAO:
Kijk ja.. Dat komt er nu eenmaal automatisch uit, denk ik. Serieus, wie zijn die fans van Imagine Dragons?

Heb hen een keertje gezien op NOS Alive en dat was zo luid. Ik kan er gewoon niet om heen met hoe schreeuwerig die frontman klinkt en doet. Imo de meest verschrikkelijke band van dit moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Is dat zo ja? Concerten op youtube klinken niet verkeerd namelijk
Ik vond ze in 2017 ook niet verkeerd. Oke, op de muziek na van het tweede album. Gelukkig speelden ze toen veel van Night Visions, wat ik best te pruimen vind. Radioactive deden ze met een drum intermezzo wat ik ook wel gaaf vond. Live stond het toen als een huis. Iets te gelikt, maar het stond wel. De richting van de muziek na het eerste album is dan weer een complete mismatch voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Timmetje

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Ik heb gemengde gevoelens bij Imagine Dragons. Ik zit hoogstwaarschijnlijk in een tent of halfdronken aan de Apero of whatever. Mss kijk ik zelfs hoofdschuddend vanop een afstandje te zuchten dat The Killers dit platte gedoe tien jaar geleden al beter deden.

Maar...het is gewoon een logische booking op de best mogelijke spot. Imagine Dragons is de voorbije jaren qua airplay door Stu Bru en MNM zo door iedereens strot geramd dat er nu heel wat mensen "fan" zijn. Dan Reynolds schrijft teksten die over echte gevoelens gaan en tis meezingbaar en oehlala...hij heeft een six pack.

Heel wat...vooral jonge meisjes...zijn dus fan van Imagine Dragons, en is door airplay uitgegroeid tot een act die over headlined tegenwoordig. Commercieel gezien gaat Rock Werchter zoiets niet laten liggen en uiteindelijk is die zaterdagspot dan nog de beste plek.

Met 21 Pilots heb je die andere band op de line up die erg populair is bij jonge meisjes, dus die dagtickets gaan gewoon vliegen. Faith no More blijft trouwens op main volgens het huidige plan. Dat gaat lachen worden als Patton mag spelen voor een zee van bakvissen. Midlife crisis indeed man ?

Kijk..De draken sucken, maar we wisten allemaal dat ze onvermijdelijk waren. Ze zijn groot qua populariteit en in de buurt, dus we hingen er altijd mee gezeten hebben. Nu staan ze gelukkig in een constructiie waar ze het minste kwaad kunnen doen en is er nog ruimte voor War on Drugs op donderdag, de Queens op vrijdag en The Strokes op zondag.

Valt goed mee op die manier toch? Zelfs Imagine Dragons kan zo een line up niet verkloten.



Maar doe toch maar Nine Inch Nails in de Barn graag ...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Kijk ja.. Dat komt er nu eenmaal automatisch uit, denk ik. Serieus, wie zijn die fans van Imagine Dragons?

Heb hen een keertje gezien op NOS Alive en dat was zo luid. Ik kan er gewoon niet om heen met hoe schreeuwerig die frontman klinkt en doet. Imo de meest verschrikkelijke band van dit moment.
Chiromeisjes...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Het zijn niet perse de headliners waar ik kaarten voor zou kopen maar ik denk dat een hele hoop andere mensen hier wel ontzettend blij mee zijn. Metallica - Red Hot Chili Peppers - Pearl Jam - Faith No More en nieuwe headliners 21 Pilots en Imagine Dragons is imo wel een sterk rijtje aan de bovenkant van het affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles en Everyknight

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Kijk ja.. Dat komt er nu eenmaal automatisch uit, denk ik. Serieus, wie zijn die fans van Imagine Dragons?

Heb hen een keertje gezien op NOS Alive en dat was zo luid. Ik kan er gewoon niet om heen met hoe schreeuwerig die frontman klinkt en doet. Imo de meest verschrikkelijke band van dit moment.
In deze ben ik het toch niet met je eens. ID vond ik in 2017 prima vermakelijk. Hun eerste 2 albums hebben prima nummers, een Radioactive vind ik een echt festivalnummer. Luid en Amerikaans? Jazeker. Maar de band is populair, nummers die heel breed in de smaak vallen. Ja deze band is een nieuwe headliner.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Effe een terzijde:

Nile Rodgers en Chic mag zeker wel doorkomen van de Pinkpop line up. Zou leuke naam zijn voor in de Barn.

Pretty Reckless en Frank Carter verwacht ik sowieso ook wel. Perfecte middagnamen om bvb op die vrijdag te zetten als ze grotendeels de kaart van stevige gitaren willen trekken die dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
In deze ben ik het toch niet met je eens. ID vond ik in 2017 prima vermakelijk. Hun eerste 2 albums hebben prima nummers, een Radioactive vind ik een echt festivalnummer. Luid en Amerikaans? Jazeker. Maar de band is populair, nummers die heel breed in de smaak vallen. Ja deze band is een nieuwe headliner.
Wat.. zeg je nu eigenlijk allemaal? Waar ben je het niet mee eens? Wàt vond je best vermakelijk? Ik vind ze absolute trash, maar ik twijfel toch helemaal nergens aan hun capaciteiten als headliner? Het is niet omdat een band populair is... dat ze ook nog eens goede muziek maken? Hun muziek is net als die van Ed Sheeran of pakweg Drake zo gemaakt en geformuleerd zodat het makkelijk kan verteerd worden door de massa. Het is zo middelmatig, grauw en tegelijkertijd overblown en luid dat het noise is. Het passeert gewoon. Het past allemaal prima in een playlist waar je niet eens je aandacht moet op houden wàt er precies wordt gespeeld, want het klinkt allemaal hetzelfde. Like who cares dat hun muziek zo middelmatig is? Geconsumeerd worden zal het toch.

Hun debuut vond ik, net zoals Brian, gewoon prima. Maar daarna.. Gootmuziek. Ja. Het zit diep bij deze band ja. :LOL:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer en Brian

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Met 21 Pilots heb je die andere band op de line up die erg populair is bij jonge meisjes, dus die dagtickets gaan gewoon vliegen.
Nu niet om weer defensief te doen over 21P, maar ik heb toch wel altijd het gevoel dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over wat voor publiek zij op de been brengen. Geloof mij, eigenlijk is Werchter een betere match voor hun dan bijvoorbeeld Pukkelpop ofzo. De bakvissen zijn zeker een deel van hun publiek, maar ik ben nog op niet veel concerten geweest met een diverser publiek dan bij 21P (op vlak van leeftijd, geslacht, sociale achtergrond, geaardheid,...). Ik denk dat veel mensen nog verbaasd gaan zijn over hoeveel mannen in hun 40 zich gaan amuseren komende editie bij hun optreden. En eigenlijk geldt dat ook wel een beetje voor Imagine Dragons.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Nu niet om weer defensief te doen over 21P, maar ik heb toch wel altijd het gevoel dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over wat voor publiek zij op de been brengen. Geloof mij, eigenlijk is Werchter een betere match voor hun dan bijvoorbeeld Pukkelpop ofzo. De bakvissen zijn zeker een deel van hun publiek, maar ik ben nog op niet veel concerten geweest met een diverser publiek dan bij 21P (op vlak van leeftijd, geslacht, sociale achtergrond, geaardheid,...). Ik denk dat veel mensen nog verbaasd gaan zijn over hoeveel mannen in hun 40 zich gaan amuseren komende editie bij hun optreden. En eigenlijk geldt dat ook wel een beetje voor Imagine Dragons.
Ook hier mee eens. Ben dan zelf mid 30 maar verschillende TOP nummers zijn goed aangeslagen bij mij en vrienden/bekenden om me heen. Ook deze band vind ik meer dan prima om volgend jaar weer eens mee te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook happy met 21 Pilots. Nummers als Jumpsuit hebben een duidelijke energie die ik wel mag.

Maar ik bedoel vooral dat die Dragons in een co-head het beste bij hun aansluit.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Dat is wel waar, er is inderdaad best een grote overlap in hun 'hardcore' fanbases.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Pixies - TWOD - PJ
Royal Blood - QOTSA - Metallica
FNM - ID - 21 Pilots
Liam Gallagher - The Strokes - RHCP

Die zaterdag lijkt nu toch wel minder sterk dan voorgaande jaren met KL/Gorillaz
 

CalvinWeirFields

Playlistbediener
12 okt 2021
30
7
Pixies - TWOD - PJ
Royal Blood - QOTSA - Metallica
FNM - ID - 21 Pilots
Liam Gallagher - The Strokes - RHCP

Die zaterdag lijkt nu toch wel minder sterk dan voorgaande jaren met KL/Gorillaz
Als dit het uiteindelijk wordt ben ik toch wel dik tevreden! Hoop ook op King gizzard & wizard lizard (is geen headliner ofc.) Zijn in Europa in juni en nog vrij RW weekend.
 
Laatst bewerkt:

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Ben ik de enige die kan zeggen dat er geen enkele headliner is die me aanspreekt? Normaal gezien altijd mooie balans maar jezus wat een klote zaterdag hebben ze daar bijeen gebokst zeg. Nog net Greta Van Fleet erbij en je kan er een irritante wanna be rockdag van maken. Die dag was de enige waarvan ik dacht dat er nog wel iets tofs groots ging komen. Was het ondertussen wel al gewoon om altijd een alternatief in de barn of klub c te zoeken op enkele van de 4 dagen, maar dit is toch echt schrijnend.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ben ik de enige die kan zeggen dat er geen enkele headliner is die me aanspreekt? Normaal gezien altijd mooie balans maar jezus wat een klote zaterdag hebben ze daar bijeen gebokst zeg. Nog net Greta Van Fleet erbij en je kan er een irritante wanna be rockdag van maken. Die dag was de enige waarvan ik dacht dat er nog wel iets tofs groots ging komen. Was het ondertussen wel al gewoon om altijd een alternatief in de barn of klub c te zoeken op enkele van de 4 dagen, maar dit is toch echt schrijnend.
Volledig mee eens. Ik ben zo langzamerhand wel benieuwd waar DTRH en BKS mee gaan komen, want de kans is groot dat mijn RW kaartje op Ticketswap gaat belanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken