Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.577
Ik mis ook nog een beetje de grote indie rock namen. Had in 2020 al weekend tickets gekocht voor artiesten zoals Pixies, The Strokes, Beck, Wilco, Phoebe Bridgers etc. Maar die zijn niet allemaal materiaal voor headliner, dus kan nog van alles gebeuren, moet meer geduld hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Ben ik de enige die kan zeggen dat er geen enkele headliner is die me aanspreekt? Normaal gezien altijd mooie balans maar jezus wat een klote zaterdag hebben ze daar bijeen gebokst zeg. Nog net Greta Van Fleet erbij en je kan er een irritante wanna be rockdag van maken. Die dag was de enige waarvan ik dacht dat er nog wel iets tofs groots ging komen. Was het ondertussen wel al gewoon om altijd een alternatief in de barn of klub c te zoeken op enkele van de 4 dagen, maar dit is toch echt schrijnend.
Nope. Metallica lijkt me wel 's cool om te zien omdat er geen haar op m'n hoofd denkt om aan die band 100-ish euro te spenderen om ze dan in een voetbalstadion te gaan zien, maar de rest zegt me niets. En uiteraard zijn Barn-concerten notoir heel erg goed, maar er gaat ook niets boven een optreden van twee uur te zien omringd door 70.000 man bij zonsondergang. Iedere avond de Barn moeten gaan opzoeken omdat de headliners je niet boeien, doet neigen naar een jaar overslaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
640
maar hè, om het positief te zien is het wel slim van RW. Jammere headliners aankondigen zodat mensen hun ticket willen refunden of verplaatsen, en er dan meer geld voor vragen. Kassa kassa ???
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
In deze ben ik het toch niet met je eens. ID vond ik in 2017 prima vermakelijk. Hun eerste 2 albums hebben prima nummers, een Radioactive vind ik een echt festivalnummer. Luid en Amerikaans? Jazeker. Maar de band is populair, nummers die heel breed in de smaak vallen. Ja deze band is een nieuwe headliner.
Maar bij wie dan populair? Mensen die geen internet hebben of niet op fora komen?

Ik lees overal "het is niet mijn ding, ik zit er niet op te wachten, maar het is populair, dus het is een logische headliner" en ik lees vrijwel nergens "ja, dit is voor mij, dit is mijn headliner, hier ga ik voor naar Werchter of Pinkpop". Lijkt me toch eerder van die vleesgeworden middelmatigheid waarvan bookers hebben beslist dat het groot gaat worden en waar de anonieme massa zich niet genoeg aan stoort om er moeilijk over te doen.

Imagine Dragons is de ultieme "ach ja, het zal wel" band. Zo ontzettend mweh dat ze niet eens de moeite zijn om er echt een mening over te hebben.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Zet ze een avond in het Sportpaleis en ik vraag me af of het uitverkocht is.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.537
4.419
Maar bij wie dan populair? Mensen die geen internet hebben of niet op fora komen?

Ik lees overal "het is niet mijn ding, ik zit er niet op te wachten, maar het is populair, dus het is een logische headliner" en ik lees vrijwel nergens "ja, dit is voor mij, dit is mijn headliner, hier ga ik voor naar Werchter of Pinkpop". Lijkt me toch eerder van die vleesgeworden middelmatigheid waarvan bookers hebben beslist dat het groot gaat worden en waar de anonieme massa zich niet genoeg aan stoort om er moeilijk over te doen.

Imagine Dragons is de ultieme "ach ja, het zal wel" band. Zo ontzettend mweh dat ze niet eens de moeite zijn om er echt een mening over te hebben.
Welja een forum is geen representatie van de Werchter festivalganger. Anders had de dag van the strokes bvb. uitverkocht geweest vorig jaar
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Welja een forum is geen representatie van de Werchter festivalganger. Anders had de dag van the strokes bvb. uitverkocht geweest vorig jaar
Nou precies ja. Die gasten trekken een Gelredome vol. En dat zijn niet allemaal mensen die toevallig langs kwamen lopen. Deze band is niet weggelegd voor ons exclusieve clubje muzieknerds dat hierover praat op een old school forum. Wel voor de casual radioluisteraar die 538 of Q Music de hele dag heeft opstaan en gewoon graag een beetje mee kan zingen. Was afgelopen weekend met vrienden weg en daar werd Devin Townsend na 15 seconden afgezet en de standaard Spotify playlisten vonden gretig aftrek. Die mensen zijn er ook, en in grotere getalen dan wij hier bij elkaar zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.537
4.419
Nou precies ja. Die gasten trekken een Gelredome vol. En dat zijn niet allemaal mensen die toevallig langs kwamen lopen. Deze band is niet weggelegd voor ons exclusieve clubje muzieknerds dat hierover praat op een old school forum. Wel voor de casual radioluisteraar die 538 of Q Music de hele dag heeft opstaan en gewoon graag een beetje mee kan zingen. Was afgelopen weekend met vrienden weg en daar werd Devin Townsend na 15 seconden afgezet en de standaard Spotify playlisten vonden gretig aftrek. Die mensen zijn er ook, en in grotere getalen dan wij hier bij elkaar zitten.
Amen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Nou precies ja. Die gasten trekken een Gelredome vol. En dat zijn niet allemaal mensen die toevallig langs kwamen lopen. Deze band is niet weggelegd voor ons exclusieve clubje muzieknerds dat hierover praat op een old school forum. Wel voor de casual radioluisteraar die 538 of Q Music de hele dag heeft opstaan en gewoon graag een beetje mee kan zingen. Was afgelopen weekend met vrienden weg en daar werd Devin Townsend na 15 seconden afgezet en de standaard Spotify playlisten vonden gretig aftrek. Die mensen zijn er ook, en in grotere getalen dan wij hier bij elkaar zitten.
Maar.. Net leek je nog te alluderen dat je hun muziek goed vond?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
En toch lees je hier dat ze in 2020 verschoten waren dat dit niet het geval bleek en de verkoop voor deze heel moeizaam ging.
Ik heb dat gelezen over de vrijdag met The Strokes op, maar formeel over die zaterdag niet. Vanwaar komt dat verhaal zelfs steeds komen. Jimmy of ChiquitaChaser mogen dat gerust debunken - maar ik heb de indruk dat dat over die zaterdag zo'n beetje z'n eigen leven is gaan leiden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Ik heb dat gelezen over de vrijdag met The Strokes op, maar formeel over die zaterdag niet. Vanwaar komt dat verhaal zelfs steeds komen. Jimmy of ChiquitaChaser mogen dat gerust debunken - maar ik heb de indruk dat dat over die zaterdag zo'n beetje z'n eigen leven is gaan leiden.

Ze hadden tegen hun zin al extra dagkaarten erin gezwierd, dat is veelzeggend. Maar dat de zaterdag niet goed verkocht kwam wel binnen, normaal is dat net de makkelijkste dag. Combi's was helemaal dramatisch. Ze weten min of meer wel welke statistieken ze moeten halen in het najaar en voorjaar om uit te verkopen. Zelfs dat pakketje met oa Disclosure en Beck, ik vond dat een sterk groepje toevoegingen, zorgde niet voor een kleine boost. Toen bvb in 2015 ergens Prodigy werd aangekondigd verkochten ze die avond nog 1000 extra kaarten. Kan peanuts lijken, maar dat is wel veel.
Hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
312
Vraag me af waarom Festileaks speciaal een item maakt over de duurdere kaarten voor Rock Werchter.
Rock Werchter is zo eerlijk om te melden dat ze duurder worden en geven je nog een maand de tijd om de kaarten voor de oude prijs te kopen.
Over Pinkpop melden ze dan niets, maar als ik de 2020 en 2023 prijzen vergelijk ze niet voor elkaar onder doen:

Pinkpop:
- dagkaart 2020 voor 100 euro - dagkaart 2023 voor 120 euro
- combi 2020 voor 220 euro - combi voor 2023 245 euro

Rock Werchter
- dagkaart 2020 voor 110 euro - dagkaart 2023 voor 125 euro
- combi 2020 voor 243 euro - combi voor 2023 266 euro
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.291
Vraag me af waarom Festileaks speciaal een item maakt over de duurdere kaarten voor Rock Werchter.
Rock Werchter is zo eerlijk om te melden dat ze duurder worden en geven je nog een maand de tijd om de kaarten voor de oude prijs te kopen.
Over Pinkpop melden ze dan niets, maar als ik de 2020 en 2023 prijzen vergelijk ze niet voor elkaar onder doen:

Pinkpop:
- dagkaart 2020 voor 100 euro - dagkaart 2023 voor 120 euro
- combi 2020 voor 220 euro - combi voor 2023 245 euro

Rock Werchter
- dagkaart 2020 voor 110 euro - dagkaart 2023 voor 125 euro
- combi 2020 voor 243 euro - combi voor 2023 266 euro
Werchter is dus relatief goedkoper geworden. ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken