Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.738
2.420
selurxela wrote:

mattman wrote:

warriorandweirdo wrote:
Afgaande op wat we nu weten, lijkt dit me wel mogelijk:

Dua Lipa – Red Hot Chili Peppers – Post Malone
Vampire Weekend – 21 Pilots – Pearl Jam
Liam Gallagher – The Strokes – Tame Impala
Royal Blood – Volbeat – System Of A Down


Dit zou wel oké zijn. Wat variatie in de lijst. SOAD om het festival ook echt mee af te sluiten is wel mager vind ik.


Dir doet me denken aan de mensen die op het PP forum Post Malone een te kleine afsluiter vinden. SOAD’s Ziggo Dome show was in vijf minuten uitverkocht en dat was 4 minuten en 59 seconden langer dan strikt noodzakelijk omdat mensen nou eenmaal moeten inloggen/betalingsgegevens moeten invoeren/etc. SOAD blijft een razend populaire act.

Ja, maar ze stonden er al redelijk recentelijk. En als we pech hebben, brengen ze voor die nieuwe tour alweer geen nieuwe muziek uit. Sta je naar exact dezelfde show te gapen. Die mannen blijven maar doodleuk teren op diezelfde paar albums die ze vele jaren geleden uitbrachten. Verbaas me altijd weer aan hoeveel volk altijd maar opnieuw dezelfde dingen willen blijven zien. SOAD was perfect geweest voor Graspop, qua timing. Los daarvan voelt het gewoon niet als een juiste afsluiten voor iets als RW. Muse is ook mijn ding niet, maar dat past al wat beter vind ik dan.

Ga ermee akkoord dat System Of A Down geen perfecte festival afsluiter zou zijn, maar kon niet meteen iemand Anders bedenken dat die positie zou kunnen innemen aangezien ik noch Rage noch Coldplay op Werchter verwacht.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
Post Meloen mag in ieder geval wegblijven. Moet vreselijk geweest zijn op pukkelpop. Ik heb geen probleem met hip hop of nieuwere acts, maar bij playback trek ik de grens.

Inderdaad. Het is erg jammer dat Vestiville niet meer zal plaatsvinden om zulke acts voor zich te nemen :)
Hiervoor reken ik op Les Ardentes dan.
Hopelijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ik hou me wat RATM betreft nog steeds vast aan het feit dat Stubru bijna expliciet op hun website heeft gehint naar de komst van de band. Last minute verschuivingen zijn altijd mogelijk (zie Paul McCartney die Pearl Jam uiteindelijk verving in 2016 of Green Day die eigenlijk in 2017 op de metaldag ging staan etc etc). Coachella - zo gaat de ronde - had bovendien ook al zijn headliners gereed staan maar toen RATM enkele weken terug zélf kwam aandringen om te mogen spelen, is er een headliner verschoven naar een andere dag.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Nieuw filmpje van de wishlist: RHCP, Eminem, Paula Temple, Sheck Wes, Swans, Bruno Mars, A$AP Rocky, The Libertines

Wat mij betreft mogen alle namen behalve Bruno Mars doorkomen. Graag zelfs, als Eminem op RW staat pfoe.. ik word helemaal gek hahaha.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik hou me wat RATM betreft nog steeds vast aan het feit dat Stubru bijna expliciet op hun website heeft gehint naar de komst van de band. Last minute verschuivingen zijn altijd mogelijk (zie Paul McCartney die Pearl Jam uiteindelijk verving in 2016 of Green Day die eigenlijk in 2017 op de metaldag ging staan etc etc). Coachella – zo gaat de ronde – had bovendien ook al zijn headliners gereed staan maar toen RATM enkele weken terug zélf kwam aandringen om te mogen spelen, is er een headliner verschoven naar een andere dag.
Dat leek me eerder Stijn Van de Voorde die zijn hoop over een Belgische passage uitsprak dan een hint naar de komst van RATM. Ik zou ze eerder pas verwachten in 2021.

Met Post Malone aangekondigd voor Pinkpop ziet het er naar uit dat alle drie die PKP19 headliners zullen beschikbaar zijn tijdens Werchter voor een headlineplek. Ik kan me niet voorstellen dat ze alle drie zullen komen co-headlinen, dus zeer benieuwd welke van deze er van tussen uit zal vallen. Ik twijfel tussen Posty en 21P, de ene heeft al veel meer in België gestaan de laatste jaren (RW17&18, Sportpaleis en PKP19), maar heeft wel een nieuw album, de andere wat minder, maar heeft geen nieuw album.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
Komt Werchter deze week nog met namen of is de verwachting dat dit nog wat langer gaat duren?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Komt Werchter deze week nog met namen of is de verwachting dat dit nog wat langer gaat duren?

Ik verwachtte deze week, tot ik zag dat de ticketverkoop van Graspop voor vrijdag is...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
PJ wrote:
Komt Werchter deze week nog met namen of is de verwachting dat dit nog wat langer gaat duren?

Ik verwachtte deze week, tot ik zag dat de ticketverkoop van Graspop voor vrijdag is…
Duidelijk, volgende week vrijdag dan de eerste namen???
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Yannick wrote:
Ik hou me wat RATM betreft nog steeds vast aan het feit dat Stubru bijna expliciet op hun website heeft gehint naar de komst van de band. Last minute verschuivingen zijn altijd mogelijk (zie Paul McCartney die Pearl Jam uiteindelijk verving in 2016 of Green Day die eigenlijk in 2017 op de metaldag ging staan etc etc). Coachella – zo gaat de ronde – had bovendien ook al zijn headliners gereed staan maar toen RATM enkele weken terug zélf kwam aandringen om te mogen spelen, is er een headliner verschoven naar een andere dag.

Dat leek me eerder Stijn Van de Voorde die zijn hoop over een Belgische passage uitsprak dan een hint naar de komst van RATM. Ik zou ze eerder pas verwachten in 2021.

Met Post Malone aangekondigd voor Pinkpop ziet het er naar uit dat alle drie die PKP19 headliners zullen beschikbaar zijn tijdens Werchter voor een headlineplek. Ik kan me niet voorstellen dat ze alle drie zullen komen co-headlinen, dus zeer benieuwd welke van deze er van tussen uit zal vallen. Ik twijfel tussen Posty en 21P, de ene heeft al veel meer in België gestaan de laatste jaren (RW17&18, Sportpaleis en PKP19), maar heeft wel een nieuw album, de andere wat minder, maar heeft geen nieuw album.
Zijn dat tegenwoordig Rock Werchter headliners?
Staat op Werchter achter alletwee toch op zen minst nog een Co-headline achter?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:

Yannick wrote:
Ik hou me wat RATM betreft nog steeds vast aan het feit dat Stubru bijna expliciet op hun website heeft gehint naar de komst van de band. Last minute verschuivingen zijn altijd mogelijk (zie Paul McCartney die Pearl Jam uiteindelijk verving in 2016 of Green Day die eigenlijk in 2017 op de metaldag ging staan etc etc). Coachella – zo gaat de ronde – had bovendien ook al zijn headliners gereed staan maar toen RATM enkele weken terug zélf kwam aandringen om te mogen spelen, is er een headliner verschoven naar een andere dag.


Dat leek me eerder Stijn Van de Voorde die zijn hoop over een Belgische passage uitsprak dan een hint naar de komst van RATM. Ik zou ze eerder pas verwachten in 2021.

Met Post Malone aangekondigd voor Pinkpop ziet het er naar uit dat alle drie die PKP19 headliners zullen beschikbaar zijn tijdens Werchter voor een headlineplek. Ik kan me niet voorstellen dat ze alle drie zullen komen co-headlinen, dus zeer benieuwd welke van deze er van tussen uit zal vallen. Ik twijfel tussen Posty en 21P, de ene heeft al veel meer in België gestaan de laatste jaren (RW17&18, Sportpaleis en PKP19), maar heeft wel een nieuw album, de andere wat minder, maar heeft geen nieuw album.

Zijn dat tegenwoordig Rock Werchter headliners?
Staat op Werchter achter alletwee toch op zen minst nog een Co-headline achter?
Dat zeg ik toch? Het zijn alle drie co-headliners zonder twijfel. Denk alleen dat ze ze niet alle drie op RW zullen zetten, hoewel ze waarschijnlijk wel alle drie beschikbaar zullen zijn.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Excuses, verkeerd geïnterpreteerd.
Hou het dan maar bij Tame Impala aub.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.449
mattman wrote:

PJ wrote:
Komt Werchter deze week nog met namen of is de verwachting dat dit nog wat langer gaat duren?


Ik verwachtte deze week, tot ik zag dat de ticketverkoop van Graspop voor vrijdag is…

Duidelijk, volgende week vrijdag dan de eerste namen???

Misschien wel eerder. Headliners krijgen aparte aankondiging en dat is niet altijd op een vrijdag.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Het zal geen verrassing meer zijn dat ik dit zeg, maar toch: ik hoop dat we van de Pinkpop aankondigingen RHCP en Keane ook op Werchter gaan zien!
Deftones was ook zeker welkom geweest, maar helaas.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.021
278
Nieuw filmpje van de wishlist: RHCP, Eminem, Paula Temple, Sheck Wes, Swans, Bruno Mars, A$AP Rocky, The Libertines

Wat mij betreft mogen alle namen behalve Bruno Mars doorkomen. Graag zelfs, als Eminem op RW staat pfoe.. ik word helemaal gek hahaha.

Nochtans, Bruno Mars in 2018 was voor mij een zeeeeer fijne verrassing...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik heb zo'n voorgevoel dat Rock Werchter vanaf volgende week in gang gaat schieten. Wishlist stopt zondag, ze hebben er heel vaak over gecommuniceerd, dus kunnen ze (begin) volgende week meteen zeggen "Gastjes, einde wishlist, band x staat hoog in de lijst, en nu ook bevestigd voor Werchter 2020". Misschien starten ze er zelfs maandag al mee, met dan dagelijks een grote naam om volgende week vrijdag al met de verkoop te starten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Ik heb zo’n voorgevoel dat Rock Werchter vanaf volgende week in gang gaat schieten. Wishlist stopt zondag, ze hebben er heel vaak over gecommuniceerd, dus kunnen ze (begin) volgende week meteen zeggen “Gastjes, einde wishlist, band x staat hoog in de lijst, en nu ook bevestigd voor Werchter 2020”. Misschien starten ze er zelfs maandag al mee, met dan dagelijks een grote naam om volgende week vrijdag al met de verkoop te starten.

Denk dat je helemaal gelijk heeft. Speelt ook mee dat dit de week is van Graspop, dan kunnen de schijnwerpers volgende week mooi op Werchter.
 

Regi poortakkers

Playlistbediener
29 okt 2015
17
14
? - catfish and bottleman - HAIM - kasabian - War on drugs - bruce springsteen - tame impala
Barn: the weekend

Fever 333 - sum 41 - my chemical romance - ghost - royal blood - soad - 21 pilots
Barn: foals - thom yorke

?? - wolf alice - ?? - vampire weekend - lana del rey- kings of leon - pearl jam
Barn : sam smith - flume

??- ?? - ?? - stormzy - dua lipa - imagine dragons - post malone
Barn : beck - pixies
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Fever 333 – sum 41 – my chemical romance – ghost – royal blood – soad – 21 pilots
Barn: foals – thom yorke


Wat een fantastisch goeie dag zou dit zijn, hiervoor teken ik meteen, alleen zal ghost niet gebeuren, touren niet deze zomer

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken