Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.246
4.407
Maar over het algemeen geef ik je wel gelijk hoor. Echte themadagen zijn bij RW de uitzondering.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Ik zie Post Malone dan eerder in combo staan met 21 Pilots, met ervoor mss acts als My Chemical Romance en Dua Lipa.
En tegelijkertijd iets 'volwassenere' acts in The Barn (Pixies bijv.)
Fever 333 zal wel PKP worden.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
430
22
The Killers komt in het voorjaar van 2020 met een nieuw album en UK stadium tour. Denk nu wel niet dat we die opnieuw kunnen verwachten?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.451
Vandaag de eerste naam voor Werchter?
Had wel verwacht dat Graspop nog wat namen bekend zou maken zo net voor de verkoop van de tickets, kan vanmiddag misschien nog komen.
Maar aangezien Graspop nu toch al in de verkoop is gegaan, is er misschien ruimte voor RW om komende middag de eerste naam te lossen? Ik hoop het, en anders waarschijnlijk volgende week.
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Sb12 wrote:
Vandaag de eerste naam voor Werchter?

Had wel verwacht dat Graspop nog wat namen bekend zou maken zo net voor de verkoop van de tickets, kan vanmiddag misschien nog komen.
Maar aangezien Graspop nu toch al in de verkoop is gegaan, is er misschien ruimte voor RW om komende middag de eerste naam te lossen? Ik hoop het, en anders waarschijnlijk volgende week.

Ik vrees dat we nog een weekje langer geduld moeten hebben :)
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Jammer. De wishlist eindigt dit weekend, dus hopelijk maandag de eerste headliner? Zou een mooi begin van de week zijn.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.237
3.110
Op zich blij dat de trend van steeds vroeger bekendmaken zich niet doorzet maar ik begin toch een beetje ongeduldig/nieuwsgierig te worden, volgende week moet het maar eens gaan gebeuren! Hopelijk krijgen we alle headliners binnen een periode van 2-3 weken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.384
Khalid aangekondigd voor Mad Cool, als ie niet mee in een package deal zit om die Billie Eilish-dag op te vullen (zal wel niet) of als voorprogramma van Taylor Swift (zie ik ook niet echt gebeuren) dan verwacht ik 'm zeker op Werchter voor een vooravond-spot op de Mainstage tussen 5 en 6, gezien hij laatst al de Barn afsloot en enkele weken terug de Lotto Arena tot nok wist te vullen. Niet meteen m'n ding maar de hits en fans heeft ie zeker mee.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.176
1.201
Als we Coldplay en Rage against the Machine dan zouden kunnen uitsluiten, dan zijn dit de overblijvende kanshebbers voor een hoge spot op mainstage waarover momenteel ‘iets’ geweten is:

ik sorteer ze naargelang waarschijnlijkheid (naar mijn gevoel):

Pearl Jam
Dua Lipa
Foo Fighters
Twenty One Pilots
Red Hot Chili Peppers
Royal Blood
The Strokes
Volbeat
Kings of Leon
System of a Down
Tame Impala (ik lees toch verdacht vaak dat het veld bij Pukkelpop 2019 zo leeg was, ook al was er regen)
Editors
Guns N’ Roses
Paul McCartney
Faith No More
Neil Young
Bruce Springsteen
Lana Del Rey
Slipknot
The Who

Ook alt-J, Liam Gallagher, Vampire Weekend, Pixies… kunnen bij de laatste drie op mainstage staan (of even goed headliner in The Barn).

Van dit lijstje kan intussen enkel Lana Del Rey eruit (volgens de geruchten toch). En Khalid, Post Malone en The Killers kunnen er bij (AC/DC eigenlijk ook (helemaal onderaan de lijst dan, want die verwacht ik echt niet op festivals)). Echt nog zeer veel kanshebbers dus... kan nog alle kanten uit. Andere jaren zitten we half november toch met een beperktere lijst.

Van bands die zelf hun tour aankondigen, verwacht ik dat dit voor Rock Werchter van Pearl Jam en Foo Fighters zal komen.

Nu begint het echt spannend te worden, laat die eerste namen volgende week eindelijk maar komen!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.246
4.407
Kans op SOAD, sir Macca, Bruce Springsteen en Slipknot lijkt mij klein. Faith no more touren die?
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Volgende namen lijken me alvast zekerheden

Alan Walker
Billy Talent
Kings of Leon
Lukas Graham
Post Malone
Red Hot Chilli Peppers
Twenty One Pilots
Wolf Alice
Zara Larsson
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
Volgende namen lijken me alvast zekerheden

Alan Walker
Billy Talent
Kings of Leon
Lukas Graham
Post Malone
Red Hot Chilli Peppers
Twenty One Pilots
Wolf Alice
Zara Larsson

Ik tel er toch een aantal die je zeker niet moet verwachten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
Ik denk dat de 2 namen waar we 99% zeker van mogen zijn Pearl Jam (dankzij de Griek) en Thom Yorke (dankzij de wel érg perfect gelegen tourdata) zijn.

Natuurlijk zijn er nog andere kanshebbers, maar die zijn niet zo relatief ‘zeker’ als die 2.
 

jvh14

Nieuw lid
17 nov 2019
1
0
Arctic Monkeys zouden ook bezig zijn met nieuw materiaal, en zijn getipt voor Glastonbury. Wie weet passage Werchter? Of toch te snel?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.176
1.201
Kans op SOAD, sir Macca, Bruce Springsteen en Slipknot lijkt mij klein. Faith no more touren die?

Daarom staan deze namen ook onderaan de lijst (en SOAD in het midden, want ja, Graspop heeft ze (nog?) niet bekend gemaakt).

Het Faith No More-gerucht heeft Zegut de wereld ingestuurd door te opperen dat ze wel eens op Hellfest 2020 zouden kunnen staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken