Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Sportpaleis komt morgen om 14u met een melding...
Wss dezelfde als op Pinkpop... En dus niet op RW...
https://twitter.com/sportpaleis/status/1194278079604109314
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Sportpaleis komt morgen om 14u met een melding…
Wss dezelfde als op Pinkpop… En dus niet op RW
De aankondiging is niet op hetzelfde tijdstip als de aankonidiging van Pinkpop. Ik zou dus niet zomaar aannemen dat het dezelfde band zal zijn. Ik dacht eerder aan Tool!
(En ik hoop ook Tool, die moet ik sowieso opnieuw zien!)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Doen ze dat vaker bij het Sportpaleis?
Zo een aankondiging aankondigen?

Moet dan toch een heel dikke naam zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Joe wrote:
Doen ze dat vaker bij het Sportpaleis?
Zo een aankondiging aankondigen?

Moet dan toch een heel dikke naam zijn.

Vind het ook heel apart. Wel zeer nieuwsgierig nu.

deden ze vorige week ook, was nu niet echt iets speciaals bij
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Jochen De Smet wrote:

jarne wrote:

selurxela wrote:

mattman wrote:

selurxela wrote:
Probleem voor festivals als RW en PP is natuurlijk dat er eigenlijk geen nieuwe stadionacts zijn opgestaan de laatste 7 a 8 jaar, dus je komt vanzelf iedere keer weer bij dezelfde namen uit die de topplekken op het hoofdpodium moeten vullen.


Net daarom vind ik het achternajagen van zulke ‘stadion acts’ een beetje achterhaald. RW heeft de luxe om dagen te maken die in de breedte enorm sterk zijn, in plaats van de helft te laten afhangen van een grote headliner.



Het handige aan zo’n extra podium is ook gewoon dat je extra acts kan boeken, waardoor je van een bepaald genre gewoon iets meer namen kan boeken. Zo had je dit jaar bv Zeal & Ardor, Our Last Night, Amyl And The Sniffers, The Vintage Caravan, The Murder Capital, SWMRS, Yonaka op de slope staan. Voor veel rock/metal/punk fans wel leuke namen! Zonder de slope zouden denk ik enkel Yonaka en SWMRS mss een plekje hebben kunnen krijgen in een van de tenten.
Door dat extra podium kunnen ze kleine bands van alle genres programmeren zodat de breedte binnen een bepaald genre niet afneemt door bv wat meer hip-hop namen te zetten. Ze kunnen wat meer uitproberen (bv, dit jaar toch opvallend meer stevig materiaal op de slope i.v.m. vorig jaar). Wie weet testen ze volgend jaar wel wat meer hoe ‘ready’ het werchter publiek is voor hip-hop (die nog niet is plat gedraaid op de radio) en zetten ze er wat meer jonge hip-hop. (ik hoop alvast dat ze het op stevige rock houden ;))

Ze kunnen fans van wat meer atypische werchter bands als Parkway drive nog wat extra metal geven zonder het gemiddelde Werchter publiek weg te jagen van de main stage door nog extra metal daar te zetten.
En ze kunnen vooral gewoon jonge bands waar zij mss van denken dat er heel wat potentie in zit warm maken voor het werchterpubliek. Veel artiesten zeggen dat de organisatie van Werchter gewoon top is en dat ze er alleen daarvoor al graag terug willen spelen. Als je jonge (dan nog goedkope artiesten) al eens hebt geboekt en hun kan overtuigen met je organisatie gaan ze mss als er keuze is tussen bv Werchter en een ander internationaal festival mss eerder kiezen voor Werchter. (maar mss is dit niet echt een reden maar wel ook mooi meegenomen)

Haha mss denk ik te fel door
1f600.svg
maar ik hou alvast van dat extra podium, ook om de zeitgeist wat mee op te vangen en wat te experimenteren! Om het met Herman zijn woorden te zeggen. ‘stilstaan is achteruit gaan’.


Misschien ben ik een cynische zak, maar ik heb toch vooral het gevoel dat The Slope een soort dumpplaats is voor bands die in package deals zaten ofzo. Het wordt in de hoek van het terrein geduwd, er wordt totaal niet rechtlijnig geprogrammeerd, er zit niet echt een deftig idee achter.. Ja, er staan een aantal acts op die wat alternatiever klinken, maar als het echt om een experimenteerruimte gaat van Schueremans zou het allemaal toch iets anders aangepakt en geprogrammeerd worden, niet?

Uiteraard komen er ook package deals en Belgisch grut terecht. Is ook hun goed recht, zeker als we daarmee vermijden dat nietszeggende acts een plekje op Main Stage of in de Barn gaan opeisen. Maar je kan niet ontkennen dat The Slope ook een scherper randje aan de affiche gegeven heeft. Acts als Idles, The Murder Capital, Zeal & Ardor, Amyl & The Sniffers, Sam Fender, … kreeg je vroeger veelal pas te zien op het moment dat het grote publiek hun potentieel begint te ontdekken.

En eerlijk? Als je naar die “ontdekkingspodia” op andere majors kijkt, zie ik daar evenmin een lijn in. Tenzij je “gepusht door het label/management” als een lijn beschouwt.
Ik kan je wel volgen hoor, klopt dat er een scherper kantje is aan de affiche. Wat ik gewoon jammer vind, is dat het helemaal niet zo'n goede setting is om beginnende en vernieuwende bands een duwtje in de rug te geven. Normaalgesproken zou iets als Zeal & Ardor toch opgehangen moeten worden aan een grotere ticketseller die er wat later op de avond speelt (Ghost, Death Grips, weet ik veel..). Dan heeft de band en de fan er iets aan. Nu verdwijnt zo'n band in een hoekje op het verkeerde festival. Als je een scherper randje wil aan de affiche doe je dat niet alleen aan de onderkant, maar ook aan de bovenkant of toch tenminste in de middenmoter.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
bcmrmaybe wrote:
Gerucht dat momenteel rond gaat op eFestivals: RATM zou enkel US data plannen in 2020 omwille van het verkiezingsjaar.


Wat een belachelijke reden. Yeey….reünie omwille van de politiek. Alsof dat ene drol uitmaakt. Ik noem dat preken voor eigen parochie.

Ja, ze treden overal op waar Trump de vorige keer won. Of da’s toch wat ik hoorde. Ik zie ze ook niet direct overwaaien naar Europa

Ze treden precies op in alle staten aan de Mexicaanse grens. Kan haast geen toeval zijn. Wel jammer als dat inderdaad betekent dat ze komend jaar verder niks anders doen.l
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Gisteren The Tallest Man On Earth gezien in de AB. Was weer ontroerend mooi bij momenten. Zou goed passen in een tent op RW met zijn nieuwe album.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Pinkpop komt met RHCP, Disturbed, Deftones, Keane en Zara Larsson. Niet echt onder de indruk eerlijk gezegd.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Pinkpop komt met RHCP, Disturbed, Deftones, Keane en Zara Larsson. Niet echt onder de indruk eerlijk gezegd.
Mee eens. Behalve Deftones (maar die zijn uitgesloten) zelfs niet matig geïnteresseerd in één van deze namen.
 

Thomas1617899556

Playlistbediener
28 feb 2016
7
6
Toevallig mensen die Greta Van Fleet zowel op Werchter hebben gezien als gisteravond in de AFAS Live?
Kreeg het idee dat Greta op Werchter niet overtuigde en las ook negatieve recensies, al was dat misschien ook meer gericht naar de sub positie. Maar man, wat vond ik ze steengoed gister in Amsterdam! Geweldig opbouwende setlist, qua balans en kwalitatief ook top! Staat naast The Strokes, TGTB&TQ, Tame Impala en Muse in mijn top 5 concerten van 2019.
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
"Pearl Jam de donderdag of vrijdag headliner Werchter. Speelt ook in Hyde Park, Ziggo Dome (21/06) en nog 4 andere indoor shows. Het blijft bij 7 shows, waarvan Werchter dus enigste festival is."
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik denk dat we Post Malone bij deze ook mogen noteren bij de grote kanshebbers.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
“Pearl Jam de donderdag of vrijdag headliner Werchter. Speelt ook in Hyde Park, Ziggo Dome (21/06) en nog 4 andere indoor shows. Het blijft bij 7 shows, waarvan Werchter dus enigste festival is.”

bron?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Afgaande op wat we nu weten, lijkt dit me wel mogelijk:

Dua Lipa - Red Hot Chili Peppers - Post Malone
Vampire Weekend - 21 Pilots - Pearl Jam
Liam Gallagher - The Strokes - Tame Impala
Royal Blood - Volbeat - System Of A Down

 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Afgaande op wat we nu weten, lijkt dit me wel mogelijk:

Dua Lipa – Red Hot Chili Peppers – Post Malone
Vampire Weekend – 21 Pilots – Pearl Jam
Liam Gallagher – The Strokes – Tame Impala
Royal Blood – Volbeat – System Of A Down

niet helemaal naar mijn persoonlijke wensen, maar ik zou er voor tekenen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Afgaande op wat we nu weten, lijkt dit me wel mogelijk:

Dua Lipa – Red Hot Chili Peppers – Post Malone
Vampire Weekend – 21 Pilots – Pearl Jam
Liam Gallagher – The Strokes – Tame Impala
Royal Blood – Volbeat – System Of A Down

Dit zou wel oké zijn. Wat variatie in de lijst. SOAD om het festival ook echt mee af te sluiten is wel mager vind ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken