Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Bert wrote:
En nog een reünie. Black crowes.ze heeben een contract getekend met Livenation voor een 2020 tour

Kan een streep door. Zitten in de VS tijdens RW.
Godver, dat is jammer. Had ze graag gezien
https://www.jambase.com/article/black-crowes-reunion-tour-2020

Misschien wel een domme vraag maar bestaat er eigenlijk een kans dat RW net als vorig jaar van de donderdag maar een halve festivaldag zal maken? Of zouden er teveel klachten zijn binnen gekomen?

Domme vragen bestaan niet, Dumbo. ?

Lijkt mij niet. Was veel commentaar op en ook niet de bedoeling van RW.

Misschien wel een domme vraag maar bestaat er eigenlijk een kans dat RW net als vorig jaar van de donderdag maar een halve festivaldag zal maken? Of zouden er teveel klachten zijn binnen gekomen?
No way dat ze hun daar ooit nog aan wagen. Het voelde voor veel mensen aan als een grote deuk in hun positieve imago.

Gerucht dat momenteel rond gaat op eFestivals: RATM zou enkel US data plannen in 2020 omwille van het verkiezingsjaar.

Zou zomaar eens kunnen dat RATM pas in 2021 in Europa te zien is.
Waarom denk ik dat: RATM kwam met die reünie terwijl dat de meeste festivals toch al al hun deals rond zullen hebben. Lijkt me raar dat je eind oktober nog achter headliners moet beginnen zoeken.

Gerucht dat momenteel rond gaat op eFestivals: RATM zou enkel US data plannen in 2020 omwille van het verkiezingsjaar.

Wat een belachelijke reden. Yeey....reünie omwille van de politiek. Alsof dat ene drol uitmaakt. Ik noem dat preken voor eigen parochie.

Hoe meer mensen ze van Trump weten af te spelen hoe beter. :)

Dus afschrijven voor Werchter?

Wat een belachelijke reden. Yeey….reünie omwille van de politiek. Alsof dat ene drol uitmaakt. Ik noem dat preken voor eigen parochie.

Ja, ze treden overal op waar Trump de vorige keer won. Of da's toch wat ik hoorde. Ik zie ze ook niet direct overwaaien naar Europa

Wat een belachelijke reden. Yeey….reünie omwille van de politiek. Alsof dat ene drol uitmaakt. Ik noem dat preken voor eigen parochie.
Beweren dat RATM voordien nooit politiek was is ronduit lachwekkend. Zelfde geldt voor Pearl Jam,Neil Young, Jack White en vele andere rockhelden.

Hoe meer mensen ze van Trump weten af te spelen hoe beter.
1f642.svg

Dus afschrijven voor Werchter?
Hier lopen ook teveel Vlaams Blok stemmers rond hoor.
Laat dus maar komen.

Als we Coldplay en Rage against the Machine dan zouden kunnen uitsluiten, dan zijn dit de overblijvende kanshebbers voor een hoge spot op mainstage waarover momenteel 'iets' geweten is:

ik sorteer ze naargelang waarschijnlijkheid (naar mijn gevoel):

Pearl Jam
Dua Lipa
Foo Fighters
Twenty One Pilots
Red Hot Chili Peppers
Royal Blood
The Strokes
Volbeat
Kings of Leon
System of a Down
Tame Impala (ik lees toch verdacht vaak dat het veld bij Pukkelpop 2019 zo leeg was, ook al was er regen)
Editors
Guns N' Roses
Paul McCartney
Faith No More
Neil Young
Bruce Springsteen
Lana Del Rey
Slipknot
The Who

Ook alt-J, Liam Gallagher, Vampire Weekend, Pixies... kunnen bij de laatste drie op mainstage staan (of even goed headliner in The Barn).

Hoe meer mensen ze van Trump weten af te spelen hoe beter. 

Lol. Opinion are like assholes. Everyone has one.

Beweren dat RATM voordien nooit politiek was is ronduit lachwekkend. Zelfde geldt voor Pearl Jam,Neil Young, Jack White en vele andere rockhelden.

Dat zeg ik ook niet. Ik denk dat het geen ene reet uitmaakt of ze dat doen. Ze kunnen net zo goed ook Europa doen. En dan noemen ze het zoiets als de No-To-Trump tour. En dan vragen ze 120 dollar voor staanplaatsen en dan kun je als VIP in de KickTrump pit.
Laat maar. In Amerika kunnen ze idd meer geld vangen. My bad.

Ken19 over Lana Del Rey: normaal gezien niet beschikbaar maar moest het toch lukken, zou ze in The Barn staan.
Over Bon Iver: focus op Pukkelpop (logisch met die data) maar Werchter wil ze nog steeds heel graag.

Btw, morgen maar meteen de eerste naam samen met Pinkpop?

Zo lang het de RHCP niet zijn vind ik het best

Tame Impala (ik lees toch verdacht vaak dat het veld bij Pukkelpop 2019 zo leeg was, ook al was er regen)

Jongens, asjeblieft. Dit optreden was zo alledonders lekker. Of het je smaak is, oké, maar het lag niet aan de band dat het veld zo leeg was in my opinion. ;)

Dat zeg ik ook niet. Ik denk dat het geen ene reet uitmaakt of ze dat doen. Ze kunnen net zo goed ook Europa doen. En dan noemen ze het zoiets als de No-To-Trump tour. En dan vragen ze 120 dollar voor staanplaatsen en dan kun je als VIP in de KickTrump pit.
Enigszins eens met die hoge ticket prijzen van dat soort acts. Heb er vaak wel een "links lullen, rechts vullen" gevoel bij. Bijvoorbeeld ook bij Neil Young, waanzinnig goede artiest en echt fan. Maar vind het wel hypocriet hoe hij aan de ene kant te keer ging tegen Barclays die een event in London sponsorde. Maar aan de andere kant wel minimaal € 75,- vragen aan je eigen fans (en met alle respect, je kant niet zeggen dat hij gigantisch veel "productie kosten" heeft. En de prijzen stijgen en stijgen maar.

Het zou mooi zijn als een artiest een keer echt opkomt voor hun fans en wat meer normale prijzen gaat vragen. Want ze doen er allemaal wel erg makkelijk aan mee. Daarom valt een Eddie Vedder bij mij nu ook zo gigantisch tegen naar wat voor prijzen hij anno 2019/2020 vraagt.

bcmrmaybe wrote:

Enigszins eens met die hoge ticket prijzen van dat soort acts. Heb er vaak wel een “links lullen, rechts vullen” gevoel bij. Bijvoorbeeld ook bij Neil Young, waanzinnig goede artiest en echt fan. Maar vind het wel hypocriet hoe hij aan de ene kant te keer ging tegen Barclays die een event in London sponsorde. Maar aan de andere kant wel minimaal € 75,- vragen aan je eigen fans (en met alle respect, je kant niet zeggen dat hij gigantisch veel “productie kosten” heeft. En de prijzen stijgen en stijgen maar.

Het zou mooi zijn als een artiest een keer echt opkomt voor hun fans en wat meer normale prijzen gaat vragen. Want ze doen er allemaal wel erg makkelijk aan mee. Daarom valt een Eddie Vedder bij mij nu ook zo gigantisch tegen naar wat voor prijzen hij anno 2019/2020 vraagt.

Ter verdediging van RATM: de ticketprijzen voor hun show in Sportpaleis waren heel democratisch. Goedkoopste tickets aan 32 euro, de duurste 42. Zelfs naar de normen van 2008 waren dat lage prijzen voor een act die op RW absolute headliner geweest zou zijn.

Verder wel akkoord. Refused zat vorige week in AB nog eens tegen het kapitalisme te preken, nadat ik er een stevig bedrag voor neerlegde (voor acts van dit kaliber) en ze mooi langs de LN majors passeren in de zomer.

Users who are viewing this thread