Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Nogmaals: de Foo Fighters hebben maar 2x op RW gestaan met 10 jaar er tussen.
Oof, foutje inderdaad thanks. Dan mag die misschien ook wel in dat lijstje met The Cure etc. eigenlijk! (alhoewel ik denk dat hier de factor meer is dat ze wat te snel zouden terugkomen dan dat het over saturatie gaat).

Ja, maar toch is het zowat het veiligste, braafste stuk eenheidsworst die ik zou kunnen bedenken voor RW. Voor 2017 zelf nooit gezien, iedereen me aan het ophypen, en dan die flauwe cliché Grohl 'let's rooooooock' show. Genant gewoon. En een serieus koude douche. Haalde het einde van het concert gewoon niet. Eén keer en nooit meer.

Ik ben ook totaal niet tegen op scherpere boekingen als Nick Cave, Gorillaz, Tool die misschien niet de meeste kaarten verkopen maar voor liefhebbers hoogtepunten zijn. Ik denk alleen dat een band als Pearl Jam, die de meeste kaarten van iedereen verkoopt, goeie shows weggeeft gewoon prima om de paar jaar op RW kan staan. Er zijn 6 soms 7 headline waardige spots i.t.t. bijvoorbeeld Pinkpop.
Maar er wordt vanuit gegaan dat iedereen dan ook die 15 jaar al naar RW gaat, en dat is niet zo. Ik ben al jaloers dat ik acts als Oasis, R.E.M. nooit heb kunnen zien en dan zouden acts als RHCP die er 5 jaar geleden stonden me ook al de neus doorgeboord moeten worden terwijl ik 5 jaar geleden nog totaal niet in de gelegenheid was om in m'n eentje naar RW te kunnen. Dat Tame Impala al 5 jaar tourt met Currents wil niet zeggen dat er dit jaar geen mensen zijn die die show nog niet hebben gezien en dat wel erg graag willen. Nou hoef je natuurlijk daar zeker geen 100% rekening mee houden maar ja er zullen dus ook mensen zijn die Pearl Jam straks voor de eerste keer zien omdat ze misschien net 16 zijn terwijl jij ze al 5x hebt gezien.
Rock Werchter boekt al superbreed en er staat altijd wel wat tegenover, dus ik snap het probleem niet zo, ik hoef P!nk niet te zien dus ik ga naar Elbow en heb daar een van mijn hoogtepunten van het festival.
En ze zijn natuurlijk afhankelijk van wat er tourt, ik denk dat als ze de kans hebben om The Strokes, Blur, Kendrick, Arcade Fire te boeken ze dat ook gewoon zullen doen.

Paddy wrote:

Ja, maar toch is het zowat het veiligste, braafste stuk eenheidsworst die ik zou kunnen bedenken voor RW. Voor 2017 zelf nooit gezien, iedereen me aan het ophypen, en dan die flauwe cliché Grohl ‘let’s rooooooock’ show. Genant gewoon. Haalde het einde van het concert gewoon niet. Eén keer en nooit meer.
Ja maar dat is jouw mening, alleen al bij de gedachte om bij een concert van The National of Bon Iver te gaan staan word ik verdrietig van. Dat ze er nooit staan maar voor jou als veilig en braaf voelen, ligt toch echt niet aan de programmering van RW.

mattman wrote:

Paddy wrote:

Ja, maar toch is het zowat het veiligste, braafste stuk eenheidsworst die ik zou kunnen bedenken voor RW. Voor 2017 zelf nooit gezien, iedereen me aan het ophypen, en dan die flauwe cliché Grohl ‘let’s rooooooock’ show. Genant gewoon. Haalde het einde van het concert gewoon niet. Eén keer en nooit meer.

Ja maar dat is jouw mening, alleen al bij de gedachte om bij een concert van The National of Bon Iver te gaan staan word ik verdrietig van. Dat ze er nooit staan maar voor jou als veilig en braaf voelen, ligt toch echt niet aan de programmering van RW.

Ja, uiteraard is het een kwestie van smaak. ;-) Al kan ik zeggen dat heel m'n groepje niet onder de indruk was van die show. Goed, we zien wel. Wat er ook staat: ik hoop dat ze genoeg variatie en scherpte zit in de lineup. Dat is na vorig jaar (2019 dus) wel welkom.

Maar er wordt vanuit gegaan dat iedereen dan ook die 15 jaar al naar RW gaat, en dat is niet zo. Ik ben al jaloers dat ik acts als Oasis, R.E.M. nooit heb kunnen zien en dan zouden acts als RHCP die er 5 jaar geleden stonden me ook al de neus doorgeboord moeten worden terwijl ik 5 jaar geleden nog totaal niet in de gelegenheid was om in m’n eentje naar RW te kunnen. Dat Tame Impala al 5 jaar tourt met Currents wil niet zeggen dat er dit jaar geen mensen zijn die die show nog niet hebben gezien en dat wel erg graag willen. Nou hoef je natuurlijk daar zeker geen 100% rekening mee houden maar ja er zullen dus ook mensen zijn die Pearl Jam straks voor de eerste keer zien omdat ze misschien net 16 zijn terwijl jij ze al 5x hebt gezien.

100% mee eens! Ik ga zelf helaas ook pas 2 jaar naar Werchter en heb dus een hoop geweldige dingen moeten missen. Ik snap dat het voor de doorgewinterde bezoeker soms veel van hetzelfde is, maar ook nieuwe fans of nieuwe festivalgangers willen hun favoriete bands graag kunnen zien. Ik heb mijn favoriete band Radiohead bijvoorbeeld ook pas 1x kunnen zien, en een andere favoriet als RHCP ook pas 1x, toch alweer 4 jaar geleden. En Tame Impala zag ik na lang wachten pas voor het eerst op Lowlands dit jaar.

Ik denk ook dat een van de krachten van Werchter is om zowel de grote stadionacts als de bij een kleiner publiek geliefde indie headliners te boeken, vaak zelfs meerdere op 1 dag. Voor mij persoonlijk kan dat soms wel een probleem opleveren, aangezien ik beiden graag zie! Ik ben bijvoorbeeld nu al bang dat Thom Yorke tegenover bijvoorbeeld Pearl jam of RHCP gezet gaat worden. En afgelopen editie ook New Order moeten missen vanwege de overlap met Muse. Als je op Werchter uitsluitend voor de mainstage headliners komt of juist vooral voor de indie namen, heb je het misschien zelfs makkelijker dus!

Heb exact hetzelfde als jij, nou is Rock Werchter bij grote uitzondering een festival waar ik blind m'n kaartjes voor zou kopen omdat ik weet dat ze altijd een line up neerzetten die interessant voor mij zal zijn.

Blind gaat wel wat ver voor mij, t blijft toch een hoop geld en er moeten ook nog vrienden zijn die mee willen. Maar qua lineup zal het het inderdaad vrijwel altijd wel waard zijn.

Wij kopen al heel wat jaar "blind" onze kaartjes voor Werchter. Maar dat komt ook omdat we met een grote gezellige groep gaan. Het programma biedt toch elk jaar weer voor ieder wat wils. Als ik mijn favoriete muziek wil zien moet ik naar Graspop gaan, maar dan gaat er waarschijnlijk niemand mee. Ook maak me op het moment meer druk om de camping, en hoop dat niet alles verHive't komende jaren..

Net Cate Le Bon gezien op Sonic City. Zeer goed concert, mag van mij ook een plekje krijgen op de Slope of in de KlubC.

Vanavond Fever 333, hoewel ik denk dat ze eerder mss Lokerse feesten zullen doen dit jaar (hebben al enkele tourdata begin augustus in Europa) hoop ik toch dat zij volgend jaar de slope mogen onveilig maken of de main stage openen! Na Graspop 2019 en Pukkelpop 2018, Rock werchter 2020? :D :D

Vanavond Fever 333, hoewel ik denk dat ze eerder mss Lokerse feesten zullen doen dit jaar (hebben al enkele tourdata begin augustus in Europa) hoop ik toch dat zij volgend jaar de slope mogen onveilig maken of de main stage openen! Na Graspop 2019 en Pukkelpop 2018, Rock werchter 2020?
1f600.svg
1f600.svg
Veel plezier! Ik ben vanavond, muzikaal gezien, weer toe aan de grote boze wolf. En dan morgen wel FEVER 333. Laat vooral even weten hoe het was.
Los daarvan, die gaan echt niet op de Mainstage van Rock Werchter staan.

jarne wrote:
Vanavond Fever 333, hoewel ik denk dat ze eerder mss Lokerse feesten zullen doen dit jaar (hebben al enkele tourdata begin augustus in Europa) hoop ik toch dat zij volgend jaar de slope mogen onveilig maken of de main stage openen! Na Graspop 2019 en Pukkelpop 2018, Rock werchter 2020?
1f600.svg
1f600.svg

Veel plezier! Ik ben vanavond, muzikaal gezien, weer toe aan de grote boze wolf. En dan morgen wel FEVER 333. Laat vooral even weten hoe het was.

Stel je voor, main stage geopend door Fever 333, afgesloten door Rage Against The machine. Beide enorm politiek, crossover tussen rock/hiphop/metal, Fever kan daar heel wat fans sprokkelen dan! Gooi daartussen de herhaling van het jaar (Yungblud), Rise Against, Foals, Sam Fender (luister White Privilige) en laat die vlaggenzwaaiers van op Pukkelpop dan nog maar eens komen zeggen dat politiek geen plek heeft op festivals. ;D

wenteldave wrote:

jarne wrote:
1f600.svg
1f600.svg

Stel je voor, main stage geopend door Fever 333, afgesloten door Rage Against The machine. Beide enorm politiek, crossover tussen rock/hiphop/metal, Fever kan daar heel wat fans sprokkelen dan! Gooi daartussen de herhaling van het jaar (Yungblud), Rise Against, Foals, Sam Fender (luister White Privilige) en laat die vlaggenzwaaiers van op Pukkelpop dan nog maar eens komen zeggen dat politiek geen plek heeft op festivals. ;D

Drop daar nog maar soad bij, als het toch om politiek getinte teksten gaat!

jarne wrote:

wenteldave wrote:

jarne wrote:
1f600.svg
1f600.svg

Drop daar nog maar soad bij, als het toch om politiek getinte teksten gaat!

Een co-headline dagje van SOAD gevolgd door RATM zou ik voor tekenen hoor!
En dan de overige dagen RHCP, Pearl Jam en een co-headline van Tame Impala/Strokes :wink:

Users who are viewing this thread