Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Coldplay op Rock Werchter zou sowieso al een rush op tickets veroorzaken, als het dan ook nog eens zou gaan om redelijk exclusieve shows… Zet ze toch maar apart weg
1f642.svg

Precies dit ja.

Met een redelijke zekerheid van Pearl Jam, Tame Impala en The Strokes die binnen zouden zijn als we de bronnen die doorgaans wat meer info hebben dan wij (Ken & Dimitri) geloven, heeft Werchter toch al mijn favoriete band binnen en twee acts die bovenaan mijn wishlist stonden. Met nog een beetje geluk ook Faith no more en (wat minder realistisch) Depeche Mode, maar dit belooft toch een prachtige editie te worden, laat die aankondigingen maar komen!
Wie was er zo zeker van The Strokes dan? Vooralsnog wijst niets daarop toch?

Het lijkt weer een mooie line-up te gaan worden komend jaar. Ik denk dat ik weer aanwezig zal zijn, nog even een posse zien te regelen. Daarom alvast de wishlist ingevuld:
1. Pearl Jam
2. Disturbed
3. Nick Cave & The Bad Seeds

RubenFrusciante wrote:
Met een redelijke zekerheid van Pearl Jam, Tame Impala en The Strokes die binnen zouden zijn als we de bronnen die doorgaans wat meer info hebben dan wij (Ken & Dimitri) geloven, heeft Werchter toch al mijn favoriete band binnen en twee acts die bovenaan mijn wishlist stonden. Met nog een beetje geluk ook Faith no more en (wat minder realistisch) Depeche Mode, maar dit belooft toch een prachtige editie te worden, laat die aankondigingen maar komen!

Wie was er zo zeker van The Strokes dan? Vooralsnog wijst niets daarop toch?

Las gisteren dat Mad Cool aan het teasen was naar iets dat op The Strokes leek... Als ze op Mad Cool staan gaat RW ze hoogstwaarschijnlijk ook wel hebben denk ik.

Pearl Jam lijkt me zo goed als bevestigd door Dimitris. (Niet op zondag)

Zeer mooi nieuws dit. Gaan we weer twee uur kunnen genieten van één van de mooiste stemmen en één van de beste livegroepen die er simpelweg zijn. Wat worden we verwend hier in België! En ja, 'weer', je kan het ook anders draaien: het zal de tweede keer Pearl Jam zijn in de afgelopen zes edities. Want voor een deel van de mensen zal dit gewoonweg ook hun tweede keer zijn.

En ja, ‘weer’, je kan het ook anders draaien: het zal de tweede keer Pearl Jam zijn in de afgelopen zes edities.

Da's toch al veel? Bijna om de 2 jaar. De afgelopen 14 jaar stond PJ er dan 6 keer... Pearl Jam is voor mij typisch zo'n naam die me niet meer opvalt als ik ze op een RW- affiche zie staan, puur omdat ze er zo ongelofelijk vaak opstaan. Vind het trouwens een goede band met zeker een goede zanger en frontman, maar ik geen enkele act (zelfs mijn favorietjes niet) ZO vaak willen zien eigenlijk.

Yannick wrote:
Caribou naar NOS Alive, stuur ‘m maar door voor in de Klub C.

Les nuits valt wel erg kortbij
Maar op Les Nuits staan hoeft toch niet te betekenen dat ie uitgesloten zou zijn? Daarbij verwacht ik 'm sowieso op Glastonbury. Anderzijds heeft ie blijkbaar ook al een datum staan midden-augustus in Duitsland, dus Pukkelpop kan eigenlijk ook (misschien zelfs nog iets meer dan RW dan).

Als je naar de verwachtingen voor de namen van Mad Cool kijkt (gebaseerd op recente posts in het Pinkpoptopic), dan zijn dat eigenlijk allemaal te verwachten namen (ook Pixies). Eén naam die wel een bommetje zou kunnen zijn: The Strokes! Als ik zie hoeveel ze hier in de wishlists-top-drie voorbij kwamen... Zo'n schaarse act... En áls ze straks aangekondigd worden voor Mad Cool, is het ook nog af te wachten of ze er een échte tour van maken of gewoon één of enkele losse optredens geven.

Ik ben eigenlijk halsstarrig aan het uitkijken naar de eerste reeks namen van Bilbao BBK, ik verwacht daar weer bijzonder veel van en zullen ook snel met nieuws komen denk/hoop ik.

Bekendmakingen voor Mad Cool:
Tove Lo
alt-J
Pixies
Twenty One Pilots
Billie Eilish
Taylor Swift

Tove Lo
alt-J
Pixies

Ben benieuwd hoe veel ze er gaan droppen vandaag. Zullen wel weer eindigen met een grote klapper zoals ze wel vaker hebben gedaan

Tot nu toe kunnen alle namen eigenlijk wel op Werchter staan, ik pak mijn stift al boven.

Als je naar de verwachtingen voor de namen van Mad Cool kijkt (gebaseerd op recente posts in het Pinkpoptopic), dan zijn dat eigenlijk allemaal te verwachten namen (ook Pixies). Eén naam die wel een bommetje zou kunnen zijn: The Strokes! Als ik zie hoeveel ze hier in de wishlists-top-drie voorbij kwamen… Zo’n schaarse act… En áls ze straks aangekondigd worden voor Mad Cool, is het ook nog af te wachten of ze er een échte tour van maken of gewoon één of enkele losse optredens geven.

Hier passeren de Strokes inderdaad veel, maar ik denk dat 90% van de Werchtergangers geen 5 nummers van de Strokes kunnen opnemen of gehoord hebben.
Van mij mag het zoals Tool dit jaar, in combinatie met een andere grote naam. Tool was voor mij beste concert van het weekend maar ik hoorde ook dat er veel volk het afgebold was.
Pearl Jam kan je toch alleen maar toejuichen ? Een van de weinige legendarische 90’s groepen die je nog kan zien. Elke keer een andere topset.
Zal voor de 6e keer zijn dat ik ze zou zien, maar kijk er alvast weer naar uit.

Tove Lo
alt-J
Pixies
Twenty One Pilots
Billie Eilish
Taylor Swift

Opnieuw zelfde comment als een tijdje terug bij de aankondiging bij NOS Alive; jammer dat RW hier niet mee op de wagen springt en popsterren als Taylor Swift en Billie Eilish geen plek kan geven op hun line-up maar hen wel weet weg te zetten op een apart evenement. Voor sommigen - en vele oudere Werchtergangers - kunnen dat soort acts hen gestolen worden maar het zou line-ups wel eens wat meer verfrissing kunnen brengen en het dan niét doen op de manier hoe ze P!nk vorig jaar hebben klaargespeeld. Ikzelf hoef van beide acts maar weinig af, maar ik kan me voorstellen dat er een bepaald publiek is dat er wel graag een kaartje voor zou kopen. Krijg je dan hetzelfde dode publiek als op de P!nk-dag dit jaar of wanneer Werchter een band als Coldplay zou boeken? Misschien wel, maar het zou wel eens wat variatie brengen in hun headlinersets, zie ook weer Pearl Jam.

Yannick wrote:
Tove Lo
alt-J
Pixies
Twenty One Pilots
Billie Eilish
Taylor Swift

Opnieuw zelfde comment als een tijdje terug bij de aankondiging bij NOS Alive; jammer dat RW hier niet mee op de wagen springt en popsterren als Taylor Swift en Billie Eilish geen plek kan geven op hun line-up maar hen wel weet weg te zetten op een apart evenement. Voor sommigen – en vele oudere Werchtergangers – kunnen dat soort acts hen gestolen worden maar het zou line-ups wel eens wat meer verfrissing kunnen brengen en het dan niét doen op de manier hoe ze P!nk vorig jaar hebben klaargespeeld. Ikzelf hoef van beide acts maar weinig af, maar ik kan me voorstellen dat er een bepaald publiek is dat er wel graag een kaartje voor zou kopen. Krijg je dan hetzelfde dode publiek als op de P!nk-dag dit jaar of wanneer Werchter een band als Coldplay zou boeken? Misschien wel, maar het zou wel eens wat variatie brengen in hun headlinersets, zie ook weer Pearl Jam.

Opnieuw zelfde reactie als een tijdje terug :)

Maar al te goed dat Swift of Eilish niet op Rock Werchter staan. Pop of hiphop of... kan misschien soms eens één of twee van de zes à acht headliners opleveren. Dat is toch al genoeg voor een festival als Rock Werchter? Rock Werchter is een mix van gevestigde waarden en vernieuwende acts. Maar die 'vernieuwing' moet vooral gezocht worden overdag en/of in één van de tenten. Aan de bovenkant van de affiche is het echter goed dat ze nog 'conservatief' blijven boeken als ik het zo mag noemen. Zo wil de meerderheid van het publiek het daar: liever de zesde keer Pearl Jam dan Billie Eilish die met 1 (of tegen dan 2?) albums komt headlinen. En zo vind ik het ook.

Eens met Everyknight. Ik zit niet te wachten om tussen de 16 jarige te lopen die in tranen bewogen zijn omdat er een hype zal passeren. Een grote schare van dit type fans heeft een negatieve invloed op de totaalsfeer van het festival. Daarom bovenaan de affiche gevestigde waarden die een groter publiek aanspreken en dit soort experimenten houden voor de anderen.

Maar draai het eens om, Werchter heeft 4-8 headline spots te vullen en Swift, Eillish worden weggezet op Boutiques. Zijn ze zo zeker van hun combo's dat ze bijvoorbeeld een Swift niet kunnen gebruiken voor 1 van die spots?

Users who are viewing this thread