Ben me een beetje gaan verdiepen in de lineup en manmanman wat moet ik een keuzes gaan maken .. In onderstaande bands ben ik iig geïnteresseerd, zullen genoeg clashes opleveren ..
Donderdag: Pearl Jam, Pixies (kende ze niet supergoed maar wat gaaf zeg!), The Lumineers, Rag’n’Bone Man, Miles Kane, Fontaines D.C., Disclosure, Beck (nieuwe album!!!), Wilco, The Dead South, Lianne La Havas, Rex Orange County, Banks, Mabel, Black Pumas, The Last Internationale, Tyler Childers.
Vrijdag: The Strokes, Liam Gallagher, Lewis Capaldi (niet heel spannend maar lijkt me leuk), Jake Bugg, Gang of Youths, Inhaler, Bicep Live, Brittany Howard (haar stem … wauw!), Marc Rebillet (feestje), Brass Against (idem dito), Pup.
Zaterdag: Kendrick Lamar, 21 Pilots, Faith No More, Anderson .Paak and the Free Nationals, Dermot Kennedy, Keane, The Streets, Jorja Smith, Jimmy Eat World, City and Colour, Worakls Orchestra, Alex Cameron en misschien ook nog Tones & I (omdat ik Dance Monkey nog niet genoeg gehoord heb).
Zondag: System of a Down, Volbeat, Placebo (mits er niks boeiends tegenover is), Yungblud, The Pretty Reckless, Sum 41 (zelfde als Placebo), Joost (!!!), Thom Yorke (hoewel ik Radiohead in 2017 echt té zweverig vond ..), Michael Kiwanuka (volg die man zijn muziek al jaren, hij is gewoon geweldig!), Richard Hawley (mits The Slope niks boeiends heeft), Kacey Musgraves (echt een misschien), Meute (ik zou het zó jammer vinden als ze clashen met SOAD, no way dat ik SOAD nog een keer ga missen na m’n blessure in 2017 ..), Gogo Penguin, Glints (denk dat dit net zo’n mafklapper is als Joost), The Marcus King Band, Ego Kill Talent.
Ik heb écht een enorm brede smaak, ik vind vooral een live ervaring heel belangrijk, het zei een hoog meezing-gehalte (MacCa), een feestje (zoals Joost of SOAD) of een optreden dat je echt helemaal meeneemt (Robert Plant 2016). Vind veel acts live erg tegenvallen vaak (Radiohead, KOL, Editors om zo maar een paar voorbeelden te noemen terwijl ik die muziek wel weer heel mooi vind ..).
Het gaat een uitdaging voor me worden dit jaar maar het gaat hoe dan ook een legendarisch weekend worden!