Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Afgaande van de positionering op de website, heb ik trouwens de clashfinder al eens geüpate.

Ziet er heel plausibel uit eigenlijk. Alleen die Strokes positie misschien. Zie hen eerder als de act die tot 1u speelt, met nog een act voor hen. (en dus geen act na hen)

Hoop ook dat Wilco langer dan een uurtje speelt. Lijkt me waanzinnig kort voor zo'n band.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.459
1.961
parelconfituur wrote:
0

Ik weet uit goede bron dat de verkoop van boutique heel moeizaam verloopt. En wees maar zeker dat die zondag uitverkocht raakt. Dat werchter vasthoudt aan z’n principes vind ik mooi, PJ en soad acts zullen altijd werchter headliners zijn. Pink heeft een andere carrière dan Taylor Swift hoor. Staat er al jaren. Laat werchter maar blijven zoals ’t is, en dat gaat niet om een trein missen, dat gaat om eigenheid.
Maar hey, ieder z’n idee
1f609.svg
Swift was gewoon niet beschikbaar voor RW, speelt zelden/nooit 2 dagen na elkaar en heeft 1-3-5 juli optredens gepland. Heeft volgens mij niets te maken met het niet willen boeken, idem Eilish, die nog niet tourt dan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Yannick wrote:
Afgaande van de positionering op de website, heb ik trouwens de clashfinder al eens geüpate.

Ziet er heel plausibel uit eigenlijk. Alleen die Strokes positie misschien. Zie hen eerder als de act die tot 1u speelt, met nog een act voor hen. (en dus geen act na hen)

Hoop ook dat Wilco langer dan een uurtje speelt. Lijkt me waanzinnig kort voor zo’n band.

Verwacht The Strokes met vervolgens Post Malone als laatste act op main op vrijdag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
mattman wrote:

Yannick wrote:
Afgaande van de positionering op de website, heb ik trouwens de clashfinder al eens geüpate.


Ziet er heel plausibel uit eigenlijk. Alleen die Strokes positie misschien. Zie hen eerder als de act die tot 1u speelt, met nog een act voor hen. (en dus geen act na hen)

Hoop ook dat Wilco langer dan een uurtje speelt. Lijkt me waanzinnig kort voor zo’n band.

Verwacht The Strokes met vervolgens Post Malone als laatste act op main op vrijdag.

Als Malone komt, verwacht ik 'm eigenlijk voor de Strokes. Denk dat hij er minder problemen mee heeft dan de band.
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
The Barn line up voor de zondag is echt belachelijk sterk vind ik. Alleen die clash SOAD met Thom wordt een moeilijke. Ben toch bang dat SOAD 2017 niet kan overtreffen. Dan ga ik gruwelijke spijt krijgen ben ik bang dat ik niet naar Thom ben gegaan.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.237
3.111
The Barn line up voor de zondag is echt belachelijk sterk vind ik. Alleen die clash SOAD met Thom wordt een moeilijke. Ben toch bang dat SOAD 2017 niet kan overtreffen. Dan ga ik gruwelijke spijt krijgen ben ik bang dat ik niet naar Thom ben gegaan.
Normaal gezien zal de laatste act in The Barn al gedaan zijn tegen dat de Main headliner begint dus met wat geluk kan je beide acts gewoon volledig zien :) (behalve als je helemaal vooraan wil staan bij SOAD natuurlijk)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
youp92 wrote:
The Barn line up voor de zondag is echt belachelijk sterk vind ik. Alleen die clash SOAD met Thom wordt een moeilijke. Ben toch bang dat SOAD 2017 niet kan overtreffen. Dan ga ik gruwelijke spijt krijgen ben ik bang dat ik niet naar Thom ben gegaan.

Normaal gezien zal de laatste act in The Barn al gedaan zijn tegen dat de Main headliner begint dus met wat geluk kan je beide acts gewoon volledig zien
1f642.svg
(behalve als je helemaal vooraan wil staan bij SOAD natuurlijk)
Oftewel, kijken naar The Slope. Ben bang dat het alternatief voor System of a Down The Marcus King Band gaat worden. En die willen we allebei niet missen!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Thijs wrote:

youp92 wrote:
The Barn line up voor de zondag is echt belachelijk sterk vind ik. Alleen die clash SOAD met Thom wordt een moeilijke. Ben toch bang dat SOAD 2017 niet kan overtreffen. Dan ga ik gruwelijke spijt krijgen ben ik bang dat ik niet naar Thom ben gegaan.


Normaal gezien zal de laatste act in The Barn al gedaan zijn tegen dat de Main headliner begint dus met wat geluk kan je beide acts gewoon volledig zien
1f642.svg
(behalve als je helemaal vooraan wil staan bij SOAD natuurlijk)

Oftewel, kijken naar The Slope. Ben bang dat het alternatief voor System of a Down The Marcus King Band gaat worden. En die willen we allebei niet missen!

De slope clasht toch nooit met main? Als het je niet uitmaakt of je front staat of niet kun je netjes beide zien. Ik wil echt die vier Slope headliners niet missen, want dat zijn me echt sterke acts zeg ( de rest van Slope moet ik nog uitvoerig luisteren.)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Thijs wrote:

youp92 wrote:
The Barn line up voor de zondag is echt belachelijk sterk vind ik. Alleen die clash SOAD met Thom wordt een moeilijke. Ben toch bang dat SOAD 2017 niet kan overtreffen. Dan ga ik gruwelijke spijt krijgen ben ik bang dat ik niet naar Thom ben gegaan.


Normaal gezien zal de laatste act in The Barn al gedaan zijn tegen dat de Main headliner begint dus met wat geluk kan je beide acts gewoon volledig zien
1f642.svg
(behalve als je helemaal vooraan wil staan bij SOAD natuurlijk)

Oftewel, kijken naar The Slope. Ben bang dat het alternatief voor System of a Down The Marcus King Band gaat worden. En die willen we allebei niet missen!

The Slope speelt altijd juist in de pauze's tussen de mainstage shows toch? Anders is er ook dikke sound bleed. Mag Marcus King proberen zn blues boven BYOB uit te krijgen ofzo :lol:

Edit: parelconfituur is me net voor haha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
The Barn line up voor de zondag is echt belachelijk sterk vind ik. Alleen die clash SOAD met Thom wordt een moeilijke. Ben toch bang dat SOAD 2017 niet kan overtreffen. Dan ga ik gruwelijke spijt krijgen ben ik bang dat ik niet naar Thom ben gegaan.

Normaal gezien zal Thom en SOAD niet clashen. Je kan dus na Thom gerust nog naar SOAD door. :)

En dat zou ik zeker niet missen nee (ben met mijn avatar wat biased maar kom). Waanzinnige show. Leuk weetje: volgens 3voor12 speelde hij vorig jaar niet alleen de beste festivalshow van DTRH, maar de beste Nederlandse van heel 2019. https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/september/dit-waren-de-30-beste-festivalshows-van-2019.html

Leuk dat die nummer 2 in dat lijstje ook op de zondag speelt. :)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Het is echt verschrikkelijk eigenlijk die zondag.
Big thief en sum 41 zullen wel tegenover elkaar staan.
En eigenlijk kan ik zo de hele line up van de main naast de barn leggen. Wil ze zowat allemaal zien. Ook namen die ik al zag graag nog eens zoals een placebo en een volbeat.
Dagticket dus de moeite waard maar de frustratie gaat zo groot zijn. En dan is iedereen hier nog bezig over Joëp beving en die moet ik dan ook nog eens luisteen. Nutteloze post eigenlijk en de boodschap is. Die dag is gewoon te sterk.

Donderdag diet niet veel onder. Zou graag een combi kopen maar lukt niet met het werk. Kortom, wat een line up.
Hopelijk zitten er nog wat van de alternatieve namen in de laatste batch van best kept secret. Daar ben ik wel combi.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
Het is echt verschrikkelijk eigenlijk die zondag.
Big thief en sum 41 zullen wel tegenover elkaar staan.
En eigenlijk kan ik zo de hele line up van de main naast de barn leggen. Wil ze zowat allemaal zien. Ook namen die ik al zag graag nog eens zoals een placebo en een volbeat.
Dagticket dus de moeite waard maar de frustratie gaat zo groot zijn. En dan is iedereen hier nog bezig over Joëp beving en die moet ik dan ook nog eens luisteen. Nutteloze post eigenlijk en de boodschap is. Die dag is gewoon te sterk.

Donderdag diet niet veel onder. Zou graag een combi kopen maar lukt niet met het werk. Kortom, wat een line up.
Hopelijk zitten er nog wat van de alternatieve namen in de laatste batch van best kept secret. Daar ben ik wel combi.

Ja, ik zit in hetzelfde schuitje. Zou die rockbands op mainstage graag willen zien, maar wil ook Michael Kiwanuka, Thom Yorke, Big Thief, Richard Hawley, MEUTE, Gogo Penguin, Jehnny Beth... zien! En dan moet ik nog namen ontdekken voor die dag. Dat wordt nog inluisteren en keuzes maken...
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
626
700
Ben me een beetje gaan verdiepen in de lineup en manmanman wat moet ik een keuzes gaan maken .. In onderstaande bands ben ik iig geïnteresseerd, zullen genoeg clashes opleveren ..
Donderdag: Pearl Jam, Pixies (kende ze niet supergoed maar wat gaaf zeg!), The Lumineers, Rag'n'Bone Man, Miles Kane, Fontaines D.C., Disclosure, Beck (nieuwe album!!!), Wilco, The Dead South, Lianne La Havas, Rex Orange County, Banks, Mabel, Black Pumas, The Last Internationale, Tyler Childers.

Vrijdag: The Strokes, Liam Gallagher, Lewis Capaldi (niet heel spannend maar lijkt me leuk), Jake Bugg, Gang of Youths, Inhaler, Bicep Live, Brittany Howard (haar stem ... wauw!), Marc Rebillet (feestje), Brass Against (idem dito), Pup.

Zaterdag: Kendrick Lamar, 21 Pilots, Faith No More, Anderson .Paak and the Free Nationals, Dermot Kennedy, Keane, The Streets, Jorja Smith, Jimmy Eat World, City and Colour, Worakls Orchestra, Alex Cameron en misschien ook nog Tones & I (omdat ik Dance Monkey nog niet genoeg gehoord heb).

Zondag: System of a Down, Volbeat, Placebo (mits er niks boeiends tegenover is), Yungblud, The Pretty Reckless, Sum 41 (zelfde als Placebo), Joost (!!!), Thom Yorke (hoewel ik Radiohead in 2017 echt té zweverig vond ..), Michael Kiwanuka (volg die man zijn muziek al jaren, hij is gewoon geweldig!), Richard Hawley (mits The Slope niks boeiends heeft), Kacey Musgraves (echt een misschien), Meute (ik zou het zó jammer vinden als ze clashen met SOAD, no way dat ik SOAD nog een keer ga missen na m'n blessure in 2017 ..), Gogo Penguin, Glints (denk dat dit net zo'n mafklapper is als Joost), The Marcus King Band, Ego Kill Talent.

Ik heb écht een enorm brede smaak, ik vind vooral een live ervaring heel belangrijk, het zei een hoog meezing-gehalte (MacCa), een feestje (zoals Joost of SOAD) of een optreden dat je echt helemaal meeneemt (Robert Plant 2016). Vind veel acts live erg tegenvallen vaak (Radiohead, KOL, Editors om zo maar een paar voorbeelden te noemen terwijl ik die muziek wel weer heel mooi vind ..).

Het gaat een uitdaging voor me worden dit jaar maar het gaat hoe dan ook een legendarisch weekend worden!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Je had denk ik beter kunnen melden welke acts je niks vindt
1f609.svg

Ik snap hem echter wel. Als je een brede smaak hebt is het programma van Werchter dit jaar echt om duimen en vingers bij af te likken. Van sterke headliners als The Strokes en Kendrick tot opkomende bands als Inhaler tot gevestigde waarden die inspelen op nostalgie als Sum 41 en Keane of quirky dingen als Brass Against of Go Go Penguin. Het is een erg kwalitatieve, diverse line up weer en in dat programma keuzes maken gaat echt lastig worden.

Het is tekenend dat The Pixies een van de optredens vak het weekend is waar ik persoonlijk het minst naar uitkijk, terwijl ik die band dus echt wel goed vind..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.161
Ben me een beetje gaan verdiepen in de lineup en manmanman wat moet ik een keuzes gaan maken .. In onderstaande bands ben ik iig geïnteresseerd, zullen genoeg clashes opleveren ..
Donderdag: Pearl Jam, Pixies (kende ze niet supergoed maar wat gaaf zeg!), The Lumineers, Rag’n’Bone Man, Miles Kane, Fontaines D.C., Disclosure, Beck (nieuwe album!!!), Wilco, The Dead South, Lianne La Havas, Rex Orange County, Banks, Mabel, Black Pumas, The Last Internationale, Tyler Childers.

Vrijdag: The Strokes, Liam Gallagher, Lewis Capaldi (niet heel spannend maar lijkt me leuk), Jake Bugg, Gang of Youths, Inhaler, Bicep Live, Brittany Howard (haar stem … wauw!), Marc Rebillet (feestje), Brass Against (idem dito), Pup.

Zaterdag: Kendrick Lamar, 21 Pilots, Faith No More, Anderson .Paak and the Free Nationals, Dermot Kennedy, Keane, The Streets, Jorja Smith, Jimmy Eat World, City and Colour, Worakls Orchestra, Alex Cameron en misschien ook nog Tones & I (omdat ik Dance Monkey nog niet genoeg gehoord heb).

Zondag: System of a Down, Volbeat, Placebo (mits er niks boeiends tegenover is), Yungblud, The Pretty Reckless, Sum 41 (zelfde als Placebo), Joost (!!!), Thom Yorke (hoewel ik Radiohead in 2017 echt té zweverig vond ..), Michael Kiwanuka (volg die man zijn muziek al jaren, hij is gewoon geweldig!), Richard Hawley (mits The Slope niks boeiends heeft), Kacey Musgraves (echt een misschien), Meute (ik zou het zó jammer vinden als ze clashen met SOAD, no way dat ik SOAD nog een keer ga missen na m’n blessure in 2017 ..), Gogo Penguin, Glints (denk dat dit net zo’n mafklapper is als Joost), The Marcus King Band, Ego Kill Talent.

Ik heb écht een enorm brede smaak, ik vind vooral een live ervaring heel belangrijk, het zei een hoog meezing-gehalte (MacCa), een feestje (zoals Joost of SOAD) of een optreden dat je echt helemaal meeneemt (Robert Plant 2016). Vind veel acts live erg tegenvallen vaak (Radiohead, KOL, Editors om zo maar een paar voorbeelden te noemen terwijl ik die muziek wel weer heel mooi vind ..).

Het gaat een uitdaging voor me worden dit jaar maar het gaat hoe dan ook een legendarisch weekend worden!
Niet vergeten om af en toe eens een pintje te drinken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Thom Yorke (hoewel ik Radiohead in 2017 echt té zweverig vond ..)

Met het gevaar dat ik weer te veel Yorke fanboy gezaag op het forum gooi: Thom solo is een heel ander beestje dan RH. De liveshow doet me een beetje denken aan Moderat qua opzet, maar dan met een hyperactieve Thom op zang (en soms bas, gitaar, piano). Je moet alles behalve een RH liefhebber zijn om dit tof te vinden. En nu hou ik er echt over op. ?

Wordt nog nagelbijten met dat blokkenschema ja. Vooral Pixies/Wilco/Beck kan weleens pijnlijk worden. Faith No More/Jorja Smith ook eventueel. Eerst even afwacht hoe het uitdraait vooraleer ik klaag over clashes haha.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
626
700
Niet vergeten om af en toe eens een pintje te drinken.[/quote]

Haha komt goed, het gebeurt altijd dat je denkt 'en deze act kijk ik wel even van wat verder weg en ik haal even een pastasalade' of uiteraard de alombekende bvo (bier voor onderweg). Je haalt er 2 en je hebt er 1 voor richting het nieuwe podium en eentje tijdens het optreden! Geniaal concept uiteraard ..

Maar ben wel blij dat mensen snappen wat ik bedoel ja, divers, kwaliteit en bang zijn dat je 'het optreden van het weekend' mist omdat je net de andere keuze van je clash hebt genomen.

Achja komt helemaal goed! Dit jaar zet ik in op geen blessure en wederom maximaal genieten!

Ik snap overigens wel wat er bedoelt wordt met dat TY heel anders is solo. Ga me ook op z'n gemakje verdiepen in hem, ding is een beetje, ik ben dan ook weer helemaal niet thuis in Moderat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken