Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Raoul wrote:
Thom Yorke (hoewel ik Radiohead in 2017 echt té zweverig vond ..)

Met het gevaar dat ik weer te veel Yorke fanboy gezaag op het forum gooi: Thom solo is een heel ander beestje dan RH. De liveshow doet me een beetje denken aan Moderat qua opzet, maar dan met een hyperactieve Thom op zang (en soms bas, gitaar, piano). Je moet alles behalve een RH liefhebber zijn om dit tof te vinden. En nu hou ik er echt over op.
1f605.svg


Wordt nog nagelbijten met dat blokkenschema ja. Vooral Pixies/Wilco/Beck kan weleens pijnlijk worden. Faith No More/Jorja Smith ook eventueel. Eerst even afwacht hoe het uitdraait vooraleer ik klaag over clashes haha.

Straks heb je zoveel reclema gemaakt dat je voor een rood kruis staat... :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Raoul wrote:
Thom Yorke (hoewel ik Radiohead in 2017 echt té zweverig vond ..)

Met het gevaar dat ik weer te veel Yorke fanboy gezaag op het forum gooi: Thom solo is een heel ander beestje dan RH. De liveshow doet me een beetje denken aan Moderat qua opzet, maar dan met een hyperactieve Thom op zang (en soms bas, gitaar, piano). Je moet alles behalve een RH liefhebber zijn om dit tof te vinden. En nu hou ik er echt over op.
1f605.svg


Wordt nog nagelbijten met dat blokkenschema ja. Vooral Pixies/Wilco/Beck kan weleens pijnlijk worden. Faith No More/Jorja Smith ook eventueel. Eerst even afwacht hoe het uitdraait vooraleer ik klaag over clashes haha.
Daar wil ik inderdaad wel in bijtreden. Een scheve vergelijking misschien, maar eentje die ik toch ga maken. Ik vond persoonlijk Guy Garvey solo in The Barn enkele jaren terug stukken beter dan de laatste show van Elbow die ik zag op Werchter, hoewel Elbow mij als band meer aanspreekt dan het solo materiaal van Garvey. Vooral het speelplezier en de sfeer die hij creëerde in The Barn, was iets dat hij niet kon evenaren met Elbow op de main stage. In dat opzicht verwacht ik misschien wat hetzelfde van Thom Yorke, ik kan me voorstellen dat hij er in The Barn echt een waanzinnige sfeer gaat creëren.

Niettemin, als ik ga (ik twijfel nog steeds), zou ik toch voor SOAD kiezen :-D
 

Ista Cédric

Playlistbediener
25 okt 2015
8
0
Guy Garvey was inderdaad geniaal in 2016. Lekker met de heupen shaken en dollen met het publiek. Damon Albarn was solo in 2014 ook geniaal. Bij Thom verwacht ik eigenlijk dezelfde vibe als bij Jamie XX in 2016. Een goeie mix van open minded rockpubliek en dance liefhebbers. Met een beetje geluk sluipen er in Thom z'n sets ook nog samples van zijn andere broodheer.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.017
277
dinofest wrote:

parelconfituur wrote:
0


Ik weet uit goede bron dat de verkoop van boutique heel moeizaam verloopt. En wees maar zeker dat die zondag uitverkocht raakt. Dat werchter vasthoudt aan z’n principes vind ik mooi, PJ en soad acts zullen altijd werchter headliners zijn. Pink heeft een andere carrière dan Taylor Swift hoor. Staat er al jaren. Laat werchter maar blijven zoals ’t is, en dat gaat niet om een trein missen, dat gaat om eigenheid.
Maar hey, ieder z’n idee
1f609.svg


Swift was gewoon niet beschikbaar voor RW, speelt zelden/nooit 2 dagen na elkaar en heeft 1-3-5 juli optredens gepland. Heeft volgens mij niets te maken met het niet willen boeken, idem Eilish, die nog niet tourt dan.

Boutique: Moet 40/45K lukken
Classic: Zal kort aan uitverkopen

allebei binnen streefdoel.
 

hommelaar

Nieuw lid
17 feb 2020
1
0
Ik verwacht ook nog wel een drop aan Belgische namen. Zou Balthazar niet de sub headliner voor vrijdag kunnen zijn?
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
dEUS is misschien ook nog wel een optie als barnheadliner? Vorig jaar stonden ze overal met hun 20 jaar Ideal Crash, misschien dit jaar exclusief Werchter? Ze hebben wel geen nieuw materiaal, maar met een best of set lijkt me dat altijd een welgekomen gast en Werchter is intussen toch alweer even geleden...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik heb ergens het idee dat er toch echt geen namen van dat kaliber meer gaan bijkomen. Ik hoop voor iedereen die gaat dat ik ongelijk heb, maar gezien de laatste drops, denk ik nog enkele kleine bands + tijdsschema en dat dat het zal zijn. En dan vind ik persoonlijk dat Rock Werchter qua grote namen toch wel magertjes is. Stel dat vrijdag niets groters meer krijgt, dan hebben we met The Strokes - Liam Gallagher - Lewis Capaldi toch wel (wat mij betreft althans, voor de duidelijkheid) een zéér magere bovenkant van de affiche. Ook het feit dat Pixies als subheadliner voor PJ speelt, wat anders van zijn leven niet zou gebeuren, getuigt er toch wel van dat er zaken misgelopen zijn. En hoezeer een mooie grote naam dan ook zeker nog welkom zou zijn, ik zie het niet meer gebeuren.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Ik heb ergens het idee dat er toch echt geen namen van dat kaliber meer gaan bijkomen. Ik hoop voor iedereen die gaat dat ik ongelijk heb, maar gezien de laatste drops, denk ik nog enkele kleine bands + tijdsschema en dat dat het zal zijn. En dan vind ik persoonlijk dat Rock Werchter qua grote namen toch wel magertjes is. Stel dat vrijdag niets groters meer krijgt, dan hebben we met The Strokes – Liam Gallagher – Lewis Capaldi toch wel (wat mij betreft althans, voor de duidelijkheid) een zéér magere bovenkant van de affiche. Ook het feit dat Pixies als subheadliner voor PJ speelt, wat anders van zijn leven niet zou gebeuren, getuigt er toch wel van dat er zaken misgelopen zijn. En hoezeer een mooie grote naam dan ook zeker nog welkom zou zijn, ik zie het niet meer gebeuren.
Datzelfde gevoel heb ik ook een beetje.. Dat er net zoals de afgelopen jaren nog hoop is op een (redelijk) grote naam maar dat we uiteindelijk licht teleurgesteld achterblijven. Als één van de grotere bands die touren op Werchter had gestaan was die ook al aangekondigd geweest denk ik. Dus dan zou er nog een band moeten zijn waarvan er nu nog geen plannen bekend zijn, en ergens kan ik me dat niet meer voorstellen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Ik heb ergens het idee dat er toch echt geen namen van dat kaliber meer gaan bijkomen. Ik hoop voor iedereen die gaat dat ik ongelijk heb, maar gezien de laatste drops, denk ik nog enkele kleine bands + tijdsschema en dat dat het zal zijn. En dan vind ik persoonlijk dat Rock Werchter qua grote namen toch wel magertjes is. Stel dat vrijdag niets groters meer krijgt, dan hebben we met The Strokes – Liam Gallagher – Lewis Capaldi toch wel (wat mij betreft althans, voor de duidelijkheid) een zéér magere bovenkant van de affiche. Ook het feit dat Pixies als subheadliner voor PJ speelt, wat anders van zijn leven niet zou gebeuren, getuigt er toch wel van dat er zaken misgelopen zijn. En hoezeer een mooie grote naam dan ook zeker nog welkom zou zijn, ik zie het niet meer gebeuren.

Er komt sowieso nog een grotere naam tussen Liam en The Strokes, insiders hebben al bevestigd dat dat het plan is en het feit dat Post Malone nu plots op 2 juli in Londen staat terwijl hij normaal niet tourde die periode....

Dat Pixies niet bedoeld was als headliner voor Pearl Jam is ook duidelijk, maar net als biij de vrijdag is er achter de schermen iets misgelopen. Op donderdag heb je echter zo een sterke avond line up in de tenten dat er besloten is Pixies een spot hoger te zetten dan gepland.

Die grote naam voor vrijdag komt er in elk geval dus wel nog, remember dat de vorige jaren namen als The Killers, Robyn en Greta van Fleet ook bij de laatste aankondigingen zaten. Je wil als festival gewoon dat je laatste aankondiging een impact maakt die twijfelaars over de streep trekt.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.703
4.747
Ik verwacht ook nog wel een drop aan Belgische namen. Zou Balthazar niet de sub headliner voor vrijdag kunnen zijn?
Stond vorig jaar lager dan sub op de zondag, lijkt me sterk, dat ze die dan op herhaling boeken en als sub neerzetten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Gezien de verkoop tot nu toe wat tegenvalt volgens Ken en het feit dat we nog minstens één grote Barn-naam missen, zal er hoe dan ook wel nog 'iets' komen, niet?
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Persbericht is trouwens aangepast. Er wordt van de toevoegingen voor zondag gezegd dat ze het programma verder aanvullen. Niets meer over dat de dag compleet is. Komt misschien dus nog een naam (of 2) bij. Zal niks groots meer zijn maar toch een aanpassing die denk ik nog niet vermeld is hier
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Engelse versie zegt het nog wel.

''Oh Wonder, Joep Beving, The Marcus King Band, Glints, Oscar Jerome and Ego Kill Talent complete the programme on Sunday 5 July.''
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Afgaande van de positionering op de website, heb ik trouwens de clashfinder al eens geüpate.

Het zal niet, maar hoop echt dat ze Inhaler ietsjes later programmeren, beetje in de dag komen, voordat deze boys gaan knallen. Dat heb ik ook al met Fontaines DC, pfff das vanaf de 1e tel RW meteen vol het rood in qua adrenaline. En heb hoop dat op de plek van Meute nog wat anders komt te staan. SOAD is niet zo mijn ding en hoop dat er dan in de Klub net wat anders dan Meute komt. Met FATM paar jaar terug was Skunk een heerlijk afsluitend alternatief! Mag nog wel een keer :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
Afgaande van de positionering op de website, heb ik trouwens de clashfinder al eens geüpate.

Leuk, zo'n eerste clashfinder!

Volgens de website staat Dermot Kennedy na Keane. Verder denk ik dat de volledige Barn op vrijdag één of twee posities naar rechts mag opgeschoven worden.

Een conclusie van deze clashfinder: als je niet naar Twenty One Pilots en Kendrick Lamar wil gaan zien, dan zijn (vanaf het einde van het optreden van Faith No More) Jorja Smith, Agnes Obel, The Streets en Worakls Orchestra de opties... Er mag toch nog iets 'in het verlengde van' Faith No More staan in de tenten zou ik zeggen... Dat zou wel willen zeggen dat de rijtjes van de tenten naar links moeten verschuiven en er dus nog één of twee grote tentnamen moeten bijkomen op zaterdag... Kleine kans zeker? Alleszins, momenteel is Faith No More toch wel een vreemde eend in de bijt die zaterdag.

Die vrijdag dan, tja... Het blijft vreemd dat die ontbrekende grote naam nog niet is aangekondigd. Als ze Kings of Leon, Editors of The Chemical Brothers hebben was dat al aangekondigd denk ik. Post Malone kan nog als die nog maar pas is vastgelegd (m.b.t. zeer recente bekendmaking British Summer Time voor 2 juli). Of toch nog onderhandelingen met Lana Del Rey of iets anders? En Lana op mainstage van Rock Werchter, ik zie het niet gebeuren, als die komt moet die eigenlijk in The Barn. Conclusie: een grote naam voor of na The Strokes... dat dit effectief gaat gebeuren moet ik toch eerst nog zien.

 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.674
909
Het is op zich wel positief dat Rock Werchter niet zo meteen uitverkoopt, maar dat iedereen wat afwachtend is.
Op die manier kan de organisatie wat getriggerd worden om op de 'minder verkopende' dagen wat extra's te zetten...

Kijk maar eens wat vorig jaar gebeurde met de "halve" donderdag.
Als je nu naar de donderdag kijkt, lijkt mij dat gewoon dé topdag van deze editie!

Mochten ze meteen uitverkopen met een halve affiche (cfr. Lowlands, Glastonbury, …), dan krijgen ze een vrijgeleide om het naar hun 'goesting' op te vullen, want dan hoeft niks meer... Dus beter zo! :)

En benieuwd naar wat nog gaat komen!
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Altijd wel interessant, die clashfinders.
Wat ik nog verwacht:

- Noordkaap! Al vind ik het heel moeilijk te zeggen of die (een stukje in de dag) in de Barn gaan spelen, of de Main openen.
- Jong Belgisch geweld om vroege spots op te vullen.
- een naam tussen Liam en The Strokes.
- minstens 1 naam net voor of na Archive - volgens mij toch geen Barn-headliner naar RW-normen (wat niets afdoet aan de kwaliteit van de band)
- minstens 1 naam tussen Jorja Smith en The Streets. Vorig jaar op PKP stond Eels er nog tussen, en bij mijn weten is de jongedame niet per sé groter dan toen.

Ik kijk er alvast naar uit. Mijn programma zal al heel druk zijn met de line-up die er nu staat. En ja, gewoon The Strokes eh. ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken