mattman wrote:
slyke wrote:
suomi65 wrote:
2020 wordt mijn 38ste (opeenvolgende) RW. Veel gezien, maar door clashes ook veel gemist. Het is de kunst om gigs te zien die je per sé wil zien en te ontdekken wat je niet kent. Tussendoor pintjes drinken. Een topweekendje wordt het
En vooral ook de concerten uitkijken!
Wij proberen ook op voorhand een mooie selectie te maken en de concerten volledig te zien… (tenzij het echt bereslecht is, dan ga je weg natuurlijk).
Vind het altijd vreemd te lezen dat sommigen zowat alle acts gezien hebben, maar met die clashes kan dat uiteraard niet.
Tenzij je gewoon constant wat rondloopt en her en der iets meepikt (maar dan heb je imo niet echt een concert gezien, en kan je bezwaarlijk zeggen dat je die of die act op Werchter “gezien” hebt).
Helemaal eens over dat concerten uitkijken. Nooit echt gesnapt hoe mensen soms na al 2 nummers ofzo uit een concert lopen.
Al heb ik vorig jaar wel een paar sprintjes getrokken om het rijtje ‘Rosalia – Balthazar – Mac Demarco – New Order’ te doen. Geen spijt van, waren 4 sterke shows waarvan ik er geen enkele had willen missen. Was genieten.
Waarom zou je verplicht de gehele show moeten zien, om te mogen zeggen dat je die act gezien hebt? Als je er staat en die artiest op het podium ziet, dan heb je ze gezien toch? Hoe lang is vervolgens een tweede, wel zo eerlijk om het erbij te vermelden als je niet de gehele show zag, maar om nou te claimen dat je dan die act eigenlijk helemaal niet gezien hebt… je was er wel degelijk (deels) bij.
Ik was bijvoorbeeld vorig jaar met mijn vriendin bij FATM, wat op zich prima beviel. Maar wij kennen beide zeker niet al haar muziek, hadden al 1 of 2 nummers gehoord die we kenden, de rest was ook wel leuk, maar na een half uurtje a 3 kwartier hadden we het ook wel weer gezien. Na drie dagen staan wilden we wel weer even een zitplekje. Tot onze verbazing was de Barn nog open, dus konden we zo aanschuiven voor nog een half uurtje TGTBTQ vanaf de tribune. Toen dat klaar was nog langs The Slope gelopen voor de laatste 2-3 nummers van The Slow Readers Club. Eind van het liedje is toch dat ik zeg alle drie die acts op Werchter gezien te hebben, omdat dat gewoon een feit is. Niet in het geheel, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven, maar dat vind ik niet zo bezwaarlijk. Als je even de concentratie niet op kunt brengen om een gehele show uit te zitten (of staan), is een festival met meerdere podia juist zo leuk om een beetje te shoppen vind ik. Niet nodig om dan te beweren dat ik niet mag zeggen die acts gezien te hebben…
Verder doe ik ook zeker mijn best de must sees helemaal te zien hoor! Liever 1 goede act helemaal afkijken dan 2 goede acts half. In die zin snap ik wel wat jullie bedoelen. Waar ik een beetje jeuk van krijg is die “gatekeeping” achtige mindset van “alleen als je je aan
mijn regels houdt, mag je zeggen dat je
echt…”