Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
We mogen onze handen dicht knijpen met de line-up van RW. Hebben jullie die van Pinkpop gezien? Dat wordt een tienerparty. Vooral op de zaterdag is het schoolfeest. Alleen Gojira en Deftones springen eruit. Verval van Pinkpop wordt helaas te groot. Die raken nooit uitverkocht met deze bookingen. Jammer!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Bereidt je er maar op voor dat de headliner van die ''tienerparty'' ( :lol: ) hoogstwaarschijnlijk voor of na the Strokes op de Rock Werchter vrijdag staat. :wink:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.015
2.089
Tsja als we nog iets stevigs moeten verwachten en Vlaams zou je ook in kunnen zetten op Channel Zero of Fleddy Melculy. Stonden in 2017 op TW Classic en waren prima opwarmnamen.
Channel Zero is geen Vlaamse band. :wink:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.015
2.089
We mogen onze handen dicht knijpen met de line-up van RW. Hebben jullie die van Pinkpop gezien? Dat wordt een tienerparty. Vooral op de zaterdag is het schoolfeest. Alleen Gojira en Deftones springen eruit. Verval van Pinkpop wordt helaas te groot. Die raken nooit uitverkocht met deze bookingen. Jammer!
Ach ja, Pinkpop is Pinkpop natuurlijk. Programmeren anders dan Werchter.
Persoonlijk, als ik tickets zou kopen, zou ik enkel voor de zondag gaan.
Zaterdag heb je dan wel Deftones en Frank Carter maar dat is wat weinig voor dat geld. Zelfde met vrijdag waar je enkel Peppers en Balthazar hebt naar mijn goesting.

Om het over de Werchter vrijdag te hebben hoop ik toch meer op een aangename verrassing dan op Malone.
Voorlopig ook maar loze geruchten over die laatste.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
We mogen onze handen dicht knijpen met de line-up van RW. Hebben jullie die van Pinkpop gezien? Dat wordt een tienerparty. Vooral op de zaterdag is het schoolfeest. Alleen Gojira en Deftones springen eruit. Verval van Pinkpop wordt helaas te groot. Die raken nooit uitverkocht met deze bookingen. Jammer!

Wat is er nu veel beter aan de line up van Rock Werchter dan die van Pinkpop? Het is natuurlijk gewoon een mening maar er staan veel dezelfde namen en rock werchter heeft weer pearl jam en SOAD. Dan vind ik Pinkpop dit jaar toch wat exclusiever programeren met rhcp, post en Guns n roses. Rock werchter heeft natuurlijk wel the strokes. Ik vind persoonlijk de line up van Pinkpop dit jaar wel weer heel erg gaaf, vooral de zondag.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
Dat SOAD 'weer' op Werchter staat, vind ik persoonlijk een vreemd argument. Zeker als je zegt dat Pinkpop met RHCP en GNR exclusiever programmeert.

SOAD stond de afgelopen 10 jaar 2x in België.

RHCP en GNR stonden allebei de afgelopen 10 jaar 5x in NL.

Je kan dan wel zeggen dat SOAD geen nieuw materiaal heeft, maar laten we eerlijk zijn, daarvoor worden GNR en RHCP ook niet geboekt hé ;)

Pearl Jam die al voor de 350e keer naar Werchter komt, stond overigens de voorbije 10 jaar 'slechts' 4x in België (wel telkens op RW), wat dus eigenlijk exclusiever is dan RHCP en GNR...

Het is altijd maar hoe je het bekijkt, natuurlijk :)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.648
901
2020 wordt mijn 38ste (opeenvolgende) RW. Veel gezien, maar door clashes ook veel gemist. Het is de kunst om gigs te zien die je per sé wil zien en te ontdekken wat je niet kent. Tussendoor pintjes drinken. Een topweekendje wordt het ?

En vooral ook de concerten uitkijken! :)
Wij proberen ook op voorhand een mooie selectie te maken en de concerten volledig te zien... (tenzij het echt bereslecht is, dan ga je weg natuurlijk).

Vind het altijd vreemd te lezen dat sommigen zowat alle acts gezien hebben, maar met die clashes kan dat uiteraard niet.
Tenzij je gewoon constant wat rondloopt en her en der iets meepikt (maar dan heb je imo niet echt een concert gezien, en kan je bezwaarlijk zeggen dat je die of die act op Werchter "gezien" hebt).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.096
8.749
suomi65 wrote:
2020 wordt mijn 38ste (opeenvolgende) RW. Veel gezien, maar door clashes ook veel gemist. Het is de kunst om gigs te zien die je per sé wil zien en te ontdekken wat je niet kent. Tussendoor pintjes drinken. Een topweekendje wordt het
1f601.svg


En vooral ook de concerten uitkijken!
1f642.svg

Wij proberen ook op voorhand een mooie selectie te maken en de concerten volledig te zien… (tenzij het echt bereslecht is, dan ga je weg natuurlijk).

Vind het altijd vreemd te lezen dat sommigen zowat alle acts gezien hebben, maar met die clashes kan dat uiteraard niet.
Tenzij je gewoon constant wat rondloopt en her en der iets meepikt (maar dan heb je imo niet echt een concert gezien, en kan je bezwaarlijk zeggen dat je die of die act op Werchter “gezien” hebt).

Helemaal eens over dat concerten uitkijken. Nooit echt gesnapt hoe mensen soms na al 2 nummers ofzo uit een concert lopen.

Al heb ik vorig jaar wel een paar sprintjes getrokken om het rijtje 'Rosalia - Balthazar - Mac Demarco - New Order' te doen. Geen spijt van, waren 4 sterke shows waarvan ik er geen enkele had willen missen. Was genieten. :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.447
6.157
Dat SOAD ‘weer’ op Werchter staat, vind ik persoonlijk een vreemd argument. Zeker als je zegt dat Pinkpop met RHCP en GNR exclusiever programmeert.

SOAD stond de afgelopen 10 jaar 2x in België.

RHCP en GNR stonden allebei de afgelopen 10 jaar 5x in NL.

Je kan dan wel zeggen dat SOAD geen nieuw materiaal heeft, maar laten we eerlijk zijn, daarvoor worden GNR en RHCP ook niet geboekt hé ?

Pearl Jam die al voor de 350e keer naar Werchter komt, stond overigens de voorbije 10 jaar ‘slechts’ 4x in België (wel telkens op RW), wat dus eigenlijk exclusiever is dan RHCP en GNR…

Het is altijd maar hoe je het bekijkt, natuurlijk ?

Precies, headliner land zit vol met uitgekauwde rock acts. Pinkpop doorbreekt dat wat met Post Malone, Werchter kiest dan voor 21P en Kendrick Lamar. Alleen al op basis daarvan weet ik persoonlijk wel welk festival ik beter vind hoor...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.447
6.157
slyke wrote:

suomi65 wrote:
2020 wordt mijn 38ste (opeenvolgende) RW. Veel gezien, maar door clashes ook veel gemist. Het is de kunst om gigs te zien die je per sé wil zien en te ontdekken wat je niet kent. Tussendoor pintjes drinken. Een topweekendje wordt het
1f601.svg



En vooral ook de concerten uitkijken!
1f642.svg

Wij proberen ook op voorhand een mooie selectie te maken en de concerten volledig te zien… (tenzij het echt bereslecht is, dan ga je weg natuurlijk).

Vind het altijd vreemd te lezen dat sommigen zowat alle acts gezien hebben, maar met die clashes kan dat uiteraard niet.
Tenzij je gewoon constant wat rondloopt en her en der iets meepikt (maar dan heb je imo niet echt een concert gezien, en kan je bezwaarlijk zeggen dat je die of die act op Werchter “gezien” hebt).

Helemaal eens over dat concerten uitkijken. Nooit echt gesnapt hoe mensen soms na al 2 nummers ofzo uit een concert lopen.

Al heb ik vorig jaar wel een paar sprintjes getrokken om het rijtje ‘Rosalia – Balthazar – Mac Demarco – New Order’ te doen. Geen spijt van, waren 4 sterke shows waarvan ik er geen enkele had willen missen. Was genieten. ?

Waarom zou je verplicht de gehele show moeten zien, om te mogen zeggen dat je die act gezien hebt? Als je er staat en die artiest op het podium ziet, dan heb je ze gezien toch? Hoe lang is vervolgens een tweede, wel zo eerlijk om het erbij te vermelden als je niet de gehele show zag, maar om nou te claimen dat je dan die act eigenlijk helemaal niet gezien hebt... je was er wel degelijk (deels) bij.

Ik was bijvoorbeeld vorig jaar met mijn vriendin bij FATM, wat op zich prima beviel. Maar wij kennen beide zeker niet al haar muziek, hadden al 1 of 2 nummers gehoord die we kenden, de rest was ook wel leuk, maar na een half uurtje a 3 kwartier hadden we het ook wel weer gezien. Na drie dagen staan wilden we wel weer even een zitplekje. Tot onze verbazing was de Barn nog open, dus konden we zo aanschuiven voor nog een half uurtje TGTBTQ vanaf de tribune. Toen dat klaar was nog langs The Slope gelopen voor de laatste 2-3 nummers van The Slow Readers Club. Eind van het liedje is toch dat ik zeg alle drie die acts op Werchter gezien te hebben, omdat dat gewoon een feit is. Niet in het geheel, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven, maar dat vind ik niet zo bezwaarlijk. Als je even de concentratie niet op kunt brengen om een gehele show uit te zitten (of staan), is een festival met meerdere podia juist zo leuk om een beetje te shoppen vind ik. Niet nodig om dan te beweren dat ik niet mag zeggen die acts gezien te hebben...

Verder doe ik ook zeker mijn best de must sees helemaal te zien hoor! Liever 1 goede act helemaal afkijken dan 2 goede acts half. In die zin snap ik wel wat jullie bedoelen. Waar ik een beetje jeuk van krijg is die "gatekeeping" achtige mindset van "alleen als je je aan mijn regels houdt, mag je zeggen dat je echt..."
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.096
8.749
Verder doe ik ook zeker mijn best de must sees helemaal te zien hoor! Liever 1 goede act helemaal afkijken dan 2 goede acts half. In die zin snap ik wel wat jullie bedoelen. Waar ik een beetje jeuk van krijg is die “gatekeeping” achtige mindset van “alleen als je je aan mijn regels houdt, mag je zeggen dat je echt…”

Oh ik zeg ook maar wat ik zelf het fijnste vind hoor. Niet wat anderen moeten doen.

Merk soms dat shows die tegenvallend beginnen soms enorm kunnen omslaan. Daarom probeer ik zelf dingen vaker uit te kijken. Of het moet die veel te lange en slappe Muse show van vorig jaar zijn. Heb ik maar uitgehouden tot iets na de helft.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.447
6.157
Dr. Hannibal wrote:
Verder doe ik ook zeker mijn best de must sees helemaal te zien hoor! Liever 1 goede act helemaal afkijken dan 2 goede acts half. In die zin snap ik wel wat jullie bedoelen. Waar ik een beetje jeuk van krijg is die “gatekeeping” achtige mindset van “alleen als je je aan mijn regels houdt, mag je zeggen dat je echt…”

Oh ik zeg ook maar wat ik zelf het fijnste vind hoor. Niet wat anderen moeten doen.

Merk soms dat shows die tegenvallend beginnen soms enorm kunnen omslaan. Daarom probeer ik zelf dingen vaker uit te kijken. Of het moet die veel te lange en slappe Muse show van vorig jaar zijn. Heb ik maar uitgehouden tot iets na de helft.

Okay, fair enough van jouw kant! Maar Syke zegt toch echt wat anders.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.423
1.925
Volgens die redenering ga ik halve pintjes beginnen drinken, dan kan niemand achteraf zeggen dat ik iets gedronken heb :lol:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.015
2.089
Volgens die redenering ga ik halve pintjes beginnen drinken, dan kan niemand achteraf zeggen dat ik iets gedronken heb
1f606.svg
Laat eens weten welke toog je staat, ik zeg geen neen tegen gratis halve pinten.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Voorlopig voor mij een leuke affiche, maar zeker niet wauw. Ik ben heel blij met The Strokes en Kendrick Lamar (beiden nog niet live gezien) en ook Pearl Jam aangezien ze 2 jaar geleden waanzinnig goed waren. Ik mis toch nog enkele grote namen om de affiche echt af te maken. Ik ga wel veel bands zien die ik nog nooit eerder zag en de acts die ik al heb gezien, waren wel super sterk vorige keer (SOAD, PJ, Lianne La Havas, Anderson. Paak).

Do
Must see: Pearl Jam - Wilco - Beck
Graag zien: Lianne La Havas - Miles Kane
eventueel: Apparat - The Last Internationale - Fontaines DC - Black Pumas

Vrij
Must see: The Strokes - Liam Gallagher
Graag zien: Jake Bugg - Brittany Howard
eventueel: Whitney - Inhaler - Brass Against - Parcels

Za
Must see: Kendrick Lamar - Anderson. Paak
Graag zien: Agnes Obel - Faith No More
eventueel: The Streets - Jimmy Eat World - Keane

Zon
Must see: SOAD - Placebo - Thom Yorke - Michael Kiwanuka
Graag zien: Sum 41
eventueel: Big Thief - Gogo Penguin - Marcus King Band - Joep Beving

Geen rekening gehouden met eventuele clashes...
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
mattman wrote:

slyke wrote:

suomi65 wrote:
2020 wordt mijn 38ste (opeenvolgende) RW. Veel gezien, maar door clashes ook veel gemist. Het is de kunst om gigs te zien die je per sé wil zien en te ontdekken wat je niet kent. Tussendoor pintjes drinken. Een topweekendje wordt het
1f601.svg



En vooral ook de concerten uitkijken!
1f642.svg

Wij proberen ook op voorhand een mooie selectie te maken en de concerten volledig te zien… (tenzij het echt bereslecht is, dan ga je weg natuurlijk).

Vind het altijd vreemd te lezen dat sommigen zowat alle acts gezien hebben, maar met die clashes kan dat uiteraard niet.
Tenzij je gewoon constant wat rondloopt en her en der iets meepikt (maar dan heb je imo niet echt een concert gezien, en kan je bezwaarlijk zeggen dat je die of die act op Werchter “gezien” hebt).


Helemaal eens over dat concerten uitkijken. Nooit echt gesnapt hoe mensen soms na al 2 nummers ofzo uit een concert lopen.

Al heb ik vorig jaar wel een paar sprintjes getrokken om het rijtje ‘Rosalia – Balthazar – Mac Demarco – New Order’ te doen. Geen spijt van, waren 4 sterke shows waarvan ik er geen enkele had willen missen. Was genieten.
1f642.svg


Waarom zou je verplicht de gehele show moeten zien, om te mogen zeggen dat je die act gezien hebt? Als je er staat en die artiest op het podium ziet, dan heb je ze gezien toch? Hoe lang is vervolgens een tweede, wel zo eerlijk om het erbij te vermelden als je niet de gehele show zag, maar om nou te claimen dat je dan die act eigenlijk helemaal niet gezien hebt… je was er wel degelijk (deels) bij.

Ik was bijvoorbeeld vorig jaar met mijn vriendin bij FATM, wat op zich prima beviel. Maar wij kennen beide zeker niet al haar muziek, hadden al 1 of 2 nummers gehoord die we kenden, de rest was ook wel leuk, maar na een half uurtje a 3 kwartier hadden we het ook wel weer gezien. Na drie dagen staan wilden we wel weer even een zitplekje. Tot onze verbazing was de Barn nog open, dus konden we zo aanschuiven voor nog een half uurtje TGTBTQ vanaf de tribune. Toen dat klaar was nog langs The Slope gelopen voor de laatste 2-3 nummers van The Slow Readers Club. Eind van het liedje is toch dat ik zeg alle drie die acts op Werchter gezien te hebben, omdat dat gewoon een feit is. Niet in het geheel, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven, maar dat vind ik niet zo bezwaarlijk. Als je even de concentratie niet op kunt brengen om een gehele show uit te zitten (of staan), is een festival met meerdere podia juist zo leuk om een beetje te shoppen vind ik. Niet nodig om dan te beweren dat ik niet mag zeggen die acts gezien te hebben…

Verder doe ik ook zeker mijn best de must sees helemaal te zien hoor! Liever 1 goede act helemaal afkijken dan 2 goede acts half. In die zin snap ik wel wat jullie bedoelen. Waar ik een beetje jeuk van krijg is die “gatekeeping” achtige mindset van “alleen als je je aan mijn regels houdt, mag je zeggen dat je echt…”

Vorig jaar gaan kijken naar Clean Bandid in de Barn. Tent vol gillende en meezingende jeugd, het leek wel of ik op een andere planeet stond :) Show was wel ok, maar ik voelde me wat te oud tussen al dat jong geweld. Half concert gezien, maar dat was wel genoeg. Resterende tijd volgemaakt met een Karmeliet van 't vat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.096
8.749
Do
Must see: Wilco - Beck - Eefje De Visser
Graag zien: Pixies - Lianne La Havas - Fontaines D.C. - HAIM - Sampa The Great
Eventueel: Rex Orange County - Black Pumas - Disclosure - Apparat

Vrij
Must see: The Strokes - Brittany Howard
Graag zien: Liam Gallagher - Loyle Carner - Archive
Eventueel: Whitney - Parcels - Bicep live - Girl In Red

Zat
Must see: Kendrick Lamar - Faith No More - Anderson. Paak - Jorja Smith
Graag zien: Agnes Obel - The Streets - Phoebe Bridgers
Eventueel: Thierra Wack - Bombay Bicycle Club

Zon
Must see: Thom Yorke - Michael Kiwanuka - Big Thief
Graag zien: Richard Hawley - Joep Beving - Placebo
Eventueel: Jenny Beth - GoGo Penguin

De pure waanzin namen staan in bold, haha.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.003
578
Do
Must see: Beck
Graag zien: Pixies - Fontaines DC - Wilco - Banks - Sampa The Great - Eefje de Visser
Eventueel: Pearl Jam - Lumineers - HAIM - Apparat - Rex Orange County - Lianne La Havas - Mabel

Vrij
Must see: The Strokes
Graag zien: Liam Gallagher - Archive - Bicep Live - girl in red
Eventueel: Whitney - Loyle Carner - Brittany Howard - Parcels - PUP

Zat
Must see: Kendrick Lamar
Graag zien: Faith no More - Anderson .Paak - Bombay Bicycle Club - Jorja Smith - Phoebe Bridgers
Eventueel: The Streets - Worakls Orchestra - Agnes Obel - Cavetown

Zon
Must see: Thom Yorke
Graag zien: Placebo - Michael Kiwanuka - Kacey Musgraves - Big Thief
Eventueel: SOAD - Richard Hawley - Joep Beving - Oh Wonder - Jehnny Beth
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken