Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Yannick wrote:
Afgaande van de positionering op de website, heb ik trouwens de clashfinder al eens geüpate.

Leuk, zo’n eerste clashfinder!

Volgens de website staat Dermot Kennedy na Keane. Verder denk ik dat de volledige Barn op vrijdag één of twee posities naar rechts mag opgeschoven worden.

Een conclusie van deze clashfinder: als je niet naar Twenty One Pilots en Kendrick Lamar wil gaan zien, dan zijn (vanaf het einde van het optreden van Faith No More) Jorja Smith, Agnes Obel, The Streets en Worakls Orchestra de opties… Er mag toch nog iets ‘in het verlengde van’ Faith No More staan in de tenten zou ik zeggen… Dat zou wel willen zeggen dat de rijtjes van de tenten naar links moeten verschuiven en er dus nog één of twee grote tentnamen moeten bijkomen op zaterdag… Kleine kans zeker? Alleszins, momenteel is Faith No More toch wel een vreemde eend in de bijt die zaterdag.

Die vrijdag dan, tja… Het blijft vreemd dat die ontbrekende grote naam nog niet is aangekondigd. Als ze Kings of Leon, Editors of The Chemical Brothers hebben was dat al aangekondigd denk ik. Post Malone kan nog als die nog maar pas is vastgelegd (m.b.t. zeer recente bekendmaking British Summer Time voor 2 juli). Of toch nog onderhandelingen met Lana Del Rey of iets anders? En Lana op mainstage van Rock Werchter, ik zie het niet gebeuren, als die komt moet die eigenlijk in The Barn. Conclusie: een grote naam voor of na The Strokes… dat dit effectief gaat gebeuren moet ik toch eerst nog zien.

Liam Gallagher zou toch echt een hele zwakke co head liner zijn, net zoals Pixies dat in feite voor Pearl Jam zijn. Zelfs Werchter kan zich twee zo een dagen na elkaar niet permitteren.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
De vorige tien jaar (op één jaar na) had ik mijn tickets op dit moment altijd al.
Nu ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik überhaupt wel zin heb om te gaan.
Ik blijf in alle segmenten echt wel op mijn honger zitten met de affiche van vandaag.

Ik denk dat ik nog liever een weekend crammerock boek dan naar deze editie van Werchter te gaan.
Al kan het natuurlijk ook gewoon Pukkelpop worden ;).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.237
3.111
Cactus heeft Balthazar, Black Box Revelation, Het Zesde Metaal, Eefje De Visser en Zwangere Guy. Eefje hebben we al en de rest stond er nog recent, geen pijnlijke aankondiging dus voor Werchter.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
626
700
Ach mensen, de grote namen zijn niet zo spannend dit jaar? Donderdag heeft Pixies wat ik absoluut wel kan waarderen, vrijdag Liam Gallagher, als daar iets tofs tussenkomt dan is dat een prima sub in een co-head constructie, Faith No More is gewoon heel gaaf en past prima in een hiphop-dag (het is een halve rap-act), die zondag heeft mijn inziens nog de zwakste sub met Placebo maar dat komt omdat ik er niet superveel mee heb.

Overigens mag, als er tussen Gallagher en The Strokes een Post Malone dreigt te komen Liam van mij lekker co-headlinen met The Strokes hoor .. Post Malone kan ik gewoon écht helemaal niet uitstaan, vind het gewoon net kattengejank. Of we bidden op The Chemical Brothers als dance-afsluiter na The Strokes? Zou mijn inziens een erg sterke zet zijn!

Black Box Revelation is toch altijd een heerlijke naam voor overdag? Ben benieuwd of ze die, ipv main een keertje op The Slope weten te plaatsen ..

Dank voor het laten spuwen van mijn gal, fijne ochtend toegewenst!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Had graag nog eens Zwangere Guy het kot zien afbreken na vorig jaar (nieuwe plaat sindsdien), maar verder geen echt gemis nee.

Wel goed nieuws dat Belle & Sebastian er nog niet staan. Spelen in de RW-weekend.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
626
700
Tsja als we nog iets stevigs moeten verwachten en Vlaams zou je ook in kunnen zetten op Channel Zero of Fleddy Melculy. Stonden in 2017 op TW Classic en waren prima opwarmnamen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Tsja als we nog iets stevigs moeten verwachten en Vlaams zou je ook in kunnen zetten op Channel Zero of Fleddy Melculy. Stonden in 2017 op TW Classic en waren prima opwarmnamen.

Of Brutus!
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
The Libertines samen met Balthazar naar Lokerse feesten... Jammer want ik had Pete toch wel eens op Werchter willen zien. Maar samen met Balthazar wel mss de moeite om is tot in lokeren af te zakken.
 

Ista Cédric

Playlistbediener
25 okt 2015
8
0
Dat Cactus vandaag enkel Belgische namen heeft gedropt, doet mij toch vermoeden dat Werchter deze vrijdag weleens met een paar internationaal sterke namen kan gaan lopen hoor. Live Nation heeft bij beide festivals een vinger in de pap te brokken dus op hoop van zegen voor een act à la Massive Attack, The National, Chemical Brothers of Tame Impala
 

littleidiot

Nieuw lid
18 feb 2020
1
0
The Libertines samen met Balthazar naar Lokerse feesten… Jammer want ik had Pete toch wel eens op Werchter willen zien. Maar samen met Balthazar wel mss de moeite om is tot in lokeren af te zakken.

Die kans heb je in 2014 gehad volgens mij :p
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Komen denk ik geen namen vrijdag. Persbericht heeft er niks over gerept.

Of ze gaan er vanuit dat we inmiddels het patroon zelf wel doorhebben... je kan gelijk hebben hoor, en garantie is er nooit, maar ik zie net zo goed wel weer gewoon nieuwe namen komen vrijdag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Verwacht eerder dat ze volgende week verder gaan en dat deze week de focus op Pukkelpop ligt. Maar zou mooi zijn als je gelijk hebt! Deze editie heeft imo nog wel wat sterke namen nodig en hoe sneller hoe beter natuurlijk. Blijf hopen op Lana of Post. En de Avalanches, Belle and Sebastian en Massive Attack mogen ook doorkomen. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Verwacht eerder dat ze volgende week verder gaan en dat deze week de focus op Pukkelpop ligt. Maar zou mooi zijn als je gelijk hebt! Deze editie heeft imo nog wel wat sterke namen nodig en hoe sneller hoe beter natuurlijk. Blijf hopen op Lana of Post. En de Avalanches, Belle and Sebastian en Massive Attack mogen ook doorkomen.
1f642.svg

Avalanches heel graag! (die anderen ook hoor) Maar touren die in de RW- periode? Het lijkt er helaas niet op. Staan wel op BKS.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.459
1.961
De vorige tien jaar (op één jaar na) had ik mijn tickets op dit moment altijd al.
Nu ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik überhaupt wel zin heb om te gaan.
Ik blijf in alle segmenten echt wel op mijn honger zitten met de affiche van vandaag.

Ik denk dat ik nog liever een weekend crammerock boek dan naar deze editie van Werchter te gaan.
Al kan het natuurlijk ook gewoon Pukkelpop worden ;).
Na 10 jaar kan je ook spreken van een soort verzadiging. Het wordt mijn 11de keer als ik snel tel, we gaan jaarlijks met een hoop vrienden, altijd gezellig. De voorbije jaren zat ik rond de 40 acts (niet alles volledig gezien uiteraard). Ook nu ga ik proberen zoveel mogelijk te zien, ondanks dat de line up mij ook niet verbazingwekkend veel doet. Maar dat kon geen 1 major dit jaar tot nog toe.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Na 10 jaar kan je ook spreken van een soort verzadiging. Het wordt mijn 11de keer als ik snel tel, we gaan jaarlijks met een hoop vrienden, altijd gezellig. De voorbije jaren zat ik rond de 40 acts (niet alles volledig gezien uiteraard). Ook nu ga ik proberen zoveel mogelijk te zien, ondanks dat de line up mij ook niet verbazingwekkend veel doet. Maar dat kon geen 1 major dit jaar tot nog toe.[/quote]

2020 wordt mijn 38ste (opeenvolgende) RW. Veel gezien, maar door clashes ook veel gemist. Het is de kunst om gigs te zien die je per sé wil zien en te ontdekken wat je niet kent. Tussendoor pintjes drinken. Een topweekendje wordt het ?
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Massive Attack op 3 en 5 juli in Frankrijk… Ik reken er al een tijd niet meer op. Helaas.

Jammer.. Zou echt top zijn! Concert in de Afas Live van Massive Attack samen met Tool op Werchter waren mijn hoogtepunten van 2019.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken