Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

nelispelus

Playlistbediener
24 jan 2020
15
0
Do
Must see: Pearl Jam - Pixies - Beck - Wilco
Graag zien: Fontaines DC – Eefje de Visser - HAIM
Eventueel: Black Pumas

Vrij
Must see: The Strokes
Graag zien: Liam Gallagher – PUP – Whitney
Eventueel: Inhaler

Zat
Must see:
Graag zien: Faith no More – Anderson .Paak – Phoebe Bridgers - Jimmy Eat World
Eventueel: The Streets – Alex Cameron - Keane - Twenty One Pilots - Kendrick Lamar

Zon
Must see: Thom Yorke - SOAD
Graag zien: Placebo – Kacey Musgraves – Big Thief - SUM41
Eventueel: Yungblud - Volbeat – Michael Kiwanuka

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Do
Must see: Pearl Jam, Beck, Rex Orange County
Graag zien: The Lumineers, Pixies, HAIM
Eventueel: Eefje de Visser

Vrij
Must see:
Graag zien: Girl in Red, Liam Gallagher
Eventueel: The Strokes

Zat
Must see: Kendrick Lamar, The Streets, Keane
Graag zien: Anderson Paak, 21 Pilots, Tones and I, Phoebe Bridgers
Eventueel: Faith No More

Zon
Must see: SUM 41
Graag zien: System of a Down, Joost, Kacey Musgraves, Michael Kiwanuka, Richard Hawley, Joep Beving, Go Go Penguin
Eventueel: Thom Yorke, Meute, Volbeat

Zoiets denk ik.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Do
Must see: BANKS - Sampa the Great - Eefje de Visser - Apparat
Graag zien: Black Pumas - Wilco - Beck - Rex Orange County
Eventueel: The Big Moon - PJ - Lianne La Havas - Disclosure

Vr
Must see: The Strokes - girl in red
Graag zien: Brittany Howard - Bicep (live) - Loyle Carner
Eventueel: Whitney - Inhaler - Marc Rebillet

Za
Must see: Kendrick Lamar - Jorja Smith - Faith No More
Graag zien: Phoebe Bridgers - The Streets - City and Colour
Eventueel: Worakls - Alec Benjamin - Tierra Whack - Cavetown

Zo
Must see: Thom Yorke - Big Thief - Michael Kiwanuka
Graag zien: Kacey Musgraves - GoGo Penguin - Jehnny Beth
Eventueel: Oscar Jerome - Joep Beving - Joost - LP - SOAD

Ik ben al heel tevreden met de huidige line-up. Erg goed voor mijn schema dat ik amper een act op de Main Stage overdag interessant vind. Veel beter voor de concertervaring vind ik dat. Bij het opstellen van dit lijstje, viel me nogmaals op hoe sterk de Slope dit jaar is. Toch een aantal acts die een Trix kunnen uitverkopen en een aantal jongere artiesten met erg veel streams.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
Zou er nog een headliner aankomen voor vrijdag, zo ja wie denken jullie dat het kan zijn?

ALS er nog een headliner bijkomt: kanshebbers (met een door mij geschat percentage van waarschijnlijkheid):

30%: Post Malone
+ donderdag 2 juli in Londen op BST, verkoopt het Sportpaleis uit, heeft sinds september 2019 een nieuw album uit, kan het jongere publiek over meerdere dagen doen
verdelen
- in de laatste drie jaar zou dit dan de vijfde keer in België zijn, stond pas op Pukkelpop 2019, past niet echt bij bands als Liam Gallagher, The Strokes, Jake Bugg...,
gaat negatieve commentaar op komen door 'conservatieve Werchtergangers' (want met Kendrick Lamar en TOP zijn er al twee hoge spots weggegeven
aan niet-traditionele-stijl-headliners), speelt zonder liveband (?)

20%: Editors
+ speciale connectie met het festival/de festivalorganisatie, verkopen het Sportpaleis uit, is toch alweer vier jaar geleden dat ze op Rock Werchter stonden, past wel bij The
Strokes en Liam Gallagher, op 29 juni optreden in Duitsland
- hebben sinds 2006 al zes keer op Rock Werchter gestaan en zijn sinds 2012 letterlijk elk jaar in België te zien, hebben geen nieuw album/komen niet met nieuw werk want
ze touren met een best-of-album (ook al staan daar drie nieuwe songs op)

20%: Kings of Leon
+ hebben een Rock Werchter-verleden en staan met een nieuw album steevast op Rock Werchter, zijn met een nieuw album bezig, hun website is wel zeer recent (vandaag?)
aangepast dus er komt iets aan, Rock Werchter past perfect in hun tourschema, past wel bij The Strokes en Liam Gallagher
- een deel van het publiek lijkt wel KoL-moe omdat ze sinds 2007 al zeven keer op Rock Werchter stonden, hun statische optreden spreekt niet iedereen aan (er is een
soort van polemiek omtrent de band haar live-reputatie)

15%: The Chemical Brothers
+ hebben een Rock Werchter-verleden en stonden met elk nieuw album al op Rock Werchter, hebben een vernieuwde liveshow, hebben zopas nog twee belangrijke
Grammys gewonnen, staan zaterdag 4 juli op Opener Festival, in 2019 een gesmaakte passage op Lokerse Feesten met zeer positieve recensies en De
Morgen die de stelling "het absoluut hoogtepunt in de geschiedenis van het festival" niet overdreven noemt, passen bij 'Britpopmuziek' als Liam
Gallagher en The Strokes (ook al komen zij uit de VS) (zelfde tijd populair, samenwerkingen met Britpopartiesten...)
- trekken ze nog genoeg volk naar de mainstage/houden ze nog genoeg volk aan de mainstage is de vraag, volgens 'insiders' zou de organisatie ze liever boeken voor een
plek in The Barn, staan ook op Lowlands dus Pukkelpop is ook een grote kanshebber

5%: The National
+ is al van 2013 geleden, verkopen Vorst Nationaal probleemloos uit, past mooi in het programma, een indie-headliner ontbreekt nog, eigenlijk nog maar één optreden met
het nieuwe album (in een tent op Pukkelpop)
- stonden nog maar in 2019 op Pukkelpop, na een jaar pauze komt normaal het gezien het 'the Eaux Claires Music & Arts Festival' terug in de VS, mede-georganiseerd door
Aaron Dessner en dit valt meestal gelijk met de data van Rock Werchter, Europese tour stopt momenteel op 21 juni

10%: een andere headliner
bv Tame Impala, dEUS, The Weeknd, Lana Del Rey, Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters...
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Een wilde gok & vermoedelijk meer uit hoop dan wat anders ...
Via betrouwbare bron dus 2 weken geleden vernomen dat er op vrijdag nog iets "groters dan Pearl Jam" bij zou komen.
Op zich zijn dat volgens mij niet zo heel veel bands.
Ik heb natuurlijk geen idee of mijn bron iets als Post Malone (wat nu misschien populairder is op Spotify bv) ook als groter zou aanzien. Bron is geen echte muziekkenner / liefhebber, maar zit door omstandigheden kort bij de bron.

Foo Fighters zijn de laatste weken stelselmatig enkele zaken stap voor stap aan het lossen & zijn een 3-tal weken voor Werchter al in Europa met hun 25-jarig jubileum.
Van mij mag het zeker al zal het voor de kenners hier weer op veel commentaar kunnen rekenen.


 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
Do
Must see: /
Graag zien: Pearl Jam - Pixies - Wilco - Fontaines DC
Eventueel: Beck

Vr
Must see: The Strokes
Graag zien: Whitney - Pup
Eventueel: Liam Gallagher

Za
Must see: Faith No More
Graag zien: Anderson Paak
Eventueel: Jimmy Eat World

Zo
Must see: System Of A Down
Graag zien: Big Thief
Eventueel: Volbeat - Sum 41 - Thom Yorke

Meteen de reden duidelijk waarom ik dit jaar oversla (diegene in het vet zijn diegene die ik sowieso nog ga zien binnenkort, of zeer recent nog gezien heb), dusja...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Chem Bros zijn Britten hoor, geen idee hoe je bij Amerikanen komt maar verder een mooie analyse die ik zeker kan volgen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Foo Fighters is echt wel te duur en te groot om als co headliner met The Strokes te staan. Post Malone, Kings of Leon, Editors lijkt haalbaarder. De National droom heb ik opgegeven.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.161
DO
Must see: Pearl Jam, Pixies, Beck, Wilco

Graag zien: Haim, Miles Kane, Fontaines DC, The last internationale, The Dead South, Tyler Childers

VR
Must see: Strokes, Gallagher, Jake Bugg

Graag zien: Inhaler, Gang of Youths, Brass against, Pup

ZA
Must see: Faith No More

Graag zien: Kwartfinale Rode Duivels, Bombay Bicycle Club, The Streets, Jimmy Eat World

ZO
Must see: Alles op de Main stage behalve Joost.

Graag zien: Michael Kiwanuka, Ego Kill Talent, Joep Beving
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.237
3.111
DO
Must-see: /
Graag zien: Eefje De Visser, Apparat, Disclosure, HAIM, Fontaines D.C.
Aanvulling: Pearl Jam, Sampa The Great, Banks, Beck, Black Pumas, Lianne La Havas

VR
Must-see: The Strokes, Brittany Howard
Graag zien: PUP, girl in red, Bicep
Aanvulling: Marc Rebillet, Parcels, Loyle Carner

ZA
Must-see: Anderson .Paak, Twenty One Pilots, Kendrick Lamar
Graag zien: Bombay Bicycle Club, Tierra Whack, Phoebe Bridgers, Alex Cameron
Aanvulling: Cavetown, Faith No More, Jorja Smith

ZO
Must-see: Michael Kiwanuka, Thom Yorke
Graag zien: Big Thief, GoGo Penguin, SOAD
Aanvulling: Joep Beving, Kacey Musgraves, Oscar Jerome, Oh Wonder, Jenny Beth
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Ben ook aan de slag gegaan.
Donderdag
Must-see: Pearl Jam
Graag zien: Black Pumas, Beck
Opvulling: Eefje de Visser (om te zien wat haar nou volgens velen bijzonder maakt, ik snap ’t niet), The Last Internationale, Fontaines D.C., Rag’N’Bone Man

Vrijdag
Must-see: Liam Gallagher
Graag zien: -
Opvulling: The Strokes, Inhaler, Jake Bugg, Lewis Capaldi

Zaterdag
Must-see: Faith No More
Graag zien: Keane
Opvulling: Kendrick Lamar, Anderson .Paak & The Free Nationals (vind het beide niet zoveel, maar je moet wat op zo’n dag).

Zondag
Must-see: System of a Down, Volbeat, Joep Beving, The Marcus King Band
Graag zien: The Pretty Reckless, Sum 41, Ego Kill Talent
Opvulling: Thom Yorke, Michael Kiwanuka
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.735
2.415
Donderdag:

Must: Haim, Disclosure, Beck, The Big Moon
Graag: Pixies, The Lumineers, Fontaines D.C., Lianne La Havas
Misschien: Apparat, Rex Orange County, Eefje De Visser, Wilco

Vrijdag:

Must: The Strokes, Parcels, Girl In Red
Graag: Liam Gallagher, Marc Rebillet, Gang Of Youths, Loyle Garner, Brittany Howard
Misschien: Archive, Cigarettes After Sex, Whitney, Inhaler, Easy Life

Zaterdag:

Must: Agnes Obel, Phoebe Bridgers, Alex Cameron
Graag: Anderson. Paak, Keane, Bombay Bicycle Club, The Streets
Misschien: Kendrick Lamar, Faith No More, Tones & I

Zondag:

Must: Thom Yorke, Michael Kiwanuka, Kacey Musgraves
Graag: Richard Hawley, Big Thief, Oh Wonder
Misschien: Joep Beving, GoGo Penguin, Jehnny Beth, Oscar Jerome

Enorm blij met deze line-up, die naar mijn gevoel heel dicht bij die van 2018 komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
De National droom heb ik opgegeven.

Hebben vandaag alweer een nieuw festival aangekondigd midden juli (in de VS), die niet op hun tourposter staat.

De dream is weer een klein beetje alive.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.459
1.961
parelconfituur wrote:
De National droom heb ik opgegeven.

Hebben vandaag alweer een nieuw festival aangekondigd midden juli (in de VS), die niet op hun tourposter staat.

De dream is weer een klein beetje alive.
Ik droom met je mee Mattman! Het zou die vrijdag wel afmaken, de Tame Impala droom berg ik op.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
wardvdv wrote:
Zou er nog een headliner aankomen voor vrijdag, zo ja wie denken jullie dat het kan zijn?

ALS er nog een headliner bijkomt: kanshebbers (met een door mij geschat percentage van waarschijnlijkheid):

30%: Post Malone
+ donderdag 2 juli in Londen op BST, verkoopt het Sportpaleis uit, heeft sinds september 2019 een nieuw album uit, kan het jongere publiek over meerdere dagen doen
verdelen
– in de laatste drie jaar zou dit dan de vijfde keer in België zijn, stond pas op Pukkelpop 2019, past niet echt bij bands als Liam Gallagher, The Strokes, Jake Bugg…,
gaat negatieve commentaar op komen door ‘conservatieve Werchtergangers’ (want met Kendrick Lamar en TOP zijn er al twee hoge spots weggegeven
aan niet-traditionele-stijl-headliners), speelt zonder liveband (?)

20%: Editors
+ speciale connectie met het festival/de festivalorganisatie, verkopen het Sportpaleis uit, is toch alweer vier jaar geleden dat ze op Rock Werchter stonden, past wel bij The
Strokes en Liam Gallagher, op 29 juni optreden in Duitsland
– hebben sinds 2006 al zes keer op Rock Werchter gestaan en zijn sinds 2012 letterlijk elk jaar in België te zien, hebben geen nieuw album/komen niet met nieuw werk want
ze touren met een best-of-album (ook al staan daar drie nieuwe songs op)

20%: Kings of Leon
+ hebben een Rock Werchter-verleden en staan met een nieuw album steevast op Rock Werchter, zijn met een nieuw album bezig, hun website is wel zeer recent (vandaag?)
aangepast dus er komt iets aan, Rock Werchter past perfect in hun tourschema, past wel bij The Strokes en Liam Gallagher
– een deel van het publiek lijkt wel KoL-moe omdat ze sinds 2007 al zeven keer op Rock Werchter stonden, hun statische optreden spreekt niet iedereen aan (er is een
soort van polemiek omtrent de band haar live-reputatie)

15%: The Chemical Brothers
+ hebben een Rock Werchter-verleden en stonden met elk nieuw album al op Rock Werchter, hebben een vernieuwde liveshow, hebben zopas nog twee belangrijke
Grammys gewonnen, staan zaterdag 4 juli op Opener Festival, in 2019 een gesmaakte passage op Lokerse Feesten met zeer positieve recensies en De
Morgen die de stelling “het absoluut hoogtepunt in de geschiedenis van het festival” niet overdreven noemt, passen bij ‘Britpopmuziek’ als Liam
Gallagher en The Strokes (ook al komen zij uit de VS) (zelfde tijd populair, samenwerkingen met Britpopartiesten…)
– trekken ze nog genoeg volk naar de mainstage/houden ze nog genoeg volk aan de mainstage is de vraag, volgens ‘insiders’ zou de organisatie ze liever boeken voor een
plek in The Barn, staan ook op Lowlands dus Pukkelpop is ook een grote kanshebber

5%: The National
+ is al van 2013 geleden, verkopen Vorst Nationaal probleemloos uit, past mooi in het programma, een indie-headliner ontbreekt nog, eigenlijk nog maar één optreden met
het nieuwe album (in een tent op Pukkelpop)
– stonden nog maar in 2019 op Pukkelpop, na een jaar pauze komt normaal het gezien het ‘the Eaux Claires Music & Arts Festival’ terug in de VS, mede-georganiseerd door
Aaron Dessner en dit valt meestal gelijk met de data van Rock Werchter, Europese tour stopt momenteel op 21 juni

10%: een andere headliner
bv Tame Impala, dEUS, The Weeknd, Lana Del Rey, Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters…

En eigenlijk ben ik nog Royal Blood vergeten...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
Een wilde gok & vermoedelijk meer uit hoop dan wat anders …
Via betrouwbare bron dus 2 weken geleden vernomen dat er op vrijdag nog iets “groters dan Pearl Jam” bij zou komen.
Op zich zijn dat volgens mij niet zo heel veel bands.
Ik heb natuurlijk geen idee of mijn bron iets als Post Malone (wat nu misschien populairder is op Spotify bv) ook als groter zou aanzien. Bron is geen echte muziekkenner / liefhebber, maar zit door omstandigheden kort bij de bron.

Foo Fighters zijn de laatste weken stelselmatig enkele zaken stap voor stap aan het lossen & zijn een 3-tal weken voor Werchter al in Europa met hun 25-jarig jubileum.
Van mij mag het zeker al zal het voor de kenners hier weer op veel commentaar kunnen rekenen.

Dit blijft toch interessant... Maar waarom "meer uit hoop dan uit wat anders" als het echt een betrouwbare bron is?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Ik doe ook mee.

Do:
Must See: Beck - Pearl Jam - The Dead South - Haim
Graag zien: Wilco - Eefje de Visser
Eventueel: Tyler Childers - Fontaines D.C. - The Big Moon

Vr:
Must See: The Strokes - Liam Gallagher
Graag zien: -
Eventueel: Whitney - Inhaler

Za:
Must See: Kendrick Lamar - Faith No More - Bombay Bicycle Club
Graag zien: Anderson. Paak & The Free Nationals - Phoebe Bridgers - Agnes Obel
Eventueel: Keane

Zo:
Must See: Michael Kiwanuka - Joep Beving - Thom Yorke - System of a Down
Graag zien: Sum 41 - Big Thief - Volbeat - The Pretty Reckless - Placebo
Eventueel: Jehnny Beth - Kacey Musgraves - GoGo Penguin - The Marcus King Band

Met in het zwart de shows waar ik het meest naar uit kijk. Die zondag wordt echt killing voor mij qua clashes. Donderdag ook echt een sterke dag, maar als ik het goed inschat gaat het qua overlappingen wel meevallen. Vrijdag hoop ik op nog wat versterkingen, want dat is voor mij de minste dag tot nu toe.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken