Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
1.003
325
zal dan ook mee doen :)

Do:
Must See: Pearl Jam
Graag zien: Disclosure - Apparat - Black Pumas
Eventueel: Pixies - Fontaines D.C.

Vr:
Must See: BICEP - PUP
Graag zien: Inhaler - Easy Life - The Strokes – Liam Gallagher - Gang of youths
Eventueel: Whitney - Lewis Capaldi (muziek niet echt mijn ding maar vind zijn manier van doen geniaal)

Za:
Must See: Kendrick Lamar – Anderson. Paak & The Free Nationals
Graag zien: The Streets - Jimmy Eat World - Twenty One Pilots
Eventueel: Faith No More - Dermot Kennedy - City and Colour - Worakls Orchestra

Zo:
Must See: Placebo – Joep Beving – System of a Down - GoGo Penguin
Graag zien: Volbeat - Yungblud - Meute - Ego Kill Talent
Eventueel: The Pretty Reckless
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
626
700
Ik heb toch zo'n vermoeden dat Marc Rebillet een van de meest energieke shows van de vrijdag weg gaat zetten hoor .. Ik zet hem als een absolute must op mijn lijstje voor die dag. Samen met uiteraard The Strokes, Liam Gallagher, Miles Kane en als het even kan Brass Against en Bicep (Live), dat zijn denk ik toch wel de gekste, mafste of beste acts van die dag hoor ..
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
The Weekend in het sportpaleis op 26 oktober met toch behoorlijk dure ticketprijzen. Voor zover die een kans(je) had, kunnen we die afschrijven als vrijdag co-head. Hopelijk 2021 dan!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Licht off topic (tenzij je RW2021 on topic noemt)

The Weeknd doet een arena tour dit jaar. Volgend jaar de festivals lijkt me dus heel plaubel. Verder heeft Nick Cave in zijn Red Hand Files gezegd dat hij volgend jaar naar Istanbul komt. Die gaat dus ook waarschijnlijk de festivals afschuimen in 2021.

Punt is: de headlinerpoule met kanshebbers voor RW21 is nu al erg groot: Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, The XX, Nick Cave & The Bad Seeds, Foo Fighters, The Weeknd, Metallica, The War On Drugs, Tame Impala (vierde keer goede keer?), Nine Inch Nails, Lorde en als ze zin hebben om eens te touren bij ons, de Black Keys. En ik hoop dat daar nog een Blur of Depeche Mode bijkomt.

Gaat waarschijnlijk de helft van afvallen natuurlijk. :)
 

taki

Playlistbediener
23 jan 2020
9
1
Ik heb liever Editors of Kings of Leon dan Post Malone of The National. Maar hoop nog steeds heel erg op Tame Impala en Johnny Marr. Qua tourschema kan Iggy Pop, Bush of Manic Street Preachers ook nog...zou ik ook blij mee zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.451
Licht off topic (tenzij je RW2021 on topic noemt)

The Weeknd doet een arena tour dit jaar. Volgend jaar de festivals lijkt me dus heel plaubel. Verder heeft Nick Cave in zijn Red Hand Files gezegd dat hij volgend jaar naar Istanbul komt. Die gaat dus ook waarschijnlijk de festivals afschuimen in 2021.

Punt is: de headlinerpoule met kanshebbers voor RW21 is nu al erg groot: Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, The XX, Nick Cave & The Bad Seeds, Foo Fighters, The Weeknd, Metallica, The War On Drugs, Tame Impala (vierde keer goede keer?).
Haha en we eindigen met Foo Fighters, Editors, The Weeknd en Rammstein, we leren het ook nooit :wink:
Nee zonder grappen het is een mooi vooruitzicht, hoop dan op iets als:
Tame Impala/The XX - RHCP - The Weeknd/Lana del Rey- Rage Against the Machine
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Nick Cave / Tame Impala - The Weeknd / Lana Del Rey - Rage Against the Machine - Metallica

Waar kan ik tekenen?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Lana heeft haar Ziggo Dome concert geannuleerd. Zeg iets gek als ze dat waarschijnlijk komt inhalen als ze in Europa is tijdens de volgende festivalzomer (rond Glastonbury dus of in juni rond Primavera) en er daardoor misschien toch opnieuw wat extra festivals hun kans kunnen wagen? Als ze nog steeds dat co-headline plekje op vrijdag in de aanbieding hebben, is dat mogelijk interessant denk ik.
Ik geef deze theorie 0,1% kans, maar ik mag altijd hopen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
Licht off topic (tenzij je RW2021 on topic noemt)

The Weeknd doet een arena tour dit jaar. Volgend jaar de festivals lijkt me dus heel plaubel. Verder heeft Nick Cave in zijn Red Hand Files gezegd dat hij volgend jaar naar Istanbul komt. Die gaat dus ook waarschijnlijk de festivals afschuimen in 2021.

Punt is: de headlinerpoule met kanshebbers voor RW21 is nu al erg groot: Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, The XX, Nick Cave & The Bad Seeds, Foo Fighters, The Weeknd, Metallica, The War On Drugs, Tame Impala (vierde keer goede keer?), Nine Inch Nails, Lorde en als ze zin hebben om eens te touren bij ons, de Black Keys. En ik hoop dat daar nog een Blur of Depeche Mode bijkomt.

Gaat waarschijnlijk de helft van afvallen natuurlijk. ?

Als die echt uiteindelijk allemaal mogelijk zijn en waarschijnlijk nog wat extra's én ze hebben sowieso RATM al, dan mag Metallica gerust eindelijk eens naar Graspop gaan!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
923
327
Voor alle forumleden die op die ene bepaalde band hopen die waarschijnlijk toch niet komt, maar toch alle hoop blijven houden:

https://www.youtube.com/watch?v=KX5jNnDMfxA
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
721
651
Licht off topic (tenzij je RW2021 on topic noemt)

The Weeknd doet een arena tour dit jaar. Volgend jaar de festivals lijkt me dus heel plaubel. Verder heeft Nick Cave in zijn Red Hand Files gezegd dat hij volgend jaar naar Istanbul komt. Die gaat dus ook waarschijnlijk de festivals afschuimen in 2021.

Punt is: de headlinerpoule met kanshebbers voor RW21 is nu al erg groot: Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, The XX, Nick Cave & The Bad Seeds, Foo Fighters, The Weeknd, Metallica, The War On Drugs, Tame Impala (vierde keer goede keer?), Nine Inch Nails, Lorde en als ze zin hebben om eens te touren bij ons, de Black Keys. En ik hoop dat daar nog een Blur of Depeche Mode bijkomt.

Gaat waarschijnlijk de helft van afvallen natuurlijk. ?

Nog eentje voor je lijst is Coldplay. Hebben paar maanden geleden gezegd op Q-Music dat ze over “18 maanden” in België gingen staan. Dus dat kan alle kanten uit, maar ook TW Classic, Boutique of RW zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
mattman wrote:
Licht off topic (tenzij je RW2021 on topic noemt)

The Weeknd doet een arena tour dit jaar. Volgend jaar de festivals lijkt me dus heel plaubel. Verder heeft Nick Cave in zijn Red Hand Files gezegd dat hij volgend jaar naar Istanbul komt. Die gaat dus ook waarschijnlijk de festivals afschuimen in 2021.

Punt is: de headlinerpoule met kanshebbers voor RW21 is nu al erg groot: Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, The XX, Nick Cave & The Bad Seeds, Foo Fighters, The Weeknd, Metallica, The War On Drugs, Tame Impala (vierde keer goede keer?).

Haha en we eindigen met Foo Fighters, Editors, The Weeknd en Rammstein, we leren het ook nooit
1f609.svg

Nee zonder grappen het is een mooi vooruitzicht, hoop dan op iets als:
Tame Impala/The XX – RHCP – The Weeknd/Lana del Rey- Rage Against the Machine

Rammstein en Foo Fighters? Klinkt als een droomeditie!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Nog eentje voor je lijst is Coldplay. Hebben paar maanden geleden gezegd op Q-Music dat ze over “18 maanden” in België gingen staan. Dus dat kan alle kanten uit, maar ook TW Classic, Boutique of RW zijn.

Die gingen toch niet meer touren vanwege uitstoot? Of komen ze per (water)fiets?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Licht off topic (tenzij je RW2021 on topic noemt)

The Weeknd doet een arena tour dit jaar. Volgend jaar de festivals lijkt me dus heel plaubel. Verder heeft Nick Cave in zijn Red Hand Files gezegd dat hij volgend jaar naar Istanbul komt. Die gaat dus ook waarschijnlijk de festivals afschuimen in 2021.

Punt is: de headlinerpoule met kanshebbers voor RW21 is nu al erg groot: Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, The XX, Nick Cave & The Bad Seeds, Foo Fighters, The Weeknd, Metallica, The War On Drugs, Tame Impala (vierde keer goede keer?), Nine Inch Nails, Lorde en als ze zin hebben om eens te touren bij ons, de Black Keys. En ik hoop dat daar nog een Blur of Depeche Mode bijkomt.

Gaat waarschijnlijk de helft van afvallen natuurlijk. ?

Okay ik kan het toch niet weerstaan mee te dromen met dit rijtje. Voor mij dan graag:

NIN/RATM - Black Keys/Nick Cave - TWOD/The XX - Tame Impala/RHCP

En dan Metallica op Graspop idd.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Wat denken jullie: Hebben we morgen de affiche compleet of zou het nog even duren?

Zal volgens mij afhangen van die laatste coheadliner. Denk dat ze dat laatste pakketje pas gaan lossen als ook die laatste grote naam bekend is (al dan niet in een aparte aankondiging). Zou maar stom lijken om deze vrijdag 15 kleinere namen te lossen en een week of twee later ineens af te sluiten met een aparte headlineraankondiging.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
721
651
pigital wrote:
Nog eentje voor je lijst is Coldplay. Hebben paar maanden geleden gezegd op Q-Music dat ze over “18 maanden” in België gingen staan. Dus dat kan alle kanten uit, maar ook TW Classic, Boutique of RW zijn.

Die gingen toch niet meer touren vanwege uitstoot? Of komen ze per (water)fiets?

Die gingen niet meer toeren totdat ze hun ecologische voetafdruk door te toeren konden verkleinen. Met andere woorden de toer die ze willen doen neemt meer tijd in beslag omdat ze het eens wat anders willen doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Dr. Hannibal wrote:

pigital wrote:
Nog eentje voor je lijst is Coldplay. Hebben paar maanden geleden gezegd op Q-Music dat ze over “18 maanden” in België gingen staan. Dus dat kan alle kanten uit, maar ook TW Classic, Boutique of RW zijn.


Die gingen toch niet meer touren vanwege uitstoot? Of komen ze per (water)fiets?

Die gingen niet meer toeren totdat ze hun ecologische voetafdruk door te toeren konden verkleinen. Met andere woorden de toer die ze willen doen neemt meer tijd in beslag omdat ze het eens wat anders willen doen.

Aha. Ik hoopte dat we van ze af waren eigenlijk. Jammer.
 

nelispelus

Playlistbediener
24 jan 2020
15
0
Wat denken jullie: Hebben we morgen de affiche compleet of zou het nog even duren?

Hoop het wel, maar heb even opgezocht op welke data voorgaande jaren de volledige lineup bekend was.
2019: 9 maart
2018: 1 maart
2017: 21 april

Dus zou kunnen, maar het zou wel vroeg zijn vergeleken met voorgaande jaren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken