Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Volgens StuBru is de line-up van Werchter compleet.
Als in dat de namen vastliggen of dat wat er nu staat de volledige line-up is? Ik tel nu 83 namen tegenover bijvoorbeeld negentig van afgelopen jaar. Scheelt weliswaar niet veel, maar een paar namen zouden het affiche wel 'afmaken.'
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.740
2.420
Volgens StuBru is de line-up van Werchter compleet.

Komen ongetwijfeld nog wel wat namen bij hoor. Die vrijdag mist duidelijk nog enkele namen en er zullen ook nog wel wat Belgen aan de line-up worden toegevoegd, want 2 namen is echt heel erg weinig.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
WesleyNoH wrote:
Volgens StuBru is de line-up van Werchter compleet.

Komen ongetwijfeld nog wel wat namen bij hoor. Die vrijdag mist duidelijk nog enkele namen en er zullen ook nog wel wat Belgen aan de line-up worden toegevoegd, want 2 namen is echt heel erg weinig.

Idd, op Main staan er altijd 7, nu 5 op vrijdag.
En als de lineup compleet is, zouden we eveneens een poster krijgen toch
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
WesleyNoH wrote:
Volgens StuBru is de line-up van Werchter compleet.

Als in dat de namen vastliggen of dat wat er nu staat de volledige line-up is? Ik tel nu 83 namen tegenover bijvoorbeeld negentig van afgelopen jaar. Scheelt weliswaar niet veel, maar een paar namen zouden het affiche wel ‘afmaken.’

Discussie even snel onder de mat vegen:
meer namen volgen stond in het persbericht
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Die zin is nu overigens wel weggehaald uit het persbericht op de site van Rock Werchter.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Die zin is nu overigens wel weggehaald uit het persbericht op de site van Rock Werchter.

Ik zou daar niet teveel belang aan hechten. Stond ook niet in de RW nieuwsbrief. Maar wel in het communiqué naar alle pers. En ze hebben niet graag negatieve aandacht. Dus komt wel in orde.
Heb dat bericht nog in men mailbox staan. Het kan misschien gewoon langer duren dan gehoopt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.988
Mad Cool is opnieuw aan het teasen geslagen, hebben een close up van dat punt op de vrijdag gepost. Ziet er naar uit dat het grafisch is opgeschoven. Post Malone? Morgen rond 12h/14h dan voor hun zeker?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.206
Mad Cool is opnieuw aan het teasen geslagen, hebben een close up van dat punt op de vrijdag gepost. Ziet er naar uit dat het grafisch is opgeschoven. Post Malone? Morgen rond 12h/14h dan voor hun zeker?

Mja, als Post Malone naar Rock Werchter komt hoop ik gewoon dat Archive er tegenover staat. Die wil ik eigenlijk niet missen... Maar The Strokes en Liam Gallagher ook niet :)
Toch blijf ik vinden dat Post Malone geen goede aanvulling is op de huidige namen die dag. En als ik lees over zijn live-reputatie...

Verder blijf ik hopen op Gojira. Aardschok kondigde ze eind 2019 al aan voor Rock Werchter, maar sindsdien bleef het stil...
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
jefferke wrote:
Mad Cool is opnieuw aan het teasen geslagen, hebben een close up van dat punt op de vrijdag gepost. Ziet er naar uit dat het grafisch is opgeschoven. Post Malone? Morgen rond 12h/14h dan voor hun zeker?

Mja, als Post Malone naar Rock Werchter komt hoop ik gewoon dat Archive er tegenover staat. Die wil ik eigenlijk niet missen… Maar The Strokes en Liam Gallagher ook niet
1f642.svg

Toch blijf ik vinden dat Post Malone geen goede aanvulling is op de huidige namen die dag. En als ik lees over zijn live-reputatie…

Verder blijf ik hopen op Gojira. Aardschok kondigde ze eind 2019 al aan voor Rock Werchter, maar sindsdien bleef het stil…

Goh, ik wil Post Malone wel een kans geven omdat ik goeie dingen gehoord heb over zijn Barn show, het beter is dan niks, en hij toch paar leuke hits heeft als Sunflower waar ik wel effe op en neer zou willen springen nadat ik een pint of 3 bïnnen heb. Als ik moet kiezen tussen Post Malone of Liam Gallagher die bumpt naar co head omdat ze niks vinden is de keuze snel gemaakt. Uiteraard kan je vinden wat je wil van Post Malone als artiest, maar subjectief zou het geen onaardige boeking zijn...kerel is toch echt hard doorgebroken de laatste jaren.

Dat gezegd mag het van mij evengoed wat anders zijn, zelfs Kings of Leon.

 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
jefferke wrote:
Mad Cool is opnieuw aan het teasen geslagen, hebben een close up van dat punt op de vrijdag gepost. Ziet er naar uit dat het grafisch is opgeschoven. Post Malone? Morgen rond 12h/14h dan voor hun zeker?

Mja, als Post Malone naar Rock Werchter komt hoop ik gewoon dat Archive er tegenover staat. Die wil ik eigenlijk niet missen… Maar The Strokes en Liam Gallagher ook niet
1f642.svg

Toch blijf ik vinden dat Post Malone geen goede aanvulling is op de huidige namen die dag. En als ik lees over zijn live-reputatie…
Ik snap dit niet zo goed. Het gaat toch niet enkel om dagtickets? Post Malone als aanvulling op vrijdag zou gewoon logisch zijn voor de combitickets. Behalve op zaterdag is er toch geen enkele headliner voor het jongere poppubliek? En als het dan toch om dagtickets gaat ... Ik verwacht niet dat er veel mensen 105 gaan betalen voor enkel Capaldi, maar Malone + Capaldi (en Loyle Carner zal ook wel interesse opwekken van de Malone-fans) heeft misschien meer kans. Hij heeft bovendien ook een nieuw album uitgebracht sinds zijn laatste passage in België.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
De grote vraag is waar die zou staan wel, want er lijkt mij echt een verschil tussen Post Malone voor The Strokes of Post Malone na The Strokes. Ik dacht dat Posty toch echt wel een stevige lichtshow en pyrotechnics mee had, wat beter werkt in het donker. Zou muzikaal ook beter passen om Strokes na Liam te laten headlinen en Post te laten afsluiten dan die te sandwichen tussen twee rock acts.

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.206
Everyknight wrote:

jefferke wrote:
Mad Cool is opnieuw aan het teasen geslagen, hebben een close up van dat punt op de vrijdag gepost. Ziet er naar uit dat het grafisch is opgeschoven. Post Malone? Morgen rond 12h/14h dan voor hun zeker?


Mja, als Post Malone naar Rock Werchter komt hoop ik gewoon dat Archive er tegenover staat. Die wil ik eigenlijk niet missen… Maar The Strokes en Liam Gallagher ook niet
1f642.svg

Toch blijf ik vinden dat Post Malone geen goede aanvulling is op de huidige namen die dag. En als ik lees over zijn live-reputatie…


Ik snap dit niet zo goed. Het gaat toch niet enkel om dagtickets? Post Malone als aanvulling op vrijdag zou gewoon logisch zijn voor de combitickets. Behalve op zaterdag is er toch geen enkele headliner voor het jongere poppubliek? En als het dan toch om dagtickets gaat … Ik verwacht niet dat er veel mensen 105 gaan betalen voor enkel Capaldi, maar Malone + Capaldi (en Loyle Carner zal ook wel interesse opwekken van de Malone-fans) heeft misschien meer kans. Hij heeft bovendien ook een nieuw album uitgebracht sinds zijn laatste passage in België.

Zeker correcte argumenten hoor, @werchter 12. Enkele pagina's terug heb ik ook al aangegeven dat er zo meer 'jeugd' zou kunnen verleid worden om een combiticket aan te schaffen. Als je de mainstagenamen nu ziet (Gang of Youths, Jake Bugg, Lewis Capaldi, Liam Gallagher, The Strokes) vind ik echter dat er beter een Editors/Kings of Leon zou tussen passen of The Chemical Brothers als afsluitende dance-act. Ervan uitgaande dat de mainstage eenduidig geprogrammeerd wordt, zoals op de zondag bijvoorbeeld. Maar op zaterdag gebeurt het omgekeerde... Op Rock Werchter kan immers alles, dat besef ik.

Een hiphop-act (al is Post Malone misschien geen hiphop meer tegenwoordig? Een platter commerciële act geworden als ik het wat oneerbiedig en clichématig mag bestempelen?) als headliner is redelijk uitzonderlijk op Rock Werchter. Kendrick Lamar staat er al en dat vind ik best OK, hij verdient het en brengt dit zijn show met een heuse liveband. Als Malone alleen op het podium staat te performen zonder live-instrumenten... dat zou ik best raar vinden als headliner op Rock Werchter. Zet hem op Les Ardentes zou ik dan zeggen, dat past daar beter. Al is hij misschien te groot geworden voor Les Ardentes? Maar goed, zo zie ik het he.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Los van mijn mening over Malone: als ze bij Rock Werchter erin slagen om een Post Malone nog naast een Strokes op één dag te zetten, dan zou dat wel chique zijn. Toch wel twee grote headliners.

Zou het zelf weleens willen zien trouwens. Die dag heeft met The Strokes al een droomheadliner voor mij, dus dan mag Malone eventueel nog tegenvallen.

Als ik moet kiezen zie ik nog veel liever een Lana Del Rey, The National of Tame Impala komen, maar Malone zou ik dan wel weer toffer vinden dan een KoL, Editors, Chemical Brothers of Royal Blood (die in mijn ogen echt geen headliner zijn).
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
Wat mij ook nog wel mogelijk lijkt, is dat ze The Strokes als headliner zetten en Royal Blood (of andere grote act) en Liam Gallagher als een soort van co-subheadliners.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Wat mij ook nog wel mogelijk lijkt, is dat ze The Strokes als headliner zetten en Royal Blood (of andere grote act) en Liam Gallagher als een soort van co-subheadliners.

Tja, dat zou ik persoonlijk wel teleurstellend vinden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
theblackmadness wrote:
Wat mij ook nog wel mogelijk lijkt, is dat ze The Strokes als headliner zetten en Royal Blood (of andere grote act) en Liam Gallagher als een soort van co-subheadliners.

Tja, dat zou ik persoonlijk wel teleurstellend vinden.

Wie weet droppen ze toch nog een bommetje, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet een al te grote naam meer. Ik hoop verder nog steeds op While She Sleeps, Gojira en Amenra. Brutus zou er toch ook moeten staan, Belgisch en toch wel stilletjes aan, aan het doorbreken in het buitenland.
Denken jullie dat Cavetown de slopeheadliner is die zaterdag, of kunnen we daar nog iets verwachten?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
werchter12 wrote:

Everyknight wrote:

jefferke wrote:
Mad Cool is opnieuw aan het teasen geslagen, hebben een close up van dat punt op de vrijdag gepost. Ziet er naar uit dat het grafisch is opgeschoven. Post Malone? Morgen rond 12h/14h dan voor hun zeker?


Mja, als Post Malone naar Rock Werchter komt hoop ik gewoon dat Archive er tegenover staat. Die wil ik eigenlijk niet missen… Maar The Strokes en Liam Gallagher ook niet
1f642.svg

Toch blijf ik vinden dat Post Malone geen goede aanvulling is op de huidige namen die dag. En als ik lees over zijn live-reputatie…


Ik snap dit niet zo goed. Het gaat toch niet enkel om dagtickets? Post Malone als aanvulling op vrijdag zou gewoon logisch zijn voor de combitickets. Behalve op zaterdag is er toch geen enkele headliner voor het jongere poppubliek? En als het dan toch om dagtickets gaat … Ik verwacht niet dat er veel mensen 105 gaan betalen voor enkel Capaldi, maar Malone + Capaldi (en Loyle Carner zal ook wel interesse opwekken van de Malone-fans) heeft misschien meer kans. Hij heeft bovendien ook een nieuw album uitgebracht sinds zijn laatste passage in België.

Zeker correcte argumenten hoor, @werchter 12. Enkele pagina’s terug heb ik ook al aangegeven dat er zo meer ‘jeugd’ zou kunnen verleid worden om een combiticket aan te schaffen. Als je de mainstagenamen nu ziet (Gang of Youths, Jake Bugg, Lewis Capaldi, Liam Gallagher, The Strokes) vind ik echter dat er beter een Editors/Kings of Leon zou tussen passen of The Chemical Brothers als afsluitende dance-act. Ervan uitgaande dat de mainstage eenduidig geprogrammeerd wordt, zoals op de zondag bijvoorbeeld. Maar op zaterdag gebeurt het omgekeerde… Op Rock Werchter kan immers alles, dat besef ik.

Een hiphop-act (al is Post Malone misschien geen hiphop meer tegenwoordig? Een platter commerciële act geworden als ik het wat oneerbiedig en clichématig mag bestempelen?) als headliner is redelijk uitzonderlijk op Rock Werchter. Kendrick Lamar staat er al en dat vind ik best OK, hij verdient het en brengt dit zijn show met een heuse liveband. Als Malone alleen op het podium staat te performen zonder live-instrumenten… dat zou ik best raar vinden als headliner op Rock Werchter. Zet hem op Les Ardentes zou ik dan zeggen, dat past daar beter. Al is hij misschien te groot geworden voor Les Ardentes? Maar goed, zo zie ik het he.

In deze redeneringen wordt ook te weinig rekening gehouden met het waarschijnlijkheid dat Post Malone eerder een plan H of I dan een plan B zou zijn. De verkoop voor vrijdag zou blijkbaar tegenvallen, dus dan zullen ze eerder het grootste ticketkanon boeken in plaats van de thematiek rond The Strokes te volgen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Laatste namen (en headliners) Mad Cool zijn blijkbaar voor donderdag. En woensdagmiddag nieuwe namen DTRH.

Woensdag onze laatste headliner, vrijdag afsluitend pakket?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Als het klopt dat woensdag de volgende grote DTRH drop volgt, dan weten we mogelijk ook wie die tweede vrijdagheadliner is.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
....als dat alsnog Tame Impala of Lana Del Rey blijkt te zijn ga ik in een papieren zakje hyperventileren denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken