Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
jefferke wrote:

Timmetje wrote:
Zou imo wel heel pover zijn…. hoop je op Post Malone, krijg je Royal Blood. Dat zou betekenen dat we idd geen co-headliner voor de vrijdag zouden krijgen.
1f641.svg


Royal Blood lijkt me ook niet echt een headliner voor DTRH trouwens toch?


Pover
1f606.svg

Pearl Jam – Pixies – Royal Blood – Liam Gallagher- The Strokes – Faith No More – 21 Pilots – Kendrick – Volbeat – Placebo – SOAD. Pover inderdaad.

Desalniettemin snap ik je punt hoor. Maar met Post Malone ipv Royal Blood oogt de line up niet specialer/groter/indrukwekkender. Dat is puur jou eigen smaak, niets mis mee natuurlijk, maar laat ons alles in het juiste perspectief beoordelen
1f609.svg


Vandaar de ”imo.” in mijn comment
1f61b.svg
.

Had het trouwens alleen over die vrijdag dan hoor, die zou imo wat pover zijn. Met je eens dat de bovenkant van het affiche (met name op de andere dagen) gewoon sterk is.
Jup maar ze lijken al enkele jaren die problemen op 1 dag te hebben. 2019 het Pink/Greta debacle, 2018 ook de vrijdag, 2017 waar waren de subs voor RH en FF, 2016 die afsluiters op zondag...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Desalniettemin snap ik je punt hoor. Maar met Post Malone ipv Royal Blood oogt de line up niet specialer/groter/indrukwekkender.

Hoezo niet, haha. Post Malone is veel, véél groter dan Royal Blood. Als het Royal Blood wordt, vind ik het weer een Greta Van Fleet gevalletje. Beide Vorst/Lotto grootte bands die iets te veel veren in van LN de kont krijgen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Malone is inderdaad absoluut een sterkere naam op het affiche dan Royal Blood. En imo ook een naam die die vrijdag nog echt nodig zou hebben. Want die steekt op dit moment tegen alle andere dagen echt wat te mager af.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
jefferke wrote:
Desalniettemin snap ik je punt hoor. Maar met Post Malone ipv Royal Blood oogt de line up niet specialer/groter/indrukwekkender.

Hoezo niet, haha. Post Malone is veel, véél groter dan Royal Blood. Als het Royal Blood wordt, vind ik het weer een Greta Van Fleet gevalletje. Beide Vorst/Lotto grootte bands die iets te veel veren in van LN de kont krijgen.

Royal Blood zal tegen Werchter 3 albums uit hebben. Sinds hun laatste passage in 2017 (toen derdelaatst op main, met nadien James Blake en Radiohead) speelden ze als cohead op PkP en lowlands... Sindsdien alleen maar gegroeid en sub is dus niet onverdiend.

Capaldi- Liam - Royal Blood - Strokes Is gewoon een zeer sterk lijstje in de breedte!
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Van mij mogen ze er beide staan m, ik zie gewoon niet waarom de ene zoveel groter is dan de andere puur op streams? Laatste keer werchter, 2017 RB 3de laatste main, Post rond 15h Barn. Laatste keer België RB sub pkp, Post daar headliner. Beide zijn ontzettend populair en geven strakke shows weg. Dat jullie zo reageren is toch puur persoonlijke smaak me dunkt?
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
jefferke wrote:
En dat we op die vrijdag een Greta van Fleet geval gingen krijgen is toch al langer bekend?

Royal Blood is toch een Greta Van Fleet geval?[/q
uote]

Mattman, als je RB met Greta von Fleet vergelijkt, sla je de bal flink mis imo. Mij best als je PM top vindt, maar daarvoor hoef je anderen niet te degraderen. Ieder z’n smaak!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Volgens mij bedoelt Matt hier gewoon dat het voor hem beide uitermate teleurstellende subs (zouden) zijn.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Er wordt idd geoordeeld op basis van smaak. Greta had maar een album en een ep (en billie eilish mag daarmee wel headliner zijn van dezelfde mensen, die dat hier als argument gebruiken)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:


jefferke wrote:
En dat we op die vrijdag een Greta van Fleet geval gingen krijgen is toch al langer bekend?


Royal Blood is toch een Greta Van Fleet geval?[/q
uote]

Mattman, als je RB met Greta von Fleet vergelijkt, sla je de bal flink mis imo. Mij best als je PM top vindt, maar daarvoor hoef je anderen niet te degraderen. Ieder z’n smaak!

Heb het niet over smaak hoor Suomi, maar over de grootte.

Vind Greta en Royal Blood twee rockbands die vergelijkbaar zijn qua grootte (Lotto Arena/Vorst). En ik vind PM niet per se top, maar het zou wel een veel grotere vis zijn dan RB. Je kan niet ontkennen dat het één van de grootste artiesten van het moment is. Als ze dat kunnen neerzetten naast nog eens de Strokes, dan is dat gewoon veel knapper gedaan dan een Royabl Blood, die tot nu toe alleen kleinere festivalletjes lijkt aan te doen.

Met Strokes als enige headliner (en een sub a la RB) verkoop je niet uit helaas.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik denk niet dat je met eender welk van de geruchten die vrijdag uitverkocht krijgt. Misschien zelfs meer kans met RB omdat dat de britten helemaal gek krijgt. Wat dan weer een argument is om hen er juist niet te zetten :lol:
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Iets anders, deze week heel wat nieuws: Mad cool op donderdag, Roskilde full line up op donderdag, DTRH op woensdag. De laatste troeven worden op tafel gelegd.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Vorig jaar toen Greta Van Fleet werd aangekondigd hadden er veel mensen er volgens mij nog nooit van gehoord. Hun eerste album was zelf maar net uit. Dat deze uiteindelijk sub werden en hier wel wat reactie op kwam kan ik begrijpen.

Bij Royal Blood ligt dit toch wat anders, veel bekender, veel meer op de radio, vorig jaar sub op pukkelpop wat zeer goed uitpakte ondanks de regen, 2 volgens mij sterke albums gemaakt en 3de album op komst

Royal Blood dus 'een gevalletje Greta Van Fleet' noemen vind ik wel zeer kort door de bocht.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Vorig jaar toen Greta Van Fleet werd aangekondigd hadden er veel mensen er volgens mij nog nooit van gehoord. Hun eerste album was zelf maar net uit. Dat deze uiteindelijk sub werden en hier wel wat reactie op kwam kan ik begrijpen.

Bij Royal Blood ligt dit toch wat anders, zeer bekender, veel meer op de radio, vorig jaar sub op pukkelpop wat zeer goed uitpakte ondanks de regen, 2 volgens mij sterke albums gemaakt en 3de album op komst

Royal Blood dus ‘een gevalletje Greta Van Fleet’ noemen vind ik wel zeer kort door de bocht.

Voor mij ook geen vergelijk nee. Ik vind beide wel niks. Maar Greta Van Fleet heeft toch last van grootheidswaanzin, waarbij Royal Blood vorig jaar per se niet wou headlinen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Vorig jaar toen Greta Van Fleet werd aangekondigd hadden er veel mensen er volgens mij nog nooit van gehoord. Hun eerste album was zelf maar net uit. Dat deze uiteindelijk sub werden en hier wel wat reactie op kwam kan ik begrijpen.

Bij Royal Blood ligt dit toch wat anders, veel bekender, veel meer op de radio, vorig jaar sub op pukkelpop wat zeer goed uitpakte ondanks de regen, 2 volgens mij sterke albums gemaakt en 3de album op komst

Royal Blood dus ‘een gevalletje Greta Van Fleet’ noemen vind ik wel zeer kort door de bocht.
Zou inderdaad gewoon een prima boeking zijn.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Als ze Royal Blood boeken als oplossing voor de headliners op vrijdag boeken ze beter niets, dan is het verlies toch niet te groot.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Vind Greta en Royal Blood twee rockbands die vergelijkbaar zijn qua grootte (Lotto Arena/Vorst). En ik vind PM niet per se top, maar het zou wel een veel grotere vis zijn dan RB. Je kan niet ontkennen dat het één van de grootste artiesten van het moment is. Als ze dat kunnen neerzetten naast nog eens de Strokes, dan is dat gewoon veel knapper gedaan dan een Royabl Blood, die tot nu toe alleen kleinere festivalletjes lijkt aan te doen.

Post Malone is wel groter, maar zijn Pukkelpop show van vorig jaar wet van alle kanten totaal afgekraakt. Als je dan als RW hem nog eens boekt en hij misschien weer een slechte show aflevert dan verlies je wel wat identiteit als festival. Royal Blood zet sowieso een sterke show neer. Je verkoopt misschien iets minder kaarten, maar bent zekerder van je stuk wat kwaliteit betreft wat op lange termijn wel goed gaat zijn. Black Eyed Peas bijna 10 jaar geleden praten ze nog steeds over wat voor een aanfluiting dat was... Zoiets wil je niet elk jaar booken denk ik dan. Zo gaan ze ook wel wat denken hoor, ze denken niet alleen maar aan hun inkomsten bij zo'n megaproduct als Rock Werchter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken