Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.195
1.220
Dit heeft inderdaad te maken met smaak.

Ík heb liever The Chemical Brothers, Kings of Leon, The National, Lana Del Rey, Editors... dan Royal Blood als toevoeging op de vrijdag. Maar ík heb wel (veel) liever Royal Blood dan Post Malone of Major Lazer. Maar zoals ik al gepost heb, is Archive voor mij een belangrijke naam op vrijdag, dus valt die samen met Royal Blood, kies ik normaal gezien wel voor Archive.

Over de 'grootte'-discussie: ik denk dat Royal Blood (van de hierboven genoemde namen) enkel Editors en Post Malone écht moet laten voorgaan. Misschien ook nog Kings of Leon en The National (?). Royal Blood is alleszins wel echt een typische Rock Werchter-naam.

Maar voor hetzelfde geld heeft Rock Werchter gewoon Post Malone geboekt toch?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
ze denken niet alleen maar aan hun inkomsten bij zo’n megaproduct als Rock Werchter.
Je ziet dat de verkoop niet goed gaat. En je hebt nog een plaats over om de ticketverkoop te boosten.
Ga je dan voor kwaliteit of een publiekslieveling? Of nog beter, een kwaliteitsvolle publiekslieveling?


 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
neracroft wrote:
ze denken niet alleen maar aan hun inkomsten bij zo’n megaproduct als Rock Werchter.

Je ziet dat de verkoop niet goed gaat. En je hebt nog een plaats over om de ticketverkoop te boosten.
Ga je dan voor kwaliteit of een publiekslieveling? Of nog beter, een kwaliteitsvolle publiekslieveling?

Kwaliteit en een publiekslieveling sluiten elkaar niet uit. Royal Blood is ook een publiekslieveling en qua kwaliteit van optreden toch meer een zekerheid dan post malone. Werchter bestaat al even en wil dat nog even blijven doen. Kijk je dan op de korte termijn of op de lange termijn?

De stelling ‘de kaartverkoop gaat niet goed’ is btw onbewezen. Wij weten alleen dat RW nog niet is uitverkocht (maar is dat zelden/nooit in februari) en we hebben wat geruchten dat de kaartverkoop voor sommige dagen mogelijk achter blijft.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
mattman wrote:
Vind Greta en Royal Blood twee rockbands die vergelijkbaar zijn qua grootte (Lotto Arena/Vorst). En ik vind PM niet per se top, maar het zou wel een veel grotere vis zijn dan RB. Je kan niet ontkennen dat het één van de grootste artiesten van het moment is. Als ze dat kunnen neerzetten naast nog eens de Strokes, dan is dat gewoon veel knapper gedaan dan een Royabl Blood, die tot nu toe alleen kleinere festivalletjes lijkt aan te doen.

Post Malone is wel groter, maar zijn Pukkelpop show van vorig jaar wet van alle kanten totaal afgekraakt. Als je dan als RW hem nog eens boekt en hij misschien weer een slechte show aflevert dan verlies je wel wat identiteit als festival. Royal Blood zet sowieso een sterke show neer. Je verkoopt misschien iets minder kaarten, maar bent zekerder van je stuk wat kwaliteit betreft wat op lange termijn wel goed gaat zijn. Black Eyed Peas bijna 10 jaar geleden praten ze nog steeds over wat voor een aanfluiting dat was… Zoiets wil je niet elk jaar booken denk ik dan. Zo gaan ze ook wel wat denken hoor, ze denken niet alleen maar aan hun inkomsten bij zo’n megaproduct als Rock Werchter.
Dus een wereldster (Post) boeken met mogelijks, want dat is niet zeker, een mindere liveshow is slechter voor het product Werchter dan iemand laten headlinen (Royal Blood) die dat nergens anders ter wereld doet? Volg ik niet echt om eerlijk te zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
neracroft wrote:

mattman wrote:
Vind Greta en Royal Blood twee rockbands die vergelijkbaar zijn qua grootte (Lotto Arena/Vorst). En ik vind PM niet per se top, maar het zou wel een veel grotere vis zijn dan RB. Je kan niet ontkennen dat het één van de grootste artiesten van het moment is. Als ze dat kunnen neerzetten naast nog eens de Strokes, dan is dat gewoon veel knapper gedaan dan een Royabl Blood, die tot nu toe alleen kleinere festivalletjes lijkt aan te doen.


Post Malone is wel groter, maar zijn Pukkelpop show van vorig jaar wet van alle kanten totaal afgekraakt. Als je dan als RW hem nog eens boekt en hij misschien weer een slechte show aflevert dan verlies je wel wat identiteit als festival. Royal Blood zet sowieso een sterke show neer. Je verkoopt misschien iets minder kaarten, maar bent zekerder van je stuk wat kwaliteit betreft wat op lange termijn wel goed gaat zijn. Black Eyed Peas bijna 10 jaar geleden praten ze nog steeds over wat voor een aanfluiting dat was… Zoiets wil je niet elk jaar booken denk ik dan. Zo gaan ze ook wel wat denken hoor, ze denken niet alleen maar aan hun inkomsten bij zo’n megaproduct als Rock Werchter.

Dus een wereldster (Post) boeken met mogelijks, want dat is niet zeker, een mindere liveshow is slechter voor het product Werchter dan iemand laten headlinen (Royal Blood) die dat nergens anders ter wereld doet? Volg ik niet echt om eerlijk te zijn.

Goh... Royal Blood is echt wel een degelijke subheadliner vind ik hoor. Vele vinden dat nu zo ongebruikelijk dat die zouden subben. Maar kregen bv. vorig jaar en heel late spot op Pukkelpop (zag dat meer als co-constructie dan als zij die sub waren voor Tame Impala). Als bv. James Blake, Pixies, Alt-J, Greta Van Fleet, Bastille, London Grammar,.. en dergelijke die plaats krijgen is Royal Blood toch echt niet zo ondermaats?

En ja eigenlijk bedoelde ik dat wel ja. Stel je voor wat een goede reclame is het als je al jaren geen "slechte" headliner show hebt gezien. Wat goed en slecht is is zeker persoonlijk en ik was niet bij Post Malone, maar die show werd echt enorm hard afgekraakt op verschillende musicminded media.

+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I'm wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.

+ Een massaproduct als Rock Werchter (zoals ik het graag noem)... heeft echt wel wat achterwege en is financieel een pak slimmer bezig dan dat ze nu aan de noodrem moeten trekken voor een grotere act.... ALS de kaartverkoop al tegen valt want daar heeft inderdaad niemand nog maar enig bewijs van hier denk ik?) Dit kan je natuurlijk tegenspreken door te zeggen zie wat ze vorig jaar gedaan hebben met die donderdag om hem nog te redden, maar ik ben pretty sure dat dat was om het publiek tevreden te houden en niet per sé om hun kaartverkoop te boosten daarvoor waren de namen té niche (Olafur Arnalds, Richard Ashcroft, Charlotte Gainsbourgh,... e.d.)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.819
6.555
+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I’m wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.

Malone heeft vorig jaar een nieuw album uitgebracht. :)
Waar Pukkelpop slechte recensies kreeg waren die van z'n optreden in de Ziggo vrij goed.
Hij is headliner op vele grote festivals.

Als ze Malone plaatsen zullen ze wellicht ook bezoekers van Pinkpop gaan afsnoepen.
Zou ook mooi staan zo, naast nog een andere headliner (The Strokes), waar Pinkpop dan ''alleen'' Malone heeft.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I’m wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.


Zou ook mooi staan zo, naast nog een andere headliner (The Strokes), waar Pinkpop dan ”alleen” Malone heeft.

Uit context maar ik wilde toch even opmerken dat ik blij ben dat je The Strokes eindelijk als headliner ziet, Tim! ;)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
Zouden de Red Hot Chili Peppers trouwens de R van Mad Cool niet kunnen zijn?
Dat zou een betere R-headliner zijn dan Royal Blood denk ik dan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.132
2.325
Zouden de Red Hot Chili Peppers trouwens de R van Mad Cool niet kunnen zijn?
Dat zou een betere R-headliner zijn dan Royal Blood denk ik dan.
Dat zou inderdaad nog beter zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
Malone heeft vorig jaar een nieuw album uitgebracht. ?
Waar Pukkelpop slechte recensies kreeg waren die van z’n optreden in de Ziggo vrij goed.
Hij is headliner op vele grote festivals.

Dat laatste zeker ja! Ging er ook niet op in dat hij een grote headliner of goede naam is. Ik vind een Royal Blood gewoon een logischere zet op dit tijdstip en een meer dan normale sub, dat is wat ik wat oorspronkelijk bedoelde.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
Zouden de Red Hot Chili Peppers trouwens de R van Mad Cool niet kunnen zijn?
Dat zou een betere R-headliner zijn dan Royal Blood denk ik dan.

Oorspronkelijk was het niet het plan dat ze dan gingen touren en gingen ze normaal gezien ook niet nog extra Europese shows doen.

MAAR ze hebben gisteren aangekondigd dat ze even vrij last minute (minder dan 3 maand) Metallica gaan vervangen op een festival in Amerika als headliner, wat overigens (tot nu toe) dan hun eerste officiële show gaat zijn sinds de return van Frusciante... Dus ze zijn best wel flexibel, dus ik zie het nog gebeuren dat Mad Cool na Het mislopen van The Strokes, RHCP heeft kunnen overtuigen.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Zouden de Red Hot Chili Peppers trouwens de R van Mad Cool niet kunnen zijn?
Dat zou een betere R-headliner zijn dan Royal Blood denk ik dan.

Dan zouden ze niet als tweede staan, maar als eerste (want grotere naam)... Sluit natuurlijk nog niets uit: RHCP is een lange naam met een S op het einde... ;-)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.501
2.015
+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I’m wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.

Malone heeft vorig jaar een nieuw album uitgebracht. ?
Waar Pukkelpop slechte recensies kreeg waren die van z’n optreden in de Ziggo vrij goed.
Hij is headliner op<span style="text-decoration:underline;"> vele grote festivals</span>.

Als ze Malone plaatsen zullen ze wellicht ook bezoekers van Pinkpop gaan afsnoepen.
Zou ook mooi staan zo, naast nog een andere headliner (The Strokes), waar Pinkpop dan ”alleen” Malone heeft.
Festival vs zaalshow, iedereen weet dat hier verschil in is. Hetzelfde gold ook voor Kendrick bijvoorbeeld, zijn zaalproductie kwam niet geheel over op de weides.
Afsnoepen? Ik denk persoonlijk dat Werchter en Pinkpop niet naar elkaar kijken en ook niet wakker liggen van elkaar, beide doen hun ding en doen waar ze goed in zijn.
<span style="text-decoration:underline;">Vele?</span> Pkp, Pinkpop, wat loolapaloozas en in Amerika (waar de line ups niet representatief zijn voor europa) en toch een heel deel kleindere festivals dan eerstgenoemde. Laat ons ook niet te veel onze favoriet op blazen. Want dan mag van mij, een zekere sub op de werchter zondag ook headlinen :lol:
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Timmetje wrote:
+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I’m wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.


Malone heeft vorig jaar een nieuw album uitgebracht.
1f642.svg

Waar Pukkelpop slechte recensies kreeg waren die van z’n optreden in de Ziggo vrij goed.
Hij is headliner op<span style=”text-decoration:underline;”> vele grote festivals</span>.

Als ze Malone plaatsen zullen ze wellicht ook bezoekers van Pinkpop gaan afsnoepen.
Zou ook mooi staan zo, naast nog een andere headliner (The Strokes), waar Pinkpop dan ”alleen” Malone heeft.

Festival vs zaalshow, iedereen weet dat hier verschil in is. Hetzelfde gold ook voor Kendrick bijvoorbeeld, zijn zaalproductie kwam niet geheel over op de weides.
Afsnoepen? Ik denk persoonlijk dat Werchter en Pinkpop niet naar elkaar kijken en ook niet wakker liggen van elkaar, beide doen hun ding en doen waar ze goed in zijn.
<span style=”text-decoration:underline;”>Vele?</span> Pkp, Pinkpop, wat loolapaloozas en in Amerika (waar de line ups niet representatief zijn voor europa) en toch een heel deel kleindere festivals dan eerstgenoemde. Laat ons ook niet te veel onze favoriet op blazen. Want dan mag van mij, een zekere sub op de werchter zondag ook headlinen
1f606.svg
Voor het gemak vergeet je uiteraard ook even Rock in Rio en British Summer Time. Toch twee erg grote festivals meen ik.
Feit is toch gewoon dat hij voorlopig drie weken tourt en daarin best veel (grote) festivals speelt en headlinet? Wat is er dan fout aan 'vele'?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
Vee groter dan een Rock In Rio, British Summer Time en Lolla Chicago wordt het niet snel nee, qua festivals.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.132
380
Veel groter dan een Rock In Rio, British Summer Time en Lolla Chicago wordt het niet snel nee, qua festivals.

Veel groter dan Sziget ga je het in Europa ook niet krijgen. En daar stond Post Malone vorig jaar als headliner, met een show die door verschillende media goed werd beoordeeld.

Denk dat je je als festival zijnde sowieso niet teveel moet laten leiden door (slechte) recensies van een enkele show.



 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken