Maar Royal Blood speelt gitaar, dat is soms best wel eng.
Maar Royal Blood speelt gitaar, dat is soms best wel eng.
Dus een wereldster (Post) boeken met mogelijks, want dat is niet zeker, een mindere liveshow is slechter voor het product Werchter dan iemand laten headlinen (Royal Blood) die dat nergens anders ter wereld doet? Volg ik niet echt om eerlijk te zijn.mattman wrote:
Vind Greta en Royal Blood twee rockbands die vergelijkbaar zijn qua grootte (Lotto Arena/Vorst). En ik vind PM niet per se top, maar het zou wel een veel grotere vis zijn dan RB. Je kan niet ontkennen dat het één van de grootste artiesten van het moment is. Als ze dat kunnen neerzetten naast nog eens de Strokes, dan is dat gewoon veel knapper gedaan dan een Royabl Blood, die tot nu toe alleen kleinere festivalletjes lijkt aan te doen.
Post Malone is wel groter, maar zijn Pukkelpop show van vorig jaar wet van alle kanten totaal afgekraakt. Als je dan als RW hem nog eens boekt en hij misschien weer een slechte show aflevert dan verlies je wel wat identiteit als festival. Royal Blood zet sowieso een sterke show neer. Je verkoopt misschien iets minder kaarten, maar bent zekerder van je stuk wat kwaliteit betreft wat op lange termijn wel goed gaat zijn. Black Eyed Peas bijna 10 jaar geleden praten ze nog steeds over wat voor een aanfluiting dat was… Zoiets wil je niet elk jaar booken denk ik dan. Zo gaan ze ook wel wat denken hoor, ze denken niet alleen maar aan hun inkomsten bij zo’n megaproduct als Rock Werchter.
neracroft wrote:
mattman wrote:
Vind Greta en Royal Blood twee rockbands die vergelijkbaar zijn qua grootte (Lotto Arena/Vorst). En ik vind PM niet per se top, maar het zou wel een veel grotere vis zijn dan RB. Je kan niet ontkennen dat het één van de grootste artiesten van het moment is. Als ze dat kunnen neerzetten naast nog eens de Strokes, dan is dat gewoon veel knapper gedaan dan een Royabl Blood, die tot nu toe alleen kleinere festivalletjes lijkt aan te doen.
Post Malone is wel groter, maar zijn Pukkelpop show van vorig jaar wet van alle kanten totaal afgekraakt. Als je dan als RW hem nog eens boekt en hij misschien weer een slechte show aflevert dan verlies je wel wat identiteit als festival. Royal Blood zet sowieso een sterke show neer. Je verkoopt misschien iets minder kaarten, maar bent zekerder van je stuk wat kwaliteit betreft wat op lange termijn wel goed gaat zijn. Black Eyed Peas bijna 10 jaar geleden praten ze nog steeds over wat voor een aanfluiting dat was… Zoiets wil je niet elk jaar booken denk ik dan. Zo gaan ze ook wel wat denken hoor, ze denken niet alleen maar aan hun inkomsten bij zo’n megaproduct als Rock Werchter.
Dus een wereldster (Post) boeken met mogelijks, want dat is niet zeker, een mindere liveshow is slechter voor het product Werchter dan iemand laten headlinen (Royal Blood) die dat nergens anders ter wereld doet? Volg ik niet echt om eerlijk te zijn.
+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I’m wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.
Zou ook mooi staan zo, naast nog een andere headliner (The Strokes), waar Pinkpop dan ”alleen” Malone heeft.
Dat zou inderdaad nog beter zijn.Zouden de Red Hot Chili Peppers trouwens de R van Mad Cool niet kunnen zijn?
Dat zou een betere R-headliner zijn dan Royal Blood denk ik dan.
Malone heeft vorig jaar een nieuw album uitgebracht. ?
Waar Pukkelpop slechte recensies kreeg waren die van z’n optreden in de Ziggo vrij goed.
Hij is headliner op vele grote festivals.
Zouden de Red Hot Chili Peppers trouwens de R van Mad Cool niet kunnen zijn?
Zouden de Red Hot Chili Peppers trouwens de R van Mad Cool niet kunnen zijn?
Festival vs zaalshow, iedereen weet dat hier verschil in is. Hetzelfde gold ook voor Kendrick bijvoorbeeld, zijn zaalproductie kwam niet geheel over op de weides.+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I’m wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.
Malone heeft vorig jaar een nieuw album uitgebracht. ?
Waar Pukkelpop slechte recensies kreeg waren die van z’n optreden in de Ziggo vrij goed.
Hij is headliner op<span style="text-decoration:underline;"> vele grote festivals</span>.
Als ze Malone plaatsen zullen ze wellicht ook bezoekers van Pinkpop gaan afsnoepen.
Zou ook mooi staan zo, naast nog een andere headliner (The Strokes), waar Pinkpop dan ”alleen” Malone heeft.
Voor het gemak vergeet je uiteraard ook even Rock in Rio en British Summer Time. Toch twee erg grote festivals meen ik.Timmetje wrote:
+ als de kaartverkoop tegenvalt is het misschien net een safer bet om de minder grote (lees als goedkopere) band te laten subheadlinen ipv de duurdere. Die denk ik ook niet al te veel nieuw materiaal heeft (correct me if I’m wrong?) sinds zijn vorige passage van 2 jaar geleden.
Malone heeft vorig jaar een nieuw album uitgebracht.![]()
Hij is headliner op<span style=”text-decoration:underline;”> vele grote festivals</span>.
Als ze Malone plaatsen zullen ze wellicht ook bezoekers van Pinkpop gaan afsnoepen.
Festival vs zaalshow, iedereen weet dat hier verschil in is. Hetzelfde gold ook voor Kendrick bijvoorbeeld, zijn zaalproductie kwam niet geheel over op de weides.
Afsnoepen? Ik denk persoonlijk dat Werchter en Pinkpop niet naar elkaar kijken en ook niet wakker liggen van elkaar, beide doen hun ding en doen waar ze goed in zijn.
<span style=”text-decoration:underline;”>Vele?</span> Pkp, Pinkpop, wat loolapaloozas en in Amerika (waar de line ups niet representatief zijn voor europa) en toch een heel deel kleindere festivals dan eerstgenoemde. Laat ons ook niet te veel onze favoriet op blazen. Want dan mag van mij, een zekere sub op de werchter zondag ook headlinen![]()
Veel groter dan een Rock In Rio, British Summer Time en Lolla Chicago wordt het niet snel nee, qua festivals.
mattman wrote:
Veel groter dan een Rock In Rio, British Summer Time en Lolla Chicago wordt het niet snel nee, qua festivals.
Veel groter dan Sziget ga je het in Europa ook niet krijgen. En daar stond Post Malone vorig jaar als headliner, met een show die door verschillende media goed werd beoordeeld.
Denk dat je je als festival zijnde sowieso niet teveel moet laten leiden door (slechte) recensies van een enkele show.