Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
mattman wrote:
Veel groter dan een Rock In Rio, British Summer Time en Lolla Chicago wordt het niet snel nee, qua festivals.

Veel groter dan Sziget ga je het in Europa ook niet krijgen. En daar stond Post Malone vorig jaar als headliner, met een show die door verschillende media goed werd beoordeeld.

Denk dat je je als festival zijnde sowieso niet teveel moet laten leiden door (slechte) recensies van een enkele show.

Klopt helemaal. Ieder moet dat eigenlijk voor zichzelf wat uitmaken wat hij goed vindt of niet. Ik ga elk jaar nr sziget. Vond post malone er niet super maar ook niet echt goed. Niet direct de mooie naam die er voor mij nog moet bijkomen.
Ik ga ook akkoord met wat hierboven stond, kendrick kwam er niet zo goed uit de verf, sfeer was niet zo denderend en show ook niet. Mss is hij beter in zaal, maar hij mag me verrassen op werchter.

Mss krijgen we dan toch nog last minute rhcp, op vrijdag?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Laat RHCP maar lekker volgend jaar komen. Dan is het nieuwe album ook al uit en staan ze met nieuw materiaal op de planken. Anders heb je straks twee headliners zonder nieuw materiaal. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Lianne La Havas deelde gisteren het eerste nummer van haar nieuwe album. Heel mooi nummer weer. Hou echt van dat geluid.

Toch eentje waar ik enorm naar uitkijk.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Even wat gemist precies :).

Royal Blood is voor mij sowieso de betere boeking t.o.v. Post Malone. Als RW enkel rekening zou houden met aantal streams op spotify/youtube dan stond Taylor Swift nu ook niet op Boutique (of Eilish Sportpaleis).

Indien ze RHCP nog last minute kunnen boeken voor die vrijdag zou het helemaal fantastisch zijn. Nu Frusciante terug is denk ik toch dat die band opnieuw heel wat volk over de streep kan trekken. Liam - RHCP - The Strokes zou voor mij wel echt een leuk rijtje zijn.

Lianne La Havas haar nieuwe plaat wordt top denk ik. Ik vrees wel voor een clash met Pearl Jam... Waarom ze haar in de Klub C hebben gezet snap ik niet. Barn stond vrij goed vol tijdens haar vorige passage dacht ik?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
...
Lianne La Havas haar nieuwe plaat wordt top denk ik. Ik vrees wel voor een clash met Pearl Jam… Waarom ze haar in de Klub C hebben gezet snap ik niet. Barn stond vrij goed vol tijdens haar vorige passage dacht ik?

Als ze tegenover Pearl Jam staat, zal het bij haar toch wat rustiger zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Als je op de dag waarop je nog een grote vis nodig hebt de keuze hebt tussen een grote headliner (Malone) of een net aan sub (Royal Blood) moet je volgens mij gewoon voor die grote headliner gaan....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Lianne La Havas is in ieder geval een mooie om Pearl Jam bij te ontlopen.

Die laatsten al vaak gezien, dus kan die gerust skippen. Misschien dat we nog het laatste stukje meepikken als de zin daar nog voor is. Vrees nog altijd voor clashes hoor. Als ik Lianne, Wilco, Beck, Pixies, Haim, Fontaines DC en Eefje de Visser allemaal kan zien, ben ik blij. Black Pumas, Disclosure en Rex Orange County zijn bonussen.

Valt me eigenlijk nu pas op dat die main stage relatief zwakjes is tegenover de Barn. Lumineers stonden de vorige keer ook op de main en dat werkte gewoon niet. Waarom ze die niet in een tent gezet hebben, snap ik niet.
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Als je op de dag waarop je nog een grote vis nodig hebt de keuze hebt tussen een grote headliner (Malone) of een net aan sub (Royal Blood) moet je volgens mij gewoon voor die grote headliner gaan….

Royal Blood past gewoon beter in tussen Gallagher en The Strokes vind ik. Nog beter: RHCP. Dat ze nog geen nieuw werk hebben uitgebracht wordt ruimschoots goed gemaakt door Frusciante. Echt iets om naar uit te kijken! Post Malone zal zeker geen slechte boeking zijn, maar de show van vorig jaar op PkP was ronduit slecht. Ik had er destijds erg veel zin in want een wereldster is hij inmiddels zeker. Zo jammer dat het dan zo tegenvalt. Ja dan kan hij best in een Ziggo Dome een redelijke performance hebben neergezet. Ik vind dat toch een compleet andere omgeving dan een festival als PkP of Werchter. Ik voorspel op Werchter dan ook weinig verbetering aangezien het publiek van PkP denk ik meer warm loop voor Post dan het Werchter publiek.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Even wat gemist precies :).

Royal Blood is voor mij sowieso de betere boeking t.o.v. Post Malone. Als RW enkel rekening zou houden met aantal streams op spotify/youtube dan stond Taylor Swift nu ook niet op Boutique (of Eilish Sportpaleis).

Indien ze RHCP nog last minute kunnen boeken voor die vrijdag zou het helemaal fantastisch zijn. Nu Frusciante terug is denk ik toch dat die band opnieuw heel wat volk over de streep kan trekken. Liam – RHCP – The Strokes zou voor mij wel echt een leuk rijtje zijn.

Lianne La Havas haar nieuwe plaat wordt top denk ik. Ik vrees wel voor een clash met Pearl Jam… Waarom ze haar in de Klub C hebben gezet snap ik niet. Barn stond vrij goed vol tijdens haar vorige passage dacht ik?

Toch een erg mooie KluB C afsluiter?
Denk spontaan terug aan Erykah Badu in 2002 ofzo. Was ook magisch.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Best een teleurstellend rijtje van DTRH (niet per se de kwaliteit van de namen, maar voor die prijs verwacht je toch meer grote namen).

Hoe dan ook denk ik dat boy Pablo, Clairo en Romy (ook al is het maar een dj-set) de grootste kans maken om nog toegevoegd te worden. Sam Fender verwacht ik op PKP.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Van die DTRH namen verwacht ik toch ook wel dat er enkele van zullen doorkomen hoor. Hoop persoonlijk op namen als Clairo, Hot Chip, Boy Pablo en Sam Fender. Andere kanshebbers die ik nog wel zie doorkomen zijn Bomba Estéreo, Avalon Emerson, Steam Down en Naaz.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Hot Chip en Sam Fender mag je in elk geval al schrappen denk ik. Die eerste zou wel eens kunnen opduiken in het minnewaterpark en Fender lijkt eerder voor Pukkelpop te gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Op Efest heeft Ken een streep door een paar namen gezet.

Geen Tyler, die wilde alleen headlinen.
Geen Hot Chip.
Tame Impala gaat pas 2021 festivals doen.

En er volgen nog 15 tot 17 namen waaronder een aantal Belgische acts.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Op Efest heeft Ken een streep door een paar namen gezet.

Geen Tyler, die wilde alleen headlinen.
Geen Hot Chip.
Tame Impala gaat pas 2021 festivals doen.

En er volgen nog 15 tot 17 namen waaronder een aantal Belgische acts.

Opgepast, sommige mensen hebben niet graag dat je hem quote. Al is dat van Tyler en eigenlijk ook Tame Impala al geweten.

Boy Pablo lijkt me een mooie voor op de Slope. Clairo nog ergens in KluB C. Sam Fender gaat RW wel doen volgens mij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
IGOR is imo een pareltje. Zeker het beluisteren waard. Vind het jammer dat hij niet op Werchter staat, maar als hij alleen als headliner wilde komen is het vrij logisch dat ze hem hebben laten lopen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
IGOR is imo een pareltje. Zeker het beluisteren waard. Vind het jammer dat hij niet op Werchter staat, maar als hij alleen als headliner wilde komen is het vrij logisch dat ze hem hebben laten lopen.

Die show had prachtig gewerkt in de Barn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken